אסוקה טאנו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Tomer019 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
מ עימוד בפרק קישורים חיצוניים; סדר בפרק קישורים חיצוניים (בוט סדר הפרקים)
שורה 81: שורה 81:
==המנדלוריאן==
==המנדלוריאן==
{{להשלים}}
{{להשלים}}

==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{אתר רשמי}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
* {{אתר רשמי}}


{{מלחמת הכוכבים}}
{{מלחמת הכוכבים}}

גרסה מ־05:03, 8 במאי 2020

אסוקה טאנו
קלוז אפ על פניה של אסוקה טאנו
קלוז אפ על פניה של אסוקה טאנו
שם סרט מלחמת הכוכבים - מלחמת המשובטים
תוכנית טלוויזיה מלחמת הכוכבים: המורדים
הופעה ראשונה מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים (סרט) עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים ג'ורג' לוקאס, דייב פילוני עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות רוסריו דוסון (המנדלוריאן)
דיבוב אשלי אקסטיין
מידע
גיל 40
תאריך לידה BBY 36
גזע טורגוטה
מין נקבה
מקצוע פדוואן
שיוך מסדר הג'דיי, הרפובליקה הגלקטית
נטייה טובה
מומחיות לחימה בחרב אור
כוחות שליטה ב"כוח"
חברה בקבוצה ברית המורדים
חברה לשעבר בקבוצה מסדר הג'דיי
דת ג'דיי (לשעבר)
דמויות קשורות
חברים אנאקין סקייווקר, אובי ואן קנובי, יודה, בריס אופי
אויבים הרוזן דוקו, קונפדרציית המערכות העצמאיות, אסאג' וונטרס, דארת' ויידר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אשלי אקסטיין, המדבבת של אסוקה בסדרה "מלחמת הכוכבים : מלחמת המשובטים" (מימין) ליד דמות של אסוקה (משמאל)

אסוקה טאנואנגלית: Ahsoka Tano; נולדה בשנת BBY 36) היא דמות בדיונית מהיקום של מלחמת הכוכבים.

אסוקה היא הפדוואן של הג'דיי אנאקין סקייווקר. היא הופיעה לראשונה בסרט המונפש מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים שיצא בשנת 2008 ובסדרת ההמשך שלה. בהמשך, אסוקה הופיעה שוב כדמות מפתח בסדרה מלחמת הכוכבים המורדים תחת הכינוי "פולקרום", אשר סייעה בהקמת תאי המורדים הראשונים שהתנגדו לאימפריה. אוסקה נראתה בין החיים גם אחרי התמוטטות האימפריה.

מלחמת המשובטים (הסרט)

ערך מורחב – מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים

במהלך מלחמת המשובטים, אובי ואן ואנאקין נשלחים להוביל את צבא המשובטים של הרפובליקה בקרב נגד צבא הדרואידים של הבדלנים על הכוכב כריסטופסיס. בעוד הם ממתינים לדיווח מודיעיני ולתגבורת, שלח מאסטר יודה חניכת ג'דיי לאובי וואן, שהתברר שהוא שלח אותה להיות החניכה של אנאקין. לאנאקין היה קשה עם העובדה שיש לו חניכה, והוא חשב שזה רק יאט אותו. בהתחלה הוא לא ממש חיבב אותה, אבל לאחר זמן מה, הוא התחיל לחבב אותה. כאשר חזרו הדרואידים, אנאקין ואסוקה נשלחו להרוס את בועת המגן, שאיתה לא היה יכול צבא הרפובליקה לירות על הדרואידים. הם התגנבו ולא משכו תשומת לב, בזמן שאובי ואן נלכד.

בזמן שהיו מסביב אנאקין הרבה דרואידים, אסוקה ראתה קיר עם חור. היא דחפה אותו לכיוון אנאקין באמצעות הכוח, ובמזל החור היה מעל אנאקין, אז הדרואידים נמעכו ואנאקין ניצל. אנאקין כעס על כך שהוא היה יכול להיהרג מכך, והם המשיכו בדרכם. אסוקה מופיעה שוב בסרט כשהיא ואנאקין וצבא משובטים שכולל את קפטן רקס נשלחים למנזר מבודד, כדי למצוא את בנו של ג'אבה ההאט. בפסגת המנזר הגבוה היו דרואידים, שהובסו על ידי המשובטים. כשהם נכנסו למנזר, הם מצאו את בנו של ג'אבה. הם לקחו אותו, אך בדרכם ליציאה הופיעה אסאג' וונטרס - סית' מתנקשת של מנהיג צבא הדרואידים, הרוזן דוקו.

הם הצליחו להימלט, טסו לטטואין, התרסקו בנחיתה אבל הם שרדו אותה. הם התחילו במסע להחזיר את ההאט הקטן לאביו, ג'אבה. אנאקין נתן את ההאט הקטן לאסוקה, שהלכה לכיוון אחר. הרוזן דוקו הגיע לטטואין, מצא את אנאקין והחל להילחם איתו. דוקו חתך את התרמיל של אנאקין, שלכאורה ההאט הקטן היה שם, אך היו שם רק אבנים. אנאקין הצליח להימלט והוא נסע לארמון של ג'אבה. אסוקה נאלצה להילחם בכמה דרואידי קרב, ולאחר שחיסלה אותם היא הגיעה לארמון של ג'אבה, ומסרה את ההאט הקטן.

מלחמת המשובטים (הסדרה)

אסוקה טאנו השתתפה בסדרה בעונות 1–5, כאשר בסוף העונה החמישית היא עזבה את מקדש הג'דיי. אסוקה השתתפה במספר קרבות ועלילות. היא נשלחה למשימות עם אנאקין לרוב, אך לעיתים גם עם ג'דיי אחרים כאובי ואן קנובי, פלו קון ואיילה סאקורה. אסוקה התיידדה עם דמויות כקפטן רקס, פאדמה אמידאלה, R2-D2 ועוד. אסוקה מאוד אהבה את אנאקין, אף על פי שלא תמיד צייתה להוראותיו. הם לרוב התבדחו, ונהנו ממשימותיהם ביחד.

עזיבת מקדש הג'דיי

לקראת סוף העונה החמישית, התרחש פיצוץ במקדש הג'דיי. אנאקין ואסוקה נשלחו לברר פרטים על האירוע, הם חיפשו בעיר קורוסנט, שאלו אנשים, ועוד. הם תפסו חשודה, והכניסו אותה לכלא. אסוקה ביקרה אותה בכלא, ולפתע, מישהו ביצע חניקת כוח והרג את החשודה. לפי מצלמות האבטחה חשבו שזאת הייתה אסוקה, אך זו לא הייתה היא. מאז אסוקה החלה לברוח מהמשובטים.

היא הסתובבה בעולם התחתון של קורוסנט, ולפתע תפסה אותה אסאג' וונטרס, שנבגדה בידי המאסטר שלה, הרוזן דוקו. וונטרס והיא החלו להיות ביחד, לברוח ממשובטים. מי שחנק כוח את החשודה המשיך להפליל את אסוקה, שלח אותה למבנה, ושם הביס אותה, השאיר אותה חלשה, ליד קופסאות של ננו דרואיד, שנמצאו בפיצוץ. אסוקה נלקחה למקדש הג'דיי, שם נלקחה לה צמת הג'דיי שמייצגת אותה בתור חניכה. אסוקה נשלחה למשפט, ששם פאדמה ייצגה אותה. בזמן המשפט הלך אנאקין לבדוק את הנושא. הוא מצא את וונטרס, התעמת איתה ואז שאל אותה מי הפליל את אסוקה. היא טענה שזו בריס אופי, חברתה של אסוקה, מכיוון שאסוקה דיברה איתה במהלך בריחותיה.

אנאקין הלך למקדש הג'דיי, נכנס לחדרה של בריס ושאל אותה אם זו היא. היא תקפה אותו, ושניהם נלחמו. אנאקין הביס אותה ולקח אותה למשפט, אשר נעצר מיד, כשאסוקה יצאה זכאית. אנאקין הציע לה לקחת את צמת הג'דיי ולחזור להיות הפדוואן שלו. אסוקה סירבה, ועזבה את מקדש הג'דיי.

מלחמת הכוכבים : המורדים

ערך מורחב – מלחמת הכוכבים: המורדים

בעונה הראשונה של הסדרה, היה איש מודיעין לצוות המורדים של החללית "רוח הרפאים" בשם "פולקרום" שנתן לצוות מידע במהלך משימותיהם וציוד, בשביל תאי מורדים שונים שהיו נגד האימפריה. לעיתים הוא נשמע ברדיו של צוות רוח הרפאים בקול מוסווה שגם מראה הולוגרמה של דמות שחובשת עליה ברדס. באחד מהודעותיו פולקרון רמז על זהותו האמיתית על ידי אחד מסימניה המוכרים שהיה באחד מהחבילות שהצוות קיבל. בסוף העונה הראשונה פולקרון גילה את עצמו כאסוקה, שלוקחת חלק בתקופה זו בברית המורדים.

בפרק הראשון של העונה השנייה, אחרי שצוות רוח הרפאים ברח מדארת' ויידר לתא המורדים של אסוקה, ויידר מתחיל לרדוף אחר המורדים על מנת להפילם. בזמן שאסוקה נכנסת למחשבתו של ויידר היא מתעלפת ולאחר מכן מתגברת על זה אך בתחושת אימה ופחד. בפרק "תכריך האפלה" היא נחרדת לגלות באימה שהמאסטר לשעבר שלה, אנאקין סקיווקר הוא דארת' ויידר כאשר היא שומעת את אנאקין אומר לה דרך הכוח שהיא כישלון ושהיא נטשה אותו כשהזדקק לה ושהיא אכזבה אותו.

בסוף העונה השנייה היא מתעמתת לראשונה עם המאסטר לשעבר שלה במקדש סית' בכוכב מאלאקור, שם היא מצילה את עזרא מוויידר והוא מציע לה הגנה בתנאי שתספר לו היכן נמצאים אבירי ג'דיי נוספים. אסוקה מסרבת ואומרת לו כי המאסטר שלה לא היה מתועב כמו ויידר ואילו הוא מכחיש את קיומו של אנאקין סקיווקר. אסוקה אמרה שתנקום בשמו וויידר אומר בסרקסטיות כי נקמה היא לא דרכם של הג'דיי, והיא משיבה לו כי אינה במסדר הג'דיי יותר, והשניים נלחמים זה בזה בקרב אימתני שבמהלכו היא אף שוברת עם חרב האור שלה חלק מהמסכה שלו, ורואה חלק מפניו המושחתות שלו עם העין הצהובה שמעידה כי הוא נפל לצד האפל של הכוח. ויידר קורא לה כאשר שומעים את הקול של ויידר ואנאקין ביחד, ואסוקה מנסה לגרום לו לחזור לצד המואר ושלא תעזוב אותו הפעם. ויידר משיב לה שהיא תמות והשניים חוזרים להילחם. בסוף הפרק רואים את ויידר יוצא מהמקדש ההרוס בקושי עומד על רגליו וגורלה של אסוקה אחרי הקרב לא ידוע.

שלוש שנים לאחר מותה המשוער של אסוקה, עזרא חזר למקדש הג'דיי בלות'ל כדי לגלות עוד סודות הטמונים במקדש. לעזרא מגיע לשער אל "העולם שבין העולמות" שמהווה כגישה לכל המרחב והזמן ביקום. עזרא מנסה להבין מהי משמעות המשימה שלו עד שהוא מגיע לשער מסוים שבו הוא רואה את המשך הקרב של דארת' ויידר מול אסוקה שבו אסוקה מנסה לשבור את הרצפה שעליה ויידר עומד אבל כשהיא עשתה זאת, היא השאירה את עצמה פגיעה אבל לפני שוויידר מנחית את המכה האחרונה, עזרא משך אותה אל העולם שבין העולמות ובכך הציל אותה באמצעות מסע בזמן. עזרא מסביר לאסוקה שראה אותה נלחמת מול דארת' ויידר ושהוא משך אותה משם לפני שהוא הספיק להרוג אותה, היא שאלה איפה קיינן ועזרא הסביר לה שהיא פספסה הרבה אירועים (בין היתר מותו של קיינן כמה ימים קודם לכן). עזרא אמר לה שהוא הגיע למקום הזה כחלק ממשימה שזאב בשם "דום" הטיל עליו. אסוקה שיערה כי ייתכן שקיינן דיבר עם עזרא באמצעות הזאב כדי להגיע למקום זה. עזרא מסיק שקיינן שלח אותו למקדש כדי להצילו כפי שהציל את אסוקה, אך לפני שעזרא מציל את קיינן, אסוקה מסבירה לעזרא שקיינן הקריב את חייו כדי שעזרא, הרה וסבין ישארו בחיים ואם עזרא יציל אותו, הם ימותו. ועזרא השתכנע והשלים עם מצבו.

כשהם מנסים למצוא את הדרך החוצה הם מגלים שגם פלפטין יודע על המקדש הזה ומצא גישה לשעריו של העולם שבין העולמות. הוא מנסה לתפוס את הג'די הצעיר והסורר בעזרת הכוח. הוא ניצל בזכות אסוקה וכל אחד חוזר אל המקום והזמן שממנו הוא הגיע ואסוקה הבטיחה לעזרא שהיא תעזור לו בעתיד. לאחר מכן, אסוקה מתעוררת בחורבות מקדש הסית' שבמאלאקור וצועדת אל תוך המקדש (וזה מסביר את דמותה של אסוקה שהופיעה במקדש בסוף העונה השנייה שנובעת כעת כתוצאה מהשינויים של עזרא בזמן).

שמונה שנים עברו מאז הקרב של אסוקה מול ויידר, ובמהלך הזמן הזה לות'ל שוחררה משליטתה של האימפריה ועזרא ברידג'ר נעדר מאז שחרור לות'ל מידי האימפריה (שנעלם עם ת'רון וספינת הדגל שלו בפרק הסיום של הסדרה). האימפריה נחלה תבוסה מוחצת בקרב באנדור והתפרקה, כתוצאה מכך צוות "רוח הרפאים" המקורי התפרק וכל אחד הלך לדרכו. סבין רן נשארה בלות'ל ואסוקה הגיעה אליה כדי למצוא את עזרא שנעדר כבר במשך 5 שנים.

המנדלוריאן


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסוקה טאנו בוויקישיתוף