ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ג'יי קיי רולינג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 25: שורה 25:
=== עמדת הצד השלישי - דרך האמצע ===
=== עמדת הצד השלישי - דרך האמצע ===
ההתייחסות לנושא תנוסח באופן הבא:
ההתייחסות לנושא תנוסח באופן הבא:
{{מסגרת|רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים ב[[טוויטר]] והואשמה לא פעם ב[[טרנספוביה]] ובפמיניזם טרנספובי (TERF). מספר ציוצים שכתבה ספגו ביקורת קשה מצד [[הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה]]. גם שחקנים המגלמים דמויות ראשיות בסרטים המבוססים על ספריה הביעו ביקורת דומה, בראשם [[דניאל רדקליף]] דרך [[פרויקט טרוור]]. בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר בו הגנה על הציוצים שכתבה. במאמרה היא הסבירה את הסיבות בעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר, בין היתר תקיפה מינית שחוותה. המאמר אף צוטט על ידי ה[[הסנאט של ארצות הברית|סנאטור]] האמריקאי [[ג'יימס לנקפורד]], בנימוק התנגדותו ל[[חוק השוויון]] {{אנ|Equality Act}} שנועד למנוע [[אפליה|אפליית]] להט״בים. עמותת [[Mermaids]] למען ילדים טרנסג'נדרים כתבה בתגובה למאמר כי הם "מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית". נשיאת [[הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה]] הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "שסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".}}
{{מסגרת|רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים ב[[טוויטר]] והואשמה לא פעם ב[[טרנספוביה]] ובפמיניזם טרנספובי (TERF). מספר ציוצים שכתבה ספגו ביקורת קשה מצד [[הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה]]. גם שחקנים המגלמים דמויות ראשיות בסרטים המבוססים על ספריה הביעו ביקורת דומה, בראשם [[דניאל רדקליף]] דרך [[פרויקט טרוור]]. בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר בו הגנה על הציוצים שכתבה. במאמרה היא הסבירה את הסיבות בעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר, בין היתר תקיפה מינית שחוותה. המאמר אף צוטט על ידי ה[[הסנאט של ארצות הברית|סנאטור]] האמריקאי [[ג'יימס לנקפורד]], בנימוק התנגדותו ל[[חוק השוויון]] {{אנ|Equality Act}} שנועד למנוע [[אפליה|אפליית]] להט״בים. עמותת [[Mermaids]] למען ילדים טרנסג'נדרים כתבה בתגובה למאמר כי הם "מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית". נשיאת [[הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה]] הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "הסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".}}


== הצבעה ==
== הצבעה ==

גרסה מ־12:27, 9 ביולי 2020

<:ג'יי קיי רולינג

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

הקדמה

מחלוקת על כיצד יש לרשום על עמדותיה של ג'יי קיי רולינג כלפי אוכ' הטרנסג'נדרים

דיונים קודמים

המשך הדיון

עמדת הצד הראשון- לפרט על הנושא (להשאיר את הקיים או לכתוב נוסח מפורט אחר)

חשוב לכתוב על הנושא כי מדובר באישה בעלת חשיבות והשפעה, וכן כי בערכים רבים בוויקיפדיה מתייחסים גם לדעות האישיות של אישים. כמו כן, מדובר כאן בדברים שגררו תגובות רבות וקשות אחריהם, ויש לפחות לתת להם את המקום הראוי בערך ולא להמעיט בהם ולהקטין אותם. חשוב לציין שהתיאור בערך (וכל תיאור אחר שיוצע על ידי צד זה בתור תחליף לו) הוא תיאור ניטראלי שמתאר את המאורעות כהווייתם, ואינו בגדר הבעת דעה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:01, 9 ביולי 2020 (IDT)

מתייג את YuvalNehemia וAmit91803.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 12:03, 9 ביולי 2020 (IDT)

עמדת הצד השני- לא לפרט על הנושא (לצמצם כמה שיותר ואולי אף יותר מזה)

מתייג את דוד שי, שי אבידן, Tmima5, קומפיוטר

עמדת הצד השלישי - דרך האמצע

ההתייחסות לנושא תנוסח באופן הבא:

רולינג ספגה ביקורת על יחסה לטרנסג'נדרים בטוויטר והואשמה לא פעם בטרנספוביה ובפמיניזם טרנספובי (TERF). מספר ציוצים שכתבה ספגו ביקורת קשה מצד הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה. גם שחקנים המגלמים דמויות ראשיות בסרטים המבוססים על ספריה הביעו ביקורת דומה, בראשם דניאל רדקליף דרך פרויקט טרוור. בתגובה לטענות נגדה, כתבה רולינג מאמר בו הגנה על הציוצים שכתבה. במאמרה היא הסבירה את הסיבות בעטיין היא נותנת חשיבות לאבחנה בין מין ומגדר, בין היתר תקיפה מינית שחוותה. המאמר אף צוטט על ידי הסנאטור האמריקאי ג'יימס לנקפורד, בנימוק התנגדותו לחוק השוויון (אנ') שנועד למנוע אפליית להט״בים. עמותת Mermaids למען ילדים טרנסג'נדרים כתבה בתגובה למאמר כי הם "מחשיבים כהתנהגות פוגענית ואלימה את ההשוואה בין נשים טרנסיות לגברים שתוקפים מינית". נשיאת הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה הגדירה את המאמר כ"מסוכן" ועם מידע שגוי "הסותר מומחים בתחום הרפואה והפסיכולוגיה".

הצבעה

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה – תיאור תמציתי של אפשרות זו

אפשרות שנייה – תיאור תמציתי של אפשרות זו