פאדמה אמידאלה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 147.161.12.229 (שיחה) לעריכה האחרונה של איתי פ.
אין תקציר עריכה
שורה 34: שורה 34:
| דת =
| דת =
| אזרחות = [[נאבו]]
| אזרחות = [[נאבו]]
| משפחה = בעל: [[אנאקין סקיווקר]], ילדים: [[לוק סקיווקר]] ו[[ליאה אורגנה]]
| משפחה = בעל: [[אנאקין סקיווקר]], ילדים: [[לוק סקיווקר]] ו[[ליאה אורגנה]], נכדים: [[בן סולו]]
| חברים = [[אובי-ואן קנובי]], [[ג'אר ג'אר בינקס]], מסדר הג'דיי
| חברים = [[אובי-ואן קנובי]], [[ג'אר ג'אר בינקס]], מסדר הג'דיי
| אויבים =
| אויבים =
|תאריך פטירה=19 BBY}}
| תאריך פטירה = 19 BBY
}}
'''פאדמה אמידאלה''' (ב[[אנגלית]]: '''Padmé Amidala''') היא [[דמות בדיונית]] בסדרת סרטי ה[[מדע בדיוני|מדע הבדיוני]] [[מלחמת הכוכבים]]. מדינאית בכירה, אשתו של [[אנאקין סקייווקר]], אמם של [[לוק סקייווקר|לוק]] ו[[ליאה אורגנה|ליאה]] וסבתו של [[קיילו רן]]. דמותה גולמה על ידי השחקנית [[נטלי פורטמן]].
'''פאדמה אמידאלה''' (ב[[אנגלית]]: '''Padmé Amidala''') היא [[דמות בדיונית]] בסדרת סרטי ה[[מדע בדיוני|מדע הבדיוני]] [[מלחמת הכוכבים]]. מדינאית בכירה, אשתו של [[אנאקין סקייווקר]], אמם של [[לוק סקייווקר|לוק]] ו[[ליאה אורגנה|ליאה]] וסבתו של [[קיילו רן]]. דמותה גולמה על ידי השחקנית [[נטלי פורטמן]].



גרסה מ־16:33, 3 בספטמבר 2020

פאדמה אמידאלה
Padmé Amidala
פאדמה אמידאלה
פאדמה אמידאלה
שם סרט מלחמת הכוכבים
תוכנית טלוויזיה מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים
הופעה ראשונה מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום (1999)
הופעה אחרונה מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית' (2005)
יוצרים ג'ורג' לוקאס
גילום הדמות נטלי פורטמן
מידע
גזע אדם
מין נקבה
מקצוע מלכת נאבו, סנאטורית
שיוך הרפובליקה הגלקטית
נטייה טוב סדר
מומחיות דיפלומטיה
אזרחות נאבו
תאריך פטירה 19 BBY
מקום פטירה Polis Massa עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה בעל: אנאקין סקיווקר, ילדים: לוק סקיווקר וליאה אורגנה, נכדים: בן סולו
חברים אובי-ואן קנובי, ג'אר ג'אר בינקס, מסדר הג'דיי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאדמה אמידאלהאנגלית: Padmé Amidala) היא דמות בדיונית בסדרת סרטי המדע הבדיוני מלחמת הכוכבים. מדינאית בכירה, אשתו של אנאקין סקייווקר, אמם של לוק וליאה וסבתו של קיילו רן. דמותה גולמה על ידי השחקנית נטלי פורטמן.

ביוגרפיה

פאדמה נולדה בכוכב נאבו ונבחרה למלכה בגיל 14. בזמן כהונתה הותקף הכוכב על ידי פדרציית הסחר ופאדמה הוברחה ממנו על ידי שני אבירי הג'דיי - קווי-גון ג'ין ואובי-וואן קנובי - כדי לבקש סיוע מהסנאט של הרפובליקה. במהלך מסעם פגשה פאדמה את אנאקין כשהיה עוד ילד בן 10. אחרי שנכשלה להשיג עזרה מהסנאט, חזרה לכוכב נאבו וכרתה ברית עם הגאנגאנים, ייצורים אמפיביים ששכנו ביערות ובביצות של הכוכב, שהיו ביחסי עוינות הדדית עם בני האדם. צבא הגאנגאנים הצליח לעכב את צבא הדרואידים של פדרציית הסחר, בזמן שפאדמה ואבירי הג'די השתלטו על הארמון המלכותי ואנאקין סקייווקר השמיד את תחנת החלל של הפדרציה ושיתק את צבא הדרואידים.

לאחר שירותה כמלכה העם רצה שתהיה סנטורית בסנאט הגלקטי וכך נבחרה לסנטורית של נאבו. במשך שירותה בסנאט, רצו אנשי פדרציית הסחר להרוג אותה וניסו להתנקש בה בזמן נחיתתה בקורוסנט. לאחר התקרית ממנה ניצלה בזכות כפילה, הוצמדו אליה אנאקין ואובי-ואן כשומרי ראש. ניסיון התנקשות נוסף הוביל להחלטה לשלוח את פאדמה ואנאקין להסתתר בנאבו. למרות הסתייגותה של פאדמה, השניים מתאהבים על רקע הנופים הפסטורליים של אזור האגמים. פאדמה גם מסייעת לאנאקין כאשר הוא יוצא לחלץ את אמו, שנשבתה בידי נוודי חולות בטטואין. היא גם מנחמת אותו אחרי שאמו מתה בזרועותיו והוא טבח בשבט ששעבד אותה, כנקמה. בסוף הסרט מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים השניים מתחתנים בסתר, מאחר שלאבירי ג'די אסור להינשא.

בסרט מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית' פאדמה נכנסת להריון מאנאקין. בו בזמן, הוא סובל מחזיונות ביעותים שבהם פאדמה מתה בייסורים בזמן הלידה. אחרי שעבר לצד האפל בניסיון להציל אותה ממוות, אנאקין כמעט הורג את פאדמה, כאשר חשב שבגדה בו והסגירה אותו לאובי-וואן קנובי, אך הוא נמלך בדעתו ברגע האחרון. למרות העובדה שלא ניזוקה פיזית באופן קטלני, פאדמה איבדה את רצונה לחיות. היא יולדת תאומים בניתוח מסובך ועל ערש דווי מבקשת פאדמה מאובי-וואן לזכור שבאנאקין עדיין נשאר טוב.

תכונות

פאדמה היא אשה אמיצה, מדינאית אידיאלסטית ומוכשרת. היא סירבה להיכנע לתכתיבי פדרציית הסחר ואף נמלטה במבצע מסוכן כדי לגייס עזרה. כאשר נחתה יחד עם קווי-גון ג'ין ואובי-וואן קנובי על כוכב טטואין היא ירדה לתור אותו במסווה של משרתת. כאשר חזרו אבירי הג'דיי אל נאבו כדי להציל את הכוכב מהמצור, נאותה פאדמה להצעתו של ג'אר ג'אר בינקס לבקש עזרה מהגאנאגנים, שבט של ייצורים אמפיביים מנאבו ששרה בעוינות הדדית עם בני האדם. פאדמה - במהלך של אומץ, תבונה דיפלומטית וכנות - חשפה את זהותה האמיתית בפני ראש השבט, נאותה להשתחוות בפניו ולהפגין כלפיו כבוד רב. בכך זכתה בהערכתו ואמונו, והצליחה לגייס את שבטו למלחמה בפדרציית הסחר.

בזמן שצבא הגאנאגנים נלחם בעוז בצבא הדרואידים, הובילה פאדמה יחד עם קווי-גון ג'ין, אובי-וואן, אנאקין ושומרי ראשה פשיטת קומנדו נועזת אל הארמון המלכותי על מנת ללכוד את ראשי הפדרציה ולדרוש את כניעתם. בפשיטה גילתה פאדמה מיומנות, זריזות ואף יכולת בשימוש באקדח בלאסטר.

שמי סקייווקר
(פרנלה אוגוסט)
 
הכוח
 
 
 
 
פאדמה אמידאלה
(נטלי פורטמן)
 
אנאקין סקייווקר
(היידן כריסטנסן)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לוק סקייווקר
(מארק המיל)
 
הנסיכה ליאה
(קארי פישר)
 
האן סולו
(האריסון פורד)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בן סולו
(אדם דרייבר)


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאדמה אמידאלה בוויקישיתוף