ברוך מרדכי אזרחי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
לישיבה ערך משלה, עריכה, החלפות ( מדי שבוע)
←‏ביוגרפיה: נדבק בקורונה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 43: שורה 43:


גישתו החינוכית היא כשיטת [[גדלות האדם]] מבית מדרשו של הרב [[נתן צבי פינקל]] ("הסבא מסלבודקא"), המעמידה את האדם במרכז ורואה אותו כ"נזר הבריאה".
גישתו החינוכית היא כשיטת [[גדלות האדם]] מבית מדרשו של הרב [[נתן צבי פינקל]] ("הסבא מסלבודקא"), המעמידה את האדם במרכז ורואה אותו כ"נזר הבריאה".
בא' מרחשוון תשפ"א נמצא חיובי לנגיף הקורונה
שלומו טוב


==מתלמידיו==
==מתלמידיו==

גרסה מ־11:35, 19 באוקטובר 2020

הרב ברוך מרדכי אזרחי
הרב אזרחי תשע"ט, 2018
הרב אזרחי תשע"ט, 2018
לידה 27 במרץ 1929
ט"ו באדר ב' תרפ"ט
פתח תקווה
פטירה 26 באוקטובר 2023 (בגיל 94)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה ישיבת חברון כנסת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות ישראל
תקופת הפעילות ? – 26 באוקטובר 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חרדים ליטאים
תפקידים נוספים ראש ישיבה
רבותיו הרב מאיר חדש
חיבוריו ברכת מרדכי על התלמוד, על התורה והמועדים
בן או בת זוג שולמית אזרחי עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב ברוך מרדכי אזרחי (נולד בט"ו אדר ב' תרפ"ט, 27 במרץ 1929) הוא ראש ישיבת עטרת ישראל במודיעין עילית, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס.

ביוגרפיה

נולד בפתח תקווה לרב ישראל אזרחי ולהינדא בת הרב ברוך שלאם (קרי: שְלוֹם), בוגר ישיבת "כנסת ישראל" בסלובודקה שכיהן כרב בדרום אפריקה והיה נכדו של הרב אורי דוד אפריון, רבה של זאגר ומחבר ספר "אפריון דוד". בצעירותו עברה משפחתו לגור בירושלים. למד בישיבת חברון. בגיל עשרים וארבע נישא לשולמית חדש, בתו של הרב מאיר חדש, משגיח הישיבה. הרב אזרחי החל למסור שיעורים בישיבת חברון, ובמקביל, במשך כשתים-עשרה שנה מסר שיעורים שבועיים בישיבת כנסת חזקיהו שבכפר חסידים.

בשנת 1964 ייסד את תנועת בני תורה, שמטרתה לקרב תלמידי ישיבות תיכוניות לעולם הישיבות הליטאיות ולצרפם לציבור החרדי. בעשרות שנות פעילותה סחפה התנועה תלמידים רבים שעברו ללמוד בישיבות ליטאיות. התנועה מקיימת מחנות קיץ משותפים לתלמידי ישיבות ליטאיות וישיבות תיכוניות, וכן פעילויות נוספות.

בשנת 1976 עזב את ישיבת חברון וייסד את ישיבת עטרת ישראל בשכונת בית וגן בירושלים, הקרויה על שם אביו. חותנו שימש כמשגיח גם בישיבתו החדשה, ואחיו אורי דוד אזרחי שימש כמנהל הישיבה. בה'תשע"ט עבר עם הישיבה למודיעין עלית במטרה לחדש את פניה.

בבית וגן נהג הרב אזרחי להעביר מדי שבוע שיעורים בסדר קדשים לבחורי ישיבות. כמו כן מסר "חבורה" בלילות שבת, מעמד שהתפרסם וסחף רבים.

בכ"ו באב תשע"ב צורף כחבר למועצת גדולי התורה של דגל התורה עם שמונה חברים נוספים.

גישתו החינוכית היא כשיטת גדלות האדם מבית מדרשו של הרב נתן צבי פינקל ("הסבא מסלבודקא"), המעמידה את האדם במרכז ורואה אותו כ"נזר הבריאה". בא' מרחשוון תשפ"א נמצא חיובי לנגיף הקורונה שלומו טוב

מתלמידיו

משפחתו

רעייתו, שולמית אזרחי, היא סופרת, ובין השאר כתבה את הספר המשגיח - הגביע שעלה על גדותיו על אודות אביה הרב מאיר חדש, ואת הספר מי האיש על החפץ חיים.

לבני הזוג בן וארבע בנות. הבן, הרב בן ציון, היה בעבר ר"מ בישיבת עטרת ישראל, וכיום הוא מנהל מוסדות הישיבה. שלוש מן הבנות נשואות לר"מים בישיבת עטרת ישראל: הרב יהושע קנל, הרב אהרן וינר והרב ישעיהו הדר גלזמן. חתנו הרב אריאל וילנסקי היה גם הוא ר"מ בישיבה, וכיום עומד בראשות ישיבת 'אש התלמוד' בהר נוף.

אחיו, הרב יצחק אזרחי, הוא מראשי ישיבת מיר. אחותו, יוכבד, נישאה לרב שמואל דיקמן, שהיה אב בית דין בחיפה.

ספריו

סדרת ספריו ברכת מרדכי כוללת:

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוך מרדכי אזרחי בוויקישיתוף

הערות שוליים