אבנר בירון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ עדכון שדות דמויי שנות הפעילות לשם אחיד (תג)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 11: שורה 11:
|שיתופי פעולה בולטים=[[הקאמרטה הישראלית ירושלים]]
|שיתופי פעולה בולטים=[[הקאמרטה הישראלית ירושלים]]
|שנות הפעילות=[[1984]] - הווה}}
|שנות הפעילות=[[1984]] - הווה}}
'''אבנר בירון''' (נולד ב-[[1948]]) הוא [[מנצח]] ו[[חלילן]] [[ישראלי]] המשמש כ[[מנהל מוזיקלי|מנהלה המוזיקלי]] של [[הקאמרטה הישראלית ירושלים]] שאותה הוא הקים בשנת [[1984]].
'''אבנר בירון''' (נולד ב-[[1948]]) הוא [[מנצח]] וחלילן [[ישראלי]] המשמש כ[[מנהל מוזיקלי|מנהלה המוזיקלי]] של הקאמרטה הישראלית ירושלים שאותה הוא הקים בשנת [[1984]].


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==

גרסה מ־17:50, 23 באוקטובר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות הפעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אבנר בירון
אבנר בירון והקאמרטה הישראלית ירושלים
אבנר בירון והקאמרטה הישראלית ירושלים
לידה 1948 (בן 76 בערך)
מוקד פעילות ירושלים, ישראל ישראלישראל
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח, חלילן
סוגה מוזיקה קלאסית
כלי נגינה חליל צד
שיתופי פעולה בולטים הקאמרטה הישראלית ירושלים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבנר בירון (נולד ב-1948) הוא מנצח וחלילן ישראלי המשמש כמנהלה המוזיקלי של הקאמרטה הישראלית ירושלים שאותה הוא הקים בשנת 1984.

ביוגרפיה

אבנר בירון למד ביולוגיה לתואר שני באוניברסיטה העברית ב"הדסה" ירושלים וגישתו למוזיקה ולאינטרפרטציה מושפעת מהשכלתו במוזיקה ובמדע. השתלם בניצוח באקדמיה למוזיקה בווינה ובמוצרטאום של זלצבורג.

אבנר בירון כיהן בעבר כמנהל המוזיקלי של פסטיבל אבו גוש ושל פסטיבל "ימי מוזיקה וטבע" בגליל. במסגרת זו הקים את "אנסמבל סולני הגליל" – הרכב וירטואוזי אשר זכה להצלחה בינלאומית בזמן קצר, והוזמן לסיורי קונצרטים ברחבי העולם.

אבנר בירון כיהן כראש האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בין השנים 19942003. במהלך כהונתו יזם בירון פתיחת מחלקה למוזיקה מזרחית, הקים מחלקה למוזיקה רב תחומית וכן גופי ביצוע ברמה גבוהה באקדמיה. נבחר לכהן כחבר הוועדה המתמדת של ארגון האקדמיות הגבוהות למוזיקה באירופה (AEC).

אבנר בירון ניגן בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, והתמנה לחלילן ראשון בתזמורת הקאמרית הישראלית עימה אף הופיע כסולן. הרבה להופיע ברסיטלים ובהרכבים קאמריים. במקביל ניהל ולימד כיתות אמן רבות משתתפים לחלילנים ולמורים לחליל בארץ ובחו"ל. כמורה וכמחנך העמיד בירון דור צעיר של חלילנים ומורים בכירים לחליל.

אבנר ניצח על התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית חיפה, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה ומוזמן לנצח על תזמורות ברחבי העולם.

בשנת 2005 זכה בירון בפרס שרת החינוך על מצוינות ועשייה אמנותית רבת שנים בתחום המוזיקה. בשנת 2013 הוענק לבירון פרס אריק איינשטיין ליוצרים שתרמו להתפתחות התרבות הישראלית לדורותיה.

חיים אישיים

בירון מתגורר ברחובות. הוא נשוי ואב לשלושה: נעה בירון (שחקנית), מור (נגן בסון המנגן בפילהרמונית של ברלין ובאנסמבל אלזה) ושרית (פסנתרנית ומנצחת המתגוררת בלונדון).

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.