מדיניות חוץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מסיר את כל התוכן מדף זה
Harel (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכה של 77.124.10.209 (שיחה) לעריכה האחרונה של Felagund-bot
שורה 1: שורה 1:
'''מדיניות חוץ''' הנה שם כולל למקבץ יעדים [[פוליטיקה|פוליטיים]], המגדירים את האופן שבו תנהג [[מדינה]] כלשהי ביחס לשאר מדינות העולם.

על פי רוב, מדיניות חוץ מעוצבת באופן שיגן על האינטרסים הלאומיים של המדינה, [[ביטחון לאומי|ביטחונה הלאומי]], יעדיה האידאולוגיים ועל שגשוגה ה[[כלכלי]]. מדיניות החוץ עשויה לשקף עניין בשיתוף פעולה בינלאומי הנעשה בדרכי שלום, או בתוקפנות, ב[[מלחמה]] ובניצול של אומות אחרות.

ב[[המאה ה-20|מאה ה-20]] עלתה חשיבותה של מדיניות החוץ, שכן במהלכה נעשתה כל מדינה מסוגלת לקיים קשרים [[דיפלומטיה|דיפלומטיים]] כלשהם עם יתר מדינות העולם.

הגייתה של מדיניות חוץ ועיצובה מוטלות בדרך כלל על כתפיהם של ראש [[הרשות המבצעת]] ושל [[משרד החוץ (כללי)|שר החוץ]]. ב[[ארצות הברית]], לעומת זאת, ל[[קונגרס ארצות הברית|קונגרס האמריקני]] יש עוצמה והשפעה ניכרת על אישור מדיניות החוץ שמתווה ה[[נשיא]]. ב[[מדינת ישראל]] ניתן משקל רב לעמדת מערכת הביטחון בניסוח מדיניות החוץ הלאומית.

==ראו גם==
*[[יחסי חוץ]]
*[[יחסים בינלאומיים]]
*[[מדיניות ציבורית]]

==קישורים חיצוניים ==
* [http://www.ericdigests.org/1994/war.htm הוראת מדיניות חוץ בעידן שאחרי המלחמה הקרה]

[[קטגוריה:ממשל ומדיניות]]

[[en:Foreign Policy]]
[[de:Außenpolitik]]
[[lt:Užsienio politika]]
[[sv:Utrikespolitik]]
{{נ}}

גרסה מ־22:34, 12 באפריל 2007

מדיניות חוץ הנה שם כולל למקבץ יעדים פוליטיים, המגדירים את האופן שבו תנהג מדינה כלשהי ביחס לשאר מדינות העולם.

על פי רוב, מדיניות חוץ מעוצבת באופן שיגן על האינטרסים הלאומיים של המדינה, ביטחונה הלאומי, יעדיה האידאולוגיים ועל שגשוגה הכלכלי. מדיניות החוץ עשויה לשקף עניין בשיתוף פעולה בינלאומי הנעשה בדרכי שלום, או בתוקפנות, במלחמה ובניצול של אומות אחרות.

במאה ה-20 עלתה חשיבותה של מדיניות החוץ, שכן במהלכה נעשתה כל מדינה מסוגלת לקיים קשרים דיפלומטיים כלשהם עם יתר מדינות העולם.

הגייתה של מדיניות חוץ ועיצובה מוטלות בדרך כלל על כתפיהם של ראש הרשות המבצעת ושל שר החוץ. בארצות הברית, לעומת זאת, לקונגרס האמריקני יש עוצמה והשפעה ניכרת על אישור מדיניות החוץ שמתווה הנשיא. במדינת ישראל ניתן משקל רב לעמדת מערכת הביטחון בניסוח מדיניות החוץ הלאומית.

ראו גם

קישורים חיצוניים

תבנית:נ