13 סיבות (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 781: שורה 781:
עליית הסדרה הגיעה עם 900,000–1.5 מיליון חיפושים בגוגל בארצות הברית הקשורים להתאבדות, כולל עלייה של 26% בחיפושים אחר משפטים כגון "כיצד להתאבד", עלייה של 18% ב"מתאבד", ועלייה של 9% ב"איך להרוג את עצמך."<ref>{{צ-מאמר|שם=Internet Searches for Suicide Following the Release of 13 Reasons Why|קישור=https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5820689/|כתב עת=JAMA Internal Medicine|שנת הוצאה=2017-10|עמ=1527–1529|כרך=177|doi=10.1001/jamainternmed.2017.3333|מחבר=John W. Ayers, Benjamin M. Althouse, Eric C. Leas, Mark Dredze}}</ref>
עליית הסדרה הגיעה עם 900,000–1.5 מיליון חיפושים בגוגל בארצות הברית הקשורים להתאבדות, כולל עלייה של 26% בחיפושים אחר משפטים כגון "כיצד להתאבד", עלייה של 18% ב"מתאבד", ועלייה של 9% ב"איך להרוג את עצמך."<ref>{{צ-מאמר|שם=Internet Searches for Suicide Following the Release of 13 Reasons Why|קישור=https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5820689/|כתב עת=JAMA Internal Medicine|שנת הוצאה=2017-10|עמ=1527–1529|כרך=177|doi=10.1001/jamainternmed.2017.3333|מחבר=John W. Ayers, Benjamin M. Althouse, Eric C. Leas, Mark Dredze}}</ref>


השירות לבריאות הנפש האוסטרלי לבני 12–25, Headspace, פרסם אזהרה בסוף אפריל 2017 על התוכן הגרפי המוצג בסדרה, עקב העלייה במספר הפניות לשירות בעקבות יציאת הסדרה במדינה. עם זאת, נטפליקס הצליחה להפגין{{דרושה הבהרה|מה?}} את מערכת דירוג הצופים האוסטרלית, על ידי מיתוג הסדרה כמיועדת לבני 15+ בלבד. הם ליוו את הצגתה עם אזהרות נוספות ועצות לצופים בתחילת כל פרק, והבטיחו שיכללו הפניות לייעוץ ולא ידלגו על כך בסיום אף פרק. ואכן, בסיום כל פרק, נשמע שחקן אחר מהסדרה אומר ומזהיר שאם ישנה מצוקה נפשית כלשהי, אפשר לפנות לעזרה ולייעוץ, כולל אתר אינטרנט שהשיקה הסדרה לפניות למצוקה נפשית של בני נוער.
השירות לבריאות הנפש האוסטרלי לבני 12–25, Headspace, פרסם אזהרה בסוף אפריל 2017 על התוכן הגרפי המוצג בסדרה, עקב העלייה במספר הפניות לשירות בעקבות יציאת הסדרה במדינה. נטפילקס תייגה את הסדרה כמיועדת לבני 15 ומעלה על מנת לעמוד בתנאים של מערכת דירוג הצופים האוסטרלית. הם ליוו את הצגתה עם אזהרות נוספות ועצות לצופים בתחילת כל פרק, והבטיחו שיכללו הפניות לייעוץ ולא ידלגו על כך בסיום אף פרק. ואכן, בסיום כל פרק, נשמע שחקן אחר מהסדרה אומר ומזהיר שאם ישנה מצוקה נפשית כלשהי, אפשר לפנות לעזרה ולייעוץ, כולל אתר אינטרנט שהשיקה הסדרה לפניות למצוקה נפשית של בני נוער.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־15:04, 29 באוקטובר 2020

13 סיבות
13 Reasons Why
מבוסס על 13 סיבות מאת ג'יי אשר
סוגה סדרת נעורים
יוצרים בריאן יורקי
שחקנים דילן מינט
קתרין לנגפורד
כריסטיאן נבארו
אלישה בו
ברנדון פלין
ג'אסטין פרנטיס
מיילס הייזר
רוס באטלר
טימותי גראנדרוס
דווין דרויד
איימי הרגריב'ס
דרק לוק
קייט וולש
פסקול Eskmo
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 49 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'ו אינקפררה
מפיקים בפועל דיאנה סון
טום מקארתי
ג'וי גורמן
סטיב גולין
מיכאל שוגר
סלינה גומז
מנדי טיפי
קריסטל לייבלי
חברת הפקה July Moon Productions
Kicked to the Curb Productions
Anonymous Content
פרמאונט טלוויזיה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים ליאו טרומבטה
אתר צילומים קליפורניה, ארצות הברית
טכניקת צילום מצלמה יחידה
מוזיקה Brendan Angelides עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 49–70 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
פורמט (תמונה) 4K (Ultra HDTV)
תקופת שידור מקורית 31 במרץ 20175 ביוני 2020 (3 שנים ו־9 שבועות)
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

13 סיבותאנגלית: 13 Reasons Why) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית המבוססת על הרומן "שלוש-עשרה סיבות" מאת ג'יי אשר. הספר עובד לסדרת טלוויזיה על ידי בריאן יורקי עבור נטפליקס.[1] דיאנה סאן ובריאן יורקי הם מנהלי התוכנית של הסדרה.[2] העונה הראשונה, כולל פרק מיוחד: "13 סיבות לדבר על זה", שוחררו לנטפליקס ב-31 במרץ 2017. הסדרה סובבת סביב תלמיד תיכון, קליי ג'נסן וחברתו האנה בייקר, נערה שהתאבדה לאחר שסבלה משורה של נסיבות מדכאות שנגרמו על ידי אנשים מבית הספר שלה. קופסת קלטות שהוקלטו על ידי האנה לפני ההתאבדות מפרטות את שלוש עשרה הסיבות לסיום חייה.

במקור תוכנן לצאת סרט המבוסס על הספר בכיכובה של סלינה גומז, אך לבסוף הוא נבחר על ידי נטפליקס לצאת כסדרה בסוף 2015. גומז השתתפה בתור מפיקה. העונה הראשונה קיבלה שבחים מהמבקרים ומהקהל, ששיבחו את הנושא בה היא עוסקת ואת הליהוק. במיוחד שני השחקנים הראשיים, דילן מינט וקתרין לנגפורד, שקיבלה מועמדות לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה. הסדרה עוררה מחלוקת מצד גורמים שונים, כולל אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, על תיאור גרפי של הסוגיות בנושאים כמו התאבדות ואונס, יחד עם תוכן בוגר אחר.

בחודש מאי 2017 הוכרז כי הסדרה חודשה לעונה השנייה, אשר שוחררה ב-18 במאי 2018, יחד עם הספיישל השני של "13 סיבות לדבר על זה". העונה השנייה קיבלה ביקורות מעורבות יותר מהמבקרים, ונמתחה ביקורת על העלילה, בה העונה כונתה "הרסנית"[3] ו"אינה ראויה לצפייה".[4] בפרט, העונה גם עוררה מחלוקת בקרב המבקרים והקהל בעקבות סצנה גרפית המתארת תקיפה מינית.

ביוני 2018 הוכרז כי הסדרה תמשיך לעונה שלישית אשר שוחררה ב-23 באוגוסט 2019; כמו כן נמסר כי השחקנית שמגלמת את האנה בייקר (קתרין לנגפורד) לא תמשיך לעונה הבאה.[5] בשנת 2019, הורדה מנטפליקס סצנת ההתאבדות של האנה עקב מקרים מרובים של התאבדות באופן דומה, כנראה, לאחר צפייה בסצנה.[6]

באוגוסט 2019 דווח כי חודשה הסדרה לעונה רביעית ואחרונה.[7] אשר עלתה לשידור ב-5 ביוני 2020.[8]

עלילה

בעונה הראשונה, קליי ג'נסן בן השבע-עשרה חוזר לביתו יום אחד מבית הספר ומוצא ארגז מסתורי במרפסת שלו. בפנים הוא מגלה שבע קלטות, קלטות שהוקלטו על ידי האנה בייקר, חברתו לכיתה המנוחה ואהבה נכזבת, שהרגה את עצמה שבועיים קודם לכן. על הקלטות, האנה מקליטה יומן שמע רגשני עז, ומפרטת מדוע החליטה לסיים את חייה. נראה כי כל אדם שמקבל חבילה זו של קלטות בסגנון ישן, קשור ביסודו למדוע הרגה את עצמה. קליי אינו הראשון שקיבל את הקלטות, אך יש פירוט מרמז כיצד עליו להעביר את הקלטות לאחר ששמע אותן. נראה שיש הזמנה להפצת הקלטות, עם עותק נוסף שהוחזק בידי המשגיח אם התכנית תשתבש. כל קלטת מתייחסת לאדם אחר המעורב בחייה של האנה התורם לסיבת להתאבדותה. הקלטות מתייחסות גם לחברים וגם לאויבים.

בעונה שנייה, חודשים לאחר התאבדותה של האנה, קליי והאנשים האחרים שהוזכרו על הקלטות, כמו גם חברים קרובים ובני משפחתה של האנה, הסתבכו בקרב משפטי אזרחי בין הוריה של האנה לבית הספר התיכון ליברטי. בהאשמת רשלנות מצד בית הספר, אמה של האנה רודפת אחר תפיסת הצדק שלה, ואילו חוסר רצונה ליישוב קדם משפט ונסיבותיה האישיות הורסים את נישואיה לאביה של האנה. הסיפור מתגלה בנרטיבים הממחישים את סיפורה של האנה שסיפרו הנוכחים בבית המשפט במשפט. קליי, התופס את עצמו כמגנה הכושל של האנה, יוצא לחקירה תוך שימוש בכל העדויות שיכול למצוא במאמץ להשפיע על התיק האזרחי בין הוריה של האנה לבית הספר. קליי גם משתדל לחשוף את התרבות המושחתת של בית הספר התיכון ואת ההטייה לטובתם של ספורטאים עשירים על פני התלמיד הממוצע, מה שפוגע במיוחד בנערות צעירות כמו האנה.

העונה שלישית נקבעת שמונה חודשים לאחר סיום העונה השנייה. קליי וחבריו נאבקים להתמודד עם ההשלכות של ההסתרה של ניסיון הטבח של טיילר בנשף האביב, תוך שהם עוזרים לו לקראת החלמה. עם זאת, מתחים חריגים מגיעים לנקודת רתיחה במהלך משחק העונה של ליגת הפוטבול של בית הספר, מה שגורם לרציחתו של ברייס ווקר. תלמידי תיכון ליברטי נחקרים שוב תחת המיקרוסקופ שכן החקירה על הרצח של ברייס מאיימת לחשוף את סודותיהם האפלים ביותר.

בעונה הרביעית, מצבו הנפשי של קליי מדרדר בעוד הוא וחבריו מנסים לשמור את הסוד על סיבת מותו האמיתי של ברייס. תלמיד חדש בשם ווינסטון שניהל בעבר רומן עם מונטי - מנסה לגלות את האמת ובכך להוכיח את חפותו בעזרת דייגו ואחותו של מונטי, אסטלה.

הדמויות

ראשיים

  • קליי ג'נסן (דילן מינט) – חבר קרוב של האנה, ככל הנראה התאהב בה מהרגע הראשון שהגיעה לבית הספר אך פחד לספר לה. הקלטות מגיעות אליו בפרק הראשון. הסדרה מסופרת מנקודת המבט שלו, כשהוא מבלה את החודשים הקרובים להקשיב לקלטות, ומנסה להרכיב את הסיפור של האנה. בצורה מפתיעה הוא מגלה כי הוא נמצא באחת מן הקלטות, אבל לא כסיבה להתאבדותה של האנה. לקראת סוף העונה הוא מאשים את עצמו במותה של האנה. סובל מדיכאון וחרדה. בעונה הרביעית מצבו הנפשי מתדרדר עד להתאשפזות בבית חולים לחולי נפש. במהלך העונה מתמוטט לא מעט פעמים. הוא ו"אני" נפרדים בנשף ומחליטים להיות ידידים.
  • האנה בייקר (קתרין לנגפורד) (עונות 1–2, אורחת בעונה 4) – הדמות הראשית בסדרה, שמה קץ לחייה לאחר שעברה מספר התעללויות פיזיות ומילוליות מחבריה לבית הספר. האנה הקליטה 13 קלטות המתארות את שרשרת האירועים שגרמו לה להתאבד. כל קלטת מתמקדת באדם אחד, וכיצד השפיע על האנה. במהלך הסדרה האנה מנסה לשמור על תקוותה, למרות ההתעללויות החוזרות ונשנות שעברה. אך בקלטת ה-13 היא נשברת, ומחליטה להתאבד. האנה נמצאת על ידי אמה באמבטיה, לאחר שחתכה את ורידיה.
  • טוני פדייה (כריסטיאן נבארו) – היחידי שקיבל את מלוא האמון של האנה, מי שראה את האנה נלקחת באמבולנס. ביום שבו החליטה האנה להתאבד, העבירה לו את הקלטות מחוץ לבית ובנוסף משימה – שיעביר את הקלטות בין כל ה-12. טוני עומד מאחורי המשימה ועוקב אחרי כל הנמענים ומוודא שהם הולכים אחרי ההוראות. טוני הוא הומוסקסואל ובן זוגו של כיילב. משפחתו מגורשת בעקבות הסגרתם למשטרת ההגירה על ידי עורכי דינו של ברייס ווקר. הוא מתאגרף ומקבל מלגה לקולג' על כך.
  • ג'סיקה דייוויס (אלישה בו) – חברתה הטובה ביותר לשעבר של האנה, זוגתו של ג'סטין פולי ולוקחת חלק בקלטות של האנה. היא בטעות האמינה כי האנה הייתה סיבת ניתוק יחסיה עם אלכס. בעונה הראשונה אנס אותה ברייס במסיבה בביתה. בסוף העונה הראשונה היא נפרדה מג'סטין לאחר שגילתה שהוא נתן לברייס לאנוס אותה. בעונה השנייה היא ואלכס מתקרבים וחוזרים להיות בסוף העונה ביחד. אך לאחר שחזרו להיות ביחד, היא שכבה עם ג'סטין בחדר ההלבשה. מקימת ארגון "HO". בעונה הרביעית יוצאת עם דייגו אך חוזרת אל ג'סטין.
  • ג'סטין פולי (ברנדון פלין) – בן הזוג של ג'סיקה דייוויס, גם לוקח חלק בקלטות של האנה ניסה לעצור את ברייס מלאנוס את ג'סיקה אך ללא הצלחה, יצא עם אנה לתקופה קצרה בעונה הראשונה אך לאחר שברייס הפיץ תמונה שג'סטין צילם הם נפרדו, בסוף העונה השנייה ג'סטין וג'סיקה חוזרים בכך ששוכבים בנשף. בעונה השנייה מאומץ על ידי ההורים של קליי ועובר לגור עם קליי, שמחשיב אותו לאחיו. נפטר מסיבוך מחלת איידס בסוף עונה 4.
  • ברייס ווקר (ג'סטין פרנטיס) (עונות 1–3, אורח בעונה 4) – חבר טוב של ג'סטין, ספורטאי מקובל ועשיר. הוא הקפטן של נבחרת הפוטבול והבייסבול. ברייס מתגלה בסדרה כשחצן, ואכזרי. אנס את ג'סיקה במסיבה, ואת האנה בג'קוזי. לוקח חלק גדול בקלטות של האנה. הוא נרצח בין עונות 2 ו-3; זהותו של הרוצח ומניעיו הם הקונפליקט העיקרי של העונה השלישית.
  • אלכס סטנדל (מיילס הייזר) – היה בעבר חבר טוב של האנה ובן זוגה של ג'סיקה עד שנפרדו, כיוון שפרסם רשימה בה השפיל את ג'סיקה, והאנה. הוא בסופו של דבר הופך להיות חבר עם הקהל "פופולרי" בבית הספר. לוקח חלק בקלטות ולקראת סוף העונה הראשונה יורה לעצמו בראש. בטריילר לעונה השנייה מסתבר שהוא לא מת. בעונה השלישית מתגלה, שהוא רוצחו של ברייס. בעונה הרביעית יוצא מהארון כביסקסואל, הוא יוצא עם וינסטון לכמה פרקים ולאחר מכן יוצא עם צ'ארלי והם נבחרים כמלכי הנשף.
  • זאק דמפסי (רוס באטלר) – ספורטאי מצטיין, טוב לב אך גם פחדן. חבר קרוב של ג'סטין וברייס. בעונה השנייה מתגלה כי ניהל עם האנה רומן בקיץ שלפני מותה. הכה את ברייס לפני שמת, ויוצא עם קלואי.
  • טיילר דאוון (דווין דרואיד) – צלם בית הספר שסובל מבריונות קשה, מתגלה שהיה סטוקר של האנה. לוקח חלק בקלטות. בעונה השנייה מתדרדר מבחינה מוסרית ומשחית את בית הספר. לאחר שהוא מותקף מינית הוא יוצא למסע הרג בנשף הסיום שנעצר הודות לקליי.
  • קורטני קרימסן (מישל סלין אנג) (עונות 2-1; אורחת בעונות 4-3) – חברה במועצת התלמידים. בהתחלה נראית כילדה טובה וכחברה של האנה, אך מתגלה כאנטיפטית ואכזרית. מנסה להסתיר את היותה לסבית. משתתפת בקלטות. בעונה השנייה היא יוצאת מהארון על דוכן העדים במהלך משפטה של האנה, מתוודה על מעשיה נגד האנה שהוזכרו בקלטות.
  • קווין פורטר (דרק לוק) (עונות 1–2; אורח בעונה 3) – יועץ בית הספר של תיכון ליברטי. לוקח חלק בקלטות.
  • מונטגומרי דה לה קרוז (טימותי גראנדרוס) – בריון ותלמיד בבית הספר. בעונה השנייה הוא מאיים בסתר על אנשים המעידים במשפט של האנה. בסוף העונה השנייה תוקף פיזית ומינית את טיילר. בעונה השלישית מופלל ברציחתו של ברייס על ידי "אני", ונכנס לכלא ושם נרצח.
  • אמורוואט אניסיה "אני" אחולה (גרייס סעיף) (עונות 3–4) – תלמידה חדשה בבית הספר בעלת עבר פלילי לא ידוע, אמה עובדת אצל משפחת ווקר כמטפלת סיעודית לסבו של ברייס, שגוסס. יש לה קשר ויחסים רומנטיים עם קליי ג'נסן. לאורך הסדרה היא מנסה להבין מי רצח את ברייס, עוברת על כל אחת מהדמויות מניעים ומעשים, מספרת את הסיפור, כשהיא בחדר עם סגן סטנדל.
  • צ'רלי סנט ג'ורג' (טיילר ברנהרדט) (עונות 3–4) – תלמיד בית הספר ושחקן פוטבול, חבר טוב של מונטגומרי אך עם טוב לב. במהלך עונה 4 מתאהב באלכס והם יוצאים יחד ונבחרים כמלכי הנשף.
  • וינסטון וויליאמס (דיקאן בלאמן) (עונות 4-3) - ניהל רומן סודי עם מונטגומרי במסיבה שערך בביתו, ולאחר שנרצח עבר ל"תיכון ליברטי" כדי לגלות את האמת מאחורי המוות שלו
  • דייגו טורס (יאן לואיס קסטיאנוס) (עונה 4) - שחקן פוטבול ב"תיכון ליברטי". נמצא בזוגיות עם ג'סיקה וחושד בקליי וחבורתו כי ישנה אמת אחרת לגבי הרצח של ברייס.
  • אסטלה דה לה קרוז (אינדי נאברטה) (עונה 4) - אחותו הקטנה של מונטי, שעוברת לליברטי כדי לגלות את האמת על אחיה.
  • ד"ר רוברט אלמן (גארי סיניז) (עונה 4) - הפסיכולוג של קליי, שמקדיש זמן יתר על המידה למענו.

דמויות משנה

  • מרקוס קול (סטיבן סילבר) (עונות 1–2) – יושב ראש מועצת התלמידים. בהתחלה נראה כטוב וחביב, אך מתגלה כאכזרי. משתתף בקלטות. בעונה השנייה, הוא מושעה מבית הספר לאחר ששיקר על הדוכן במהלך המשפט ולאחר הדלפת הקלטות זמן קצר לאחר מכן.
  • שרי הולנד (איונה אלכסוס) (עונות 1–2) – חברה טובה לשעבר של האנה, גם משתתפת בקלטות. אשמה בתאונת הדרכים בה נהרג ג'ף, ניסתה להסתיר את זה, אך לבסוף מסגירה את עצמה למשטרה. מחבבת מאוד את קליי ומנסה להתחיל איתו.
  • ריאן שאוור (טומי דורפמן) (עונות 1–2; אורח בעונה 4) – עורך העיתון האכזרי של בית הספר, שיעשה הכל על מנת לזכות בסקופ טוב לעיתון. פרסם שיר אינטימי של האנה בלי רשותה, ובכך בגד באמונה. יצא בעבר עם טוני. משתתף בקלטות.
  • סקיי מילר (סוזי בייקון) (עונות 1–2) – חברה ותיקה של קליי. בעונה השנייה, סקיי וקליי יוצאים במשך זמן מה לפני שהיא עוזבת בשביל "התחלה חדשה", בעקבות עוד תקרית של פגיעה עצמית היא מאובחנת בהפרעה דו קוטבית.
  • ג'ף אטקינס (ברנדון לרקונט) (עונה 1) – תלמיד בבית הספר וחבר של קליי שעוזר לו בלימודים. מת בתאונת דרכים טרגית.
  • גארי בולן (סטיבן וובר) – מנהל בית הספר "תיכון ליברטי".
  • פאם ברדלי (קייקו אגנה) (עונות 1–2) – המורה לתקשורת בבית הספר "תיכון ליברטי".
  • בראד (הנרי זאגה) (עונה 1) – בן זוגו של טוני. בעונה השנייה מתגלה שהם נפרדו בין העונות.
  • קאט (ג'ורג'יה ויגהאם) (עונה 1) – חברה ושכנתה לשעבר של האנה.
  • פרייה סינג (פרמינדר נגרה) (עונה 3; אורחת בעונות 2,4) – יועצת בית הספר החדשה של תיכון ליברטי.
  • קלואי רייס (אן ווינטרס) (עונות 2–4) – בחורה חכמה, חסרת מושג ופופולרית בבית הספר, ראש קבוצת המעודדות החדשה שהיא גם בת זוגו של ברייס. בסוף העונה השנייה מתברר שהיא בהיריון.
  • סיירוס (ברייס קאס) (עונות 2–4) – בחור שובב, ציני, משמש כמנהיג הדחויים בבית הספר. הוא מתיידד עם טיילר והשניים יחד יוצאים למסע נקמה נגד הבריונים.
  • מקנזי (צ'לסי אלדן) (עונות 2–3) – אחותו של סיירוס, נערה אמנותית ושנונה שלא מפחדת להגיד את דעתה. בעונה 2, היא מפתחת מערכת יחסים קצרה עם טיילר, אך הוא נפרד ממנה.
  • קיילב (אר ג'י בראון) (עונות 2–4) – מאמן האגרוף של טוני ומאוחר יותר בן זוגו.
  • סוניה סטרוהל (אליסון מילר) (עונה 2) – עורכת דין צעירה, חכמה ושאפתנית, שמגנה בהצלחה על בית הספר במהלך משפטה של האנה.
  • סקוט ריד (ברנדון באטלר) (עונה 2, אורח בעונה 4) – תלמיד בית הספר ושחקן בייסבול.
  • נינה ג'ונס (סמנתה לוגאן) (עונה 2) – כוכבת נבחרת האתלטיקה, מתיידדת עם ג'סיקה בעקבות תקיפה מינית שחוותה.
  • ג'קי (קלי אוהארה) (עונה 2) תומכת נלהבת של קורבנות של בריונות, שנמצאת לצדה של אוליביה כל הדרך במשפט שלה.
  • ריק ולודימירז (בן לוסון) (עונה 2) – מאמן הבייסבול בבית הספר, שתומך ומגן על השחקנים שלו, כולל ברייס.
  • קייסי פורד (בקס טיילור-קלאוס) (עונה 3) – חברה ב"HO", וידידתה של ג'סיקה.
  • קרבה (ברנדון סקוט) (עונות 4-3) - המאמן החדש של קבוצת הפוטבול ב"תיכון ליברטי".
  • שריף דיאז (בניטו מרטינז) (עונות 3–4) – קצין המשטרה הראשי בתיק הרצח של ברייס.
  • פאונדרי (ריד דיימונד) (עונה 4) - דיקן המשמעת החדש של "תיכון ליברטי", שמנחיל חוקים נוקשים כלפי התלמידים.

הורים

ראשי

  • לייני ג'נסן (איימי הארגריבס) – אמא של קליי, עורכת דין, המייצגת את בית הספר בתביעה של הוריה של האנה נגדם.
  • אוליביה בייקר (קייט וולש) (עונות 1–2; אורחת בעונה 3) – אמא של האנה, מחפשת רמזים שיעזרו לה להבין את החלטתה של בתה לשים קץ לחייה. הגישה תביעה נגד בית ספרה של האנה מכיוון שלא עזר לצרכים של האנה ולא ניסה לעזור לה.
  • אנדי בייקר (בריאן דארסי ג'יימס) (עונות 1–2) – אבא של האנה, רוקח במקצועו. בעונה השנייה, הוא נפרד מאשתו ועובר לגור עם האישה איתה בגד בה לתקופה קצרה בעונה 1.
  • ביל סטנדל (מארק פלגרינו) – אביו של אלכס, שוטר במחלקת השריף.
  • נורה ווקר (ברנדה סטרונג) (עונות 2–3, אורחת בעונה 4) – אימו של ברייס. דוחפת את המשטרה לחקור את קליי לגבי הרצח של ברייס.

משני ואורח

עונות

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11331 במרץ 201731 במרץ 2017
21318 במאי 201818 במאי 2018
31323 באוגוסט 201923 באוגוסט 2019
4105 ביוני 20205 ביוני 2020
פרקים
עונה ראשונה (2017)
1
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 קלטת 1, צד א' טום מקארתי בריאן יורקי 31 במרץ 2017
קליי ג'ונסן מוצא תיבה מלאה קלטות שמע שמישהו הניח בעילום שם על מפתן דלת הכניסה שלו. הוא מבין שהם תועדו על ידי חברתו לכיתה שהתאבדה לאחרונה, האנה בייקר. קליי גונב את הווקמן של חברו טוני על מנת להקשיב להן. קליי מאזין לקלטת הראשונה, בה האנה מתחילה לספר את החוויות שעברה שהובילו להתאבדותה. היא מתחילה בכך שהיא משתפת את סיפור הנשיקה הראשונה שלה, עם ג'סטין פולי, שממשיך בהפצת שמועה נועזת שמתחילה את השתלשלות האירועים שהובילה להתאבדותה. קליי מגלה, באמצעות מספר פלאשבקים קצרים, כי היה מאוהב בהאנה ועבד איתה בקולנוע המקומי. בפרק זה נחשף כי האנה העמידה את טוני כאחראי על הקלטות.

נושא הקלטת: ג'סטין פולי, על כך שהפיץ תמונה חריפה של האנה יחד עם שמועה מינית על המפגש ביניהם.

2 2 קלטת 1, צד ב' טום מקארתי בריאן יורקי 31 במרץ 2017
האנה מספרת על ידידותה עם שני תלמידים חדשים נוספים: ג'סיקה, שעוברת לעיתים קרובות כי אביה משרת בחיל האוויר, ואלכס, שאותו הכירו בבית קפה. ג'סיקה ואלכס בסופו של דבר מתחילים מערכת יחסים ומפסיקים לבלות עם האנה. כשאלכס נפרד מג'סיקה, היא מאשימה את האנה בפומבי. בהווה, אמה של האנה, אוליביה, מוצאת פתק בספר הלימוד של בתה, שמוביל אותה להאמין שהאנה חוותה בריונות. קליי שואל את ג'סיקה על הקלטות, מה שמוביל את המעגל של ברייס ווקר להפגש כדי לדון איך קליי מקשיב לקלטות של האנה.

נושא הקלטת: ג'סיקה דייוויס, על כך שבטעות האשימה את האנה בפרידה שלה מאלכס.

3 3 קלטת 2, צד א' הלן שיוור דיאנה סון 31 במרץ 2017
כשקליי מנסה ליזום מערכת יחסים רומנטית עם האנה, היחסים שלה מאוימים על ידי רשימת "הטוב ביותר/הגרוע ביותר" שנעשתה על ידי אלכס סטנדל, אשר שם "מטרה" על גבה של האנה. בהווה, אמה של האנה, אוליביה בייקר, נפגשת עם מנהל בית הספר בשל חשדנותה לבריונות ומגלה תגלית מטרידה. בעיצומה של חקירתו, קליי פונה לאלכס לתשובות, שלא רק חש צער על מעשיו בקלטות, אלא גם מזהיר את קליי מטוני, שקלי רואה אותו אחר כך בחילופי דברים אלימים עם אחיו. כשג'סטין מנסה להתאושש מהכישלון האחרון שלו, ברייס מאתגר את קליי ואלכס לתחרות שתייה בסמטה.

נושא הקלטת: אלכס סטנדל, על כתיבת התחת של האנה כטוב ביותר בבית הספר כדי לגרום לג'סיקה דייוויס לקנא ולהרוס את החברות שלה עם האנה.

4 4 קלטת 2, צד ב' הלן שיוור תומאס היגינס 31 במרץ 2017
האנה שומעת מישהו מחוץ לחלונה, ומתוודת בפני חברתה, קורטני, שיש לה מטרידן. קורטני מציעה לעזור לה לתפוס את העבריין במעשה. בעודן מחכות שהמטרידן יגיע, הן משחקות משחק של אמת או חובה, שמוביל לכך ששתיהן מתנשקות על מיטתה של האנה. המטרידן, צלם בית הספר טיילר דאון, מצלם תמונה של הבנות ושולח אותה ברחבי בית הספר. זה מסיים את הידידות של קורטני והאנה כשקורטני מרחיקה את עצמה מהאנה, כדי להימנע מלהיחשף כאחת הנשים בתצלום. בהווה, קליי הולך לבית של האנה ומדבר עם אמה, אם כי אינו מסוגל להודות עד כמה הוא והאנה היו קרובים. הוא גם מתעמת עם טוני על התקרית עם אחיו. טוני משיב ש"אנשים צריכים לעשות צדק בעצמם" ומוכיח שיש לו סט נוסף של קלטות. בהשראת זה, קליי מצלם תמונת עירום של טיילר ושולח אותה ברחבי בית הספר כנקמה.

נושא הקלטת: טיילר דאון, על כך שהטריד את האנה והפיץ את התצלום שלה ושל קורטני ברחבי בית הספר.

5 5 קלטת 3, צד א' קייל פטריק אלווארז ג'וליה ביקנל 31 במרץ 2017
קורטני, פוחדת מכך שחבריה לכיתה ידעו על המיניות שלה, מפיצה שמועה שהבנות בתצלומים הן האנה ולורה, לסבית מחוץ לארון. קורטני גם מוסיפה לשמועה על האנה וג'סטין, ומחריפה את שמה הרע של האנה. בהווה, קליי לוקח את קורטני לבקר את הקבר של האנה. היא עוזבת, לא מוכנה להתמודד עם מעורבותה באובדן של האנה או להיות פתוחה יותר לגבי המיניות שלה. טוני מגיע עם האופניים של קליי ונותן לו קלטת עם השיר שהוא והאנה רקדו בנשף החורף.ג'סטין, זאק ואלכס מאיימים על קליי. קליי את היכרותו עם האנה בפני אמו, אשר התבקשה לייצג את בית הספר בתביעה מול הוריה של האנה.

נושא הקלטת: קורטני קרימסן, שהסיחה את תשומת הלב מהמיניות שלה והתמונה שצילם טיילר על ידי הפצת שמועות נוספות על האנה.

6 6 קלטת 3, צד ב' קייל פטריק אלווארז ניק שף 31 במרץ 2017
הדייט של האנה בחג האהבה עם מרקוס לא הולך כמתוכנן בגלל השמועות שהיא מופקרת. בהווה, אלכס נכנס לריב עם מונטגומרי ושניהם חייבים להופיע בפני מועצת התלמידים. קליי עוזר לשרי במשימה, והם כמעט שוכבים, אבל שרי מגלה שהיא רק שם כי היא בהקלטות ורוצה שקליי יחבב אותה למרות התפקיד שלה במוות של האנה.

נושא הקלטת: מרקוס קול, על השפלה וניסיון תקיפה מינית של האנה בפומבי בדייט שלהם.

7 7 קלטת 4, צד א' גרג אראקי אליזבת בנג'מין 31 במרץ 2017
אחרי שהאנה מסרבת לצאת עם זאק, הוא נוקם בה על ידי חבלה רגשית במהלך פרויקט בכיתה. זאק מסיר מחמאות מהקופסה של האנה, ומשפיע על ביטחונה העצמי. בהווה, קליי שומע את הקלטת של זאק ושורט את המכונית שלו בפעולה של נקמה, אבל הדברים מסתברים להיות שונה ממה שהם הופיעו. קליי הוזה את האנה במהלך היום, כולל מחזה של גופתה על הרצפה של מגרש הכדורסל במהלך משחק ושומע את הקלטת שלה מתנגנת במערכת האינטרקום של בית הספר. הוא מחזיר את הקלטות לטוני, לא מסוגל להמשיך להקשיב.

נושא הקלטת: זאק דמפסי, על גנבת "הפתקים החיוביים" המיועדים להאנה בשיעור תקשורת, מתוך נקמה על שדחתה אותו.

8 8 קלטת 4, צד ב' גרג אראקי קירק מור 31 במרץ 2017
האנה נרגשת משירה מאת תלמיד אחר, ריאן שיבר, ומצטרפת למועדון הכתיבה, מקום שבו אנשים כותבים ומקריאים את השירה שלהם, ומקשיבים לביקורת אחרים. האנה מציגה כמה שירים נורא חושפניים ופגיעים שלה במועדון השירה אחרי שריאן מעודד אותה. ראיין בוגד בה על ידי פרסום השיר ללא ידיעתה או הסכמתה במגזין בית הספר שלו. כמעט כולם בבית הספר מוצאים את השיר מצחיק, אבל קליי מוטרד מזה, לא מבין שהאנה היא המחברת. כיום, טוני מספר לקליי על ליל מותה של האנה, ומחזיר לקליי את הקלטות. קליי לאחר מכן נותן את השיר לאמא של האנה.

נושא הקלטת: ריאן שיבר, על גנבת שיר שכתבה האנה המפרט את בעיותיה האישיות ופרסומו בעיתון בית הספר ללא הסכמתה.

9 9 קלטת 5, צד א' קארל פרנקלין היילי טיילר 31 במרץ 2017
בזמן שהסתתרה בחדר של ג'סיקה במהלך מסיבה, האנה עדה לכך שברייס ווקר אונס את ג'סיקה חסרת ההכרה והשתויה. בהווה, מרקוס מזהיר את קליי שהגרוע ביותר עוד לא קרה ושוב ושוב מנסה לאיים עליו, הפעם על ידי שתילת סמים בתרמיל שלו כדי לגרום לו להיות מושעה מבית הספר. קליי סוף סוף מודה לאמו שהוא והאנה היו קרובים. לאחר קבלת ייעוץ משפטי מאמו, הוא הולך לדירה של ג'סטין כדי להחזיר את האופניים שלו ולדבר על ג'סיקה. ג'סטין סוף סוף מודה שמה שקרה בקלטות הוא אמיתי, וטוען שמוטב אם ג'סיקה לא תדע את האמת.

נושא הקלטת: ג'סטין פולי (ולכאורה האנה בייקר עצמה), על שאפשר לברייס לאנוס את חברתו ג'סיקה.

10 10 קלטת 5, צד ב' קארל פרנקלין ניית'ן לואי ג'קסון 31 במרץ 2017
אחרי המסיבה, האנה נוסעת הביתה עם שרי הולנד. יש להן מה שנראה כתאונה קלה, לאחר שהפילו תמרור "עצור". בעוד האנה רוצה להתקשר למשטרה כדי לדווח על כך, שרי מסרבת לעשות זאת, כי היא חוששת שתסתבך בצרות. בעוד האנה נמצאת בדרכה למצוא טלפון כדי להתקשר למשטרה, נפילת התמרור גרמה לתאונה רצינית בצומת הזו, וכתוצאה מכך למותו של חברו של קליי - ג'ף אטקינס, שנחשב בטעות כתאונת נהיגה בשכרות. כשהאנה מנסה לספר לקליי על סימן העצירה, הוא דוחף אותה, וחושב שהיא דרמטית שלא לצורך. בהווה, ההתנהגות של ג'סיקה הופכת לבלתי יציבה יותר. קליי מגלה ששרי מנסה לפצות על הטעות שלה בדרכה שלה, ואומר להורים של ג'ף שג'ף היה פיכח כשהוא מת.

נושא הקלטת: שרי הולנד, על שנטשה את האנה לאחר שהתנגשה במכוניתה בתמרור עצור, שבסופו של דבר גרם למותו של תלמיד אחר.

11 11 קלטת 6, צד א' ג'סיקה יו דיאנה סון 31 במרץ 2017
עם תמיכתו של טוני, קליי סוף סוף מאזין לקלטת שלו, ונתקף אשמה עד כדי כך שהוא שוקל את התאבדותו, משום שהוא מרגיש שהוא לא עשה מספיק כדי למנוע את מותה של האנה. טוני מצליח להרגיע אותו. ג'סטין שג'סיקה נמצאת בבית של ברייס. הוא מתעמת אותה שם ומודה שברייס אנס אותה בליל המסיבה, וגורם לה להיפרד ממנו. אוליביה בייקר מוצאת רשימה עם שמות של כל האנשים בקלטות, אם כי היא לא יודעת מה המשמעות של הרשימה.

נושא הקלטת: לכאורה קליי ג'נסן, על ציותו לבקשתה של האנה לעזוב אותה במסיבה של ג'סיקה. עם זאת, האנה אומרת מפורשות שקליי אינו נכלל ברשימה, אבל הוא שם כי הוא חייב להיות, מכיוון שהוא חלק מהסיפור.

12 12 קלטת 6, צד ב' ג'סיקה יו אליזבת בנג'מין 31 במרץ 2017
לאחר שאבדה בטעות את הכסף מהחנות של הוריה, האנה המדוכאת נתקלת במסיבה של ברייס. הלילה מסתיים בטרגדיה כשהיא נמצאת אתו לבד, והוא אונס אותה בג'קוזי שלו. זה מוביל את האנה ליצור רשימה של אנשים שהיא מרגישה אחראי להובלתה לנסיבותיה הנוכחיות, מה שגורם להשראה ליצירת הקלטות. בהווה, כל מי שנמצא ברשימתה של האנה מוזמן להעיד בתביעה בין הוריה של האנה לבית הספר. טיילר בסופו של דבר מציע להם להפיל הכל על ברייס, אבל אלכס מסרב ואומר שהם צריכים להגיד את האמת. שרי מסגירה את עצמה. קליי הולך לביתו של ברייס, בתואנה של קניית מריחואנה, להתעמת איתו על אירועי הלילה שאנס את האנה. קליי מתגרה בברייס ומוכה קשות על ידיו. עם זאת, קליי בחשאי מקליט את השיחה שלהם וגורם לברייס להודות שהוא אנס את האנה. נער לא ידוע עם פצע ירי בראשו מטופל על ידי חובשים.

נושא הקלטת: ברייס ווקר, על אונס האנה בג'קוזי שלו.

13 13 קלטת 7, צד א' קייל פטריק אלווארז בריאן יורקי 31 במרץ 2017
האנה מתחילה להקליט את הקלטות ואז מבקרת מר פורטר כדי לספר לו על אונס שלה. האנה מקליטה בחשאי את השיחה בתקווה שיעזור לה. כשהוא לא, היא הולכת הביתה ומתאבדת על ידי חיתוך פרקי ידיה וזרועותיה באמבט מלא מים (סצנה זו נמחקה עקב התאבדויות מרובות באותו האופן, כנראה, לאחר צפייה בסצנה). בהווה, קליי נותן לטוני עותק של הקלטת של השיחה שלו עם ברייס. הוא מתעמת עם מר פורטר על הפגישה עם האנה ביום האחרון. הוא גם נותן לו את הקלטות, כולל קלטת נוספת המכילה את הודאתו של ברייס. קליי אומר לפורטר שהוא הנושא של הקלטת הסופית. התצהירים מתחילים, מרקוס וקורטני מכחישים את מעורבותם במותה של האנה ככל האפשר. זאק וג'סיקה מודים בטעויות שלהם. לפני התצהיר שלו, טיילר מסתיר תחמושת ואקדחים בחדרו, ולאחר מכן מגלה את קיומן של הקלטות במהלך הראיון שלו. אלכס מתגלה כנער עם הפצע ירייה; הוא במצב קשה בבית החולים. ג'סטין עוזב את העיר מתוך אשמה, אבל לא לפני שמספר לברייס על הקלטות. ג'סיקה סוף סוף מספרת לאביה על אונס שלה. בבית הספר, קליי מתיידד שוב עם סקיי מילר, ידידתו לשעבר שלו, כדי להימנע על אותן טעויות שעשה עם האנה.

נושא הקלטת: מר פורטר, שלא האמין שהאנה הייתה אובדנית וולא נתן לה עזרה ראויה.

עונה שנייה (2018)
2
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
14 1 הפולארויד ראשון גרג אראקי בריאן יורקי 18 במאי 2018
משפטה של האנה עובר לבית המשפט. טיילר הוא הראשון להעיד במשפט ועושה זאת בכנות. סקיי וקלי מתקרבים, אבל קלי מתחיל לראות את האנה. מר פורטר מתעמת עם ברייס בחדר האמבטיה על אונס האנה. ג'סיקה חוזרת לבית הספר, וכך גם אלכס ששרד את ניסיון ההתאבדות שלו, אבל איבד את רוב זכרונותיו מלפני כן, כולל תוכן הקלטות של האנה. טוני מוצא את הפתק שהאנה השאיר לו בלילה שהיא מתה, והוא נראה מאוחר שורף אותו. קליי מוצא תצלום פולארויד בתא שלו, עם פתק שאומר "האנה לא הייתה היחידה".

על דוכן העדים: טיילר דאון, שמדבר על צילום תמונות של האנה וניסיונותיו להתיידד איתה.

15 2 שתי בנות מתנשקות גרג אראקי תומאס היגינס 18 במאי 2018
קורטני מגלה שהיא לסבית ואת רגשותיה כלפי האנה בעדותה. קבוצה של מפגינים מתכנסת בבית המשפט כדי לדרוש צדק עבור האנה, אבל ג'סיקה ואלכס מאוימים שניהם לא לחשוף שום דבר מפליל כשהם מעידים. סקיי וקלי רבים על בחשד שלה שקלי עדיין מאוהב בהאנה, וסקיי מאושפזת זמן קצר אחרי שעוזבת את הבית של קליי. בינתיים, טיילר מתיידד עם חבר לכיתה בשם סיירוס.

על דוכן העדים: קורטני קרימסן, שמדברת על רגשותיה כלפי האנה ונשיקתן.

16 3 הזונה השיכורה קרן מונסריף מריסה ג'ו סרר 18 במאי 2018
קליי, שנסע הביתה על אופניו, נפגע בכוונה ממכונית, ונפצע קלות. הוא מבקר את סקיי בבית החולים, אבל היא נפרדת ממנו. קליי ואלכס מנסים לעודד את ג'סיקה לחשוף מידע על ברייס במהלך העדות שלה, אבל היא נכשלת לאחר שרואה תמונות מפלילות שלה על הלוח בכיתה. אוליביה שואלת אותה אחר כך אם היא הבחורה בקלטת התשיעית, אבל ג'סיקה לא עונה. לאחר שמתגלה שג'סיקה בקשר עם ג'סטין, קליי מוצא אותו חסר בית באוקלנד בעזרתו של טוני. ללא שום אפשרות אחרת, קליי מאפשר לג'סטין לישון בחדר השינה שלו. הוריה של סקיי מעבירים אותה למוס פסיכיאטרי, ואומרים לקליי שלא ליצור איתה קשר. טיילר פוגש את שאר חבריו של סיירוס, בעוד ברייס מתבקש להעיד.

על דוכן העדים: ג'סיקה דייוויס, שמדברת על הרשימה ועל ידידותה עם האנה.

17 4 הפולרואיד השני קרן מונסריף היילי טיילר 18 במאי 2018
מרקוס משקר על מה שקרה עם האנה בלילה שבו הם יצאו ביום האהבה במהלך העדות שלו (כדי להגן על המוניטין שלו) ומזכיר בקצרה את ברייס, ומכעיס אותו. סיירוס וטיילר שומעים על השקרים של מרקוס ומותחים אותו, והולכים לשדה סמוך אחר כך לירות ברובים. קליי מגלה שג'סטין מכור להרואין והוא ושרי עוזרים לו להתפקח. ג'סיקה מראה את האיום שקיבלה לפני עדותה למר פורטר. אלכס ממשיך להיות מתוסכל על שאינו מסוגל לזכור ומבקש מקליי את הקלטות, ששולח אותן אליו. קליי גם מוצא תצלום פולרואיד שני בתא שלו, אשר מראה את ברייס מקיים יחסי מין עם בחורה לא ידועה, לצד פתק שאומר "הוא לא יעצור".

על דוכן העדים: מרקוס קול, שמשקר על מה שקרה עם האנה בלילה שבו יצאו.

18 5 מכונת הגיר אליזה היטמאן ניק שף 18 במאי 2018
טיילר מתעמת עם מר פורטר, שחושד שהוא עמד מאחורי התמונות של ג'סיקה שנמצאות בכיתה לפני העדות שלה, אבל הוא מכחיש מעורבות. ריאן מעיד ומדבר על שיריה של האנה, ואומר שהם נכתבו על ג'סטין ושהיא וג'סטין שמרו על קשר גם אחרי שנפרדו. לאחר מכן, אוליביה מזמינה את ריאן לעזור לה לפענח שירים של האנה לרמזים נוספים, אבל ריאן עוזב אחרי שאוליביה מזכירה דפים חסרים ביומן של האנה, שריאן לקח. קליי מבין שתמונות הפולרואיד צולמו בבית הספר ומנסה לברר איפה. קלואי נפגשת עם ההורים של ברייס ואמו מבחינה בחבורות עליה. ג'סיקה משתתפת בפגישה הראשונה שלה בטיפול הקבוצתי. מר פורטר מוצא לבנים שנזרקו מבעד לחלון המכונית שלו, עם פתק מאיים. מאוחר יותר הוא מתעמת עם אמו של ג'סטין ונעצר לאחר תקרית אלימה עם החבר שלה.

על דוכן העדים: ריאן שיבר, שמדבר על השירים שכתב עם האנה ועל מי כתבה אותם.

19 6 החיוך בקצה המזח אליזה היטמאן ג'וליה ביקנל 18 במאי 2018
זאק מעיד וחושף שלו ולהאנה היו יחסים רומנטיים בקיץ שלפני מותה, אבל הם שמרו את זה בסוד. אחרי העדות, קליי מגיב בכעס ומתעמת עם זאק, מתעלם מהתנצלותו, בעוד ברייס מקניט את זאק על היחסים שלו, מה שגרם למריבה קטנה ביניהם. ג'סטין חוזר לבית הספר ומדבר עם ג'סיקה, אבל היא מבקשת ממנו לעזוב. לאחר מכן הוא מתעלף לאחר שרואה את ברייס, ועם חזרתו לביתו של קליי, הוא חייב להסתתר כשמישהו פורץ פנימה, ואז מתברר שהוריו של קליי מגלים שהוא ישן שם, אבל מאפשרים לו להשאר.

על דוכן העדים: זאק דמפסי, שמדבר על יחסיו עם האנה בקיץ שלפני מותה.

20 7 הפולרואיד השלישי מייקל מוריס בריאן יורקי 18 במאי 2018
בעדותו של קליי הוא נאלץ לחשוף שהוא והאנה עישנו סמים במסיבה קטנה ביחד, ובילו את הלילה יחד, וקליי התעלם מהערה שהאנה אמרה על התאבדות למחרת בבוקר. מסיבת יום ההולדת של אלכס יורדת מהפסים לאחר מספר ויכוחים. כשקליי עוזב את מסיבת יום ההולדת, הוא מוצא תצלום פולרואיד על המכונית שלו, עם פתק בו כתוב "המועדון". לאחר קריאת הערות שפורסמו באינטרנט על עדותו, קליי מעלה בעילום שם את הקלטות של האנה לאינטרנט. בינתיים, ברייס שוכב ללא קבלת הסכמה ממנה.

על דוכן העדים: קליי ג'נסן, שמדבר על ידידותו עם האנה.

21 8 הילדה הקטנה מייקל מוריס פלישה מרי 18 במאי 2018
לאחר שחרורן של הקלטות, ברייס חוזר לבית הספר ומוצא את הארונית שלו מושחתת וש"ההודאה שלו" מועברת בין התלמידים. אחרי שמרקוס נסחט, הוא קורא לברייס אנס במהלך נאום בטקס, מול קבוצה גדולה של הורים ותלמידים, על מנת להגן על המוניטין שלו. קליי סוף סוף מדבר עם סקיי ופוגש אותה במוסד הפסיכיאטרי, אבל היא אומרת לו שהיא עוברת למדינה אחרת. ג'סטין לוקח מנת יתר של הרואין, אבל אלכס מציל את חייו - ואז הוא חוזר לבית אמו.

על דוכן העדים: אנדי ואוליביה בייקר, שמדברים על חייה של האנה, הרומן של אנדי וההתעללות בבית הספר.

22 9 הדף החסר קאט קנדלר רוהיט קומאר 18 במאי 2018
מר פורטר מגלה שמאז מותה של האנה הוא מאמין שהאנה נאנסה על ידי ברייס. אחר כך הוא מתנצל בהתרגשות לאמה של האנה על התפקיד ששיחק בהתאבדותה. ג'סטין גונב כסף מהחבר של אמו. ברייס מתעמת ומאיים קליי תחת ההנחה שזה היה קליי שסחט את מרקוס להאשים את ברייס בפומבי באונס. מאוחר יותר, קליי מוכה באלימות בבית הספר על ידי ארבעה תלמידים רעולי פנים. אחר כך הוא מתקרב לסיירוס שמזמין אותו להצטרף אליו ולטיילר בהשחתת בית הספר באותו ערב, אבל כשעושה זאת, הוא רואה קבוצה של תלמידים נכנסים למועדון, מחסן ליד מגרש הבייסבול. הוא שולח הודעה לג'סטין והם נפגשים. בינתיים, אוליביה פונה לנערה, שרה, ואמה ומבקשת מהם לא להעיד.

על דוכן העדים: קווין פורטר, שמדבר על היום שבו האנה ביקשה עזרה.

23 10 חייכו, כלבות! קאט קנדלר קירק מור 18 במאי 2018
טוני מתבקש להעיד, אך בוחר שלא לגלות שהאנה השאירה לו את הקלטות שלה כי הוא חייב לה טובה אחרי שעזרה לו להתחמק ממעצר. בעדותה של שרה, היא מגלה שהאנה הייתה חלק משלישייה של בנות שהתעללו בה בבית ספר תיכון אחר. לאחר ויכוח בין טיילר למקנזי, ידידותו עם סיירוס נשברת. שרי מציעה לשחקני הבייסבול מריחואנה, ומנסה לפתות אותם למועדון, שם ברייס מצלם אותה ושני נערים אחרים עם מצלמת פולרואיד, ומניח את התצלום בקופסה מלאה בהרבה תצלומים אחרים. היא לומדת את הקוד כדי לפתוח את הדלת ומשתפת אותו עם קליי וג'סטין. במהלך משחק בייסבול, זאק מתעמת עם ברייס, ואומר לו שהוא יודע שהאנה לא משקרת, ועוזב את המשחק. הוא ניגש אל המועדון ומוצא את קליי וג'סטין שם, ומושיט לקליי את קופסת צילומי הפולרואיד שצולמו במועדון, מודה שהוא זה שנתן לקליי את שלושת התצלומים הראשונים. קליי בודק את התמונות בבית עם ג'סטין ושרי, והם מוצאים זוג תצלומים המציגים את ברייס אונס את קלואי. קליי גם מוצא תמונה של האנה.

על דוכן העדים: טוני פאדילה, שמדבר על ידידותו עם האנה.

24 11 ברייס וקלואי ג'סיקה יו תומאס היגינס ומריסה ג'ו סרר 18 במאי 2018
ברייס מעיד ואומר שהוא והאנה היו ביחסים מיניים מזדמנים, ושהיא האשימה אותו באונס לאחר שנפרד ממנה. כשברייס חוזר לבית הספר, ג'סטין מתקרב אליו ומתחיל במאבק, שמתפתח לקטטה המונית. ג'סיקה מציגה לקלואי את שתי התמונות של ברייס אונס אותה ב"מועדון", וקלואי מודה שזו הייתה היא שתלתה את התמונות בכיתה לפני שג'סיקה העידה. אוליביה, הצוות המשפטי שלה, וג'סיקה מבקשים מקלואי להעיד, והיא מסכימה, אבל באולם היא מדווחת שהיא זוכרת שברייס והיא שכבו ושהיא הסכימה. קופסת תצלומי הפולארויד שנלקחה מהמועדון נגנבה מהמכונית של קליי, ואלכס מקבל חבילה עם אקדח ומכתב מאיים. אמו של ברייס שואלת אותו מאוחר יותר אם הוא סיפר את האמת בעדותו, ולאחר שנלחץ הוא מודה באונס האנה. באמצעות סדרה של פלאשבקים, מתגלה שברייס רצה מערכת יחסים עם האנה ונדחה עצמו. קליי מעונה נפשית על ידי הזיות של האנה, עד כדי כך שהוא שוקל לרצוח את ברייס ולהרוג את עצמו.

על דוכן העדים: ברייס ווקר, שמשקר על אונס האנה, וקלואי, שמדברת על המועדון אבל גם משקרת לגבי יחסיה המיניים עם ברייס.

25 12 קופסת הפולרואידים ג'סיקה יו בריאן יורקי והיילי טיילר 18 במאי 2018
ג'סטין מקבל איום מוות לפני שהוא הולך להעיד, אבל הוא מספר על האונס של ברייס את ג'סיקה במהלך עדותו בכל זאת. מונטגומרי מתעמת עם אלכס, קליי, ג'סטין, טוני, זאק וסקוט אחרי שאלכס הבין שהוא אחראי על האיומים במהלך המשפט, ומודה בגנבת קופסת התמונות של הפולארויד. עם זאת, לאחר שלקח אלכס למיקום מבודד, הוא מגלה שהוא שיקר ונמלט. כתוצאה מכך, ג'סיקה מעודדת על ידי קבוצה של חבריה לדווח על המקרה של התקיפה המינית שלה למשטרה. לאחר סיום המשפט המושבעים מוצאים את בית הספר לא אחראי למוות, אבל ברייס וג'סטין נעצרים מחוץ לאולם המשפט על מעורבותם באונס של ג'סיקה. מר פורטר מפוטר, וטיילר מוצב בתוכנית מיוחדת לאחר שהפרופיל שלו ברשתות החברתיות שלו מגלה שהוא היה מי שהשחית את בית הספר.

על דוכן העדים: ג'סטין פולי, שמדבר על הקשר שלו עם האנה ומתוודה על האונס של ברייס.

26 13 ביי קייל פטריק אלווארז בריאן יורקי 18 במאי 2018
לאחר משפט התקיפה המינית של ג'סיקה, ברייס נידון לשלושה חודשי מאסר על תנאי. ג'סטין נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי ויכול להשתחרר רק לאפוטרופוס חוקי, בעוד הוריו לא מצליחים להימצא. זה מוביל לכך שמשפחתו של קליי מאמצת אותו, וקלי מגלה לג'סטין לאחר הלוויה של האנה. קליי מגלה שהוא נכלל ברשימה של "סיבות למה לא" שהאנה כתבה לפני מותה. טיילר חוזר לבית הספר, אבל הוא מוכה קשות ומותקף מינית על ידי מונטגומרי ושניים מחבריו. למחרת, בבית הספר יש נשף, ג'סיקה וג'סטין חולקים מפגש אינטימי, ולאחר מכן קלואי מספרת לג'סיקה שהיא בהיריון. טיילר מגיע לנשף בכוונה לבצע ירי, אבל קליי שומע על התוכנית שלו ומניא אותו ממנה. הוא מרגיע את טיילר לפני שטוני מגיע ולוקח את טיילר משם במכוניתו. הפרק מסתיים בצופרי מכוניות המשטרה המתקרבות שנשמעות וקליי, ג'סטין וג'סיקה עומדים לפני בית הספר, וקלי מחזיק את רובה התקיפה של טיילר.
עונה שלישית (2019)
3
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
27 1 כן, אני הילדה החדשה מייקל מוריס בריאן יורקי 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים מהעונה הקודמת: אחרי נשף האביב, קליי וטוני עוזרים לטיילור להתרחק ולהיפטר מהנשק, ואילו ג'סטין, זאק וסיירוס מחפים עליהם מהמשטרה. למחרת, קליי מתווה את לוח הזמנים של הקבוצה שעוקבת אחר טיילר ועוזר לו לחזור לעצמו, אם כי זאק מסרב להשתתף וטוען שטיילור הפך לפסיכופת. בבית הספר באותו יום, קורטני נותנת לקליי משימה לערוך סיור לתלמידה חדשה בשם אני אחולה, איתה הוא יוצר קשר ומציג אותה בפני חבריו. מאוחר יותר, במהלך ישיבת מועצת התלמידים, ג'סיקה מאשימה את התלמידים הספורטאים שהם גורמים לבעיות בבית הספר. אני, בהשראתה, מציעה לג'סיקה להתמודד על תפקיד נשיאת הכיתה, ג'סיקה נענית להצעתה. ברייס עובר לגור עם אמו לאחר שאביו עוזב את העיר ומוכר את הבית.

הווה: קליי מובא מבית הספר לתחנת המשטרה ונחקר על ידי סגן סטנדל על היעלמותו של ברייס ווקר. המנהל בולאן נוזף בג'סיקה על מהומה שהתרחשה במשחק. קליי אומר לאחרים שברייס נעדר.

28 2 אם אתה נושם, אתה שקרן. מייקל מוריס אלן מקדונלד 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: זאק נבחר לקפטן קבוצת הפוטבול, אף על פי שמונטי הוא היה החביב על המאמן, ונדר לשנות את תרבות האונס. בישיבה למועמדים לנשיאות הכיתה, ג'סיקה מבטיחה לשנות את התרבות בבית הספר. קלואי יוצאת החוצה ומגלה לזאק שהיא בהיריון. זאק לוקח אותה לבצע הפלה, שם היא הוטרדה על ידי מתנגדי הפלות שלא לבצע זאת. אחר כך היא אומרת לזאק שהיא לא תחזור בשנה הבאה לליברטי. בינתיים, ברייס נמצא במוצקה חברתית בפרט על ידי קבוצת הפוטבול בבית הספר החדש שלו, מכיוון שהוא לא מסתייג ולא מודה שאנס.

הווה: ג'סיקה מספרת על ההיריון של קלואי, אך טוענת שברייס מעולם לא ידע, דבר שקלואי מאשרת. מונטי מאיים על טיילור לאחר שנחקר במשטרה לגבי ברייס, מאוחר יותר הוא מאוים על ידי אלכס. אני מגלה שברייס כתב מכתב לג'סיקה. לאחר שצילם את עצמו ללא חולצה, טיילור צועד ליד הנהר ובסופו של דבר מטפס על גשר. מאוחר יותר, סמוך למעבר זה, מוציאה המשטרה גופה מהנהר, שמתגלה כברייס.

29 3 "האדם הטוב אינו ניתן להבחנה בין הרע" ג'סיקה יו היילי טיילר 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: ג'סיקה נבחרת לנשיאת גוף הסטודנטים, ומתחילה לעבוד בקרסטמונט. בהמשך היא מתעמתת עם ברייס בביתו, שם הוא מנסה להודות שטעה אך מתעלמים ממנו. ברייס מנסה להתנצל בפניה, אך נדחה שוב. מאוחר יותר, ברייס נפגש עם ג'סטין, חושף את ניסיונותיו להתנצל, כמו גם את ידיעותיו על הניסיון של טיילור לבצע ירי בבית ספר. בינתיים, ג'סיקה אומרת לאני שהסקס עם אלכס גרוע, ואני מעודדת אותה "להתחבר מחדש" לגופה. ג'סיקה מקשיבה, ולאחר מכן נפרדת מאלכס ומתחילה מערכת יחסים סתמית עם ג'סטין.

הווה: קליי מבחין בצלקת על גבו של ג'סטין. בהמשך, להפתעתו של קליי, ג'סטין מבכה על עזיבתו של ברייס. קליי ואני חושדים בג'סיקה וחוקרים אותה, אך מגלים שהיא וג'סטין התחברו בסתר. טיילור מודה בפני קליי וטוני שעדיין יש לו אקדח, והם מתכננים להיפטר ממנו.

30 4 כועס, צעיר וגבר ג'סיקה יו תומאס היגינס 23 באוגוסט 2019
פלשבקים: בזמן שהקבוצה עוקבת אחר טיילור, הוא מסתובב בבית הקולנוע במהלך המשמרת של ג'סיקה. ג'סיקה קוראת לאלכס להשתלט על עצמו ועל הזחילה ממנה הוא סובל. ג'סיקה מקימה קבוצה בשם "ידיים בחוץ" כדי להגן על ניצולי התקיפות מיניות, אליהם מצטרף טיילור. קליי נותן לאני את האופניים והמנעול שלו. טיילור מתעמת עם מונטי ודורש התנצלות, אך מונטי מסרב וטוען שברייס עשה זאת. טיילור מאיים על ברייס באקדח. ברייס אומר לו שמונטי פעל בעצמו.

הווה: הקבוצה עוקבת אחר טיילור בגלל האקדח שעדיין ברשותו. קליי רואה אותו יוצא החוצה לשירותים ובהמשך מוצא תיק חום. קליי הולך לביתו של טיילור, שם הוריו מפגינים כלפיו הערכה ומודים לו על היותו חבר של טיילור. במחשבו של טיילור, קליי מוצא תמונות של ברייס. טיילור מוסר את האקדח ומגלה שהוא זה שמצא את גופתו של ברייס, אף על פי שדיווח על כך בעילום שם. הוא גם מגלה כי החזיק את האקדח כדי להרוג את עצמו בסופו של דבר וכי הייתה בכוונתו להתאבד באביב. התיק החום מתגלה כמי שמכיל מצלמה, אותו דגם מהסרט של טיילור, שקליי ואני ראו. מאוחר יותר, כשהקבוצה נפגשת אצל מונה, ג'סטין מגלה שברייס לא נורה אלא הוכה למוות ולוקח את האקדח כדי להיפטר ממנו. מאוחר יותר הוא מואיים על ידי סת', החבר לשעבר של אמו. המשטרה מחפשת אחר הנשק ששימש לכאורה לרצח ליד הנהר ומוצאת את מכוניתו של ברייס, במכונית הם מוצאים סטרואידים. קליי וטוני משליכים את הרובים של טיילור לנהר.

31 5 אף אחד לא נקי ברונוון יוז טרבור מרטי סמית' 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: אלכס מתאמץ להתגבר על בעיותיו הגופניות לאחר הפרידה שלו מג'סיקה. אחד משחקני הפוטבול מציע לו סטרואידים, אותם הוא לוקח. בהמשך הוא מתחיל לקנות סטרואידים שונים מברייס, שגם מציג אותו בפני זונה כדי לעזור לו להתגבר על ג'סיקה. הם מתחילים להסתובב יחד. מאוחר יותר, ברייס מביא את אלכס שיעזור לו להרוס את בית אביו. הם הולכים לבית הלא נכון, וברייס מאיים על ילד שמגלה אותם משחיתים את הבית. אלכס מסיים את החברות שלהם בעקבות זה. בשלב כלשהו במהלך "החברות" שלהם, ברייס ומונטי משתתפים במסיבה, שם מונטי מתחבר לנער, ווינסטון, מבית הספר של ברייס. מאוחר יותר, כשווינסטון מבקש ממונטי לבלות יחד, מונטי תקף אותו. ברייס משלם לו על מנת שלא יגיש כנגדו תלונה במשטרה.

הווה: המשטרה מחפשת אחר סטרואידים בבית הספר, ומוצאת כמה ברשותו של אחד משחקני הפוטבול. מונטי מסתיר כמה במכוניתו, שנמצאת על ידי קליי ואני, יחד עם תעודת זהות של ילד אחר בשם ווינסטון. קליי ואני מתעמתים עם מונטי, ובהמשך, לאחר שמצאו את עמוד הפייסבוק של ווינסטון האמיתי, ווינסטון, שמודה שהילד השני לקח את ה- SAT בשבילו וכי ברייס ומונטי סחטו אותו על מנת שלא ידבר על התקיפה. ג'סטין נפטר מהאקדח של טיילור. גברת ווקר אומרת לאביה שברייס מת.

32 6 אתה יכול לדעת את ליבו של האדם לפי איך שהוא מתאבל ברונוון יוז מפוניסו אודופיה 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: אביו של ברייס מתגרש מאמו ומתחיל לצאת עם אישה אחרת. לאחר שברייס הרס את בית אביו, אביו דורש שהוא ישלם עבור הנזקים. ברייס מסרב ומגלה שיש לאביו אישה אחרת, אם כי אמו מחליטה שלא להשתמש בזה נגדו בגירושין. בתוך כך, מתגלה כי זמן קצר לאחר משפט האונס של ברייס, ICE נקרא למשפחתו של טוני, וכתוצאה מכך גורשו הוריו ואחיו למקסיקו, וטוני נאלץ לשלוח את אחותו לדודם באריזונה. ברייס ניסה לתקן את דרכיו בעבר על ידי רכישת המוסטנג של טוני בשווי כפול, והעניק לטוני כסף לעורך דין כדי להילחם בגירוש, אך זה לא מצליח והם גורשו.

הווה: טוני נחקר על מקרה ברייס, אך אינו אומר דבר למשטרה. בהלווייתו של ברייס, אביו מופיע אבל לא נראה שהוא כאוב במיוחד ומתייחס לא יפה לאשתו. זאק נואם. ההלוויה נקטעת על ידי קבוצת ניצולי התקיפה המינית של ג'סיקה, המוחים על אבלו של אנס. קליי שואל את טוני וקיילב על המכונית, והם אומרים לו את האמת. השוטרים מוצאים צילומי אבטחה של קליי מכוון אקדח לעבר ברייס מול ביתו הישן של אביו.

33 7 יש מספר בעיות עם קליי ג'נסן קווין דאולינג ג'וליה ביקנל 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: קליי ואנני מתקרבים יותר לאחר שמוצאים תחביב משותף, ספרי קומיקס. בהמשך הם מודדים אח לשנייה תחפושות לכנס קוספליי. אני מורידה את בגדיה, ומאפשרת לקליי לראות את התחתונים שלה. מאוחר יותר קליי לוקח את אני לביתו של ברייס, והם מתנשקים. בינתיים, אני וברייס מגלים כי קיימו יחסי מין, בהם הוא התייחס אליה בכבוד.

הווה: המשטרה חוקרת את קליי וג'סטין על צילומי האבטחה שגילו. השריף דיאז מציג את התחתונים של קליי המכילים את הדם של אני ואת הזרע של ברייס. קליי מכחיש את הידיעה שההלבשה התחתונה היא של אנ ושברייס ואני התראו. הוריו של קליי מתלבטים יחד עם ג'סטין בנוגע לצילומים ומתחילים לשאול אם קליי היה קשור למותו של ברייס. אלכס מתעמת עם ג'סיקה בגלל מערכת היחסים שלה עם ג'סטין. החבורה של ג'סיקה מסרבת להקשיב לה כשהיא מנסה לנזוף בהם בגין המחאה בהלווייתו של ברייס. קליי ואני רבים על מערכת היחסים שלה עם ברייס. קליי חוזר הביתה ומוצא את אני בחדרו ומבחין שהיא חוששת ממנו.

34 8 בתיכון, אפילו ביום טוב, קשה לדעת מי לצדך קווין דאולינג פלישה מרי 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: גברת ווקר מבקשת ממר פורטר להיות יועצו של ברייס, מר פורטר מסכים. במשך הזמן שהוא מייעץ לברייס, הוא נותן לברייס יומן לרשום בו מחשבות פרטיות ומבקש ממנו לכתוב מכתב מנקודת המבט של אמו עליו. ברייס עושה זאת וחושף את תחושתו שאמו שונאת אותו. כשגברת ווקר רואה את המכתב, היא טוענת בתוקף שזה לא נכון, וכי היא מאשימה את עצמה בטעויות שביצעה כשברייס היה צעיר יותר. ברייס גם מספר למר פורטר על מערכת היחסים שלו עם 'ילדה', ושהוא עדיין חושב על אונס. מר פורטר מציע לתת עזרה אחרת.

הווה: קליי ניגש לביתם של משפחת ווקר ומבקש מגברת ווקר לדחות את החקירה, אך היא מסרבת. הוא מוצא פתק שלכאורה כתבה על שנאתה לברייס. המשטרה קוראת למר פורטר לעזור בחקירה. מר פורטר מתקשר לטיילור, זאק, אלכס, סיירוס, ג'סטין וג'סיקה, וכולם מגנים על קליי כשהם נשאלים על האירועים. קליי מראה לאני את הפתק, ואני מגלה שמר פורטר יעץ באופן פרטי לברייס. הוא אומר לקליי את האמת על הפתק כשקליי שואל אותו. מר פורטר מציע גם לקליי לבדוק אולי קרה משהו לטיילור. קליי שואל את טיילור, וטיילור חושף בפניו את סיפור התקיפה המינית שחווה על ידי מונטי. בבית, קליי מחפש בחפציו של ג'סטין ומוצא בקבוק אוקסיקודון שקיבל מברייס.

35 9 תמיד מחכה לחדשות הרעות הבאות אורורה גררו 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: קליי מרגיש מדוכא ביום השנה למותה של האנה, ניסיונותיה של אני לנחם אותו לא עוזרות במיוחד. זאק מציע לג'סטין להצטרף לקבוצת הפוטבול. זמן קצר לאחר שג'סטין מתחיל לעבוד אצל מונה, סת' מגיע ודורש את הכסף שג'סטין גנב ממנו. כשג'סטין אינו מסוגל לשלם, סת' מסכים לוותר לו על החוב על ידי מכירת סמים ללקוחותיו. כאשר הלקוחות מבחינים שג'סטין שומר על חלק מהתרופות לשימוש אישי, סת' מאיים על ג'סטין ודורש את הכסף. זמן קצר אחר כך המשטרה מגיעה. סת' בורח בזמן שג'סטין נעצר. ג'סטין קורא לברייס שישחרר אותו בערבות ומבקש ממנו לא לספר על כך לקליי. ברייס משלם לסת' ונותן לג'סטין קצת אוקסיקודון כדי לספק את ההתמכרות ולמנוע ממנו מינון יתר. למרות זאת, הם אינם מחדשים את ידידותם.

הווה: קליי מתעמת עם ג'סטין בנוגע לאוקסיקודון. ג'סטין טוען שהוא גנב אותו מחדרו של ברייס בהלוויה. מאוחר יותר, אצל מונה, כתב שואל את קליי שאלות על ברייס, וג'סטין אומר לו לעזוב. בבית הספר ג'סטין וג'סיקה הופכים רשמית לזוג, אך אלכס, נגעל ומקנא ושואל את ג'סטין מה יעשה כשג'סיקה תגלה שהוא עדיין מכור. אני אומרת לקליי שהיא לא יכולה הייתה לגנוב את הסמים מחדרו של ברייס מכיוון שהם לא היו שם כשהמשטרה בדקה את זה. מונטי מאיים על ג'סטין שיחשוף את ההתמכרות שלו. ג'סטין נפרד מג'סיקה בטענה שהוא רימה אותה. אצל מונה, קליי ואני מתעמתים עם ג'סטין ביחס לשקר שלו. ג'סטין מראה להם שסת' שלח אליו מסרון כשברייס נפטר, ומצהיר את אמונתו שאם סת' יהרוג את ברייס, הוא עשוי להיות הסיבה לכך. השלושה חוקרים את המחבוא של סת' ומוצאים את השעון של ברייס. כשסט תופס אותם, קליי מאשים אותו שרצח את ברייס ולקח את השעון, אך סת' מגלה שג'סטין נתן לו את השעון בשביל מעט סמים. בבית, ג'סטין מודה שגנב את השעון, לא את הכדורים ביום ההלוויה, ונתן אותו לסת' בשביל מעט כדורים. קליי וג'סטין מאשרים את אחוותם וחברותם מחדש. מאוחר יותר קליי מקבל טלפון מגברת בייקר, מה שמרגיז אותו.

36 10 העולם נסגר אורורה גררו רוהיט קומאר, אלן מקדונלד, תומאס היגינס והיילי טיילר 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: אוליביה חוזרת לקרסטמונט בסוף השבוע הביתה כדי לסיים עם מכירת הבית שלה. היא נפגשת עם ג'סיקה וטוני, ומספרת לטוני שבעלה לשעבר נשוי לאישה חדשה וכי אביו של ברייס היה זה שקרא למשטרת ההגירה והלשין על משפחתו. טוני מתעמת עם ברייס בעניין זה. כשברייס מגלה שאביו היה זה שקרא למשטרה, הוא מנסה להחזיר את המוסטנג בחינם, וטוני גורם לו להאזין לקלטות, כשברייס סוף סוף מקשיב לו, יש לו התמוטטות רגשית כשמבין עד כמה הוא פגע בהאנה. הוא מנסה להתנצל בפני אוליביה על מה שעשה להאנה, אך היא דוחה אותו. מאוחר יותר, אוליביה הולכת לקברה של האנה כשהיא שתויה, ומביעה את רצונה שברייס ימות. בינתיים, לאחר שאני מגלה שהיא מעולם לא הייתה בריקוד בבית ספר, קליי מנסה לבקש ממנה להגיע הביתה. כשהוא הולך לביתו של ברייס, הוא פוגש את ברייס, שאומר לו שאני אינה הבחורה הנחמדה שהוא חושב שהיא. קליי מאיים להרוג את ברייס ועוזב. מאוחר יותר, ברייס, בעודו שיכור, אומר לאני שהוא מתגעגע אליה ושהוא צריך אותה, ואז מנסה לתפוס אותה.

הווה: אוליביה נחקרת על רצח ברייס, וננזפת במשטרה על כך שהיא דואגת לו יותר מאשר הילדות שאנס. קליי אומר לג'סיקה שג'סטין עדיין מכור. ג'סיקה מופיעה אצל מונה במהלך המשמרת שלו לחזור יחד איתו, ומבטיחה לעזור. קליי ואוליביה נפגשים, שם אוליביה אומרת לו שהיא מודאגת מאיך שהתא הקולי שהשאירה לו גורם להם להיראות אשמים. אוליביה וגברת ווקר נפגשות ומדברות על הכאב הכרוך בגידול ילדיהם. בבית, ג'סטין סולח לקליי על שאמר לג'סיקה שהוא עדיין מכור. לאחר מכן המשטרה מגיעה לבית עם צו חיפוש.

37 11 יש כמה דברים שלא אמרתי לך קווין דאולינג הלן שאנג 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: ברייס מכין את רשימת הדיקן בהילקרסט, ואומר לאמו שהוא רוצה לחזור חזרה לליברטי. ג'סיקה מנסה לבטל את משחק השיבה הביתה משום שהוא חוגג את תרבות האונס, אך המנהל בולאן מסרב ומגלה שהוא שוקל לאפשר לברייס לחזור לליברטי בסמסטר הבא. כשברייס שואל את טיילור על ניסיונו לירות בילדי בית הספר באביב, טיילור מספר לו על מונטי שאנס אותו. בליל השיבה, ברייס אומר לג'סיקה לפגוש אותו במזח אחרי המשחק, מכיוון שיש לו מה לתת לה. אחר כך, בחדרי ההלבשה, ברייס מתעמת עם מונטי על רקע האונס של טיילור מול צ'רלי. כאשר מונטי מתוודה על כך בגאווה, ברייס מאיים לחשוף את האיום שלו על תלמידים אחרים במהלך משפטו על האנה במשטרה. במהלך המחצית, ג'סיקה ומועדון השורדים לתקיפה מינית שלה פותחים במחאה, שם הם מורידים את בגדיהם ומציירים על עצמם עם טביעות יד אדומות. כשאחד הספורטאים מהילקרסט נוגע בג'סיקה באופן לא הולם, צוות ליברטי הייק' תוקף את צוות הילקרסט. תלמידים נוספים מצטרפים לקטטה.

הווה: ההורים בודקים את התנהגות התלמידים למשך הלילה של השיבה הביתה. טיילור שוקל לספר למשטרה על תקיפתו ועל ידיעתו של ברייס בה כדי להגן על קליי, אך קליי מסרב, אומר לו לצאת כשהוא מוכן, וייתכן שהוא ירצה לספר למישהו אחר במקרה שהוא ייעצר. טיילור אומר לג'סיקה, שמתנצלת על התעללותו, ואחר כך מתעמת עם מונטי. המנהלת בולאן אומרת לג'סיקה להתנצל על המקרה בשיבה הביתה או שתאבד את מעמדה כנשיאת מועצת התלמידים. קליי מגלה בפני ג'סטין שהוא כותב וחוקר כיצד להרוג מישהו, מה שגורם לו להראות אשם יותר. הוריו מנסים לגרום לו לספר להם הכל, אבל הוא מתעצבן יותר מכך שהם לא מאמינים שהוא לא מסוגל לרצוח. קליי מבקש מטוני לעזור לו להיעלם. ג'סטין נפגש עם סת' כדי לבצע עסקה.

38 12 ואז פגע ההוריקן קווין דאולינג תומאס היגינס, היילי טיילר וטרור מרטי סמית 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: קליי צופה באני וברייס מתנשקים. מאוחר יותר, ברייס תוקף את זאק על קלואי, שובר את ברכו ומסיים את קריירת הפוטבול שלו. אני שופכת על עצמה צבע אדום וממהרת הביתה להסיר אותו. זאק מוצא את ברייס ליד המזח ותוקף אותו. הוא זורק את הטלפון שלו בנהר ומשאיר את ברייס למות בזמן שהוא מתפייס עם קלואי.

הווה: טיילור משכנע את קליי לבוא לכינוס בו ג'סיקה מתנצלת על ההפגנות. טיילור וג'סטין חושפים בפומבי כי הם ניצולי תקיפה מינית. באופן פרטי, ג'סטין מספר לג'סיקה על חוויית ילדותו. קליי נעצר. טיילור מדווח על התקיפה המינית שלו במשטרה. מונטי נעצר. אני מספרת לג'סיקה שהיא שכבה עם ברייס. זאק נכנע למשטרה, כשהוא מאמין שהרג את ברייס. סגן סטנדל מגלה כי ברייס טבע. זאק משוחרר אך מואשם בתקיפה.

39 13 תנו למות לקבור את המתים ג'ון ט. קרצ'מר בריאן יורקי 23 באוגוסט 2019
פלאשבקים: זמן קצר לאחר משחק השיבה הביתה נחשף האליבי של כולם: טוני מכניס כסף דרך הקרטל המקסיקני עבור משפחתו המגורשת, ג'סטין התמודד והלך תחת השפעת סמים ברציפים, ומונטי נחשף כי לא היה כלל אצל צ'רלי בבית, אלא ישן עם נער בשם ווינסטון. ברייס, שננטש על המזח, פוגש גם את אלכס וגם את ג'סיקה, שמתעלמים מהתחנונים של ברייס לעזרה, ומוסר לג'סיקה קלטת. אלכס עוזר לו לקום, אבל כשברייס מאיים בנקמה כנגד זאק, אלכס זועם ודוחף את ברייס לנהר, שם הוא טובע. ג'סיקה מסיימת את מערכת היחסים שלה עם אלכס.
עונה רביעית (2020)
4
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
40 1 חופשת החורף ראסל מולקהי בריאן יורקי 5 ביוני 2020
קליי עובר סיוטים והזיות על מונטי. המשטרה תחקרה את טיילור לאחר שמצאה את תיק הנשק שלו ועקבה אחריו. טיילור אומר לקליי שהוא שיקר למשטרה על כך שהתיק נגנב ממנו. אני מתכננת לעבור לאוקלנד עם אמה, דבר שלא ידוע לקליי. הקבוצה עורכת לג'סטין קבלת פנים כשהוא חוזר הביתה משיקום הגמילה מסמים. כולם מודאגים כאשר הם מבחינים כי טיילור מתנהג מוזר לאחר שנחקר. לאחר המסיבה, ג'סיקה מנסה לקיים יחסי מין עם ג'סטין, אך הוא נפרד ממנה על מנת להתמקד בפיכחותו. אמה של אני מאפשרת לה לעבור לביתה של ג'סיקה על מנת שתוכל לסיים את השנה הבוגרת שלה בליברטי. מאוחר יותר, ג'סיקה שורפת את הקלטת שברייס הכין עבורה. ווינסטון עובר ללמוד בליברטי, נחוש בדעתו לחקור את מותו של ברייס כפי שרצה מונטי. קליי פותח בקטטה בבית הספר עם כמה מהספורטאים כאשר הם לוחצים על אחותו של מונטי אסטלה ללבוש את הגופיה שלו. בזמן שהם מסתובבים על גג בניין, אלכס מנשק את זאק.
41 2 סיור קולג' ראסל מולקהי אלן מקדונלד 5 ביוני 2020
קליי מבלה לילה קשה מלא בחרדות, מבולבל לגבי הכניסה הקרובה למכללה, לפתע מתחיל לקרות משהו מוזר בחייו, והוא מבין שמישהו רוצה להרגע לו ולגרום לכולם להאמין במעורבותו ברצח. ג'סטין מנסה לבנות מערכת יחסים עם ג'סיקה. במהלך חיפוש במכללה, קליי וזאק בטעות מסתבכים.
42 3 חג האהבה מייקל סוצסי היילי טיילר 5 ביוני 2020
בית הספר ליברטי נערך לחגיגת יום האהבה, ולפי המסורת, כולם צריכים להשתתף בריקוד "אהבה היא אהבה". קליי מודאג משיחות שמקבל לנייד ממספרים לא מוכרים שתוקפים אותו באיומים, בעקבות כך, הוא בקושי מצליח לתפקד. חברים מתחילים לדאוג לו, אך המצב רק מחמיר.
43 4 טיול קמפינג מייקל סוצסי תומאס היגינס 5 ביוני 2020
קליי מתחיל להיתקל בבעיות עם חברי כיתה לאחר אירוע ריקוד שנערך לאחרונה. מועצת בית הספר מחליטה אם אפשר לאפשר לקליי להשתתף בטיול השנתי בקמפינג. המשטרה מתחילה להתעניין בקלטות הווידאו ממצלמות אבטחה, בהן קליי פועל ונראה כאשם. קליי נמצא במתח מתמיד בגלל איומים וחשבון חשוד באינטרנט שכותב נגדו.
44 5 מסיבת הבית מייקל סוצסי תומאס היגינס 5 ביוני 2020
הוריו של קליי מתעקשים שקליי וג'סטין יבצעו בדיקת סמים, מחשש לחזרה בשימוש מצד ג'סטין. קליי מתחיל לחשוד בהוריו שהם אלו שעוקבים אחריו. חייו הופכים לסיוט כאשר העבר מתחיל לחלחל לכל אירוע בחייו.
45 6 חמישי ברנדה סטרונג פרנקי ד. גונזלס 5 ביוני 2020
הנהלת ליברטי מכריזה על קוד אדום, קוד לנעילת בית הספר מחשש שמסתובבים חמושים במקום. אלכס, טוני וצ'רלי תוהים איפה טיילור ומוצאים תמונות של אקדחים בתרמיל שלו. אסטלה מסתתרת בשירותים של הבנות, שם היא מוצאת את טיילור מסתתר באחד מתאי השירותים. קבוצת הפוטבול, יחד עם ג'סטין, מסתתרים בחדר ההלבשה, קליי מתחבא בכיתה ריקה, ג'סיקה מסתתרת במחסן, זאק ווינסטון מתחבאים ליד החדר החשוך. ג'סטין עוזב את המחבוא על מנת לחפש את ג'סיקה שהייתה אחרי ויכוח עם דייגו. טוני מחליט לספר לדיקן על התמונות, אסטלה וטיילור מדברים על מונטי, וזאק חושף בפני ווינסטון שהוא הכה את ברייס. לאחר ששמע יריות, וחשש שימות, קליי עוזב את החדר, רק אז הדיקן אומר לו שהכל היה תרגיל. בעודו טוען בכעס שהתרגיל היה מיותר, קליי גונב את אקדחו של קצין משטרה, הוא מכה אותו ונלקח לבית חולים.
46 7 ראיון במכללה ברנדה סטרונג Evangeline Ordaz 5 ביוני 2020
ווינסטון משכנע את אסטלה שג'סיקה משקרת לגבי דייגו, וג'סיקה מגלה שהיא הייתה זו שהעניקה לדיקן את הרעיון של מצלמות נסתרות וגלאי המתכות בבית הספר. טיילור מתווכח עם טוני מדוע סיפר לדיקן על תמונותיו, ודייגו מספר לזאק כי ווינסטון סיפר לו את סודו על ברייס. קליי נמלט מבית החולים כדי להיפגש עם אני המספרת לו שהיא שכתבה את המאמר שלו לקראת קבלתו לקולג' על מנת לעזור לו בראיון באוניברסיטת בראון. טוני מגלה שהשוטרים חוקרים את תמונותיו של טיילור, ואני אומרת לג'סיקה שהיא עוברת לגור אצל טוני. למחרת, נאמר לג'סטין שאמו נפטרה. ג'סיקה, אלכס, אני, ג'סטין וקליי עורכים ראיונות במכללה, וגברת ווקר אומרת לאני שהיא רוצה לשלם עבור שכר הלימוד שלה במכללה. בלילה דייגו מכה את זאק. טוני וקליי תופסים את טיילור קונה אקדח, הם מנסים לעצור אותו, אך השוטרים מגיעים.
47 8 קבלה\ דחייה סונו גונרה אלן מקדונלד, היילי טיילר ואוונג'ליין אורדז 5 ביוני 2020
המשטרה חושפת בפני קליי וטוני כי לאחר שמצאה את האקדחים של טיילור, הם השתמשו בו במודיעין כדי לתפוס סוחרי נשק לא חוקיים. לאחר הראיונות במכללה, ג'סיקה נדחית על ידי שלושה מכללות כולל אוניברסיטת קולומביה, ואלכס וג'סטין מקבלים מכתבי קבלה ממכללת ברקלי וממכללת אוקסידנטל בהתאמה. קליי עדיין לא קיבל מכתב. בבית הספר, ג'סיקה מגלה שהיא סייעה לדיקן, ומשכנעת עוד יותר את אסטלה שהיא משקרת על מה שקרה למונטי. לאחר קרב איגרוף מוצלח והוצאת מתאגרף נאו-נאצי מהקרב, מוצעת לטוני מלגה לאימונים מלאים ומקצועיים באגרוף באוניברסיטת נבדה. אחרי שראה את ג'סיקה מנשקת את דייגו, ג'סטין נפרד ממנה. קליי עוקב אחר הוריו בערב היציאה השבועי שלהם, רק כדי לגלות שהם הלכו לפגישות בבית הספר שלו, שם הם מונחים לעקוב אחר ילדיהם באמצעות הסמארטפונים. למחרת מאשים דייגו את ג'סטין בהריגתו של ברייס, וגורם לקטטה ביניהם, זה מסתיים בכך שדייגו נעצר. בית הספר כולו משתתף במפגן נגד אנשי SRO, וכתוצאה מכך מתפתחת קטטה בין תלמידים לשוטרים וקליי הורס את מכונית המנהל. קליי אומר למטפל שלו שהוא מוכן להתוודות על כל סודותיו.
48 9 נשף סונו גונרה סהר ג'חני ותומס היגינס 5 ביוני 2020
לאחר שהמנהל מאיים לבטל את הנשף אם לא ימסרו לו מי ומה גרם למפגן מחוץ לבית הספר, החברים מחליטים לומר להוריהם את האמת ולהיפטר מהחקירה. קליי מודה בפני הוריו שהוא עשה את ההשחתה מחוץ לבית הספר, שבר את מצלמות האבטחה ופוצץ את מכונית הדיקן בזמן שג'סטין מודה שהוא שוב משתמש בסמים. צ'רלי מודה בפני אביו שהוא למעשה דו מיני, ואלכס מודה בפני משפחתו שצ'רלי הוא הבן זוג שלו. ג'סיקה מספרת על חלקה בהפגנה. לבסוף הנשף מתקיים, אני הולכת לנשף עם ג'סיקה, טיילור עם אסטלה, אלכס עם צ'רלי, וטוני עם בן הזוג שלו, קיילב. בזמן הנשף, אלכס וצ'רלי מוכרזים שניהם כמלכי הנשף, וג'סיקה בוחרת סוף סוף את ג'סטין על פני דייגו. בזמן הריקודים ג'סטין מתעלף.
49 10 סיום לימודים טומי לוהמן בריאן יורקי 5 ביוני 2020
בעקבות התמוטטתו של ג'סטין בנשף הסיום הוא נלקח לבית החולים ומאובחן כחולה איידס כתוצאה מן התרופות בהן הרבה להשתמש ומעשי הזנות שלו בעבר, כתוצאה מכך הוא מסתבך עם מקרה סופני של דלקת ריאות ודלקת קרום המוח. בסופו של דבר, ג'סטין נפטר. קליי סובל מהתמוטטות ומנסה להתאבד, אך מדבר על כך עם השריף דיאז שמשכנע אותו לא לעשות זאת. בהמשך, מחליט השריף דיאז לסגור את החקירה על מותו של ברייס לתמיד, תוך שרומז שהוא יודע את האמת. קליי מתבקש לנאום בסיום הלימודים בזמן שמשפחתו של טוני וקיילב מעודדות את טוני ללכת לקולג'. בזמן שחוגג לאחר סיום הלימודים, קליי מדמיין את ג'סטין, האנה וברייס נוכחים ואת ג'סטין מעודד את קליי לסלוח לברייס. קליי פוגש את היידי, מאוניברסיטת בראון והם מתכננים לצאת לקפה. אחר כך, מקבלי הקלטות ששרדו קוברים את הקלטות של האנה בזמן שג'סיקה מספרת על החזון של ברייס שלמרות אכזריותו, בסופו של דבר הוא הפגיש את כולם. אלכס מתוודה בפני ווינסטון על הרצח של ברייס, אך ווינסטון בוחר שלא לחשוף זאת מכיוון שהוא עדיין אוהב יותר מדי את אלכס. קליי מגלה ממאגר ההודעות בקולג' של ג'סטין כי ג'סטין ראה את קליי כאחיו ואת ההשפעה החיובית שלו בחייו. קליי מחליט להמשיך בטיפול ועוזב את העיר לזמן יחד עם טוני שם הם יתכוננו לקורסי הקולג'.

הפקה

סרטי יוניברסל רכשו את הזכויות לסרט של הספר ב-8 בפברואר 2011, וסלינה גומז לוהקה לתפקיד האנה בייקר.[9] ב-29 באוקטובר 2015, הוכרז שנטפליקס תעשה עיבוד טלוויזיוני של הספר וגומז תשמש כמפיקה בפועל. טום מקארתי נשכר כדי לביים את שני הפרקים הראשונים. הסדרה הופקה על ידי Anonymous Content ופרמאונט כשגומז, מקארתי, ג'וי גורמן, מייקל שוגר, סטיב גולין, מנדי טיפי וקריסטל לייבלין משמשים כמפיקים בפועל. הצילומים לסדרה התקיימו בערים בצפון קליפורניה, ואייחו, בניצ'יה, סן רפאל, קרוקט וסבסטופול במהלך הקיץ של 2016. העונה הראשונה בת 13 הפרקים ופרק מיוחד יצא לאור בנטפליקס ב-31 במרץ 2017.

כלבי תרפיה היו נוכחים בסט בשביל השחקנים בגלל התוכן האינטנסיבי והרגשי של הסדרה.[9] ב-7 במאי 2017 הוכרז כי נטפליקס חידשה את הסדרה לעונה השנייה. פרומו קצר שוחרר בחשבונות מדיה חברתית שונים של שחקני הסדרה.[10] הצילומים לעונה השנייה החלו ב-12 ביוני 2017. העונה השנייה שוחררה ב-18 במאי 2018.

פרסים ומועמדויות

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2018 פרסי גלובוס הזהב השחקנית הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה - דרמה קתרין לנגפורד מועמדות
פרסי NAACP Image בימוי יוצא מן הכלל בסדרת דרמה קארל פרנקלין; עונה 1, פרק 10 זכייה
פרס סטלייט השחקנית הטובה ביותר - סדרת דרמה קתרין לנגפורד מועמדות
סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר - דרמה 13 סיבות מועמדות
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר 13 סיבות מועמדות
ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה קתרין לנגפורד מועמדות

"13 סיבות לדבר על זה"

עם שחרורה של העונה הראשונה של הסדרה, נטפליקס פרסמה גם סרט טלוויזיה תיעודי במתכונת של תוכנית אירוח בשם "13 סיבות לדבר על זה" (באנגלית: "Reasons Why: Beyond the Reasons‏ 13"). הסרט בן 29 הדקות, מציג את צוות ההפקה והשחקנים של הסדרה ואנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש דנים בחוויותיהם בעבודה על הסדרה ועל התמודדות עם בעיות כבדות משקל, כמו בריונות, דיכאון ותקיפות מיניות. המהדורה השנייה של "13 סיבות לדבר על זה" יצאה לאור עם העונה השנייה של הסדרה.

ביקורת

עם פרסום הסדרה ועלילותיה החלה דאגה בציבור ההורים והמחנכים שהדבר יעלה את המודעות להתאבדות בקרב בני נוער - במיוחד אצל אלה הסובלים ממחשבות אובדניות.[11] הצגת התכנים הרגישים שמוצגים בסדרה, כמו התאבדות בני נוער, פגיעה עצמית, אונס ובריונות עוררה ביקורת, במיוחד על תוכנו הגרפי, ובעיקר על הסצנה בה האנה מתאבדת. מספר חוקרים ואנשי מקצוע בתחום הרפואה טוענים כי הסדרה הפרה את ההנחיות לתיאור התאבדות בתקשורת ועלולה לעורר "חיקוי" בקרב תלמידי תיכון ואנשים פגיעים. עם זאת, חוקרים בחנו את ההשפעה שעלולה סצנה בדיונית להשפיע על מחשבות והתנהגויות אובדניות קטנה ככל הנראה לעומת השפעת גורמי סיכון פסיכולוגיים וחברתיים אחרים.

עליית הסדרה הגיעה עם 900,000–1.5 מיליון חיפושים בגוגל בארצות הברית הקשורים להתאבדות, כולל עלייה של 26% בחיפושים אחר משפטים כגון "כיצד להתאבד", עלייה של 18% ב"מתאבד", ועלייה של 9% ב"איך להרוג את עצמך."[12]

השירות לבריאות הנפש האוסטרלי לבני 12–25, Headspace, פרסם אזהרה בסוף אפריל 2017 על התוכן הגרפי המוצג בסדרה, עקב העלייה במספר הפניות לשירות בעקבות יציאת הסדרה במדינה. נטפילקס תייגה את הסדרה כמיועדת לבני 15 ומעלה על מנת לעמוד בתנאים של מערכת דירוג הצופים האוסטרלית. הם ליוו את הצגתה עם אזהרות נוספות ועצות לצופים בתחילת כל פרק, והבטיחו שיכללו הפניות לייעוץ ולא ידלגו על כך בסיום אף פרק. ואכן, בסיום כל פרק, נשמע שחקן אחר מהסדרה אומר ומזהיר שאם ישנה מצוקה נפשית כלשהי, אפשר לפנות לעזרה ולייעוץ, כולל אתר אינטרנט שהשיקה הסדרה לפניות למצוקה נפשית של בני נוער.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא 13 סיבות בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "'Spotlight's Brian d'Arcy James Cast In Netflix Series '13 Reasons Why', Joins TNT Pilot 'Civil'". Deadline. 15 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Andreeva, Nellie (26 בפברואר 2016). "Diana Son Joins Selena Gomez's Netflix Series '13 Reasons Why' As Showrunner". Deadline. נבדק ב-16 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ גילי בקר, פצעי בגרות: 13 סיבות לא לצפות ב"13 סיבות", באתר timeout, ‏21 במאי 2018
  4. ^ "'13 סיבות' מסוכנת לצפייה עבור ילדים ונוער", באתר tvbee, ‏24 במאי 2018
  5. ^ תומר כרמלי, זה רשמי: עונה שלישית ל״13 סיבות״ בדרך
  6. ^ אתר למנויים בלבד חן חדד, בעקבות לחץ הצופים, נטפליקס הסירה את סצינת ההתאבדות מ"13 סיבות", באתר הארץ, 16 ביולי 2019
  7. ^ White, Peter (1 באוגוסט 2019). "'13 Reasons Why': Netflix Orders Fourth & Final Season Of Controversial Drama, Sets Season 3 Premiere". Deadline. נבדק ב-24 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ עידו ישעיהו‏, "אפל", "פרי מייסון", "13 סיבות", "מרצ'לה": מדריך סדרות יוני 2020, באתר וואלה!‏, 31 במאי 2020
  9. ^ 1 2 דניאל שירין, Why would a dead girl lie?, מעריב לנוער, ‏17 במאי 2017
  10. ^ ynet (2017-08-05). ""13 סיבות" חודשה לעונה שנייה: צפו בטיזר". Ynet. נבדק ב-2018-05-30.
  11. ^ Rosman, Katherine (2017-04-19). "Netflix Triggers Online Debate With a Show About Teen Suicide, '13 Reasons Why'". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2020-06-13.
  12. ^ John W. Ayers, Benjamin M. Althouse, Eric C. Leas, Mark Dredze, Internet Searches for Suicide Following the Release of 13 Reasons Why, JAMA Internal Medicine 177, 2017-10, עמ' 1527–1529 doi: 10.1001/jamainternmed.2017.3333