ליעד אילני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תקציר עריכה
מ Gilgamesh העביר את הדף ליעד אילני לשם משתמש:Yinonk/ליעד אילני2 תוך דריסת הפניה: החזרה - לא היתה הסכמה לשחזר
(אין הבדלים)

גרסה מ־20:11, 3 בנובמבר 2020

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
קובץ:ליעד אילני2.jpg
ליעד אילני

ליעד אילני (נולד ב-7 במאי 1983) הוא ממלא מקום וסגן ראש העיר רמת-גן, יו"ר הקואליציה ויו"ר תנועת "רמת-גן שלנו" [1], ממייסדי וחבר הנהלת התנועה העולמית מעבר לקשת - התנועה הציונית.

ביוגרפיה

אילני נולד ברמת-גן. הוא בוגר בית הספר היסודי "גבעולים" ותיכון "אוהל שם". השתחרר מצה"ל בשנת 2004. מבצע שירות מילואים פעיל במחלקת הנפגעים של צה"ל.

אילני בוגר תואר ראשון (B.A) במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת בר אילן ותואר שני (MA) במנהיגות ציבורית ופוליטית, מטעם אוניברסיטת תל אביב. בשנת 2015 הצטרף לחברת גורן-עמיר ועסק בייעוץ אסטרטגי, ניהול משברים והיה לוביסט של ראשי עיריות, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות.

בשנת 2010 החל לעבוד כיועץ לנבחרי ציבור. ייעץ לח"כ ויו"ר האופוזיציה ציפי ליבני, לסגן יו"ר הכנסת שלמה מולה, ובשנת 2013 שימש כעוזר פרלמנטרי של ח"כ דוד צור. בשנת 2015 מונה ליועצו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, אך מספר חודשים לאחר המינוי התבקש (לאור הנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה), לבחור בין כהונתו כחבר מועצת העיר ר"ג לבין תפקידו כיועץ השר. הוא התפטר מתפקידו כיועץ ונותר חבר במועצת העיר (מטעם רשימה עצמאית) [2].

אילני נמנה עם מייסדי וחברי הנהלת התנועה העולמית "מעבר לקשת – התנועה הציונית" שקמה בשנת 2014. התנועה מקדמת הסברה פרו-ישראלית ופועלת למיגור אנטישמיות מודרנית, לרבות מאבק בארגוני BDS. לתנועה 14 סניפים פעילים בעולם ו-12 מחבריה מייצגים אותה בקונגרס הציוני העולמי.

באוגוסט 2017 החל לכהן כיו”ר הפורום הארצי לביעור השחיתות של תנועת "יושרה לישראל" במישור המוניציפלי.

פעילותו בעיר רמת-גן

בשנת 2013 ייסד אילני את רשימת "הדור הבא" וחָבַר לרשימת הירוקים. תחת השם "הירוקים – הדור הבא" הם זכו בשני מושבים במועצת העיר. לאחר הבחירות הצטרפה הסיעה לקואליציה העירונית. לפי ההסכם הקואליציוני שימש אילני כיו"ר דירקטוריון חברת הפארק הלאומי, הוא כיהן כחבר הנהלת העיר והחזיק בתיק נוער, צעירים וסטודנטים.

במהלך כהונתו הוקמה לראשונה בעיר מנהלת נוער, צעירים וסטודנטים[3], הוקם מרכז הצעירים הראשון ברמת-גן ונחתם הסכם עם בית הספר לאומנויות הבמה בית צבי, שמזכה את תושבי העיר בהנחות וכניסות מוזלות לתאטראות[4].

אילני פרש בשנת 2014 מתפקידו כיו"ר דירקטוריון בחברת הפארק הלאומי, לטענתו בשל "אי סדרים על גבול הפלילי בניהול הפארק". במסגרת הגשת מכתב הפיטורין הוסיף אילני האשמות כנגד ראש העיר ישראל זינגר במתן יד למנהל לא תקין. זמן לא רב לאחר פרישתו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון הודיע אילני על פרישתו מהקואליציה העירונית ומהנהלת העיר [5].

כממלא מקום וסגן ראש העיר רמת-גן

במרץ 2016 ייסד אילני את תנועת "רמת-גן שלנו" והגיש את מועמדותו לראשות עיריית רמת גן [6]. ליעד אילני זכה בבחירות לראשות העיר בכ- 13,500 קולות (22%), רשימת המועמדים שלו למועצת העיר הגיעה למקום הראשון וכך הייתה לסיעה הגדולה במועצת העיר. את תמיכתו העניק אילני למועמד כרמל שאמה-הכהן, ובכך הכריע את סבב הבחירות השני בבחירות המוניציפליות. בנאום הניצחון שלו אמר שאמה-הכהן: "... ליעד אילני הוא שותף מלא שלי, אני חצי ראש עיר והוא חצי ראש עיר, ככה אני רואה את זה." [7].

ביוני 2019, לאחר פרסום פרשת הנערה שהורדה במהלך חגיגות יום העצמאות מהבמה ברמת עמידר הוקמה ועדת בדיקה בראשות ליעד אילני [8]. הוועדה קבעה כי "מנהל מחלקת התרבות התורנית יועבר מתפקידו (בשל דיווח כוזב שמסר בוועדה) וכי באירועים עתידים, תופיע לפחות זמרת אחת." [9][10].

ביולי 2019, לאחר הצהרת כוונות מצד העירייה לאשר את מערך ההסעות בשבת שמחבר בין רמת גן לתל אביב, איימו גורמים אנונימיים על אילני ואף ריססו כתובות נאצה מחוץ לביתו, "אילני מחלל שבת. אילני השבת תשלם". בעקבות הערכת מצב של משטרת ישראל הוגדר אילני כאישיות מאוימת, הרחוב שבו הוא מתגורר רושת במצלמות אבטחה והוצמד לו מאבטח [11][12][13]. באותו החודש נלחם אילני בהחלטת רשות האוכלוסין וההגירה לגרש עובדת פיליפינית ושני ילדיה, קיאן וקתרין, שנולדו, גדלו והתחנכו בישראל. התכתבותו של אילני עם שר החינוך, הרב רפי פרץ, שהסכים עם עמדתו, הובילה למחלוקות בתוך מפלגת הבית היהודי [14].

נכון לשנת 2020, אילני משמש יו"ר הקואליציה בהנהלת העיר, יו"ר ועדת החינוך העירונית ומחזיק בתיקי התחבורה, הספורט, הבריאות והמרכזים לגיל הרך, מִנהלות הרובעים והשכונות, המטה לרפורמה עירונית ותכנון אסטרטגי ר"ג 2028. בנוסף מכהן כיו"ר התאגידים העירוניים: הפארק הלאומי ר"ג בע"מ[15], מפעלי בית עמנואל, החברה הכלכלית לפיתוח ר"ג בע"מ, עמותת בית ראשונים ע"ש אברהם קריניצי, קרן ר"ג לחינוך ותרבות וחב' מוסדות חינוך ותרבות [16].

אילני יזם את הגדלת תקציב התמיכה באגודות הספורט העירוניות בכ-30%, ואת שיפוץ מגרשי הספורט בעיר. הוא הוביל את הרפורמה לגיל הרך ואת תוכנית "רמת גניקוד" המאפשרת פיקוח על פעוטונים [17].


ליעד אילני נשוי ואב לשני בנים. מתגורר ברמת גן.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ חברי המועצה, באתר עיריית רמת גן
  2. ^ מפלגת העבודה תומכת בלוביסט לראשות עיריית רמת גן, באתר דה מרקר
  3. ^ רמת גן: הושקה מנהלת נוער, צעירים וסטודנטים, באתר לוקאל
  4. ^ נוער רמת גן וצעירי רמת גן נהנים ממבצע מיוחד בכרטיסים להצגות!, באתר בית צבי
  5. ^ כך נהפכה רמת גן לבור של שחיתות, באתר דה מרקר
  6. ^ ממ ראש עיריית ר"ג ליעד אילני שמקבל שכר מלא מהמדינה על תפקידו בעירייה משמש במקביל כראש מטה הבחירות של כחול לבן בר"ג, באתר רוטר
  7. ^ מהפך ברמת גן: כרמל שאמה הכהן מנצח את ישראל זינגר בגדול, באתר ניוזים
  8. ^ בשיא החגיגות: מעריצה הוזמנה לבמה, ספגה צעקות - והורדה, באתר ויינט
  9. ^ זמרת בכל אירוע עירוני, באתר ויינט
  10. ^ ליעד אילני פרסם את תוצאות ועדת הבדיקה: להדיח את מנהל המחלקה התורנית, באתר גבעתיים פלוס
  11. ^ "השבת תשלם": כתובות מחוץ לבית מ"מ ראש העיר רמת גן, באתר ויינט
  12. ^ מי מאיים על אילני?, באתר חדשות רמת גן גבעתים
  13. ^ "אילני ישלם": כתובת נאצה מחוץ לבית מ"מ ראש עיריית ר"ג בשל מלחמות בשבת, באתר מעריב
  14. ^ בניגוד לעמדת סמוטריץ': רפי פרץ מבקש לשקול השארת ילדי העובדות הזרות, באתר ויינט
  15. ^ לראשונה: מצלמות אבטחה הותקנו בפארק הלאומי, באתר המקומון
  16. ^ קואליציה מקיר לקיר: כרמל שאמה גיבש סביבו רוב מוחלט מחברי המועצה, באתר מקומונט רמת גן
  17. ^ חדש ברמת גן: דירוג גני ילדים, באתר ישראל היום