קוצץ ציפורניים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 26303507 של 2.53.181.204 (שיחה)
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:


== עיצוב ==
== עיצוב ==
קוצצי הציפורניים עשויים לרוב מ[[מתכת]] אך ניתן ליצרם גם מ[[פלסטיק]]. שתי צורות נפוצות הן זו של [[מגזריים]], ו[[מנוף (מכניקה)|מנוף]] מורכב. מרבית קוצצי הציפורניים כוללים [[פצירה]] שנועדה לשיוף הציפורן, ניקויה וטיפוחה. לעיתים מחוברת לקוצץ גם [[סכין]] קטנה או [[מלקטת]]. הקוצץ מורכב מראש שיכול להיות קעור או קמור, כאשר קוצצים ייעודיים לרגלים הם קמורים, וקעורים נועדו לידיים. הראש יכול להיות מקביל או מאונך לציר הראשי של הקוצץ. ראשים מקבילים נועדו לפתור בעיות נגישות בגזיזת ציפורני הרגלים.
קוצצי הציפורניים עשויים לרוב מ[[מתכת]] אך ניתן ליצרם גם מ[[פלסטיק]]. שתי צורות נפוצות הן זו של [[מגזריים]], ו[[מנוף (מכניקה)|מנוף]] מורכב. מרבית קוצצי הציפורניים כוללים [[פצירה (ציפרוניים)|פצירה]] שנועדה לשיוף הציפורן, ניקויה וטיפוחה. לעיתים מחוברת לקוצץ גם [[סכין]] קטנה או [[מלקטת]]. הקוצץ מורכב מראש שיכול להיות קעור או קמור, כאשר קוצצים ייעודיים לרגלים הם קמורים, וקעורים נועדו לידיים. הראש יכול להיות מקביל או מאונך לציר הראשי של הקוצץ. ראשים מקבילים נועדו לפתור בעיות נגישות בגזיזת ציפורני הרגלים.


== היסטוריה ==
== היסטוריה ==

גרסה מ־18:20, 5 בנובמבר 2020

מגוון קוצצי ציפורניים
פרסומת משנת 1902 לקוצץ ציפורנים

קוצץ ציפורניים הוא מכשיר ידני שנועד לגזיזת ציפורני הידיים והרגליים. לקוצץ הנפוץ צורת מלקחיים והוא מורכב משני להבים מקבילים המחוברים זה מול זה, ומנוף המשמש שהצמדת הלהבים האחד לשני לביצוע פעולת הגזיזה. המנוף מוצמד ללהבים באמצעות ציר, כך שניתן לסובב אותו לצורך הפעלת הקוצץ, או לכוון אותו בצמוד ללהבים לצורך אחסון קומפקטי.

עיצוב

קוצצי הציפורניים עשויים לרוב ממתכת אך ניתן ליצרם גם מפלסטיק. שתי צורות נפוצות הן זו של מגזריים, ומנוף מורכב. מרבית קוצצי הציפורניים כוללים פצירה שנועדה לשיוף הציפורן, ניקויה וטיפוחה. לעיתים מחוברת לקוצץ גם סכין קטנה או מלקטת. הקוצץ מורכב מראש שיכול להיות קעור או קמור, כאשר קוצצים ייעודיים לרגלים הם קמורים, וקעורים נועדו לידיים. הראש יכול להיות מקביל או מאונך לציר הראשי של הקוצץ. ראשים מקבילים נועדו לפתור בעיות נגישות בגזיזת ציפורני הרגלים.

היסטוריה

הממציא המקורי של קוצץ הציפורניים אינו ידוע, אך פטנט לשיפור הקוצץ נרשם ב-1875 על ידי ולנטיין פורג'רטי. פטנטים נוספים נרשמו במהלך השנים הבאות.

ב-1947 הוסיף ויליאם א. באסט מספר שיפורים לקוצץ והיה הראשון שייצר אותו תוך שימוש בשיטות מתקדמות.

יצרנים נוספים הם אבנלו (סין), רבלון (קוריאה) ו-DOVO זולינגן (גרמניה)

בתרבות הפופולרית

הסופר הארגנטינאי חוליו קורטאסר מתאר ברומן קלאס היסטוריה, פיקטיבית ככל הנראה, של המכשיר:

חשוב על הרפרטואר של הדברים הלא חשובים, המאמץ העצום בלמידתם והשגת הידע הבסיסי אודותיהם. ההיסטוריה של קוצצי הציפורניים, 2000 כרכים כדי לדעת שעד 1675 הדברים הקטנים הללו כלל לא הוזכרו. פתאום במיינץ מישהו יצר תמונה של אישה גוזזת ציפורן. אין אלו עדיין קוצצי ציפורניים, אך זה נראה כמותם. במאה ה-18, אחד, פיליפ מקיני מבולטימור רשם פטנט על קוצצי הציפורניים הראשונים בעלי קפיץ: הבעיה נפתרה, ניתן ללחוץ עם כל כוחן של האצבעות כדי לחתוך את ציפורני הרגלים הקשות ביותר, והקוצצים יחזרו אוטומטית למצבם הראשוני. חמש מאות הערות, שנת עבודה.

קישורים חיצוניים