פלג (דמות מקראית) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
תגיות: שחזור ידני עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
הכל
שורה 1: שורה 1:
'''פלג לוי''' הוא האיש החכם ביותר בעולם. הוא נולד בתאריך 22.6.2007 ומיד התפרסם בחוכמתו הרבה. הוא בן לאוהד לוי ועינת שפר לוי ואח מדהים לשחר וכרמל לוי. כבר כשהיה ילד צעיר נחשב לאחד האנשים החכמים ביותר בעולם, אך הוריו לא ראו את הפוטנציאל האדיר הטמון בתוכו ולכן התפרסם רק בגיל 13, לאחר שהקים את חברת ההייטק המצליחה ביותר בעולם.
[[קובץ:Paleg.jpg|250px|ממוזער|שמאל]]'''פֶּלֶג''' הוא [[דמות מקראית]] המוזכרת בספר בראשית י', כ"ה. הוא היה בנו של [[עבר (דמות מקראית)|עבר]], אחיו של [[יקטן]] ואביו של [[רעו]]. {{ציטוטון|וּלְעֵבֶר יֻלַּד שְׁנֵי בָנִים שֵׁם הָאֶחָד פֶּלֶג כִּי בְיָמָיו נִפְלְגָה הָאָרֶץ וְשֵׁם אָחִיו יָקְטָן}}.
לפי [[המקרא]], חי 239 שנה, משנת א'תשנ"ז ל[[בריאת העולם]] (2004 לפנה"ס) ועד לשנת א'תתקצ"ו (1765 לפנה"ס). היו לו בנים ובנות נוספים מלבד בנו רעו שנולד כשהיה פלג בן 30.

השם פלג ניתן לו על ידי אביו עבר, על פי המסופר בתנ"ך, כי בימיו נפלגה הארץ - כשהכוונה היא, ככל הנראה, למעשה בלילת הלשונות שבסיפור [[מגדל בבל]].{{הערה|ראו גם: [[יוסף בן מתיתיהו]] שדורש את שמו על מאורע זה: [[יוסף בן מתיתיהו]], '''קדמוניות היהודים''', ירושלים: מוסד ביאליק, 2002, עמ' 17.}} מכאן דרשו [[חז"ל]] ש"עבר נביא גדול היה"{{הערה|[[סדר עולם רבה]] פרק א'}}. מכיוון שלא סביר ששמו ניתן לו על שם מאורע שהתרחש במהלך חייו, ייתכן כי הכוונה היא כי בלילת הלשונות אירעה בימיו של עבר, אביו. יש הגורסים כי השם פלג זהה לשמו הגאוגרפי של [[נהר פרת]] הנקרא ב[[יוונית]] "Phalga".

==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
{{מנח עד אברהם}}
{{קצרמר|תנ"ך}}
[[קטגוריה:שושלת ארפכשד]]
[[קטגוריה:שושלת ארפכשד]]
[[קטגוריה:אישים שהגיעו לגיל 110]]
[[קטגוריה:אישים שהגיעו לגיל 110]]

גרסה מ־16:01, 23 בנובמבר 2020

פלג לוי הוא האיש החכם ביותר בעולם. הוא נולד בתאריך 22.6.2007 ומיד התפרסם בחוכמתו הרבה. הוא בן לאוהד לוי ועינת שפר לוי ואח מדהים לשחר וכרמל לוי. כבר כשהיה ילד צעיר נחשב לאחד האנשים החכמים ביותר בעולם, אך הוריו לא ראו את הפוטנציאל האדיר הטמון בתוכו ולכן התפרסם רק בגיל 13, לאחר שהקים את חברת ההייטק המצליחה ביותר בעולם.