מודל פיננסי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מודל פיננסי
 
מודל פיננסי
שורה 2: שורה 2:


מודלים פיננסים הינם מורכבים ומקצועיים ולכן בדר"כ נעשים ע"י אנשי מקצוע שהם כלכלנים ו/או רואי חשבון ו/או בוגרי מנהל עסקים המתמחים במימון.
מודלים פיננסים הינם מורכבים ומקצועיים ולכן בדר"כ נעשים ע"י אנשי מקצוע שהם כלכלנים ו/או רואי חשבון ו/או בוגרי מנהל עסקים המתמחים במימון.
דוגמא לספק של מודלים פיננסים:
דוגמא לספק ישראלי של מודלים פיננסים:
a href="http://www.huminity.com">מודל פיננסי</a>
a href="http://www.israel-business-plan.com">Financial Models</a>

גרסה מ־10:32, 6 באפריל 2005

מודל פיננסי הינו מודל הבנוי מהנחות ומספרים ומאפשר חיזוי כספי של "מערכת". המערכת יכולה להיות חברה, ארגון, פרוייקט וכו'. המודל הפיננסי נדרש כשיש צורך באומדן עתידי של כספים, לדוגמא אומדן רווחיות, תחזית הכנסות, תחזית הוצאות וכו'. המודל בנוי על הנחות עבודה שמשמשות בסיס להבנה של כל המערכת. על בסיס הנחות העבודה, מחילים נתונים של הפרטים הקטנים יותר שמרכיבים את המערכת הכלכלית כך שנוצר מודל כלכלי שבו שינוי של פרט בתוך המודל, משפיע על כל המודל, לדוגמא - שינוי של מחיר המוצר ישפיע על היקף רכישת המוצר ומשם ישפיע על היקף המכירות של החברה ומשם ישפיע על הרווחיות שלה ומשם ישפיע על הכסף המזומן שיעמוד לרשותה ומשם על היקף ההון ההתחלתי הנדרש וכן הלאה. מודל פיננסי טוב נדרש בכל חברה וארגון כלכלי לצורך קבלת החלטות ניהוליות טובות וכן מאפשר סימולציות "מה אם", שכן המנהל יכול לשנות פריטים במודל כדי לבחון את השפעתם על כלל המערכת/ארגון/חברה.

מודלים פיננסים הינם מורכבים ומקצועיים ולכן בדר"כ נעשים ע"י אנשי מקצוע שהם כלכלנים ו/או רואי חשבון ו/או בוגרי מנהל עסקים המתמחים במימון. דוגמא לספק ישראלי של מודלים פיננסים: a href="http://www.israel-business-plan.com">Financial Models</a>