ויקטור בראון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: מוזיק, מגפ\1
Dveltz (שיחה | תרומות)
תיקון שגיאה בסמיכות
שורה 32: שורה 32:


===גן עדן פרק ב'===
===גן עדן פרק ב'===
קומדיה 20 דקות המספרת על [[אדם וחוה]]. אדם היה לבדו בגן עדן, קרא את [[פלייבוי]], התקשר לאלוהים ואלוהים שלח לו את האישה. כעבור זמן מה, אדם וחוה מקבלים מכתב פיטורים ממנהל הגן עדן על התנהגותם.
קומדיה 20 דקות המספרת על [[אדם וחוה]]. אדם היה לבדו בגן עדן, קרא את [[פלייבוי]], התקשר לאלוהים ואלוהים שלח לו את האישה. כעבור זמן מה, אדם וחוה מקבלים מכתב פיטורים ממנהל גן העדן על התנהגותם.


===סינדרום ירושלים===
===סינדרום ירושלים===

גרסה מ־17:40, 25 בפברואר 2021

ויקטור בראון
Victor Braun on the set of an interview about his movie "Finito La Comedia"
לידה 27 בנובמבר 1957 (בן 66)
רוסאריו, ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה הלאומית של רוסאריו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אסי דיין כבטהובן בסרטו של בראון "פיניטה לה קומדיה", 2011
הארי גייטנר בסרטו של בראון "הירושה הגדולה", 2004
אנה קארינה ארווס בסרטו של בראון "סינדרום ירושלים", 2005

ויקטור בראון (נולד ב-27 בנובמבר 1957) הוא במאי, מפיק ותסריטאי קולנוע ישראלי.

ביוגרפיה

ויקטור בראון נולד ברוסאריו, ארגנטינה, במשפחה מסורתית, שם משפחתו המקורי הוא כץ. בראון למד כלכלה וניהול באוניברסיטת רוסאריו והיה מדריך בתנועת השומר הצעיר, ביחד עם כל קבוצתו הוא נסע לישראל למשך שנה ושב לארגנטינה.

לאחר שעלה לישראל ב-1979 הוא התקבל ללימודים באוניברסיטת בן-גוריון ובמקביל למד צילום בתל אביב. ב-1983 התחתן לאישה ממוצא ברזילאי-פולני ועבר להתגורר בסאו פאולו, ברזיל שם למד ניהול ניירות ערך וגם קולנוע בבית הספר לקולנוע בסאו פאולו, ברזיל וצילם וביים קליפים ללהקות ברזילאיות עבור MTV. בזמן שהותו בברזיל בראון התעשר ממסחר ניירות ערך ואחר-כך איבד את הונו בבורסה.

בראון שב לישראל ולמד בבית הספר לאומנות הקולנוע של דוד גרינברג. הוא נסע ללמוד עריכה באנגליה. ועם שובו לישראל עבד כמקרין סרטים במכון לפריון העבודה והייצור וכעוזר במאי של צורי מימון בסרטו "נערי החוף" (1992). בראון הפיק, צילם וערך את הסרט Tomatoes עם מיכל ינאי, את סרט המדע בדיוני The Last Days וצילם אירועים וסרט תדמית אודות נווה שלום.

ב-1992 עשה בראון טירונות שלב ב' בצה"ל במשך שישה חודשים וב-1993 התחתן בשנית. הוא כתב, ביים והפיק את הסרט "גן עדן" פרק ב' (20 דקות) ששודר בערוץ הראשון.

סרטו העלילתי הארוך הראשון הוא "הירושה הגדולה" (75 דקות) ששודר בערוץ 2 ב-2004 וזכה בפסטיבל הסרטים העצמאיים של ניו יורק באותה השנה.. סרטו העלילתי הארוך השני הוא "סינדרום ירושלים" אותו הפיק וביים (2010), הסרט שודר גם כן בערוץ 2.

במרץ 2012 בראון סיים את סרטו השלישי, "פיניטה לה קומדיה", סרט עלילתי ארוך אודות חייו של המלחין בטהובן, בכיכובו של אסי דיין. במקביל הוא שוקד על כתיבתו של ספר בן עשרים סיפורים שחווה בחייו בארץ ובוונצואלה. בראון הרבה לצייר והשתתף בתערוכות.

בראון ייסד ביחד עם חברו פסטור אנגל ברגר את עמותת "דרכי תקווה" שמספקת מזון לחסרי בית ומעניקה להם גם ייעוץ נפשי, תנ"ך וספר תהילים.

לבראון יש בת בברזיל, קארן, מנישואיו הראשונים.

סרטים

הירושה הגדולה

מותחן קומי-רומנטי. 75 דקות מספר על שני אנשים שבצעירותם בארגנטינה חתמו בשבועת דם עם האצבע, שמי מהם שיתעשר יוריש את הונו לחברו לאחר מותו. אחד מהם עלה לישראל, התעשר, נעשה גוסס, וזכר את השבועה ביניהם. הוא שכר בלש פרטי כדי שיאתר את חברו ויחתוך לו את האצבע. בסרט כיכב הארי גייטנר (Harry Geithner), שחקן טלנובלות דרום אמריקאי.

גן עדן פרק ב'

קומדיה 20 דקות המספרת על אדם וחוה. אדם היה לבדו בגן עדן, קרא את פלייבוי, התקשר לאלוהים ואלוהים שלח לו את האישה. כעבור זמן מה, אדם וחוה מקבלים מכתב פיטורים ממנהל גן העדן על התנהגותם.

סינדרום ירושלים

ערך מורחב – סינדרום ירושלים (סרט)

פיניטה לה קומדיה

דרמה העוסקת בשנה האחרונה לחייו של המלחין לודוויג ואן בטהובן, אותו מגלם אסי דיין. בטהובן החולה משתף את הכומר במאורעות ובהתלבטויות בחייו. הוא מספר על קורותיו בילדותו: התעללותו של אביו בו, אמו שמספרת לו על אלוהים והתנ"ך. הוא מתאר את קורותיו בבגרותו: הרומנים שלו עם נשים שונות, תהליך אובדן השמיעה שלו וכיצד הוא התמודד איתו. בטהובן חושף את מחשבותיו האובדניות וניסיונות ההתאבדות שלו, על המאבק בין היצר הטוב ליצר הרע בנפשו, שמוכרע לבסוף כשהוא בוחר באלוהים ולא בשטן. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2019, לאחר מותו של אסי דיין והיה הסרט האחרון בו הופיע.

בתפקיד בטהובן הצעיר משחק המוזיקאי שלומי שם-טוב, שגם הקליט את המוזיקה לסרט. בראון ביים את הסרט ביחד עם רותי לוי, רותי לוי הכינה גם את התפאורה והתלבושות התקופתיות. בסרט משחקות גם טניה חזנובסקי ותפארת פטרזייל וירמה ממיסטואלוב.

אובססיה

אובססיה היא דרמה קומית עכשווית. ג'וש הוא במאי סרטים שנמצא בסוף הקריירה שלו שתקוע עם סרט כבר שמונה שנים אותו הוא מצליח לסיים אותו. אשתו הילה שחקנית תיאטרון המשוועת לילד והתקדמות בחיים המקבלת את תפקיד חייה בסדרת טלוויזיה חדשה. כאשר ג'וש מאבד את הקמע שלו, כל העולם קורס, ברצלונה מפסידים לריאל מדריד, כחול-לבן מפסידים בבחירות ו"הקורונה" מגפה עולמית פורצת ומאיימת להרוג את כולם. ג'וש מאמין ובטוח בכוח הקוסמי של הקמע שאבד וכשמגיעה אנה אחותה המטורללת של הילה ביחד עם שי החבר המוזיקאי שלה להתגורר איתם, הכל בכלל מאבד שליטה.

סרטים

סרט אורך הסרט שנה היכן הוקרן ומידע נוסף
אובססיה 80 דקות 2020 בימוי והפקה יחד עם אלון נוימן
פיניטה לה קומדיה 77 דקות 2019 בימוי והפקה יחד עם הבמאי מפיק ותסריטאי שחר צפניה
סינדרום ירושלים 78 דקות 2006 הוקרן בערוצי הטלוויזיה בוונצואלה, ארצות הברית ובערוץ 2, ישראל
הירושה הגדולה 75 דקות 2003 סרט בספרדית, עם כתוביות בעברית. הוקרן בסינמטקים בישראל ובערוץ 2, זוכה פרס המותחן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים העצמאיים ניו יורק 2004
גן עדן פרק ב' 20 דקות 2000 הוקרן בערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית והשתתף בפסטיבלים
נווה שלום 30 דקות 1998 סרט תיעודי בספרדית

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים