שעון גריניץ' – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת תבנית:בריטניקה בקישורים חיצוניים (תג)
הצלת 1 מקורות והוספת 0 לארכיון.) #IABot (v2.0.8
שורה 22: שורה 22:
* {{אתר רשמי}}
* {{אתר רשמי}}
* [http://wwp.greenwichmeantime.com/ זמן שעון גריניץ'] {{אנגלית}}
* [http://wwp.greenwichmeantime.com/ זמן שעון גריניץ'] {{אנגלית}}
* [http://cgate.co.il/navigation/times.htm זמנים] - אזורי זמן, זמן אזורי, זמן מקומי ועוד
* [http://cgate.co.il/navigation/times.htm זמנים] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20060827074610/http://cgate.co.il/navigation/times.htm |date=2006-08-27 }} - אזורי זמן, זמן אזורי, זמן מקומי ועוד
* [http://www.rmg.co.uk/royal-observatory/ אתר המוזיאונים של גריניץ']
* [http://www.rmg.co.uk/royal-observatory/ אתר המוזיאונים של גריניץ']
* {{בריטניקה}}
* {{בריטניקה}}

גרסה מ־07:56, 10 במרץ 2021

השעון המציג את שעון גריניץ' במצפה הכוכבים המלכותי
במפה זו, הקו האדום האנכי מציג את קו האורך אפס, קו גריניץ'

שעון גריניץ'אנגלית: GMT - Greenwich Mean Time) הוא הזמן בקו האורך 0, הנקרא גם קו גריניץ'. קו זה עובר דרך מצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ', שברובע גריניץ' בעיר לונדון בירת הממלכה המאוחדת. שעון גריניץ' שימש בעבר כשעון הבינלאומי. כיום נעשה שימוש ב-UTC (זמן אוניברסלי מתואם - Coordinated Universal Time).

שעון גריניץ' הוא שעה קבועה לכל מקום על פני כדור הארץ ללא התחשבות באזורי זמן שנקבעים לפי קו האורך בו נמצאים. לאדם הנמצא בלונדון ולאדם הנמצא באוסטרליה, השעה בשעון גריניץ' זהה.

מכיוון שכיום משתמשים בתקן UTC המשתנה לפי שעון קיץ, ושעון גריניץ' לא משתנה לפי שעון קיץ, שבעה חודשים בשנה השעה ברובע גריניץ' לא תואמת את שעון גריניץ'.

GMT נמדד על ידי מציאת השעה ביום בה השמש נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר במסלולה (מרידיאן) כפי שזו נראית ממצפה הכוכבים. זוהי השעה 12:00 בצהרים לפי שעון גריניץ'. עקב צורת מסלול כדור הארץ והאטת סיבובו, יש הפרש בין זמן זה לשעה האמיתית.

שעון מקומי

ערך מורחב – אזור זמן

למעשה, שעון גריניץ' אינו נמצא בשימוש האזרחי. בשימוש האזרחי משתמשים בשעון מקומי. בבריטניה ופורטוגל השעון המקומי זהה ל-GMT. קווי אורך שונים מיוחסים ל-GMT, למשל בכל אירופה המרכזית, מספרד ועד פולין נהוג זמן CUT שהוא GMTּ+1, בישראל השעון הוא GMT+2 (מה שאומר: שעתיים מאוחר יותר משעון גריניץ'. בשעון קיץ זה שלוש שעות).

ראו גם

קישורים חיצוניים