היגינוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
QuietQuill (שיחה | תרומות)
מ הרחבה
שורה 22: שורה 22:
|תפקיד3=
|תפקיד3=
}}
}}
'''היגינוס''' (ב[[לטינית]]: '''Hyginus'''; נפטר ב-[[142]] לספירה) היה ה[[אפיפיור]] בין השנים [[138]] או [[139]] ל-[[140]]. היגינוס מונה לכס הקדוש לאחר פטירתו של קודמו [[טלספורוס]], בזמן שנתו הראשונה של הקיסר [[אנטונינוס פיוס]]. לפי ספר האפיפיורים, ה"[[ליבר פונטיפיקליס]]" היה היגינוס ממוצא יווני וארגן את ההירארכיה הכנסייתית, אך אין לדעת אם פרט זה מדויק, כיוון שפעולה דומה מיוחסת גם לאפיפיור [[הורמיסדס]]. לפי [[אאוסביוס]], נמשכה כהונתו ארבע שנים ונטען כי מת כ[[מרטיר]], אך לטענה זו אין סימוכין במקום כלשהו.
'''היגינוס''' (ב[[לטינית]]: '''Hyginus'''; נפטר ב-[[142]] לספירה) היה ה[[אפיפיור]] בין השנים [[138]] או [[139]] ל-[[140]]. היגינוס מונה לכס הקדוש לאחר פטירתו של קודמו [[טלספורוס]], בזמן שנתו הראשונה של הקיסר [[אנטונינוס פיוס]]. לפי ספר האפיפיורים, ה"[[ליבר פונטיפיקליס]]" היה היגינוס ממוצא יווני וארגן את ההירארכיה הכנסייתית, אך אין לדעת אם פרט זה מדויק, כיוון שפעולה דומה מיוחסת גם לאפיפיור [[הורמיסדס]]. [[אירנאוס]] מציין כי [[ולנטינוס]] הגיע לרומא בתקופתו של היגינוס, ונשאר שם עד מינויו של [[אניקטוס]] לאפיפיור. לפי [[אאוסביוס]], נמשכה כהונתו ארבע שנים ונטען כי מת כ[[מרטיר]], אך לטענה זו אין סימוכין במקום כלשהו.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־15:55, 3 במאי 2021

היגינוס
Hyginus
היגינוס
היגינוס
לידה אתונה
פטירה 140
רומא
מקום קבורה בזיליקת פטרוס הקדוש עריכת הנתון בוויקינתונים
דת הכנסייה הקתולית עריכת הנתון בוויקינתונים
האפיפיור ה־9
138142
(כ־4 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היגינוסלטינית: Hyginus; נפטר ב-142 לספירה) היה האפיפיור בין השנים 138 או 139 ל-140. היגינוס מונה לכס הקדוש לאחר פטירתו של קודמו טלספורוס, בזמן שנתו הראשונה של הקיסר אנטונינוס פיוס. לפי ספר האפיפיורים, ה"ליבר פונטיפיקליס" היה היגינוס ממוצא יווני וארגן את ההירארכיה הכנסייתית, אך אין לדעת אם פרט זה מדויק, כיוון שפעולה דומה מיוחסת גם לאפיפיור הורמיסדס. אירנאוס מציין כי ולנטינוס הגיע לרומא בתקופתו של היגינוס, ונשאר שם עד מינויו של אניקטוס לאפיפיור. לפי אאוסביוס, נמשכה כהונתו ארבע שנים ונטען כי מת כמרטיר, אך לטענה זו אין סימוכין במקום כלשהו.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היגינוס בוויקישיתוף


הקודם:
טלספורוס
אפיפיור
(רשימת האפיפיורים)
הבא:
פיוס הראשון
ערך זה הוא קצרמר בנושא אנשי דת נוצרים ובנושא קדושים נוצרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.