פקק אנאלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: חשד למילים בעייתיות שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ שוחזר מעריכות של 46.19.85.87 (שיחה) לעריכה האחרונה של בורה בורה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:Zwei unterschiedliche Butt-Plugs.jpg|שמאל|ממוזער|פקק אנאלי ליד כף יד, להשוואה]]
[[תמונה:Zwei unterschiedliche Butt-Plugs.jpg|שמאל|ממוזער|פקק אנאלי ליד כף יד, להשוואה]]
'''פקק אנאלי''' או '''ניר אשכול הבן שרמוטה''' (ב[[אנגלית]]: '''Butt Plug''') הוא [[אביזר מין]] המיועד להחדרה דרך [[פי הטבעת]] אל ה[[חלחולת|רקטום]].
'''פקק אנאלי''' או '''פלאג אנאלי''' (ב[[אנגלית]]: '''Butt Plug''') הוא [[אביזר מין]] המיועד להחדרה דרך [[פי הטבעת]] אל ה[[חלחולת|רקטום]].


פקק אנאלי הוא סוג של [[דילדו]], בדרך כלל קצר ובעל בסיס רחב למניעת חדירה עמוקה מהרצוי. בניגוד ל[[נרתיק]] שמסתיים ב[[צוואר הרחם]], הרקטום מוביל ל[[המעי הגס|מעי הגס]] ומשם ל[[מעי]], לכן חפצים המוחדרים במלואם דרך פי הטבעת עלולים להיתקע בצורה שתצריך התערבות רפואית.
פקק אנאלי הוא סוג של [[דילדו]], בדרך כלל קצר ובעל בסיס רחב למניעת חדירה עמוקה מהרצוי. בניגוד ל[[נרתיק]] שמסתיים ב[[צוואר הרחם]], הרקטום מוביל ל[[המעי הגס|מעי הגס]] ומשם ל[[מעי]], לכן חפצים המוחדרים במלואם דרך פי הטבעת עלולים להיתקע בצורה שתצריך התערבות רפואית.

גרסה מ־09:41, 24 במאי 2021

פקק אנאלי ליד כף יד, להשוואה

פקק אנאלי או פלאג אנאליאנגלית: Butt Plug) הוא אביזר מין המיועד להחדרה דרך פי הטבעת אל הרקטום.

פקק אנאלי הוא סוג של דילדו, בדרך כלל קצר ובעל בסיס רחב למניעת חדירה עמוקה מהרצוי. בניגוד לנרתיק שמסתיים בצוואר הרחם, הרקטום מוביל למעי הגס ומשם למעי, לכן חפצים המוחדרים במלואם דרך פי הטבעת עלולים להיתקע בצורה שתצריך התערבות רפואית.

החדרת הפקק האנאלי נעשית לשם הגברת הגירוי המיני, אצל גברים ונשים, והוא אביזר אחד מני רבים שמטרתם ליצור גירוי אנאלי.

עיצוב

הפקק האנאלי מגיע בצורות וגדלים שונים. לעיתים בצורת פין, בורג, מסולסל, גלי וכן הלאה. העיצוב הנפוץ בעל צורת קונוס עם קצה קהה כדי למנוע פגיעה בדפנות המעי, מעל צוואר צר יותר ובסיס מאונך לקונוס. מותני הפקק (בין הקונוס לבסיס) הצרים יותר נועדו למיקום בפי הטבעת. בזמן החדרת הפקק שרירי פי הטבעת נמתחים בהדרגתיות מעל הקונוס עד הגעתם למתניים הצרים המאפשרים את הרפיית השריר. מבנה זה נועד לקבע את הפקק במקומו ומונע ממנו להחליק החוצה. אף על פי שפעולת השרירים באזור זה רצונית הגוף נוטה לדחוף באופן אוטומטי גורמים זרים מהמעי וללא קיבוע הפקק הוא היה מחליק החוצה. גודל בסיס הקונוס ועומק המתניים קובע את עוצמת הקיבוע כאשר בסיס הקונוס קטן יחסית ניתן לדחוף את הפקק בעזרת הפעלה רצונית של שרירי הרקטום, פקק גדול יותר דורש עזרה חיצונית במשיכתו. הבסיס השטוח מונע את החדרתו של הפקק האנאלי לעומק המעי.

הפקק עשוי ממגוון חומרים שהנפוץ ביניהם הוא לטקס. חומרים שונים הכוללים סיליקון, עץ, מתכת, גומי סינתטי, אבן ואחרים נמצאים גם הם בשימוש.

שימוש

הפקק האנאלי יכול לשמש גברים ונשים כאחד, ואינו בהכרח קשור לנטיות הומוסקסואליות. אצל חלק מהאנשים (גברים ונשים), גירוי בפי הטבעת מגביר את ההנאה המינית. החדירה ותחושת המילוי גם הן יכולות ליצור גירוי. אצל נשים, הקרבה לנרתיק (המופרד מקצה המעי על ידי קרום דק) יוצרת לחץ נוסף עליו, היכול לגרום אף הוא לגירוי (בליווי חדירה לנרתיק או בלעדיה). אצל גברים, מגע בבלוטת הערמונית מגביר את ההנאה המינית. הנאה גברית משימוש בפקק יכולה להגרם גם בעקיפין, כאשר בת זוגו של הגבר משתמשת בפקק אנאלי בעת קיום יחסי המין, אם בשל רטט שהוא יוצר, או בשל הלחץ המצר את הנרתיק.

עיצוב הפקק יכול להתמקד בסוג גירוי מסוים: קיימים פקקים בעלי מנוע ויברטור המאפשרים תחושת רטט, וכן פקקים המעוצבים כך שיגרמו להגברת חיכוך או כך שיגרו את הפרוסטטה בגוף הגבר. ניתן גם להזיז את הפקק בדומה לדילדו.

כמו בכל פעילות אנאלית החדרת הפקק דורשת שימוש בחומר סיכה מתאים כיוון שברקטום אין חומר סיכה עצמית כפי שניתן למצוא בנרתיק. למען שמירת ההגיינה עדיף להלביש קונדום על הפקק ולזרוק אותו לאחר השימוש. בדרך זו ניתן לשמור על הפקק נקי יחסית מחיידקים ושאריות צואה. למרות אמצעי זהירות לא נהוג לשתף את הפקק בין כמה אנשים מפאת הסיכון הגבוה בהעברת מחלות המדבקות דרך נוזלי גוף כגון איידס. כמו כן, מטעמי הגיינה לא נהוג להעבירו בין פי הטבעת לפה או לנרתיק.

סכנות

החדרת הפקק לתקופה ארוכה במשך היום אפשרית, אך עלולה לגרום לשיפשוף בהיעדר חומר סיכה טבעי. בנוסף, בעת השימוש בפקק אנאלי והשארת פי הטבעת מורחב לאורך זמן יש לנקוט במשנה זהירות, היות שפעולה זו עלולה לפגוע באלסטיות הטבעית המאפיינת את שרירי פי הטבעת.

סוגים

פקק מתנפח - לפקק זה מחוברת משאבה הנותרת מחוץ לגוף, אשר מנפחת את הקונוס. הפקק ניתן להחדרה כאשר הוא צר ולאחר מכן הוא מנופח בתוך הרקטום, כך שהוא מאפשר מעבר קל דרך שריר פי הטבעת גם כאשר גודלו רב.

קיימים פקקים להחדרת נוזלים אשר לאורכם עובר צינור חלול כך שכאשר הוא בתוך הגוף ניתן להזרים דרכו נוזלים. הפקק מונע מהנוזלים לצאת החוצה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פקק אנאלי בוויקישיתוף