אוניברסיטת קייפטאון – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון סיווג
מ קישורים פנימיים
שורה 30: שורה 30:
'''אוניברסיטת קייפטאון''' (ב[[אנגלית]]: '''University of Cape Town'''; בקיצור: '''UCT''') היא [[אוניברסיטה ציבורית]] ב[[קייפטאון]], שב[[דרום אפריקה]].
'''אוניברסיטת קייפטאון''' (ב[[אנגלית]]: '''University of Cape Town'''; בקיצור: '''UCT''') היא [[אוניברסיטה ציבורית]] ב[[קייפטאון]], שב[[דרום אפריקה]].


האוניברסיטה נוסדה בשנת 1829 כמכללה הדרום אפריקאית והיא המוסד ל[[השכלה הגבוהה|השכלה גבוהה]] הוותיק ביותר בדרום אפריקה. מבחינת מעמד אוניברסיטאי מלא, זוהי האוניברסיטה הוותיקה ביותר בדרום אפריקה והאוניברסיטה הוותיקה ביותר באפריקה שמדרום לסהרה לצד אוניברסיטת סטלנבוש שקיבלה מעמד אוניברסיטאי מלא באותו יום בשנת 1918.
האוניברסיטה נוסדה בשנת 1829 כמכללה הדרום אפריקאית והיא המוסד ל[[השכלה הגבוהה|השכלה גבוהה]] הוותיק ביותר בדרום אפריקה. מבחינת מעמד אוניברסיטאי מלא, זוהי האוניברסיטה הוותיקה ביותר בדרום אפריקה והאוניברסיטה הוותיקה ביותר באפריקה שמדרום ל[[סהרה]] לצד [[אוניברסיטת סטלנבוש]] שקיבלה מעמד אוניברסיטאי מלא באותו יום בשנת 1918.


אוניברסיטת קייפטאון היא האוניברסיטה האפריקאית בעלת הדירוג הגבוה ביותר ב[[דירוג QS של אוניברסיטאות בעולם]], ב[[דירוג אוניברסיטאות בעולם של Times Higher Education]] וב[[דירוג אקדמי של אוניברסיטאות בעולם|דירוג האקדמי של אוניברסיטאות בעולם]] ( "דירוג שאנגחאי"). הפקולטות למנהל עסקים, משפטים ורפואה שלה ממוקמות באופן קבוע בין מאה הטובות בעולם. היא החברה האפריקאית היחידה בפורום מנהיגי האוניברסיטה העולמית (GULF), במסגרת הפורום הכלכלי העולמי, המורכב מ-26 מהאוניברסיטאות הבכירות בעולם. שפת ההוראה היא אנגלית. האוניברסיטה חברה ב[[פורום מנהיגי האוניברסיטאות העולמי]] וחברה ב[[רשת אוניברסיטאות עולמית]].
אוניברסיטת קייפטאון היא האוניברסיטה האפריקאית בעלת הדירוג הגבוה ביותר ב[[דירוג QS של אוניברסיטאות בעולם]], ב[[דירוג אוניברסיטאות בעולם של Times Higher Education]] וב[[דירוג אקדמי של אוניברסיטאות בעולם|דירוג האקדמי של אוניברסיטאות בעולם]] ("דירוג שאנגחאי"). ה[[פקולטה|פקולט]]ות ל[[מנהל עסקים]], [[משפטים]] ו[[רפואה]] שלה ממוקמות באופן קבוע בין מאה הטובות בעולם. היא החברה האפריקאית היחידה ב[[פורום מנהיגי האוניברסיטאות העולמי]] (GULF), במסגרת [[הפורום הכלכלי העולמי]], המורכב מ-29 מהאוניברסיטאות הבכירות בעולם. בנוסף היא חברה ב[[רשת אוניברסיטאות עולמית]] (WUN). [[שפת הוראה|שפת ההוראה]] היא אנגלית.


באפריל 2019, הסנאט של האוניברסיטה החליט להטיל חרם על המוסדות האקדמיים בישראל, "הפועלים בשטחים הפלסטיניים הכבושים או כאלה המסייעים להפרת זכויות האדם בשטחים הכבושים". אך הוועד המנהל של האוניברסיטה החליט לחסום את ההחלטה ולהקפיא את המהלך{{הערה|{{הארץ|שירה קדרי-עובדיה|הסנאט של אוניברסיטת קייפטאון החליט להחרים את ישראל; המהלך הוקפא|1.7069280|1 באפריל 2019}}}}.
באפריל 2019, הסנאט של האוניברסיטה החליט להטיל [[חרם אקדמי |חרם]] על המוסדות האקדמיים בישראל, "הפועלים בשטחים הפלסטיניים הכבושים או כאלה המסייעים להפרת [[זכויות האדם]] ב[[השטחים הכבושים|שטחים הכבושים]]". אך הוועד המנהל של האוניברסיטה החליט לחסום את ההחלטה ולהקפיא את המהלך{{הערה|{{הארץ|שירה קדרי-עובדיה|הסנאט של אוניברסיטת קייפטאון החליט להחרים את ישראל; המהלך הוקפא|1.7069280|1 באפריל 2019}}}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־00:56, 5 ביוני 2021

אוניברסיטת קייפטאון
University of Cape Town
אוניברסיטה ציבורית
תקופת הפעילות 1 באוקטובר 1829 – הווה (194 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים
סגל 5,442 עריכת הנתון בוויקינתונים
סטודנטים
23,500 עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה דרום אפריקהדרום אפריקה דרום אפריקה
קואורדינטות 33°57′27″S 18°27′38″E / 33.9575°S 18.460555555556°E / -33.9575; 18.460555555556
www.uct.ac.za
(למפת קייפטאון רגילה)
 
אוניברסיטת קייפטאון
אוניברסיטת קייפטאון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוניברסיטת קייפטאוןאנגלית: University of Cape Town; בקיצור: UCT) היא אוניברסיטה ציבורית בקייפטאון, שבדרום אפריקה.

האוניברסיטה נוסדה בשנת 1829 כמכללה הדרום אפריקאית והיא המוסד להשכלה גבוהה הוותיק ביותר בדרום אפריקה. מבחינת מעמד אוניברסיטאי מלא, זוהי האוניברסיטה הוותיקה ביותר בדרום אפריקה והאוניברסיטה הוותיקה ביותר באפריקה שמדרום לסהרה לצד אוניברסיטת סטלנבוש שקיבלה מעמד אוניברסיטאי מלא באותו יום בשנת 1918.

אוניברסיטת קייפטאון היא האוניברסיטה האפריקאית בעלת הדירוג הגבוה ביותר בדירוג QS של אוניברסיטאות בעולם, בדירוג אוניברסיטאות בעולם של Times Higher Education ובדירוג האקדמי של אוניברסיטאות בעולם ("דירוג שאנגחאי"). הפקולטות למנהל עסקים, משפטים ורפואה שלה ממוקמות באופן קבוע בין מאה הטובות בעולם. היא החברה האפריקאית היחידה בפורום מנהיגי האוניברסיטאות העולמי (GULF), במסגרת הפורום הכלכלי העולמי, המורכב מ-29 מהאוניברסיטאות הבכירות בעולם. בנוסף היא חברה ברשת אוניברסיטאות עולמית (WUN). שפת ההוראה היא אנגלית.

באפריל 2019, הסנאט של האוניברסיטה החליט להטיל חרם על המוסדות האקדמיים בישראל, "הפועלים בשטחים הפלסטיניים הכבושים או כאלה המסייעים להפרת זכויות האדם בשטחים הכבושים". אך הוועד המנהל של האוניברסיטה החליט לחסום את ההחלטה ולהקפיא את המהלך[1].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

תבנית:פורום מנהיגי האוניברסיטאות העולמי​ תבנית:רשת אוניברסיטאות עולמית​

ערך זה הוא קצרמר בנושא אוניברסיטאות ומכללות ובנושא דרום אפריקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.