היקום הקולנועי של DC – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 138: שורה 138:
=== אדם השחור (2022) ===
=== אדם השחור (2022) ===
{{הפניה לערך מורחב|אדם השחור (סרט)}}
{{הפניה לערך מורחב|אדם השחור (סרט)}}
אדם השחור מהווה סרט [[ספין אוף (תקשורת ובידור|ספין-אוף]] של שהאזאם. צילומיו נערכו בחודשים מאי-יוני [[2022]] ונמשכו שלושה שבועות.
אדם השחור מהווה סרט [[ספין אוף (תקשורת ובידור)|ספין-אוף]] של שהאזאם. צילומיו נערכו בחודשים מאי-יוני [[2022]] ונמשכו שלושה שבועות.


=== אקוומן והממלכה האבודה (2022) ===
=== אקוומן והממלכה האבודה (2022) ===

גרסה מ־23:11, 21 ביוני 2021

היקום הקולנועי של DC
DC Extended Universe
מבוסס על דמויות קומיקס מיקום DC של DC קומיקס
בימוי זאק סניידר
דייוויד אייר
פאטי ג'נקינס
ג'יימס ואן
הופק בידי DC Films
RatPac Entertainment
Atlas Entertainment
Cruel and Unusual Films
Legendary Entertainment
Syncopy Inc.
Pearl Street Films
Seven Bucks Productions
LuckyChap Entertainment
תסריט דייוויד ס. גויר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הנרי קאוויל
בן אפלק
גל גדות
ג'ייסון מומואה
עזרא מילר
ריי פישר
איימי אדמס
לורנס פישבורן
מרגו רובי
וויל סמית'
ג'ארד לטו
ג'סי אייזנברג
ג'רמי איירונס
ג'יי. קיי. סימונס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה DC Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סיפורת גיבורי-על עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1.533 מיליארד דולר
הכנסות 5.480 מיליארד דולר[1] (23 במרץ 2019)
פרסים פרס אוסקר לאיפור ולעיצוב השיער הטובים ביותר ליחידת המתאבדים
סרטים בסדרה איש הפלדה
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק
יחידת המתאבדים
וונדר וומן
ליגת הצדק
אקוומן
שהאזאם
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היקום הקולנועי של DCאנגלית: DC Extended Universe ובראשי תיבות: DCEU; תרגום מילולי: היקום המורחב של DC) הוא זיכיון קולנועי אמריקאי ליקום בדיוני, שמאגד סדרת סרטי גיבורי-על המבוססים על חוברות הקומיקס של DC קומיקס. היקום הבדיוני המשותף של הסרטים, בדיוק כמו יקום DC בקומיקס, מתבסס על הצלבות של דמויות, סיפורי רקע וקווי עלילה המתחברים זה לזה.

מאז תחילתו ביוני 2013, גרף היקום הקולנועי מעל לחמישה מיליארד דולרים לאחר שבעה סרטים, נתון המציב אותו במקום העשירי ברשימת הזיכיונות הרווחיים ביותר בקולנוע ההוליוודי.[2]

הסרט הראשון שיצא במסגרת היקום הקולנועי המשותף הוא סרט האתחול לסופרמן, "איש הפלדה" (2013) שבעקבותיו יצאו לאקרנים "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (2016), "יחידת המתאבדים" (2016), "וונדר וומן" (2017), "ליגת הצדק" (2017) שהיווה מעין סיכום ביניים של היקום הקולנועי, "אקוומן" (2018), "שהאזאם" (2019)[3] ו"וונדר וומן 1984" (2020).

לרשימת סרטים אלו מתוכננים להתווסף סרטים נוספים המצויים בשלבי הפקה ופיתוח של האחים וורנר ו-DC Films, ביניהם: הבאטמן, חיל הפקחים הירוקים, סייבורג, הפלאש ואחרים.

לאחר הצלחתו המסחרית של "יחידת המתאבדים" הוכרז הסרט ציפורי הטרף בכיכובה של מרגו רובי שיתמקד בדמותה של הארלי קווין, וכן על סרט אתחול ליחידת המתאבדים. אולפני האחים וורנר אף הביעו עניין בהפקת סרטי קולנוע על דמויותיהם של אדם השחור, נייטווינג (בבימוי ריס מק'קיי) ובאטגירל (בבימויו של ג'וס וידון) אולם לא פורסם מידע נוסף על פרויקטים אלו.

הסרטים נכתבים ומבוימים בידי אישים אינדיבידואליים ומשותפים כמכלול אחד, כשבניהם ניתן למצוא שחקנים כמו בן אפלק, הנרי קאביל, עזרא מילר, גל גדות, ג'ייסון מומואה וריי פישר שנקבעו להופיע במספר סרטים ביקום הקולנועי. לאחר יציאת "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", המפיצה האחים וורנר הצמידה ליקום הקולנועי את ג'ון ברג (מפיק באולפני DC), ג'ף ג'ונס – כותב בכיר במשרדי DC קומיקס – ובן אפלק כמפיקים הראשיים; יחדיו הרכיבו מפת-דרך ראשונית ליקום הקולנועי שתימשך לפחות עד 2025 דרך מגוון סרטים וקטעי ספין-אוף שונים מבית DC קומיקס.[4][5][6]

רשימת הסרטים

היקום הקולנועי של DC – סיכום סדרת סרטים 
מס' שם במקור שם בעברית תאריך יציאה אורך בימוי תסריט
1 Man of Steel איש הפלדה 14 ביוני 2013 2:23 זאק סניידר דייוויד ס. גויר
2 Batman v Superman: Dawn of Justice באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק 25 במרץ 2016 2:31 זאק סניידר כריס טריו ודייוויד ס. גויר
3 Suicide Squad יחידת המתאבדים 5 באוגוסט 2016 2:03 דייוויד אייר דייוויד אייר
4 Wonder Woman וונדר וומן 2 ביוני 2017 2:21 פאטי ג'נקינס אלן היינברג
5 Justice League ליגת הצדק 17 בנובמבר 2017 2:01 זאק סניידר כריס טריו וג'וס וידון
6 Aquaman אקוומן 21 בדצמבר 2018 2:23 ג'יימס ואן וויל ביל
7 Shazam! שהאזאם 5 באפריל 2019 2:12 דייוויד פ. סנדברג הנרי גיידן
8 Birds of Prey ציפורי הטרף 7 בפברואר 2020 1:48 קיית'י יאן כריסטינה הודסון
9 Wonder Woman 1984 וונדר וומן 1984 25 בדצמבר 2020 2.30 פאטי ג'נקינס פאטי ג'נקינס וג'ף ג'ונס
10 The Batman הבאטמן 4 במרץ 2022 מאט ריבס ג'ף ג'ונס
11 The Suicide Squad יחידת המתאבדים 2 6 באוגוסט 2021 ג'יימס גאן ג'יימס גאן
12 Black Adam אדם השחור 22 בדצמבר 2021 ז'אומה קולייט-סרה אדם סזיקל
13 The Flash הפלאש 3 ביוני 2022 אנדי מוסצ'ייטי כריסטינה הודסון
14 Shazam! Fury of the Gods שהאזאם: זעם האלים 4 בנובמבר 2022 דייוויד פ. סנדברג הנרי גיידן
15 Aquaman 2 אקוומן והממלכה האבודה 16 בדצמבר 2022 דייוויד לזלי ג'ונסון-מקגולדריק, ג'ייסון מומואה

את הסרטים מפיקים צ'ארלס רובן (1–5), דבורה סניידר (1–2, 4–5), זאק סניידר (3–4, 6–7), אמה תומאס וכריסטופר נולאן (1), ריצ'רד סאקל (3–4), ג'ון ברג וג'ף ג'ונס (5) ופיטר ספרן (6).

פיתוח

הניסיון הראשון להפקת יקום קולנועי משותף החל כבר בשנת 1998 עם הסרט "סופרמן חי" ("Superman Lives") שהיה אמור להיכתב על ידי קווין סמית'[7] ובבימויו של טים ברטון כאשר ניקולס קייג' צפוי היה לככב כקלארק קנט.[8] על פי התסריט, ברייניאק שולח את דומסדיי להחליש את כוחותיו של סופרמן ולהרוג אותו. ברייניאק חובר ללקס לות'ר שמסייע לו. מייקל קיטון היה אמור לגלם את באטמן, כפי שעשה זאת בסרט "באטמן" ובסרט "באטמן חוזר", אך בסופו של דבר, הפקת הסרט בוטלה.

ב-1 בינואר 2014 נחשף כי אולפני האחים וורנר תכננו כמה שנים קודם להפיק יקום קולנועי משותף ל-DC קומיקס, שיחל עם הפקת "גרין לנטרן" מ-2011. התסריט לסרט אפשרי על פלאש נכתב כבר באותה שנה, אך התוכניות נגנזו עקב כישלונותיו הקופתיים של הסרט.

לאחר צאתו לאקרנים של "הנוקמים" במאי 2012, תוכניות האולפנים הועלו מחדש עם הפקת הסרט "איש הפלדה" שמכיל אזכורים לקיומם של גיבורי על אחרים ביקום משותף. ב-10 ביוני 2013 זאק סניידר נשכר כבמאי בעוד דייוויד ס. גויר נשכר כתסריטאי כשהשניים חתמו על חוזה להפקתם של מספר סרטים, הכוללים את "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"[9] ו"ליגת הצדק".[10]

ב-20 ביולי 2013 זאק סניידר אישר במפגש מעריצים בפסטיבל קומיק-קון, סן דייגו שסרט ההמשך ל"איש הפלדה" יצא בשנת 2016 ויביא לראשונה אל המסך הגדול את סופרמן ובאטמן תחת סרט אחד. התקשורת ומעריצי הקומיקס החלו לכנות את סדרת הסרטים בשם היקום הקולנועי של DC.[11]

בריאיון לאתר האינטרנט cosmicbooknews.com, ג'ף ג'ונס, המנהל היצירתי ב-DC קומיקס, חשף כי קיים יקום קולנועי משותף של DC, בנפרד מהיקומים הטלוויזיוניים של DC קומיקס הכוללים סדרות טלוויזיה כדוגמת "גות'האם", "הפלאש", "החץ", "קונסטנטין" ו"סופרגירל", "אגדות המחר", "באטוומן", "סופרמן ולויס", "סטארגירל", "טיטאנים", "קריפטון" וסדרות נוספות מתוכננות.

הסרטים

איש הפלדה (2013)

ערך מורחב – איש הפלדה (סרט, 2013)

קאל-אל, שנשלח מכוכב הלכת קריפטון לכדור הארץ, מוכרח להשתמש בכוחותיו כדי להגן על כדור הארץ מגנרל זוד, קריפטוני אחר.

ביוני 2008, האחים וורנר החלו להתייעץ עם כותבי קומיקס ותסריטאים שונים על עיבוד דמותו של סופרמן לקולנוע. בשנת 2010, במסגרת כתיבת התסריט לסרט "עלייתו של האביר האפל", דייוויד ס. גויר שיתף את כריסטופר נולאן ברעיון שלו להצגת סופרמן בהקשר מודרני. נולאן הציג את הרעיון של גויר לאחים וורנר, שמינו אותו למפיק ואת גויר לתסריטאי הסרט, וזאת בעקבות הצלחת הסרט "האביר האפל". זאק סניידר נשכר למלאכת הבימוי באוקטובר 2010 והנרי קאביל לוהק לתפקיד הראשי בינואר 2011, וזאת כשלב הצילומים החל באוגוסט 2011. הסרט עלה לאקרנים ב-14 ביוני 2013. בסרט זה גם משחקת השחקנית הישראלית איילת זורר את אימו הקריפטונית של סופרמן, לארה לור-ואן.

באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק (2016)

ערך מורחב – באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק

באטמן, מגן העיר גות'אם סיטי, נוסע למטרופוליס כדי להילחם בסופרמן מחשש לכוחותיו, העלולים לסכן את האנושות.

ביוני 2013 הוכרז כי סניידר וגויר ישובו לביים לכתוב את התסריט לסרט המשך ל"איש הפלדה", וכי נולאן יהיה מעורב כיועץ וכמפיק בפועל. כחודש לאחר מכן אולפני וורנר הכריזו כי סופרמן ובאטמן ייפגשו לראשונה בתולדות הקולנוע בסרט זה, שיהווה אתחול לסדרת סרטי באטמן ועתיד לעלות לאקרנים בשנת 2015. סניידר נעשה לחבר בצוות התסריטאים, ונודע כי הנרי קאביל, איימי אדמס, דיאן ליין ולורנס פישבורן ישובו לגלם את דמויותיהם של סופרמן, לויס ליין, מרת'ה קנט ופרי וייט בהתאמה. לדבר סניידר וגויר, הסרט לוקח השפעה מעלילת הרומן הגרפי "באטמן: האביר האפל חוזר". במהלך 2013 בן אפלק לוהק לתפקיד ברוס ויין/באטמן, גל גדות לוהקה לתפקיד דיאנה פרינס/וונדר וומן וכריס טריו נשכר לשכתב את התסריט של גויר. ג'סי אייזנברג וג'רמי איירונס לוהקו לגלם את דמויותיהם של לקס לות'ר ואלפרד פניוורת', בהתאמה. השחקנים ג'ייסון מומואה, עזרא מילר וריי פישר לוהקו לגלם את דמויותיהם של ארתור קורי/אקווהמן, בארי אלן/פלאש וויקטור סטון/סייבורג, בהתאמה, והם עתידים לגלם את הדמויות בסרט המבוסס על קבוצת "ליגת הצדק" ולשוב לגלמן בסרטי סולו.

הסרט עלה לאקרנים ב-25 במרץ 2016.

יחידת המתאבדים (2016)

ערך מורחב – יחידת המתאבדים (סרט, 2016)

סוכנות ממשלתית סודית משתמשת בנבלי-על כלואים לצורך משימות חשאיות עבור הממשל, בתמורה לחנינתם.

בפברואר 2009, דווח כי אולפני האחים וורנר מפתחים סרט לייב אקשן המבוסס על קבוצת "יחידת המתאבדים", המופק בידי דן לין, וכי ג'סטין מרקס נשכר לכתוב את התסריט. בינואר 2014 דווח כי דדשוט יהיה הדמות הראשית בסרט, בעוד דמויותיהם של ריק פלאג, אמנדה וולר, קפטן בומרנג, ויקסן, מולטיפלקס ומיינדבוגלר כחברי היחידה. בספטמבר 2014 הוכרז על סרט המבוסס על הקבוצה כחלק מהיקום הקולנועי של DC שלא יהיה קשור לפרויקט של לין ומארקס, וכי דייוויד אייר נשכר למלאכות הבימוי וכתיבת התסריט בעוד צ'ארלס רובן וריצ'רד סאקל יפיקו את הסרט. לאחר ליהוקה של מרגו רובי לתפקיד הארלין קווינזל/הארלי קווין, הוכרז על ליהוקם של ויל סמית', ג'ארד לטו, טום הארדי, ג'יי קורטני וקארה דלווין לתפקידי פלויד לאוטון/דדשוט, הג'וקר, ריק פלאג, דיגר הארקנס/קפטן בומרנג וג'וּן מוּן/מכשפת, בהתאמה. ויולה דייוויס לוהקה לתפקיד אמנדה וולר, טום הארדי פרש מההפקה והוחלף בג'ואל קינמן וג'יי הרננדז לוהק לגלם את דמותו של צ'אטו סנטנה/אל דיאבלו. במרץ ואפריל 2015, סקוט איסטווד לוהק לתפקיד לא ידוע ואדוואלה אקינואויה-אגבאג'ה לוהק לתפקיד ויילון ג'ונס/קילר קרוק. כחודש לאחר מכן, אייר העלה תמונה ברשת טוויטר המציגה את חברי היחידה, שבהם קרן פוקוהארה כטאטסו ימאשירו/קטאנה ואדם ביץ' ככריסטופר וייס/סליפנוט לצד דדשוט, הארלי קווין, קפטן בומרנג, ריק פלאג, אל דיאבלו, קילר קרוק ומכשפת.

הסרט עלה לאקרנים ב-5 באוגוסט 2016.

וונדר וומן (2017)

ערך מורחב – וונדר וומן

דיאנה מתמיסקירה, לוחמת אמזונית, חצי-אלה ובתו של זאוס, משתמשת בכוחותיה ויכולותיה כדי לסייע למדינות ההסכמה במהלך מלחמת העולם הראשונה.

גל גדות שבה לגלם את דמותה של וונדר וומן, ובנובמבר 2014 נשכרו למלאכות הבימוי וכתיבת התסריט מישל מקלארן וג'ייסון פוקס, בהתאמה. מקלארן עזבה את הפרויקט והוחלפה בפאטי ג'נקינס, וביולי 2015 לוהק כריס פיין לתפקיד סטיב טרבור. בהמשך לוהקו קוני נילסן כהיפוליטה, רובין רייט כאנטיופה ולוסי דייוויס כאטה קנדי, כשבנוסף אליהם לוהקו דני יוסטון, דייוויד ת'יוליס, אלנה אניה, סעיד טגמאווי ואוון ברמר לתפקידים לא ידועים. שלב הצילומים החל בנובמבר 2015.

והסרט עלה לאקרנים ב-2 ביוני 2017.

ליגת הצדק (2017)

ערך מורחב – ליגת הצדק (סרט)

באטמן, המונע על ידי מעשהו הלא-אנוכי של סופרמן, מרכיב צוות של אנשים בעלי כוחות-על כדי להגן על העולם מאיום חדש.

קאביל, בן אפלק, גל גדות, מילר, מומואה, פישר, אדמס, איירונס ואייזנברג שבו לגלם את דמויותיהם מהסרטים הקודמים, ואליהם הצטרפו ג'יי. קיי. סימונס כג'יימס גורדון, ואמבר הרד כמירה. זאק סניידר ביים את הסרט, כריס טריו כתב את התסריט וצ'ארלס רובן, דבורה סניידר, ג'ף ג'ונס וג'ון ברג הפיקו אותו. הסרט עלה לאקרנים ב-17 בנובמבר 2017.

אקוומן (2018)

ערך מורחב – אקוומן (סרט)

הפקת הסרט יצאה לדרך במהלך שנת 2016. שלב הצילומים החל במאי 2017 והסרט יצא לאקרנים ב-21 בדצמבר 2018,[12] בכיכובם של ג'ייסון מומואה, אמבר הרד, ניקול קידמן ואחרים. הסרט הפך לשובר קופות ולמצליח ביותר ביקום הקולנועי של DC עם הכנסות של למעלה מ-1.1 מיליארד דולר.

הסרט עוסק באקווהמן, גיבור-על של DC קומיקס. אטלנה, מלכת העיר אטלנטיס, נסחפת אל החוף וכאשר מפקח המגדלור מוצא אותה מתחילים לשניים חיים משותפים בהם נולד להם ילד בשם ארתור. בעוד ארתור עדיין בילדותו אטלנה נלקחת על ידי אנשי אטלנטיס בהוראת מלך אטלנטיס. בבגרות ארתור נודע ברחבי העולם בשם "אקווהמן". כאשר נודע באוקיינוס כי אחיו החורג מכריז מלחמה על היבשה ארתור חובר אל מירה והם יוצאים למסע למציאת הקלשון האבוד שיוכיח את מלכות האח הבכור לשושלת המלוכה, ארתור/אקווהמן.

שהאזאם (2019)

ערך מורחב – שהאזאם (סרט)

באוגוסט 2014, דוויין ג'ונסון הודיע כי הוא מעורב בפרויקט סרט לייב אקשן אודות דמותו של גיבור-העל שהאזאם.[13] בספטמבר, נודע כי ג'ונסון יגלם בסרט זה את דמותו של האנטי-גיבור אדם השחור כמעין אנטגוניסט, וכי התסריטאי דארן למקה נשכר לכתוב את טיוטה, בעוד ג'ונסון, יחד עם חירם גארסיה, ישמש כמפיק.[14] באוקטובר, האחים וורנר הודיעה כי הסרט נמצא בלוח הזמנים שלה כחלק מתוכניותיה עבור סרטי DC. בפברואר 2017, התסריטאי הנרי גיידן נשכר לכתוב את התסריט,[15] וביולי אושר כי דייוויד פ. סנדברג ישמש כבמאי.[16] בנוסף, נודע כי לאחר דיונים ממושכים ושכתובים חוזרים ונשנים של התסריט, הוחלט כי דמותו של ג'ונסון לא תיכלל בסרט אם כי כן תזכה לסרט עצמאי.[17] ב-27 באוקטובר 2017 אושר כי זאקרי לוי עתיד לגלם את הגיבור הראשי בילי בטסון/שהאזאם.[18]

שלב הצילומים החל בסוף ינואר 2018,[19] כשהסרט יצא לאקרנים ב-5 באפריל 2019.[20]

ציפורי הטרף (2020)

ערך מורחב – ציפורי הטרף (סרט, 2020)

בנובמבר 2016, "ציפורי הטרף" המבוסס על הקומיקס ציפורי הטרף בתהליך הפקה עם כריסטינה הודסון בתור התסריטאית. צילומי הסרט יחלו בינואר 2019. בכיכובה ובהפקתה של מרגו רובי בתפקיד הארלי קווין, שחקניות נוספות הן: ג'ורני סמולט-בל בתפקיד הקנרית השחורה ומרי אליזבת' וינסטד בתפקיד הציידת. הסרט הוכרז כבר בשנת 2016 בעקבות הצלחתו היחסית של הסרט יחידת המתאבדים ומתחילה פורסם כי הסרט ייקרא "Gotham City Sirens". הסרט ייקרא "Birds of Prey" ועשוי לצאת לאקרנים ב-7 בפברואר 2020.[21][22][23]

וונדר וומן 1984 (2020)

ערך מורחב – וונדר וומן 1984

ביוני 2017, ג'ף ג'ונס ופאטי ג'נקינס החלו בכתיבת תסריט עבור סרט המשך ל"וונדר וומן".[24] ביולי אותה שנה, אושר תחילת העבודה על התסריט לסרט.[25] באותו החודש הוכרז רשמית על עבודת הסרט במסגרת פסטיבל קומיקון. באוגוסט ג'נקינס החלה בדיונים לבימוי הסרט,[26] מאוחר יותר היא חתמה רשמית על חוזה בימוי בעוד גל גדות תשוב לגלם את דמותה של וונדר וומן.[27] בספטמבר מונה דייוויד קולהאם לתסריטאי הסרט לצד ג'נקינס וג'ונס. על פי הדיווחים אירועי הסרט יתרחשו בתקופת המלחמה הקרה.[28] לדברי ג'נקינס הסרט יספר סיפור אהבה חדש עם מושא אהבה חדש לוונדר וומן עם שחקן חדש שילוהק.[29] קדם ההפקה החל כבר בדצמבר 2017, כשהצילומים יחלו בסוף מאי או בתחילת יוני 2018.[30][31] הפקת הסרט תתמקם באולפני ליבסדן של האחים וורנר בבריטניה עם צילומים שיערכו גם במחוז קולומביה ובצפון וירג'יניה.[32][33] במרץ 2018, קריסטן ויג לוהקה לגלם את נבלית הסרט, ברברה אן מינרווה / צ'יטה.[34][35][36] ביוני 2018, נודע כי עלילת הסרט תתרחש בשנות ה-80 ושמו יהיה וונדר וומן 1984,[37] והוא צפוי לצאת לאקרנים ב-1 בנובמבר 2019.[38] באוקטובר 2018 נודע כי נדחה תאריך יציאת הסרט ל-5 ביוני 2020. בסופו של דבר נדחתה יציאת הסרט ל-2 באוקטובר 2020, בעקבות מגפת הקורונה ברחבי העולם, אך בהמשך נדחה שוב, לחג המולד, 25 בדצמבר 2020.

יחידת המתאבדים 2 (2021)

ערך מורחב – יחידת המתאבדים (סרט, 2021)

במרץ 2015 נודע כי אולפני האחים וורנר שוקלים להפיק סרט המשך עם דייוויד אייר כבמאי ובכיכובו של וויל סמית'. במהלך חודש אוקטובר 2017 דווח כי הצילומים לסרט ההמשך אמורים להתחיל בחודש מרץ 2018, אך ההפקה התעכבה. באוקטובר 2017 נשכר גווין או'קונר לכתוב ולביים את הסרט יחד עם אנתוני טמבקאיס כתסריטאי. בינואר 2018 מייקל דה לוקה נשכר כמפיק הסרט ואושר ליהוקם של ג'ארד לטו, וויל סמית' ומרגו רובי לתפקידים הראשיים. במקור, הסרט תוכנן לצאת לאקרנים בשנת 2019.

בספטמבר 2018 נודע כי התסריט לסרט על הג'וקר והארלי קווין הושלם. ג'ארד לטו ומרגו רובי לוהקו לגלם את הדמויות. התסריט נכתב בהשראת קשת הסיפור Mad Love על ידי גלן פיקארה וג'ון רקה. באוקטובר 2018 נודע כי האחים וורנר שכרו את ג'יימס גאן (שביים את סרטי שומרי הגלקסיה ושומרי הגלקסיה 2) כתסריטאי לסרט ההמשך.[39] הסרט יצא לאקרנים ב-6 באוגוסט 2021.[40]

הבאטמן (2022)

באוקטובר 2014, האחים וורנר הכריזו על פיתוחו של סרט לייב אקשן סולו אודות באטמן בכיכובו של בן אפלק. ביולי 2015 דווח שאפלק ניהל מגעים גם לביים ולכתוב את התסריט יחד עם ג'ף ג'ונס.[41] במרץ 2016, לאחר צאת באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק, נודע כי אפלק השלים את כתיבת התסריט לסרט.[42] באפריל אותה שנה מנכ"ל אולפני האחים וורנר אישר שאפלק יביים את הסרט.[43] ובמאי, ג'רמי איירונס אישר כי ישוב לגלם את דמותו של אלפרד,[44] בעוד אפלק ציין כי ישאל מוטיבים מהקומיקס אך הסיפור יהיה מקורי.[45] בסוף אוגוסט בן אפלק פרסם פוסט בטוויטר אשר רואים בו את דת'סטרוק אשר יהיה הנבל הראשי. ג'ף ג'ונס חשף בספטמבר אותה שנה כי הדמות תגולם על ידי ג'ו מנגניילו.[46] באוקטובר 2017, אפלק ציין כי הסרט ייקרא "הבאטמן", אם כי זה לא ודאי ועשוי להשתנות[47] בדצמבר אפלק הודיע כי ההפקה צפויה לצאת לדרך במחצית השנייה של 2017.[48] מאוחר יותר באותו החודש, המפיקים הודיעו כי הסרט מתוכנן לצאת בשנת 2018.[49] בינואר 2017, בריאיון הגרדיאן אפלק עדכן כי עדיין אין אתר צילומים מוכן לתסריט וכי יביים את הסרט אם ירגיש שהסרט יהיה נהדר.[50] באותו בחודש, אפלק פרש מעבודת הבימוי על הסרט על מנת להתמקד טוב יותר בגילום הדמות הראשית, אך ימשיך לשמש כמפיק.[51] עם הכרזתו של אפלק על פרישה מבימוי הסרט, באתר Deadline.com דווח שכריס טריו יכתוב מחדש את התסריט.[52]

ההפקה הייתה אמורה לצאת לדרך ביוני 2018, לקראת שחרור הסרט לאקרנים במהלך 2019. אולם ב-13 ביוני 2018, נודע כי אולפני האחים וורנר שינו את האסטרטגיה לסרטים העתידיים שלהם ובן אפלק לא הסכים לגלם את באטמן,[53][54] הסרט נדחה לתאריך לא מוגדר והשמועות על חיפוש שחקן אחר לגילום הדמות צצו שוב.

לבסוף, האחים ורנר אישרו במאי 2019 כי רוברט פטינסון לוהק לתפקיד באטמן והסרט ייצא לאקרנים ב-25 ביוני 2021.[55][40] ביולי 2019 גרייג פרייזר נשכר לצלם את הסרט. בשל התפרצות מגפת הקורונה הצילומים הוקפאו, מה שאילץ דחיית המשך עבודת הצילומים לספטמבר 2020. תאריך השחרור הוזז תחילה ל-1 באוקטובר 2021 ולאחר מכן ל-4 במרץ 2022.

שהאזאם: זעם האלים (2022)

ערך מורחב – שהאזאם: זעם האלים

שהאזאם: זעם האלים הוכרז כשמו של סרט המשך לשהאזאם. צילומי הסרט החלו במאי 2022.

הפלאש (2022)

באוקטובר 2014, אולפני האחים וורנר הכריזו על סרט לייב אקשן בכיכוב עזרא מילר כבארי אלן/הפלאש, אשר עתיד לעלות לאקרנים ב-16 במרץ 2018. סת' גרהאם-סמית' נשכר למלאכת הבימוי והצמד פיל לורד וכריסטופר מילר נשכרו לכתוב את התסריט. גרהאם-סמית' עזב את הפרויקט והוחלף בריק פאמוייווה, ונודע כי גרג ברלאנטי וצ'ארלס רובן יפיקו את הסרט. שלב הצילומים עתיד היה להתחיל בינואר 2017. בנובמבר 2016, נודע כי פאמוייווה עזב את הפרויקט, שמצבו לא ידוע. ביולי 2017 נודע כי הסרט עודנו בפיתוח וכי הוא ייקרא "פלאשפוינט" ויתבסס על קשת הסיפור פלאשפוינט. בינואר 2018 נשכרו ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן גולדשטיין לביים את הסרט. בדצמבר 2019 נודע שאנדרס מוסקייטי יביים את הסרט והסרט עשוי לצאת לאקרנים ב-4 בנובמבר 2022.

אדם השחור (2022)

ערך מורחב – אדם השחור (סרט)

אדם השחור מהווה סרט ספין-אוף של שהאזאם. צילומיו נערכו בחודשים מאי-יוני 2022 ונמשכו שלושה שבועות.

אקוומן והממלכה האבודה (2022)

ערך מורחב – אקוומן והממלכה האבודה

בעקבות הצלחתו הקופתית והביקורתית של הסרט אקוומן אושרה הפקתו של סרט המשך. בפברואר 2019 דווח כי סרט ההמשך עתיד לצאת בדצמבר 2022, וג'יימס ואן יפיק אותו, אך לא בהכרח יביים.[56]

פרויקטים פוטנציאליים נוספים

  • באפריל 2014, ריי פישר לוהק כדמותו של גיבור-העל ויקטור סטון/סייבורג לסרט סייבורג.[57] באוקטובר, האחים וורנר הודיעה כי פרויקט סרט לייב אקשן אודות הדמות נמצא בלוח הזמנים שלה כחלק מתוכניותיה עבור סרטי DC. הסרט צפוי לצאת לאקרנים ב-3 באפריל 2020.[20] אך הוא נדחה לתאריך לא מוגדר.[58]
  • באוקטובר 2014 הוכרז על הפקת סרט לייב אקשן בשם חיל הפקחים הירוקים, המבוסס על חוברות "גרין לנטרן", אשר יהווה חלק מהיקום הקולנועי של DC, במהלך כנס קומיק-קון, סן דייגו ביולי 2015, נודע כי שם הסרט יהיה "חיל הפקחים הירוקים". ביוני 2018 נשכר ג'ף ג'ונס לכתיבת תסריט הסרט. במקור, הסרט תוכנן לעלות לאקרנים ב-24 ביולי 2020. אך הוא נדחה לתאריך לא מוגדר.[58]
  • באוקטובר 2014, האחים וורנר הודיעה כי בכוונתה להוציא המשך ישיר ל"ליגת הצדק" כמעין "חלק שני", אם כי ביוני 2016 צוין כי ההמשך יהיה למעשה סיפור עצמאי לחלוטין.[59] במקור, הסרט היה אמור לצאת לאקרנים ב-14 ביוני 2019,[20] אך הוא נדחה לתאריך לא מוגדר.[60] לפי זאק סניידר שהיה אמור לעשות את סרט זה הסוף של הסרט הקודם הוא לא הסוף שהוא תכנן שהיה אמור להבטיח את החלק השני. עם זאת, בהמשך רעיון הפקת סרט המשך ל"ליגת הצדק" נדחה.
  • בינואר 2013 הבמאי גיירמו דל טורו אמר כי הוא עובד על סרט לייב אקשן המבוסס על קבוצת ליגת הצדק האפל, שיקרא "יקום אפל" וכי הוא מחפש תסריטאי. באותה הכרזה הוא ציין כי ג'ון קונסטנטין, זטאנה, היצור מן הביצה, הספקטר, דדמן וזטארה יהיו הדמויות הראשיות בסרט, וכי קונסטנטין יגייס אותן לקבוצתו. לפי דל טורו, הסרט לא תוכנן להיות סיפור מקור, אלא שסיפורי המקור של הדמויות ישולבו בהתאם לעלילה ויבואו לביטוי בסרט. במאי 2013, דל טורו אמר כי חברי הקבוצה יהיו קונסטנטין, זאטנה, היצור מן הביצה, דדמן ומאדאם קסנדו, וכי הוא מחכה לאור ירוק מאולפני האחים וורנר. בנובמבר 2014, דל טורו אישר כי הוא סיים את כתיבת התסריט והעביר אותו לחבר ההנהלה של האחים וורנר, וחודש לאחר מכן אמר שהסרט יהיה חלק מהיקום הקולנועי של DC. ביוני 2015 דל טורו עזב את הפרויקט, שככל הנראה בוטל. אף על פי כן, כאשר הזכויות למרבית דמויות הקומיקס תחת חותם ורטיגו נרכשו בידי אולפני ניו ליין סינמה, הזכויות לדמויות שהיו חברות בליגת הצדק האפל נשארו בידי אולפני האחים וורנר, שהביעו התעניינות בחידוש הפרויקט ללא דל טורו. באוגוסט 2016, דווח כי הבמאי דאג ליימן נשכר לביים את הסרט, מייקל גיליו נשכר לכתוב את התסריט וסקוט רודין נבחר לתפקיד מפיק. ביולי 2017 נודע כי הסרט עדיין נמצא בפיתוח.
  • במאי 2016 פורסם כי סרט ספין אוף לדמותה של הארלי קווין נמצא בפיתוח, וכי מרגו רובי תשמש גם כמפיקת הסרט. שם הסרט יהיה "סירנות גות'אם סיטי", והוא יכלול מלבד דמותה של הארלי קווין גם את דמויותיהן של פויזן אייבי וקאטוומן.
  • בספטמבר 2009 אולפני האחים וורנר הכריזו כי גאי ריצ'י עתיד לביים סרט המבוסס על דמותו של לובו. הפקת הסרט הייתה צפויה להתחיל בשנת 2010, אך בוטלה כאשר ריצ'י עזב את הפרויקט במטרה לעבוד על סרט המשך לסרט "שרלוק הולמס". בשנת 2012, אתר האינטרנט דדליין דיווח כי בראד פייטון עתיד לביים את הסרט ולכתוב את הסרט, וביולי של אותה שנה השחקן דווין ג'ונסון הודיע על מגעים עם האחים וורנר בדבר גילום דמותו של לובו, אם כי הוא עזב את הפרויקט בפברואר 2013. במרץ 2016 נודע כי ג'ייסון פוקס כותב תסריט לסרט.
  • באוקטובר 2014 דווח כי סרט המשך ל"איש הפלדה" נמצא בפיתוח. באוגוסט 2016, מגזין The Wrap פרסם כי אולפני האחים וורנר מפתחים את סרט ההמשך, ומייחסים לו "חשיבות עליונה" כדי להתאים את הדמות לקהל הרחב, בעקבות הביקורות שספגו הסרטים "איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".
  • במרץ 2016 הבמאי דייוויד אייר הביע עניין ביצירת סרט המשך ל"יחידת המתאבדים", שידורג בדירוג R לצפייה לבני 17 ומעלה בלבד.
  • בינואר 2017 דווח כי דווין ג'ונסון עתיד לככב כאדם השחור בסרט ספין-אוף ל"שהאזאם".
  • בספטמבר 2018 הבמאי ג'יימס גאן פוטר מחברת מארוול בגלל בדיחות מלפני 10 שנים שפרסם ברשת הטוויטר, אבל באוקטובר 2018 שכרה אותו חברת די סי לביים ולכתוב סרט שני ל"יחידת המתאבדים" ונתנו לו את הרשות למחוק את כל התסריט המקורי לסרט שנכתב על ידי דייוויד אייר.

צוות השחקנים הראשי

שם הדמות אלטר-אגו סרטים שעלו לאקרנים סרטים עתידיים
איש הפלדה
(2013)
באטמן נגד סופרמן
שחר הצדק

(2016)
יחידת המתאבדים
(2016)
וונדר וומן
(2017)
ליגת הצדק
(2017)
אקוומן
(2018)
שהאזאם
(2019)
ציפורי הטרף
(2020)
וונדר וומן 1984
(2020)
יחידת המתאבדים 2
(2021)
בארת'ולומיו הנרי "בארי" אלן הפלאש עזרא מילר עזרא מילרק עזרא מילר
אנטיופה -- רובין רייט רובין רייטק רובין רייט
ארס -- דייוויד ת'יוליס דייוויד ת'יוליסאמ
וויליאם ג'וזף "בילי" בטסון שהאזאם אשר אנג'ל/
זאקרי לוי
ג'וקר -- ג'ארד לטו ג'ארד לטוא
היפוליטה -- קוני נילסן קוני נילסן
ג'ורג' "דיגר" הרקנס קפטן בומרנג ג'יי קורטני ג'יי קורטנית ג'יי קורטני
אמנדה וולר -- ויולה דייוויס ויולה דייוויס
פרי וייט -- לורנס פישבורן
ברוס ויין באטמן בן אפלק בן אפלקק בן אפלק
סלייד ג'וזף וילסון דת'סטרוק ג'ו מנגניילוק
זוד -- מייקל שאנון מייקל שאנוןאמ
סטיב טרבור -- כריס פייןת כריס פיין כריס פיין
מקסוול "מקס" לורד -- פדרו פסקל
אלכסנדר ג'וזף "לקס" לות'ר -- ג'סי אייזנברג ג'סי אייזנברגק
לויס ליין -- איימי אדמס איימי אדמס
ברברה אן מינרווה צ'יטה קריסטן ויג
מירה -- אמבר הרד
קלווין סוונוויק הצייד ממאדים הנרי לניקס הנרי לניקס
ויקטור סטון סייבורג ריי פישרק ריי פישר
סטפנוולף -- CGI קירן היינדס
ריק פלאג -- ג'ואל קינמן ג'ואל קינמן
אלפרד פניוורת' -- ג'רמי איירונס ג'רמי איירונס
דיאנה פרינס וונדר וומן גל גדות גל גדות גל גדות
הארלין קווינזל הארלי קווין מרגו רובי מרגו רובי מרגו רובי
ארתור קורי אקווהמן ג'ייסון מומואהק ג'ייסון מומואהת ג'ייסון מומואה
אטה קנדי -- לוסי דייוויס לוסי דייוויסק
קאל אל

קלארק קנט

סופרמן הנרי קאביל הנרי קאביל
ג'ונתן קנט -- קווין קוסטנר
מרתה קנט -- דיאן ליין דיאן ליין

מוזיקה, הכנסות, הכרה ודירוגים

פסקול

כותר תאריך/שנת שחרור אורך מלחינים הפקה
"איש הפלדה" ‏11 ביוני 2013 87:49 הנס צימר WaterTower Music
"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ‏18 במרץ 2016 71:35 הנס צימר ו-Junkie XL
"יחידת המתאבדים" ‏ 8 באוגוסט 2016 72:00 סטיבן פרייס
"וונדר וומן" ‏ 2 ביוני 2017 78:38 רופרט גרגסון-ויליאמס
"ליגת הצדק" 17 בנובמבר 2017 101:22 דני אלפמן[61]
"אקוומן" ‏14 בדצמבר 2018 65:02 רופרט גרגסון-ויליאמס
"שהאזאם" 2019 73:13 בנג'מין וולפיש
"ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת" 14 בפברואר 2020 62:01 דניאל פמברטון
"וונדר וומן 1984" 16 בדצמבר 2020 90:23 הנס צימר
"יחידת המתאבדים 2" 2021 ג'ון מרפי

הכנסות ותקציב

סרט תאריך יציאה ארצות הברית מחוץ לארצות הברית כלל עולמיות תקציב בדולרים
איש הפלדה[62] 14 ביוני 2013 291,045,518 377,000,000 668,045,518 225,000,000
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק 25 במרץ 2016 330,360,194 543,274,725 873,634,919 250,000,000
יחידת המתאבדים 5 באוגוסט 2016 325,100,054 421,746,840 746,846,894 175,000,000
וונדר וומן 2 ביוני 2017 412,563,408 409,283,604 821,847,012 149,000,000[63]
ליגת הצדק 17 בנובמבר 2017 229,024,295 428,900,000 657,924,295 300,000,000[64]
אקוומן 21 בדצמבר 2018 292,915,619 743,900,000 1,036,815,619 160,000,000
שהאזאם 4 באפריל 2019 140,371,656 225,600,000 366,000,000 100,000,000
ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת 7 בפברואר 2020 84,158,461 117,700,000 201,858,461 82,000,000[65]
וונדר וומן 1984 25 בדצמבר 2020 40,300,000 113,000,000 153,300,000 200,000,000[66]
יחידת המתאבדים 2 6 באוגוסט 2021
סכום כולל: 2,187,985,393 3,447,205,169 5,635,190,562 1,650,000,000

דירוג ביקורות

סרט Rotten Tomatoes Metacritic CinemaScore
איש הפלדה 55% (301 ביקורות)[67] 55 (47 ביקורות)[68] A–[69]
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק 27% (354 ביקורות)[70] 44 (51 ביקורות)[71] B[72]
יחידת המתאבדים 25% (303 ביקורות)[73] 40 (53 ביקורות)[74] B+[75]
וונדר וומן 92% (323 ביקורות)[76] 76 (50 ביקורות)[77] A[78]
ליגת הצדק 41% (275 ביקורות)[79] 46 (50 ביקורות)[80] B+[81]
אקוומן 64% (261 ביקורות) 55 (49 ביקורות) A–
ציון ממוצע 51% 53 B+

פרסים

איש הפלדה באטמן נגד סופרמן
שחר הצדק
יחידת המתאבדים וונדר וומן ליגת הצדק אקוומן שהאזאם וונדר וומן 1984
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV זכייה
פרס אוסקר לאיפור ולעיצוב שיער זכייה
פרס טריילר הזהב זכייה זכייה זכייה מועמדות
פרסי בחירת הנוער זכייה
פרס פטל הזהב זכייה

מוצרים נלווים

ספרים

כותר יציאה לאור מחבר/ת הערות
Man of Steel: The Early Years 30 באפריל 2013 לוסי רוזן [82]
Man of Steel: The Official Movie Novelization 25 ביוני 2013 גרג קוקס [83]
Batman v Superman: Dawn of Justice – Cross Fire 16 בפברואר 2016 מייקל קוג [84]
Suicide Squad: The Official Movie Novelization 5 באוגוסט 2016 מארב וולפמן [85]
Wonder Woman: The Deluxe Junior Novel 30 במאי 2017 סטיב קורט [86]
Wonder Woman: The Official Movie Novelization 6 ביוני 2017 ננסי אל הולדר
Aquaman: Arthur’s Guide to Atlantis 6 בנובמבר 2018 אלכסנדרה וסט
Aquaman: Undertow 6 בנובמבר 2018 סטיב בהלינג

חוברות קומיקס

במקביל לסרטים וסדרת הטלוויזיה, מפרסמת חברת DC קומיקס חוברות קומיקס שמרחיבות ומשלימות את אירועי היקום הקולנועי. החוברות מספרות את סיפורי החיים של גיבורים שונים, מקשרות בין אירועים בסרטים שונים, מסבירות סצנות סתומות בסרטים ולא עוסקות בהצגת גיבורים חדשים. כמו כן, חלק קטן מהחוברות מהוות התאמה של סרטים שונים לאירועי היקום.

כותרת גל' פרסום כותבים מאיירים
1
Man of Steel Prequel
1 18 במאי 2013 סטרלינג גייטס ג'רי אורדוויי
2
Warner Bros. Pictures Presents

Batman v Superman:

Dawn of Justice

5 28 בינואר 2016 כריסטוס גייג ג'ו בנט
3
General Mills Presents

Batman v Superman:

Dawn of Justice

5 28 בפברואר 2016 כריסטוס גייג

ג'ושוע ויליאמסון

מרגריט בנט

ג'ף פארקר

ר.ב. סילבה

פדריקו דאלוצ'יו

מרקוס טו

אדוארדו פנסיקה

4
Batman v Superman:

Dawn of Justice –

Upstairs/Downstairs

1 29 בפברואר 2016 כריסטוס גייג ג'ו בנט
5
Suicide Squad:

Suicide Blonde

1 2 ביוני 2016 טוני בדארד לורי ג'קסון

ג'ואן אלבראן

טום דרניק

Hi-Fi

6
Mercedes-Benz Presents:

Justice League

1 20 באוקטובר - 15 בנובמבר 2017 אדם שלאגמן ג'ייסון בדאואר

משחקי וידאו

כותר שחרור מפתח הערות
Man of Steel 14 ביוני 2013 Warner Bros. International Enterprises כחלק ממסע השיווק לסרט איש הפלדה.[87][88]
Kellogg's Man of Steel 19 באפריל 2013 Catapult Marketing
Batman vs Superman – Who Will Win? 16 במרץ 2016 Warner Bros. International Enterprises משחק ריצה אינסופית;
כחלק ממסע השיווק לבאטמן נגד סופרמן: שחר הצדק[89]
Suicide Squad: Special Ops 19 ביולי 2016 משחק ירי בגוף ראשון.
חלק ממסע השיווק ליחידת המתאבדים.[90]
Wonder Woman: Rise of the Warrior 23 במאי 2017 חלק ממסע השיווק של וונדר וומן.[91]

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היקום הקולנועי של DC בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ DC Extended Universe
  2. ^ ראו כאן
  3. ^ דורון פישלר, הרגע שבו משחק התאריכים נהיה מגוחך, עין הדג
  4. ^ Chris Begley, Geoff Johns will co-run DC Films for Warner Bros. after ‘Batman v Superman’ backlash, Batman News, ‏2016-05-18
  5. ^ How Ben Affleck Will Play An Even Bigger Role In Justice League Than We Thought - CINEMABLEND, ‏2016-05-06
  6. ^ Geoff Johns Clarifies His Position at Warner Bros. & on Ben Affleck's Solo "Batman" Film
  7. ^ טיוטת התסריט "סופרמן חי"
  8. ^ Mark Salisbury, Tim Burton (2006). Burton on Burton: Revised Edition. Faber and Faber. p. 154. ISBN 0-571-22926-3
  9. ^ הצצה ראשונה: בן אפלק בחליפת באטמן, באתר סרטים
  10. ^ "ליגת הצדק", עד כמה זה אמיתי?, באתר סרטים.
  11. ^ DC Cinematic Universe Launched From Small Screen?(הקישור אינו פעיל, 31.3.2019)
  12. ^ Patric Hipes, ‏'Aquaman' Swims To Christmas 2018 Date Where 'Avatar 2' Was‎, ‏Deadline, ‏16 במרץ 2017
  13. ^ Dave McNary, ‏Dwayne Johnson Says He'll Play Role in 'Shazam'‎, ‏Variety, ‏19 באוגוסט 2014
  14. ^ Justin Kroll, ‏Dwayne Johnson to Play Black Adam in New Line’s 'Shazam,' Darren Lemke To Script (Exclusive)‎, ‏Variety, ‏3 בספטמבר 2014
  15. ^ Borys Kit, ‏Dwayne Johnson's DC Villain Black Adam Getting His Own Movie, ‏The Hollywood Reporter, ‏19 בינואר 2017
  16. ^ Borys Kit, ‏'Shazam!' Is Next DC Movie to Shoot (Exclusive)‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏20 ביולי 2017
  17. ^ Marcus Errico, ‏Dwayne Johnson Won't Be in DC's 'Shazam!' Movie, ‏Yahoo!‎, ‏21 ביולי 2017
  18. ^ DC's 'Shazam!' to Star Zachary Levi, Borys Kit, October 27th 2017
  19. ^ DC’s Shazam! Movie Officially Starts Filming, screenrant.com
  20. ^ 1 2 3 Rebecca Ford, ‏Warner Bros. Pushes 'Jungle Book' to 2018, 'Wonder Woman' Gets New Date, ‏The Hollywood Reporter, ‏6 באפריל 2016
  21. ^ Kroll, Justin (November 14, 2018). "Harley Quinn Spinoff 'Birds of Prey' Casts Cassandra Cain (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved November 15, 2018.
  22. ^ Drum, Nicole (August 6, 2018). "'Birds of Prey' Synopsis Reportedly Revealed". ComicBook.com. Retrieved December 6, 2018.
  23. ^ D'Alessandro, Anthony (September 26, 2018). "'Birds Of Prey' Cast: Mary Elizabeth Winstead Wins Role Of Huntress; Jurnee Smollett-Bell Is Black Canary". Deadline. Archived from the original on 2018-09-27. Retrieved September 26, 2018.
  24. ^ Nyren, Erin. "Patty Jenkins Developing 'Wonder Woman' Sequel (Exclusive)". Variety.
  25. ^ Errico, Marcus. "'Wonder Woman 2' Script Being 'Worked On Right Now'". Yahoo!.
  26. ^ Busch, Anita; D'Alessandro, Anthony (17 באוגוסט 2017). "Patty Jenkins In Final Negotiations On Historic Deal To Helm 'Wonder Woman 2'". Deadline.com. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ Kroll, Justin. "Patty Jenkins Closes Deal to Direct 'Wonder Woman' Sequel (EXCLUSIVE)". Variety. {{cite web}}: כתב נטוי או מודגש אסור ב: |publisher= (עזרה)
  28. ^ Gonzalez, Umberto; Molloy, Tim. "How Justice League Became A Frankenstien". TheWrap. {{cite web}}: כתב נטוי או מודגש אסור ב: |publisher= (עזרה)
  29. ^ Daly, Rhian (1 בדצמבר 2017). "Director Patty Jenkins teases more details of "Wonder Woman 2" storyline". NME. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ Nambiar, Smitha (6 בדצמבר 2017). "Director Patty Jenkins Confirms 'Wonder Woman 2' Is In Pre-Production". PursueNews.com. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ Mueller, Matthew (8 בפברואר 2018). "'Wonder Woman 2' Working Title Revealed". Comicbook.com. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ Ritman, Alex (19 בפברואר 2018). "5 London Studios Hollywood Loves". TheHollywoodReporter. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ Villaverde, Noah (18 במרץ 2018). "'Wonder Woman 2' Reportedly Shooting Stateside This Summer". HeroicHollywood.com. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ "WONDER WOMAN 2 Director Patty Jenkins Confirms Kristen Wiig As Cheetah For The Sequel".
  35. ^ "EXCLUSIVE: WONDER WOMAN 2 Villain Revealed - That Hashtag Show". 26 בפברואר 2018. אורכב מ-המקור ב-2018-03-04. נבדק ב-2018-03-24. {{cite web}}: (עזרה)
  36. ^ Jr, Mike Fleming (1 במרץ 2018). "Kristen Wiig Being Lassoed For Villain Role On 'Wonder Woman 2'". {{cite web}}: (עזרה)
  37. ^ 'Wonder Woman 2' Setting Teased by Patty Jenkins and DC's Geoff Johns, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  38. ^ McClintock, Pamela (13 בנובמבר 2017). "'Wonder Woman 2' Release Date Moves Up 6 Weeks". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  39. ^ אינה טוקר, במאי "שומרי הגלקסיה" יכתוב את "יחידת המתאבדים", באתר ynet, 10 באוקטובר 2018
  40. ^ 1 2 Couch, Aaron; McClintock, Pamela (30 בינואר 2019). "'The Batman,' 'The Suicide Squad' Set 2021 Release Dates". The Hollywood Reporter. נבדק ב-30 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  41. ^ Kroll, Justin. "'Batman': Ben Affleck in Talks to Star in, Co-Write, Possibly Direct Standalone Movie". Variety.
  42. ^ McMillan, Graeme (30 במרץ 2016). "Ben Affleck Has Written His Own 'Batman' Script". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  43. ^ Stedman, Alex (12 באפריל 2016). "Ben Affleck Confirmed to Direct Standalone Batman Movie". Variety. {{cite web}}: (עזרה)
  44. ^ "Jeremy Irons Says Batman V Superman Deserved Its Critical Mauling". 29 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  45. ^ M Smith, Nigel (2 ביוני 2016). "Ben Affleck's Batman film will be 'original story' independent of comics". The Guardian. {{cite web}}: (עזרה)
  46. ^ Fritz, Ben (8 בספטמבר 2016). "Joe Manganiello Will Play Deathstroke in Ben Affleck's Batman Movie". The Wall Street Journal. ארכיון מ-2016-09-08. נבדק ב-4 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  47. ^ Terry, Joshua (4 באוקטובר 2016). "Ben Affleck Announces Title of His Standalone Batman Film". Variety. {{cite news}}: (עזרה)
  48. ^ Lang, Brent (14 בדצמבר 2016). "Ben Affleck Says 'The Batman' On Track to Shoot in Spring: 'Everything Is Coming Together'". Variety. {{cite web}}: (עזרה)
  49. ^ Fleming, Mike, Jr. (14 בדצמבר 2016). "Warner Bros Shakeup: Greg Silverman Steps Down, Toby Emmerich Takes Top Production Post; Duo Set To Run NL". Deadline. {{cite web}}: (עזרה)
  50. ^ Palmer, Martyn (1 בינואר 2017). "Ben Affleck: 'My wildest dreams have come true, but at a price'". The Guardian. נבדק ב-7 במאי 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  51. ^ Justin, Kroll (30 בינואר 2017). "Ben Affleck Will Not Direct 'The Batman' (Exclusive)". Variety. {{cite web}}: (עזרה)
  52. ^ Fleming Jr, Mike (30 בינואר 2017). "Ben Affleck Not Directing Batman". Deadline. {{cite web}}: (עזרה)
  53. ^ Kit, Borys (13 ביוני 2018). "Warner Bros. Shifts DC Strategy Amid Executive Change-Up". The Hollywood Reporter. נבדק ב-13 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  54. ^ Clark, Travis (13 ביוני 2018). "The next Batman movie reportedly features a young version of the superhero, so Ben Affleck is likely done". Business Insider. נבדק ב-13 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  55. ^ מערפד לאיש העטלף: רוברט פטינסון הוא הבאטמן החדש
  56. ^ Aaron Couch, Pamela McClintock, 'Aquaman 2' Sets December 2022 Release Date, The Hollywood Reporter, ‏27 בפברואר 2019
  57. ^ Jusאtin Kroll, ‏Ray Fisher to Play Cyborg In 'Batman-Superman' (Exclusive)‎, ‏Variety, ‏24 באפריל 2014
  58. ^ 1 2 Chitwood, Adam (18 בדצמבר 2018). "Here's a Full List of Upcoming DC Movies: From 'Shazam!' to 'Joker'". Collider. נבדק ב-31 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  59. ^ Devan Coggan, ‏Justice League just one movie, producer says, ‏Entertainment Weekly, ‏21 ביוני 2016
  60. ^ Borys Kit, ‏Zack Snyder Firming Up Post-'Justice League' Plans with 'The Last Photograph'‎, ‏The Hollywood Reporter, ‏9 בדצמבר 2016
  61. ^ Junkie XL נשכר תחילה לכתוב את הפסקול לסרט. עם בואו של ג'וס וידון, Junkie XL הוחלף באלפמן
  62. ^ "איש הפלדה" באתר Box Office Mojo
  63. ^ "Wonder Woman (2017)". Box Office Mojo.
  64. ^ Justice League: inside the $300 million battle to make the film
  65. ^ "Birds of Prey (2020)". Box Office Mojo. נבדק ב-28 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  66. ^ "Wonder Woman 1984". Box Office Mojo. נבדק ב-7 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  67. ^ "Man of Steel". Rotten Tomatoes. Flixster. נבדק ב-2 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  68. ^ "Man of Steel". Metacritic. CBS. נבדק ב-9 ביולי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  69. ^ Cunningham, Todd (17 ביוני 2013). "CinemaScore Gets 'A' From Studios, Especially When It Counters Critics". TheWrap. נבדק ב-26 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  70. ^ "Batman v Superman: Dawn of Justice". Rotten Tomatoes. Flixster. נבדק ב-5 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  71. ^ "Batman v Superman: Dawn of Justice - Metacriric". Metacritic. CBS. נבדק ב-23 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  72. ^ D'Alessandro, Anthony (26 במרץ 2016). "'Batman V Superman' $170M Opening Is An All-Time High For Warner Bros. & Pre-Summer: Why Complain? – Saturday B.O." Deadline.com. נבדק ב-26 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  73. ^ "Suicide Squad (2016)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-9 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  74. ^ "Suicide Squad reviews". Metacritic. נבדק ב-6 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  75. ^ D'Alessandro, Anthony (5 באוגוסט 2016). "'Suicide Squad' Looking To Loot Year's Third Biggest Opening With $140M-$145M". Deadline. נבדק ב-6 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה); כתב נטוי או מודגש אסור ב: |publisher= (עזרה)
  76. ^ "Wonder Woman (2017)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-28 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  77. ^ "Wonder Woman reviews". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-24 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  78. ^ D'Alessandro, Anthony (3 ביוני 2017). "'Wonder Woman' Breaks Glass Ceiling For Female Directors With $97M+ Debut; Earns 'A' CinemaScore". Deadline. נבדק ב-3 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  79. ^ "Justice League (2017)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-23 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  80. ^ "Justice League (2017)". Metacritic. CBS. נבדק ב-20 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  81. ^ D'Alessandro, Anthony (17 בנובמבר 2017). "'Justice League' Powers To $13M Thursday Night; Beats 'Wonder Woman' – Friday AM Update". Deadline.com. נבדק ב-17 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  82. ^ Man of Steel: The Early Years was the first released form of media in the DC Extended Universe.
  83. ^ "Man of Steel: Novelization". Titan Books. 29 באוגוסט 2016. נבדק ב-29 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  84. ^ Stangis, Jason (30 בספטמבר 2015). "Feeling the Force of Star Wars Day at Santa Monica Library". smmirror.com. נבדק ב-30 בספטמבר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  85. ^ "Suicide Squad: The Official Movie Novelization". titanbooks.
  86. ^ "Wonder Woman: The Junior Novel". HarperCollins Publishers. נבדק ב-26 בפברואר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  87. ^ Bhatia, Gurman (14 ביוני 2013). "Man Of Steel official game now available for iPhone, iPad, Android". NDTV. אורכב מ-המקור ב-2017-08-09. נבדק ב-29 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |dead-url= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  88. ^ Calimlim, Aldrin (19 באפריל 2013). "Unlock The Man Of Steel's Superpowers With This New App From Kellogg's". Appadvice.com. אורכב מ-המקור ב-2017-08-09. נבדק ב-29 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |dead-url= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  89. ^ "Batman Vs Superman : Who Will Win – Official Movie Game". Batmanvsuperman.com. Warner Bros. אורכב מ-המקור ב-2017-11-19. נבדק ב-29 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |dead-url= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  90. ^ "Suicide Squad: Special Ops – Official Film Game – August 5, 2016". Suicidesquad.com. Warner Bros. אורכב מ-המקור ב-2017-11-14. נבדק ב-29 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |dead-url= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  91. ^ "Wonder Woman: Rise of the Warrior – Official Film Game – August 5, 2016". Wonderwomanfilm.com. Warner Bros. אורכב מ-המקור ב-2017-11-12. נבדק ב-29 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |dead-url= (הצעה: |url-status=) (עזרה)