שיחת משתמש:נעם דובב – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 991: שורה 991:
:::::יורי, כבעבר אני מוצא את התגובות שלך לא תורמות לדיון ואף פוגעניות כלפיי. אשמח אם לא תגיב כאן ברוח הזאת. אני לא חושב שזה הגון מצידך להטיף לי מוסר. אתייחס בכל זאת לעניין שהעלית על הדמיון לעבר: הנסיבות השתנו מאוד. ומספר שאלות אליך: ואם אתה לא פעיל כמעט למה אתה מגיב בכל בירור, כולל כאן? (אף בבירורים אחרים מצאתי את התגובות שלך פוגעניות) ואם אינך רואה חשיבות בערך אודותיי, למה חשוב לך להגיד לי את זה בדף שיחתי? אתה נהנה להכניס לי אצבע לעין? ולמה אתה מקצץ אותו אם אתה סבור שיש למחוק אותו? בעיניי זה לא הגון. מעבר לכך, גרמת נזק בעריכתך גם מבחינת הגהה וגם מבחינת שבירת קישור בערך). [[משתמש:נעם דובב|נעם דובב]] - [[שיחת משתמש:נעם דובב|שיחה]] 15:36, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
:::::יורי, כבעבר אני מוצא את התגובות שלך לא תורמות לדיון ואף פוגעניות כלפיי. אשמח אם לא תגיב כאן ברוח הזאת. אני לא חושב שזה הגון מצידך להטיף לי מוסר. אתייחס בכל זאת לעניין שהעלית על הדמיון לעבר: הנסיבות השתנו מאוד. ומספר שאלות אליך: ואם אתה לא פעיל כמעט למה אתה מגיב בכל בירור, כולל כאן? (אף בבירורים אחרים מצאתי את התגובות שלך פוגעניות) ואם אינך רואה חשיבות בערך אודותיי, למה חשוב לך להגיד לי את זה בדף שיחתי? אתה נהנה להכניס לי אצבע לעין? ולמה אתה מקצץ אותו אם אתה סבור שיש למחוק אותו? בעיניי זה לא הגון. מעבר לכך, גרמת נזק בעריכתך גם מבחינת הגהה וגם מבחינת שבירת קישור בערך). [[משתמש:נעם דובב|נעם דובב]] - [[שיחת משתמש:נעם דובב|שיחה]] 15:36, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
:::::[[משתמש:Yuri|יורי]]: סגנונו של נעם אכן רחוק מלהיות מושלם, אבל לא ברורה לי מטרת הודעתך כאן. אניח שכוונתך טובה, אבל צריך ללמוד גם איך אומרים ומתי אומרים ולא רק מה אומרים. [[משתמש:דגש|דגש]] - [[שיחת משתמש:דגש|שיחה]] 15:44, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
:::::[[משתמש:Yuri|יורי]]: סגנונו של נעם אכן רחוק מלהיות מושלם, אבל לא ברורה לי מטרת הודעתך כאן. אניח שכוונתך טובה, אבל צריך ללמוד גם איך אומרים ומתי אומרים ולא רק מה אומרים. [[משתמש:דגש|דגש]] - [[שיחת משתמש:דגש|שיחה]] 15:44, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
::::::# נעם, אני לא מטיף לך מוסר. אני מציע הצעות ברוח ידידותית (פחות או יותר).
::::::# אתה כל הזמן מתרעם על כך שמשתלחים בך ומאשימים אותך בדברים כאלה ואחרים. אתה טוען שאני מגיב בכל בירור. האומנם? או שמדובר בהאשמה חסרת ביסוס מצידך?
::::::# אכן איני רואה חשיבות בערך אודותיך. מכיוון שדיברתי על הערך אודותיך, היה לי חשוב להבהיר שאני חושב שהוא חסר חשיבות (שלא ישתמע אחרת). זה לא קריטי לי ואם הדבר מפריע לך אתה מוזמן למחוק את החלק הזה בהודעתי. אמרתי זאת בדף שיחתך, כי לא חשבתי שזה כזה יפריע לך (לי למשל זה לא היה מפריע). למען הסר ספק, אני חושב שערך אודותיי (אם יכתב) יהיה חסר חשיבות אנציקלופדית ואתמוך במחיקתו. אני גם לא חושב שעובדה זו מורידה במשהו מכבודי.
::::::# אכן ביצעתי עריכות בערך למרות שאני חשוב שהוא חסר חשיבות. לא ברור לי למה בעיניך זה לא הוגן. אני לא רואה מה דעתי על הערך רלוונטית לנושא. הערך צפוי להישאר במרחב הערכים תקופה מסוימת, וייתכן שגם תקופה ארוכה מאוד (בהינתן והוא לא ימחק בהצבעה). לכן הסרת פרטים טפלים היא חשובה כמו שהיא חשובה בכל ערך, רק שבערך הזה יש יותר פרטים טפלים מאחרים לדעתי ולכן טרחתי לערוך אותו. ככל שגרמתי נזק מבחינת שבירת קישור, אתה מוזמן לכתוב לי על מה מדובר ואני אתקן.
::::::#דגש, המה אומרים ואיך אומרים ובפרט למי אומרים את זה, זה משהו שאני חושב שרובינו מתקשים איתו. נדמה לי שגם אתה לא תמיד מצטיין בכך. [[משתמש:Yuri|יורי]] - [[שיחת משתמש:Yuri|שיחה]] 16:04, 9 באוגוסט 2021 (IDT)


==בקשה להסרת דברים פוגעניים / לא רלוונטיים מדפי שיחה הקשורים בי==
==בקשה להסרת דברים פוגעניים / לא רלוונטיים מדפי שיחה הקשורים בי==

גרסה מ־16:04, 9 באוגוסט 2021


ארכיון
ארכיונים
(תזכורת: כדאי לארכב עכשיו)
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8

בירה בשבילך!

לאחרונה אני מבחין כי יש הבוחרים, למצער, להקניט אותך, בתקווה ש"תתפרץ", והם יוכלו לרוץ לוק:במ. אני שמח לראות ניסיונות אלו נכשלים, פעם אחר פעם. כאות סולידריות אל מול ניסיונות אלו, אני שמח להעניק לך בירה - אולי המשקה האהוב עלי ביותר. בברכת שבוע טוב, Bustan1498 - שיחה 02:58, 3 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
Bustan1498, חן-חן מקרב לב. זה נחמד מצידך ומאוד מעודד. תודה על תרומתך הטובה למיזם. לחיים! נעם דובב - שיחה 20:24, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 1

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #1
עודכן ב־20 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

• במזנון מתקיים דיון לגבי קריטריון האלבום
• במזנון מתקיים דיון לגבי העלאה של הרף הדרוש לקבלת זכות הצבעה
Tomer T יצר סקריפט לניקוי דף הבקשות ממפעילים. מתקיים דיון על הסקריפט ועל נושאים דומים בשיחת דף הבקשות ממפעילים ובמזנון
• לאחר דיון במפעיל נולד אישרו הביורוקרטים את המשך כהונתו של קובץ על יד כמפעיל מערכת
מפגש יום הולדת 20 לוויקיפדיה ייערך ב־17 בינואר בשעה 18:00. ההרשמה תעשה באמצעות גוגל פורמס בקישור הזה והקישור לזום ישלח לנרשמים בסמוך למפגש. •
• את הערך האחרון לשנת 2020 (הפארק הלאומי צפון מזרח גרינלנד) כתב Ofek j, ובכך ביצע את העריכה האחרונה בשנה זו. 123banba ביצע את העריכה הראשונה של שנת 2021(עריכה זו). מיד אחריה פורסם הערך 'Tis the Damn Season שכתב Hello513. שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם! •
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא שרה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Perfume לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 17:32, 3 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

בקשה להתמקד במרחב הערכים

”מה שקרה כאן הוא פעם נוספת הפוך לחלוטין ממה שתיארת. אתה שוב מהלך עליי אימים באיומים ומנצל את כוחך לרעה, ומזכיר אותי בדיון שכלל אינו קשור אליי. אני מצביע על עוולות שאתה מבצע פעם אחר פעם, זו זכותי המלאה, כפי שזכותי לומר דבר שברור לי כשמש, שדגל שחור משחור מתנוסס על החסימה עליה אתה מדבר. אני מבין שהמראה שאני מציב על התנהלותך בתפקיד אינה נעימה, אבל אני מצפה ממך ליטול קורה מבין עיניך ולדעת לקבל ביקורת. נעם דובב - שיחה 15:49, 4 בינואר 2021 (IST)”

נעם שלום, הדברים שהדגשתי בדבריך האחרונים בדף הבירורים מהווים הפרה חד משמעית של הסיכום שערן ושאר הבירוקרטים - שהיה להזכירך ”אני מקווה שנעם הפנים את הביקורת, ומברך על דבריו האחרונים לעיל, ועל הבטחתו להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. יחד עם זאת, כמתווה ארוך טווח שיבטיח שלא נחזור לדיון מעין זה בקרוב ועל מנת להרגיע את הרוחות, נעם מתבקש לקחת הפסקה וולונטרית ממרחבי השיחה לשלושה חודשים שבהם לא יפנה בבקשות ממפעילים לחסימת עורכים, ויתרחק מעריכה במרחבי השיחה מלבד הצבעות. על מנת שהמתווה יהיה אפקטיבי, אם הוא לא יעמוד בכך, תיכפה עליו חסימה במרחבי שיחה/דפים המתאימים (בבקשות ממפעילים). ערן - שיחה 07:54, 25 באוקטובר 2020 (IST)”. אני מבקש ממך להסיר דברים אלו ולהמשיך להתמקד בפעילותך החיובית במרחב הערכים. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 17:10, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
גארפילד, שלום. כפי שכתבתי לך פעמים רבות, אתה אינך נטול פניות לאור הרקע הרחב והממושך שלך כנגדי (ולאור זה שהתבקשת, ולא רק על ידי, פעמים רבות להניח את ידך מפעילות הקשורה בי, וכמובן לא נענית לכך, ונראה שאתה "עושה דווקא") ומכאן שהודעתך הזו אינה ראויה וזו בלשון המעטה. לגופו של עניין: אתה, לצערי הרב, שוב טועה ומטעה: ההפסקה ה"וולוונטרית" (מכבסת מילים מעניינת, לאור העובדה שמדובר בסיכום שווא חד-צדדי) עליה דובר הייתה במקום עונש השווא הדרקוני (אפילו בעיניך, יש לומר, לאור דברייך בדף הבירור הרלוונטי) שביקורת הטיל עליי, בצורה חסרת תקדים ולא הוגנת. לאחר הדברים הללו של חסימה בכל המרחבים למשך חודש, ולכן היא לא תקפה משום שהיא הומרה בעונש חמור שבעתיים. מעבר לכך: דבריי, כמו בכל המקרים בעבר, באו כתגובה לדברים של ביקורת שפועל בצורה לא ראויה (וזו לשון המעטה) כנגדי (אך לא רק כנגדי, ויש מספר דוגמאות לכך, בבירור הזה ובבירור קודם שלא עסקו בי, ותלונות / ביקורת והשגות מצד עורכים אחרים לגבי התנהלותו במיזם כבירוקרט) במשך תקופה ארוכה, כולל אד-הומינם, אך אתה, כמובן, מוציא את הדברים מהקשרם. ביקורת אכן הילך עליי אימים (כפי שאתה עשית תקופה ארוכה) ואני רק שיקפתי את הדברים הללו. אני מתמקד במרחב הערכים והקטגוריות (ניתן לראות זאת בטבלאות התרומות ובאחוז התרומה במרחבים השונים), ובכוונתי להמשיך לעשות זאת, אך לא אחשה מול התקפות בוטות ומול עוולות חמורות שנעשות (גם) כנגדי. עם זאת, לפנים משורת הדין, וכמחווה של רצון טוב, מוכן להסיר את הדברים, וזאת בתנאי שביקורת יסיר את כל דבריו (כולל אלו שבעקבותם הם נכתבו) הנוגעים אלי. ובהזדמנות זו, מבקש ממך, בפעם המי יודע כמה, להניח לי. נעם דובב - שיחה 20:10, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  1. לצערי ולצערך, מצבת המפעילים שלנו לא כוללת רבים שמוכנים להתערב במחלוקות ולנסות להרגיע את הרוחות. כך שיש מעטים פעילים, ואני בתוכם.
  2. אני מתקשה לשבת בצד כאשר אני מזהה בעיה במיזם שעלולה להתפתח לכדי מהומה רבתי.
  3. כיוון שטובת המיזם עומדת למולי, אני מתערב גם בעניין שלך. למרות הסכסוך בינינו שאני מודע לו היטב, ומשתדל להיות ענייני וקורקטי בפניות המעטות והספורות שלי אליך.
  4. אתה לא חייב להאמין לי, אבל אני באמת ובתמים אעדיף שתשאר פה כעורך תורם כיוון שניכר שאתה שואב הנאה רבה מפעילותך באתר וגם האתר זוכה לרווח נאה מפעילותך הרבה. כך שאני לא מונע מרצון לפגוע בך או להכעיס.
  5. שילוב כל הגורמים האלו, מניע אותי לפעול בעניין שלך או של כל אחד אחר, כאשר אני סבור שפניה כזו נחוצה.
  6. אני טועה לפעמים כמובן, ואתה רשאי לפנות לאחרים ולהתלונן או לבקש שיבחנו את מעשי כלפיך כדי לאמוד האם יש בהם מן הההצקה או רדיפה. לא אהסס להתנצל במידה וחרגתי בפעילותי וגרמתי לך למצוקה - למעט במקרה בו המצוקה היא עצם הפניה אליך. זו צפרדע ששנינו צריכים לבלוע כי שנינו פועלים במרחב קהילתי קטן.
  7. ביחס לתוכן דבריך. רוב פעולותיך ודבריך במרחב השיחה סבירים ונמצאים בטווח המקובל. אבל אני חושש שפעילות מוגברת מצדך בערכים בעלי פרופיל גבוה יביאו אותך לפלונטר שממנו תתקשה לצאת. ודאי כאשר אתה במרחק של חודש וקצת מחסימה שלוותה בשיח טעון מאד מצדך ומצד רבים אחרים ולא חסר הרבה בשביל להדליק אותך ואחרים. לכן בקשתי זו אליך.
  8. משנאמרו כל הדברים הללו - אני משאיר בידיך את ההחלטה מה לעשות. מקווה שלא תתנה תנאים, ותבחר בדרך של רוגע ופרודקטיביות. המשך שבוע טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:40, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
למרות משקעי העבר, אני משתדל בדבריך אלו להניח כוונה טובה, יושר וכבוד. כמנהגי בקודש, לא אזום אף לא פעם דיבור לגופו של אדם, ורוגע ופרודוקטיביות ימשיכו להיות דרכי ואמשיך כבעבר לשמור על כללי הקהילה. עם זאת, כאשר אהיה חשוף בצריח ואמשיך להיות מותקף פעם אחר פעם ולא אקבל מענה (ברגעים אלו ממש לפחות שני גורמים בוויקיפדיה ממשיכים כבעבר לתקוף אותי באופן בוטה, ואיש אינו פוצה פה ומצייץ, ואין לי כתובת לפנות אליה לקבל מענה - איבדתי אמון, לצערי הרב, במפעילים ובבירוקרטים) ואתקל בעוולות אחרות שזועקות לשמיים - לא אשתוק בתגובה ואצנזר עצמי. אין לי כל כוונה להיות במצב עימות עם ביקורת או איתך או עם כל גורם אחר. אני מושיט ידי לשלום (כפי שהושטתי לך בעבר, ובחרת לדחות את ידי המושטת) ומי שירצה, מוזמן להושיט ידו חזרה. נעם דובב - שיחה 22:00, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
גם אני איני במצב עימות איתך. לא נתקלתי בך פרסונלית בצורה שלילית עד היום למיטב זכרוני, האינטראקציות שאני זוכר הן חיוביות. טענת שאני פועל נגדך בצורה לא ראויה ושאתה לא יוזם לעולם דיבור לגופו של אדם. אני חייב להזכיר לך את העריכה הזו שבה בלי שתקפתי או הזכרתי אותך, ניסיתי להסביר שם למה אני לא רואה לנכון להתערב בנושא שבין שני ויקיפדים אחרים, וקיבלתי הערה אישית אישית לגופו של אדם ללא סיבה נראית לעין. על זה באו דברי בהמשך שם. אני לא הבנתי את זה, אבל אנשים כבר כתבו לי דברים איומים יותר ואין לי שום בעיה איתם, לפעמים אנשים כועסים וכל עוד שזה לא פוגע באינטרס הוויקיפדי אני גם לא אתאמץ למנוע מתקפות אישיות כלפי. אבל בחייאת, יקירי, חשבתי ששמנו את זה מאחורינו. תן לזה צ'אנס ותשתדל להתרחק כמו מאש מדיונים שבהם עוסקים בוויקיפדים אחרים, יש מספיק מה לעשות במרחב הערכים. כפי שאתה יודע ועושה. ביקורת - שיחה 22:18, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
דבריי באו *בתגובה* לשתי תגובות שלך שזיהיתי בוודאות שקשורים בי (למרות שלא הזכרת את שמי, הרמז היה עבה מספיק): ”גורמים לעורך שנחסם לא מזמן אחרי שיקול דעת מעמיק של הביורוקרטים להצהיר שהחסימה שלו הייתה חסימת שווא ולזכות בגיבוי שבשתיקה מכל מי שקרא את הדיון שעליו אני מדבר”, ”אבל לאט לאט נוצרת כאן עוד ויקיפדיה ב', ליד ויקיפדיה ב' הוותיקה והמוכרת, אבל בשונה מערכי ויקיפדיה ב', ויקיפדיה ב' החדשה עושה המון המון רוח, ומחריבה כל חלקה טובה, למשל את מוסד הביורוקרטיה. למילה של ביורוקרט אין ערך מול אנשים כועסים. משתמש שנחסם לאחר חשיבה ממושכת בידי כל הביורוקרטים מכריז בגלוי שלא הבין למה נחסם, ושזו הייתה חסימת שווא, ואף אחד לא מעיר לו על כך. אז שאני אעיר לו? איך זה ייראה?”. האם לא התכוונת אליי בדברים אלו?! תמהני (אם אשתכנע באמת ובתמים שטעיתי והתשובה היא לא - לא אהסס להודות בטעות, להתנצל ואף למחוק את הדברים). אשתדל להתרחק מהדיונים עליהם אתה מדבר, למרות שמתרחשים בהם עוולות בעיניי, ולכן בנפשי הדבר. נעם דובב - שיחה 22:46, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אני לא מבקש שתהיה אסקופה נדרסת. יש לך כל זכות להגיב לדברים שנאמרים כלפיך שאינם מכובדים, ובהחלט יש לך כל זכות לפנות למפעילים/בירוקרטים בכל נושא שהוא.
צר לי שאתה מרגיש שאין לך אמון באף אחד מנושאי התפקידים במיזם. אני מקווה שיש לפחות כמה אנשים ממצבת המפעילים שאתה יכול להתייעץ איתם.
אני מחדד שבקשתי היא שתשתדל להמנע מלכתחילה מלהגיע למצבים בהם אתה נאלץ להגיב למתקפות. אם לא תגיב בדפי השיחה של ערכים פוליטיים נפיצים, סבירות נמוכה מאד שתמצא את עצמך חשוף להתקפות כלשהן.
בהערת שוליים - ידך המושטת לשלום כלפי לפני חודשיים כללה תנאים והתחייבויות שדרשת ממני. זו לא יד מושטת לשלום בעיני, זה משא ומתן. ואני לא הייתי מעוניין בזה. אבל פנייה זו אליך בהחלט מהווה יד מושטת מצדי, לשיתוף פעולה ושיח מכבד מכאן ואילך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 22:37, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
ישנה, כאמור, מתקפה עליי כרגע מצד שני גורמים בוויקיפדיה (שתוקפים אותי זמן רב), תוך מעבר על כללי הקהילה - האם אוכל להתלונן בפני אחד מכם / בדף המפעילים ולקבל מענה ענייני והוגן? אני סבור שהם ראויים לחסימה (כחלק מהסיכום החד-צדדי הישן, אותו ציטטת, נאסר עליי לפנות לדף המפעילים למשך שלושה חודשים לבקשת חסימה של עורכים).
אדייק, יש מספר מפעילות.ים הגונות.ים בעיניי, אך למרבה הצער הם.ן לא מתערבים בעניינים כגון אלו. כן, יש מעט מביניהם.ן שאני חושב שאני יכול להיוועץ בהם, אם ארצה.
אני נתון למתקפות גם שאינן קשורות לערכים פוליטיים נפיצים, ואני יכול, כאמור, להצביע על כך.
בניגוד לדבריך, לא זכור לי שהעמדתי כל תנאי בפני עורך (ומפעיל לשעבר) שהוא גם חבר שלך, שהציע להיות גורם מגשר (אחרי שתקף אותי בפורום חיצוני לוויקיפדיה בעניין, וקרא לי להפסיק לרדוף אחריך. בעקבות דבריו אלו עזבתי את הפורום הנ"ל). המסר שהעברתי הוא שאני מושיט ידי לשלום, ולא אתקוף אותך מיוזמתי. הוא חזר אליי בטענה שאתה מסרב משום שאתה מאוד פגוע. בהתאם לרוח דברים זו, מקבל את היד המושטת, ומושיט ידי חזרה. נעם דובב - שיחה 23:00, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
נעם, כשכתבתי את הקטע שציטטת אכן חשבתי עליך, אבל כתבתי שם שאותו אחד מכריז בגלוי שזו הייתה חסימת שווא, כלומר שכתבת דבר כזה לפני כן, אחפש את זה כעת, ואם לא אמצא, אתנצל. בכל אופן, מאד מעריך את אמירתך שתתרחק מהדיונים הללו, וכדי שאנשים טובים שמתרחקים מדיונים כאלה לא יפסידו, אני רוצה לקדם במזנון/פרלמנט הצעה שתמנע קביעת גרסאות יציבות בערכים פוליטיים אקטואליים. אין סיבה לנהל את עריכת הערכים הללו ברמה האנציקלופדית הגבוהה, כשכל בעלי העניין האורחים לרגע נמצאים בשטח ומתסיסים. יוכלו המעוניינים לצבור את החומר בתקופה האקטואלית, ואחר כך יבואו הוויקיפדים ויסדרו את זה כדי שזה ייראה כמו אנציקלופדיה ולא כמו שזה נראה עכשיו. ביקורת - שיחה 23:33, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
לרישא של דבריך התייחסתי מטה. אני מסכים שצריך למצוא פתרון לערכים אקטואליים חדשים (כמו על הפסל או על פרשת אהוביה) - ו(רק) שם אין באמת משמעות לגרסה יציבה או לכאלו ששרדו הצבעות מחיקה (כמו הערך על כיבוש הגדה המערבית) - ששם צריך למצוא פתרון אחר. נעם דובב - שיחה 00:03, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אני כבר לא זוכר אם כתבתי את זה באיזה מקום, אבל אני מסכים איתך לגמרי שהערך על כיבוש הגדה שונה מהאחרים, לא בגלל ששרד הצבעת מחיקה, אלא בגלל שהנושא שלו הוא נושא היסטורי מובהק בעיקרו, שאמורים להיות עליו מקורות מוסמכים וטובים רבים. ביקורת - שיחה 00:47, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
יגעתי ומצאתי יקירי, תמול שלשום ב-01:39 בדף הבקשות ממפעילים. ביקורת - שיחה 23:44, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אתה מערבב שני דברים לא קשורים זה לזה (ואתה יודע זאת היטב, אני מאמין). כתבת בתגובתך הראשונית כאן דברים שאינם עולים בקנה אחד עם האמת: ”אני חייב להזכיר לך את העריכה הזו שבה בלי שתקפתי או הזכרתי אותך”. והמציאות: תקפת אותי והזכרת אותי באופן ברור לכל פעמיים, בבירור שאיני קשור אליו כלל, ושלא התייחסתי בו אליך עד אותה נקודה. והגדלת לעשות וכתבת אחר כך משפט שאף בו אין בדל של אמת ”מי שהזכיר אותך בדיון שכלל אינו קשור אליך היה אתה עצמך, אם לא אכפת לך, אבל מי שם לב לקטנות” אין קשר לדברים שכתבתי בדף המפעילים (שאינו קשור בשום צורה בירור הנ"ל) בדבר חסימת השווא, דברים שאני עומד מאחוריהם. מצפה להתנצלותך ולמחיקת הדברים הקשורים אליי (ושאינם ברוח כללי ההתנהגות מעורכים, קל וחומר מבירוקרט) מהבירור הנ"ל (אתה לא יכול לצפות שלא אגיב אליהם). נעם דובב - שיחה 23:56, 4 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אני זכרתי שהגבתי למשהו שאתה עשית באותו יום ובאותו הקשר של נסיון ערעור סמכות הביורוקרטים, והראיתי את זה. אתה צדקת שההתפרצות שלך בשיחה באה על רקע מה שאני כתבתי ולא משום מקום, אני מתנצל על כך (בתגובתי הראשונית זכרתי ש"אתה התחלת" אבל טעיתי כשחשבתי שהכל היה באותו דף). בכל אופן, אזכור החסימה שלך כחסימת שווא לא היה במקומו, וזה שאתה עומד מאחוריו גם הוא דבר חמור. לא הזכרתי שם את שמך כי הוא לא היה חשוב לנושא, אלא עצם העובדה שאנשים יורקים בציבור לפרצופם של הביורוקרטים ואחרים שותקים. אני די בטוח שאף אחד מאלו שלא היה מעורב בדיון באישון ליל בוק:במ לא היה אמור לדעת במי מדובר אם לא שבאת והצגת את עצמך. ביקורת - שיחה 00:47, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

עריכה בערך פלינדרום

בעניי כל עריכותיך בנושא הספר שפרסמת הינן עריכות בתשלום. קידום הספר מן הסתם יניב הכנסה כספית. למעשה גם קידום הוצאת הספרים הוא בעצם קידום ספרך. בחיפוש גוגל שלוש מארבע הכתבות בעיתון הן על הספר שלך. לכן מן הראוי היה שתמנע מעריכות כוחניות בעריכות הערך פלינדרום שהוא נושא הספר שלך. כל ההתנהלות שלך בערך פלינדרום אינה התנהלות ראויה. ובמיוחד חזרה על סוג השיח של התייחסות לגופו של אדם ולא לגופו של עניין בשיחה:פלינדרום#חשיבותה של יציבות. לא רוצים לראות את זה יותר. יש בפירוש ניגוד עניינים בעריכות שלך בערך בו מופיע שמך והיה ראוי שתמנע מהתנהלות כוחנית ובוודאי מהשיח שבגינו נחסמת לא פעם. Geagea - שיחה 15:59, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

דברים מופרכים ומקוממים, ומתחת לכבודי להגיב להם. מבקש ממך להניח לי, ולא להוסיף להתנכל לי עוד (כפי שעושה גם מי שנטפל בכוונת מכוון לערכים שציינת ולערך נוסף הקשור אליהם - והיה צריך להיחסם על ההתנכלות המתמשכת הזו - ואני רק פועל על מנת לתקן את הנזקים שהוא מבצע), קל וחומר שיש בדבריך, כמו בעבר, לשון הרע. נעם דובב - שיחה 17:14, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

כוכב קטלוגי!

כוכב המקטלגים
ישר כוח על העבודה הרבה והחשובה. יאירשיחה 23:28, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
תודה רבה, מקרב לב. אף אני מעריך את תרומתך הטובה למיזם. נעם דובב - שיחה 23:30, 5 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

ארכוב דף השיחה

מה עם הארכוב שבקשת בתקופת החסימה? עכשיו אתה יכול לארכב את דף השיחה אז למה שלא תארכב אותו או את חלקו? תודה מראש, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:58, 7 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

אני מצטרף לשאלה. כשהיית חסום הבעת רצון לארכב כמחווה של רצון טוב. אבל טרם עשית זאת, על אף התזכורת לעיל. יהיה טוב אם תפַנה כמה דקות לעשות זאת, כפי שאמרת שתעשה. Ijon - שיחה 00:17, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
יונה בנדלאק, Ijon ארכבתי. מצר על כך שלא התפניתי לכך קודם. נעם דובב - שיחה 01:07, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
יופי, תודה! אני שמח לראות אותך פעיל שוב. Ijon - שיחה 03:28, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
חן-חן. נעם דובב - שיחה 10:33, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
וואו! תענוג! ברכות eli - שיחה 19:52, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
תודה על הארכוב נעם. תודה ושוב תודה. ביקורת - שיחה 19:59, 23 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
כבר לא צריך לחכות כמה דקות עד שהדף נטען בשלמותו. אשמח שתמשיך לארכב כל פעם שאתה רואה שהדף עולה על גודל של 200K.
תודה ושבוע טוב, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:03, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

קטגוריות אדומות

שייכת לקטגוריות לא קיימות למשל בעריכה הזאת וטרם יצרת את הקטגוריה (עברו שבועיים). באופן כללי יותר יש ככתריסר קטגוריות במיוחד:קטגוריות_מבוקשות של מתרגמות שלא קיימות ואני מניח שרובם או כולם אתה שייכת אליהן. נא צור אותה לפי עץ הקטגוריות המקובל. תודה מראש, אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:58, 7 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

מצטרף לבקשה בעניין הקטגוריה:נשים הקבורות בבית העלמין בקיבוץ משמר העמק. לדעתי הקטגוריה מיותרת. לא רואה טעם בהפרדה המגדרית בנושא מקום הקבורה. Abuasomgu - שיחה 10:41, 9 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

אזהרה

הדף ויקיפדיה:לוח מודעות לא נועד לוויכוח שפתחת בו. טעית כשעשית זאת, וטעית פעם נוספת שהחזרת את דבריך לאחר שהבהרתי שאין זה מקומם. אם תחזיר אותם פעם נוספת, תיחסם. דוד שי - שיחה 16:35, 8 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

הגבתי למעבר על כללי הקהילה הבוטה של עוזי ו., שתקופה ארוכה מתנכל לי ולערכים שקשורים בי ואיש אינו פוצה פה ומצפצף. אתה מנצל בעיניי את כוחך לרעה בפעולתך זו, ותוקף אותי אד הומינם, בצורה שהיא שפלה ובזויה למדיי בעיניי בדף שיחה:פלינדרום, אליו הפנה עוזי בהודעה שפתח. הניסיון שלך להלך אימים עליי אינו עושה עליי רושם. נעם דובב - שיחה 18:34, 8 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
הדיון בשיחה:פלינדרום צריך לעסוק בגוף הערך - האם צריך או לא צריך לציין שהפלינדרום מורכב ממילים ש"רובן שמות". אפשר לציין שעשוי להיות לך ניגוד עניינים בתוכן שעוסק ביצירה שלך, ומנגד שיש לך מומחיות מיוחדת בתחום הפלינדרומים - אלו טיעונים לגיטימיים לגופו של עניין. האשמה של עוזי ו. בהתנכלות אלייך ובגיוס מתנכלים אליך, לא עומדת בכללי התנהגות בין חברי הקהילה, ומעבר לזה - כשהיא חוזרת שוב ושוב בדיון, ולא מאפשרת לקיים דיון לגופו של עניין בערך. ערן - שיחה 08:30, 11 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 2

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #2
עודכן ב־14 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

• בפרלמנט מתקיימת הצבעה על קריטריון האלבום
• במזנון מתקיים דיון לגבי הגדרה של עורכים שחשבו לקבל תשלום על כתיבת ערך ובסוף לא קיבלו אותו
מפגש יום הולדת 20 לוויקיפדיה ייערך ב־17 בינואר בשעה 18:00. ההרשמה תעשה באמצעות גוגל פורמס בקישור הזה והקישור לזום ישלח לנרשמים בסמוך למפגש. •
תחרות הכתיבה העשירית תסתיים בעוד כחודש וחצי. מהרו להירשם! •
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ניו אינגלנד
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אפילפסיה לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 3

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #3
עודכן ב־20 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

• ביום רביעי ה-20.1.2021 בין השעות 16:00-17:30, יתקיים מפגש זום אקדמי במטרה לנתח את האפקטיביות של המודל הארגוני של ויקיפדיה. לפרטים וקישור
מפגש יום הולדת 20 לוויקיפדיה נערך ב־17 בינואר בשעה 18:00, באמצעות Zoom Video Communications
• בעקבות הצבעה בפרלמנט, הוחלט שהקריטריון לרף חשיבות למוזיקאים, שעוסק בהפקה מסחרית של אלבום, הופך מתנאי הכרחי לתנאי מספיק
• בעקבות החלטת קהילה בדיון במזנון, נוצרה קטגוריה חדשה לערכים שמועמדים להעברה לטיוטה, על פי הנוהל החדש של העברה לטיוטה
• במזנון מוצעת הצעה לחנינה כללית למשתמשים שנחסמו בעבר לצמיתות •
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא משקאות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך הפארק הלאומי ביג בנד לרשימת הערכים המומלצים כאן

אשמח לבדיקת העריכה הזאת. Neriahלפניה בדף השיחהאו במייל • ט' בשבט ה'תשפ"א • 16:12, 22 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

קטגוריות חדשות

היי, שוב אני פונה אליך באותו נושא. אתה פותח הרבה קטגוריות חדשות ולא טורת לקשר אותן לוויקינתונים. אני לא מבין מדוע לא אכפת לך להשלים את העבודה כמו שצריך. גיא - פתרון למחיקה 01:04, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

היי גיא, לצערי אני לא מגיע לכך. אני מתמקד ביצירת (אלפי) קטגוריות ובקישור (עשרות אלפי) ערכים אליהם. התעסקות עם ויקינתונים תצמצם את עבודתי זו. נעם דובב - שיחה 01:16, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
מה שאתה אומר בעצם שיצירת קטגוריות חדשות חשובה יותר מקישור שלהן לבינוויקי. או שאתה חושב שמישהו אחר צריך לעשות את זה ? גיא - פתרון למחיקה 11:03, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
שני הדברים שציינת הם לא מה שאני אומר. אני מתמקד במשהו שבעיניי מקדם מאוד את המיזם גם אם אינו מושלם (בשל הקישור החסר לבינוויקי) במסגרת המשאבים העומדים לרשותי. עדיף ליצר אותו בכמויות גדולות יותר מאשר לקשר כמות קטנה יותר לבינוויקי בעיניי. אם אמצא לקישור לבינוויקי זמן אעשה זאת אחר כך, בשאיפה שמישהו קודם כבר יקשר (כן, זה מיזם שיתופי ואני משלים כל הזמן פעילויות של עורכים רבים). נעם דובב - שיחה 12:27, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אז אתה בדיוק מחזק את מה שאמרתי. אין יותר שאלות אליך. גיא - פתרון למחיקה 14:27, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אני חולק על דעתך במסקנה אליה הגעת, אך אם אתה מתעקש... נעם דובב - שיחה 16:06, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 4

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #4
עודכן ב־1 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

• פורסם גיליון חדש של הטילדה הרביעית
Eldad פרש מתפקיד הביורוקרט. תתקיים הצבעה על בחירת ביורוקרט חדש בדף ויקיפדיה:מפעיל נולד. המעוניינים בתפקיד, רשאים להציע מועמדות עד 29 בינואר, בתנאי שהם מפעילי מערכת בהווה או שהיו מפעילי מערכת בעבר. נאחל בהצלחה לאלדד, ולכל המועמדים! •
• ביום רביעי ה-27.1.2021 בין השעות 20:00-21:00, תתקיים הרצאת Wiki Talk בנושא פייק ניוז ואמינות ברשת ובוויקיפדיה בפרט. לפרטים נוספים ולהרשמה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האוקיינוס ההודי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך הבחירות המיוחדות לראשות הממשלה – 2001 מרשימת הערכים המומלצים כאן
במזנון מתקיימים מספר דיונים, ביניהם: הצעה להצבעה חוזרת לגבי חשיבות ערכי מפלגות, משאל לגבי פרמטרים לערכי פעולות איבה, דיון לגבי הצגת רשימות ארוכות של פרסים בתבניות אישים

קטגוריות

שלום נועם, ראיתי שאתה עוסק הרבה בפיצול קטגוריות, איך אתה מפצל את הדפים? נכנס לדף ובודק מה המוצא ולפי זה משנה? --מושך בשבטשיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"א • 22:36, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

שלום. לא, אני נכנס לקטגוריה של ילידי שנה או נפטרים בשנה מסויימת ואז כשאתה מעביר את העבר אתה רואה את תחילת הערך, שם לרוב כתוב המוצא. רק כשיש אי בהירות או שהמידע הזה לא מופיע אני נכנס לערך. נעם דובב - שיחה 22:39, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אה, תודה! על איזה שנים כבר עברת? מושך בשבטשיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"א • 22:43, 24 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

שבוע טוב,
ראיתי שהצבעת נגד חשיבות לערך בשביל הנשמה.
ביום שישי דיברתי עם אחד ממקימי הפרויקט, והוא אמר לי שהחוברות מחולקות בתפוצה של 45-90 אלף עותקים בשנה (ולפי המדיניות יש חשיבות אם "הספר נמכר בלמעלה מעשרת אלפים עותקים").
אני מכיר את העמותה מכמה מקומות ויש לי מספר חוברות שלהם בבית.
אני חושב שלעמותה יש חשיבות (ואפילו משרד החינוך מכיר בה ומחלק עותקים שלה בבתי הספר הממ"ד).
אני אשמח אם תשקול מחדש את הצבעתך.
ישר כח!
נ.ב. אם אתה רואה את ההודעה אחרי יום ראשון ב3:00 היא כבר לא רלוונטית. מושך בשבטשיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"א • 19:08, 30 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

שבוע טוב, בעקבות הודעתך שקלתי שוב את הצבעתי והחלטתי להימנע. עדכנתי את הצבעתי בערך. נעם דובב - שיחה 20:07, 30 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 5

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #5
עודכן ב־31 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

Eldad פרש מתפקיד הביורוקרט, ולכן בדף ויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון מוקדם לקראת הצבעה על בחירת בירוקרט חדש. Yoavd וגארפילד הציעו את מועמדותם לתפקיד. •
• ב-18 בינואר פורסם גיליון חדש של הטילדה הרביעית
• פורסם סרטון וידאו של קרן ויקימדיה לרגל חגיגת יום הולדת 20 לוויקיפדיה
• במזנון עלתה הצעה לפתיחת הצבעת מחלוקת רק באישור מפעיל מערכת •
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גן חיות

קטרוג שנים

שים לב בבקשה, העברת כרגע ערכים מקטגוריית לידה ב-1957 לתת קטגוריה של לידה ב-1950. מה, באמת? 23:07, 2 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

בעיה

שלום נעם, אותי לימדו "מי שנכווה ברותחים, נזהר גם בפושרים". ההסדרה של נוהל חסימת חשודים כמשחיתים היא דבר חשוב, אבל זה לא יכול להיות המאבק שלך, כשזה מול אותם אנשים ובאותה צורה של תלונות הדדיות ומאבקים בתוך מרחב הערכים. זה לא נסבל וזה לא יוכל להימשך כך. התלונות נגדך נתקלות בתלונות נגד שלך כלפי המתלוננים, אבל כשנתנו לך בשעתו צ'אנס לפעול כחלק מהקהילה ההטרוגנית שבמיזם, דיברנו במפורש על הפסקת החיכוכים הללו. בדבריי לאחר סיכום הביורוקרטים בזמנו, שהתקבל למורת רוחם של כאלו שלא ראו סיכוי להסדר, כתבתי "כמובן שניצול המדיניות הזו לרעה לא יכול להימשך לאורך זמן, ולכן כשמשתמש לא מנצל את תמרורי האזהרה כדי להסדיר את פעילותו כאן בצורה שלא תציף שוב ושוב מריבות ומדנים מול אחרים, בסופו של דבר הוא עשוי למצוא את עצמו חסום. זה לא יהיה נעים אבל זה יקרה". אני מבקש ממך בכל לשון של תחינה, מפני שאני מזהה חזרה לפסים ההם: אל תבדוק את זה. מכתב גם את ערן. ביקורת - שיחה 13:28, 3 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

שלום ביקורת, אני מצר על ההודעה שלך הזו (הגם שלדאבון הלב איני מופתע ממנה). מעבר לכך אני מעדיף לא להוסיף בנקודה זו וחושש לכתוב את מה שאני חושב מעבר לכך, פן יבולע לי על לא עוול בכפי ובאופן מאוד לא הגון בעיניי שזועק לשמיים, כפי שקרה לצערי לא פעם ולא פעמיים מידיך (בעיקר) ומידי ערן ומפעילים במיזם. רק אציין שאני סבור שאתה וגם ערן אינם מתאימים לתפקיד הבירוקרט כלל ועיקר והיה עדיף שתתפטרו ממנו ויפה שעה אחת קודם. מברך את אלדד ובריאן שעשו זאת (גם אם מהסיבות הלא נכונות ומאוחר מדי). נעם דובב - שיחה 20:25, 3 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 6

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #6
עודכן ב־7 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

Eldad פרש מתפקיד הביורוקרט, ולכן בדף ויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיימת הצבעה על בחירת בירוקרט חדש. גארפילד וYoavd הציעו את מועמדותם לתפקיד, וניתן להצביע בעד/נגד כל אחד מהם. ●
● במסגרת מיזם ה-300K יצא לדרך מיזם חדש שעוסק בערכי אישים שאין בהם תמונה, שמטרתו יצירת קשר עם נשואי ערך אלו על מנת לקבל תמונה שלהם לערך. פרטים נוספים כאן. ●
● חודש סקריפט 98 שמסייע בקלות לפקח "על הדרך" על השחתות או תיאורים חסרים בוויקינתונים (פירוט נוסף כאן) ●
● נפתחה תחרות צילום בינלאומית של פולקלור מקומי ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא דברים הקשורים לצבעים אדום, צהוב וירוק
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך דומיטרו דן מרשימת הערכים המומלצים כאן

אתה יכול בבקשה להעביר את שם הערך לשלגיה: הכי יפה מכולם, מכיוון שכך שם הסרט כתוב בערך של השחקנים ששיחקו בסרט לדוגמת מירנדה ריצ'רדסון.77.137.151.42 02:02, 9 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

הזמנה למיזם ה-300,000

שלום נעם, מה שלומך?

בגלל ההערצה שלי אליך כויקיגמד (למרות שעבורי אתה יותר ויקיענק), רציתי להציע לך להשתתף בפרויקט שהוא חלק ממיזם ה-300,000 שאליו דרושים אנשים רבים, בעיקר ויקיגמדים. במסגרת המיזם, אנו פועלים למען שכתוב, השלמה ועריכה. כצעד בסיסי, יש למיין את הערכים שבמיזמים כפי שניתן לראות במיזם ההשלמה, במיזם העריכה ובמיזם השכתוב. אשמח אם תוכל לסייע במיון הערכים בקטגוריית האם של כל מיזם לקטגוריות המשנה.

בברכה, הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 20:43, 9 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

עזרה במשתמש:Asaf M/לנסלוט הוגבן

שלום נעם, ראיתי ששיפרתי את הטיוטה שלי ואשמח לעזרה בדברים הבאים: בעיות עיצוביות: 1. כיווני שמאל/ימין ב"עבודותיו", "קישורים חיצוניים", ו"הערות שוליים".

עוד בקשה: אני מעונין להעלות תמונה בשימוש הוגן ורציתי את דעתך בעניין. את התמונה ניתן לראות כאן. תודה, Asaf M - שיחה 06:13, 15 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

לייק לכוכב!

כוכב לייק
על הגהה, בקשות הבהרה, תיקון טעויות!יישר כוח. דזרטשיחה 09:58, 15 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]
עכשיו גם על קטגוריות קריצה דזרטשיחה 08:42, 17 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 7

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #7
עודכן ב־15 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

Yoavd פרש מהבחירות על תפקיד הבירוקרט, ולאחר שבוע מתחילת ההצבעה נבחר גארפילד לתפקיד. בהצלחה לשניהם בהמשך דרכם! ●
● מתבצעות בחירות לדיילים במטא, אשר יימשכו עד 25 בפברואר ●
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Corvus כמפעיל מערכת. הדיון עתיד להסתיים ביום ראשון הקרוב, ה-21/02/2021. לאחר מכן תתקבל החלטה בידי הביורוקרטים
תחרות הכתיבה העשירית מתקרבת אל סיומה. מהרו להירשם, ושפרו את הערכים המתמודדים! ●
במזנון מתקיים דיון לגבי הצגת פרסים בתבניות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האוקיינוס האטלנטי הצפוני
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך רצח סלינה לרשימת הערכים המומלצים כאן

שאלה שקשורה לערכים

איך ערך צריך להיות בשביל שיעמד בתנאים לערך רגיל כמו של כולם לדוגמא אברי גלעד מתן גודין - שיחה 17:39, 17 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

מה עשית בערך impact?

מה זה vht?--Nirvadel - שיחה 12:53, 19 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

לשאלתך בכותרת - ביצעתי עריכה נדרשת. לשאלתך השנייה - יכולת להניח שמדובר בתקלדה. המקלדת הייתה בטעות על אנגלית במקום עברית. סידרתי זאת. נעם דובב - שיחה 13:12, 19 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

כוכב בשבילך!

הכוכב המקורי
על תרומתך לוויקיפדיה! תורם אלמוני - שיחה 09:06, 21 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 8

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #8
עודכן ב־21 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
ויקיפדיה:חדשות מציג: רשימת מעקב גלובלית - לאחר שנים רבות ובקשות ממשתמשים רבים מרחבי העולם, התחילה לפעול השבוע הרחבה חדשה, רשימת מעקב גלובלית. ההרחבה מאפשרת לעקוב אחרי ערכים שבחרתם באתרי ויקי שונים על אותו דף, בלי צורך לקפוץ מרשימה לרשימה. למשל, לעקוב גם אחרי תמונות בוויקישיתוף, פריטי הערכים שכתבתם בוויקינתונים, ויקימילון בעברית, או ויקיפדיה בסינית. ניתן לבחור עד חמישה אתרי ויקי כרצונכם, ותקבלו את העריכות של רשימות המעקב המקומיות שלהם ביחד. ●
תחרות הכתיבה העשירית מתקרבת אל סיומה. מהרו להירשם, ושפרו את הערכים המתמודדים! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יעקב
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך איליה קפיטולינה לרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 9

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #9
עודכן ב־2 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט. ההצבעה החלה בשבוע שעבר, אך נעצרה לאחר שמי-נהר שינה סעיף באופן מהותי באמצע ההצבעה. פעולתו של מי-נהר עומדת בסתירה עם הנוהל לפיו אין לשנות את סעיפי ההצבעה באמצע ההצבעה ולכן יש לדון בשינוי של מי-נהר בטיוטה, ולאשרר מחדש את היציאה להצבעה ●
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט החל ●
בורה בורה, Geagea, דוד שי, Shinaimm, שמזן, Mbkv717,‏ Dovno,‏ IKhitron,‏ קיפודנחש, יונה בנדלאק, זאב קטן, גופיקו, מקףבעלי הידע במערכת בדיקת פרמטרים פנו לעורכים במזנון במטרה לסייע בתיקון שגיאות מתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות לפי תבנית, לאחר שהצטברו מאות שגיאות בקטגוריה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מחיקת דפי טיוטה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נופי חלונות 10 - אירופה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך איסור הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת מרשימת הערכים המומלצים כאן

למה אתה מתעקש שהוא בריטי? עמית - שיחה 18:39, 2 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 10

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #10
עודכן ב־7 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את דגש חזק למפעיל מערכת
● לקראת יום האישה הבינלאומי, המתקיים ב-8 במרץ, יתקיימו במהלך חודש מרץ אירועים שמטרתם לצמצם את הפער המגדרי בוויקיפדיה, במסגרת מיזם כללי המתקיים במטא
● כמות הערכים על בני אדם בוויקיפדיה העברית שעוסקים בנשים חצתה את סף ה-25 אחוז! הנתון הזה מציב אותנו במקום מכובד למדי בין ויקיפדיות אחרות, עם ערכים רבים יותר (באופן יחסי) מאשר בערבית, באנגלית, בגרמנית, בפורטוגלית, בצרפתית ובספרדית. יחד עם זאת, נתון זה פחות טוב מאשר בוויקיפדיות רבות אחרות בהן ויקיפדיה הוולשית, הבלארוסית, היוונית, הנורווגית והאירית ●
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט בעיצומו ●
בורה בורה, Geagea, דוד שי, Shinaimm, שמזן, Mbkv717,‏ Dovno,‏ IKhitron,‏ קיפודנחש, יונה בנדלאק, זאב קטן, גופיקו, מקףבעלי הידע במערכת בדיקת פרמטרים פנו לעורכים במזנון במטרה לסייע בתיקון שגיאות מתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות לפי תבנית, לאחר שהצטברו מאות שגיאות בקטגוריה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ספירתם של חסרי זכות הצבעה במחלוקות בדפי שיחה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום האישה הבינלאומי

שלום. אודה לך על השלמת הטיפול --Assayas - שיחה 10:38, 8 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

Assayas, היי. טופל, תודה על הפניית תשומת הלב. נעם דובב - שיחה 15:43, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
תודה לך, שא ברכה --Assayas - שיחה 09:15, 10 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

כוכב איכותי!

כוכב איכותי
על שיפור ערכים טריים, קטלוג ערכים ושיפור המיזם כולו. המשך כך! בברכה רבה דזרטשיחה 12:01, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
דזרט, תודה מקרב לב, דזרט. שימחת אותי. מעריך מאוד את התרומה המצוינת שלך למיזם. נעם דובב - שיחה 15:44, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
כיף לשמוע שעשיתי אותך שמח . תודה רבה, גם אתה העלית לי חיוך על הפנים (: בברכה רבה דזרטשיחה 16:12, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

מחיקת הערך "Born Free וידאו קליפ" מרשימת הקליפים המעוררי מחלוקת

אם זה לא קליפ מעורר מלוקת אז מה כן בדיוק? עומר20 - שיחה 14:11, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

סיווגת את הערך לקטגוריה שאינה קיימת ואין בה ערכים נוספים, לכן מחקתי אותה. נעם דובב - שיחה 15:42, 9 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

תיקון שם ערך

היי נעם דובב, תוכל בבקשה לשנות את שם הערך רוג'ר מארטי לרוג'ר מרטי*? DA865 - שיחה 14:14, 13 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 11

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #11
עודכן ב־16 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● לאחר דיון במפעיל נולד הוחלט למנות את דגש למפעיל מערכת לחצי שנה, בבחינת "תקופת הרצה" בה יוכלו הבירוקרטים להתרשם מתפקודו, ובמידה ותקופה זו תהיה חיובית מבחינת הקהילה ומבחינתו של דגש, יאריכו את ההרשאה לשנתיים וחצי נוספות. ●
מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה עופר אדרת, כתב הארץ לענייני היסטוריה, על "אוצרות" שאפשר למצוא באינטרנט. קישור להרשמה להרצאה >>
● לאחר דיון בכיכר העיר, דזרט לקח על עצמו את ניהול מיזם ביכורים
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט מתקרב לסופו ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם תבנית משתמש מסוימת היא בעייתית
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם יש מקום להוספת קישורים לאתרי מתכונים בערכים על מאכלים
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה הסרת הקישורים מתבנית ידיעות אחרונות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום הולדת 10 למקבץ השבועי

חדשופדיה 2021 שבוע 12

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #12
עודכן ב־12 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה על מדיניות לקביעת ערכי שחקנים
● תהליך השיפוט בתחרות הכתיבה העשירית הגיע לסיומו. בבית הראשון בתחרות זכו הערכים: ליבת קרח, למידה מונחית ורעידת האדמה באגאדיר (1960). בבית השני זכו שיר של אש ושל קרח, סקאר, קומיקסאי, מטפחת ספרים, לוח ארש ואדריכלות יפנית. בבית השלישי זכו ג'ון קריטנדן, דגל רומניה ויום אוסטרליה. התמונה "דובון יפהפה לצד זבוב" זכתה בתחרות התמונות והאיורים, ואיתי גור זכה בפרס הויקיפד התורם. פירוט נוסף, ציון לשבח של ערכים נוספים, תגובות לתחרות ולתוצאותיה ועוד ניתן לראות כאן
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה פרופסור שיזף רפאלי, נשיא מכללת שנקר, על אנציקלופדיות ומקורות אנציקלופדיים. קישור להרשמה להרצאה >>
● התמונה הזוכה במקום הראשון בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילום הגיעה למקום שמיני בתחרות הבינלאומית! ●
במזנון מתקיימים מספר דיונים, ביניהם: שינוי/הוספת דרכי מינוי מפעילים, דיון העוסק בהפניות לערכי יחסי חוץ, דיון לגבי הדגשת שמות מדעיים, דיון העוסק ברשימות מועמדים לבחירות ודיון לגבי שאיבת בן/בת זוג מויקינתונים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בחירות

קטגוריית "בוגרי/בוגרות" אוניברסיטה

הי נעם, מה שלומך?

לגבי העריכה שעשית בערך נועם סגל: האם הקטגוריה "בוגרי/בוגרות" מתייחסת רק לתואר ראשון? האם יש קטגוריות גם לתארים מתקדמים (שהם בהרבה מקרים יותר משמעותיים)?

ועוד שאלה: למה לקטגוריה:בוגרי בצלאל, בית מדרש לאמנות ולמלאכות-אמנות יש תת-קטגוריה לבוגרות, אבל לקטגוריית העל (קטגוריה:בוגרי בצלאל) אין? או במילים אחרות, אולי הגיע הזמן שיהיה? :)

Keren - WMIL - שיחה 12:12, 22 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

ועוד שאלה אם אני כבר כאן... מה הסיפור עם קטגוריה:אמריקאיות ישראליות? כי יש בה תערובת של ישראליות שנולדו באמריקה (כמו ברברה סבירסקי) וישראליות שעברו לאמריקה כמו שירה רודרמן או יעל זרובבל). מה עושים? Keren - WMIL - שיחה 13:00, 22 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

קטגוריות אדומות

איך רואים אותן? בורה בורה - שיחה 23:34, 22 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

כאן. נעם דובב - שיחה 15:27, 23 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אלה שטופלו יורדות לבד מהרשימה? בורה בורה - שיחה 17:06, 23 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אכן. נעם דובב - שיחה 21:36, 23 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

כוכב קטלוגי! (2)

כוכב המקטלגים
על ההשקעה המרובה בקטגוריות מושך בשבט ~ שיחה ~ י"א בניסן ה'תשפ"א • 14:32, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
דרך אגב, הקטגוריות שאתה יוצר קיימות בויקיפדיה האנגלית? מושך בשבט ~ שיחה ~ י"א בניסן ה'תשפ"א • 14:33, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
? מושך בשבט ~ שיחה ~ י"א בניסן ה'תשפ"א • 14:57, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אתה בכוונה לא עונה? אני רוצה לדעת את זה כדי לטפל ביצירת ויקינתונים לקטגוריות מושך בשבט ~ שיחה ~ י"ב בניסן ה'תשפ"א • 21:10, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
היי. תודה רבה על הכוכב, משמח. תמה על הודעתך האחרונה - עברו פחות משבע שעות מרגע שהשארת לי את ההודעה. התכוונתי לענות, אך יש עוד דברים שאני עושה בוויקיפדיה ומחוצה לה. ולעצם שאלתך - תלוי לאילו קטגוריות אתה מתייחס, יצרתי אלפים. נעם דובב - שיחה 21:15, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
בד"כ אחרי 7 שעות אני לא שולח שוב הודעות, אבל אני רגיל שויקיפדים עונים על הודעות כשהם נמצאים בויקיפדיה ולא עונים במרוכז אחרי כמה שעות... סליחה על הנדנוד.
אני מתכוון לקטגוריות של קט:צמחים שתוארו ב... וקט:יפנים שנולדו ב... ודומיהן מושך בשבט ~ שיחה ~ י"ב בניסן ה'תשפ"א • 21:21, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
הכל בסדר. למיטב ידיעתי קטגוריות מסוגם אינם קיימות בוויקיפדיה האנגלית. נעם דובב - שיחה 21:37, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

הוספת קטגוריה:נבחרים לכנסת העשרים וארבע

למה הוספת את כל הפוליטיקאים, אין עדיין תוצאות אמת ספסףספספוני בספסופיכם 19:10, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

אתה לא מדייק, יש תוצאות אמת של כ-90% מהקולות. למה שעשיתי זה מספיק - הוספתי רק את אלו הוודאיים, ולא את המתנדנדים. איני אחראי לאחרים. נעם דובב - שיחה 19:13, 24 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

מוטציית פסק

שלום, כתבתי אתמול את הערך הנ"ל. ביצעת בה מספר תיקונים, ובהם הסרת הקישור לחומצה האמינית ארגינין בתוך המסגרת של הדוגמה. לדעתי ההסרה הזאת היא טעות, מכיוון ש(א) רק החומצה האמינית הזאת לא מוכחלת בשורה; (ב) החומצה מיוצגת בקיצור (Arg) והיא לא מופיעה כך בשום מקום אחר, כך שהקורא שאינו בקיא עלול להתבלבל. אשמח אם תשקול שוב את השינוי הזה.

נעם דובב, זה רלוונטי גם לדוגמה שמופיע ב-מוטציית סלף, שם הסרת הקישורים רחבה יותר.

חדשופדיה 2021 שבוע 13

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #13
עודכן ב־28 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון קצר בשאלה האם למנות את "דזרט" למפעיל מערכת. לאחר שהובעה התנגדות למינויו, בשל הוותק של הכותב, דזרט משך את בקשתו ●
● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את איש השום למפעיל מערכת
● בפרלמנט התקיימה הצבעה על מדיניות לקביעת ערכי שחקנים, והמדיניות שהוצעה לא התקבלה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי צבעים בחתימה
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצגת מידע של תוצאות כמעט-סופיות בערכי הבחירות לכנסת
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא היפ הופ

הדגשת שמות מדעיים

לאחר דיון במזנון החליטו לא להדגיש אף שם מדעי, נא אל תדגיש ספסףספספוני בספסופיכם 09:23, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

פספסתי את הדיון. מקבל, כמובן, ולא אדגיש. נעם דובב - שיחה 10:27, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
ספסף, לא התקבלה אף החלטה כזאת, הדיון עוד לא נגמר! נעם, מוזמן להסתכל בוק:מזנון#הדגשת שמות מדעיים. גופיקו (שיחה | תרומות) 15:39, 6 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
גופיקו שים לב מתי נכתבה ההודעה, לפני שאביהו המשיך את הדיון ספסףספספוני בספסופיכם 15:45, 6 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
בשום שלב לא התקבלה החלטה סופית, לכאן או לכאן. גופיקו (שיחה | תרומות) 16:11, 6 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

הוספת קישורי בינוויקי

למה אתה לא מוסיף קישורים בקטגוריות שאתה יוצר? ספסףספספוני בספסופיכם 15:37, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

משום שזה דורש זמן שאין לי להשקיע בנושא, ומאט את קצב יצירת הקטגוריות. נעם דובב - שיחה 20:36, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
אז אל תיצור קטגוריות. זה לא הגיוני שאתה תעשה רק חלק מהעבודה. אולי גם רק תיצור את הקטגוריה אבל לא תוסיף לה קטגוריות? ואולי אני רק אצור חצי ערך כי אין לי זמן ליצור עוד?! ספסףספספוני בספסופיכם 21:04, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
מובן שאצור קטגוריות. האנלוגיות שנתת אינן מחזיקות מים. אין חובה שאני אצור בינוויקי. כל אחד תורם לפי יכולתו, בהתאם לרצונו ולדברים שמתאימים לו. זו המהות של מיזם שיתופי, ויש מי שמתמחה / מעדיף ליצור בינוויקי כפי שאני מתמחה ביצירת קטגוריות. נעם דובב - שיחה 21:17, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
זאת לא התמחות, חלק מיצירת ערכים/קטגוריות זה לקשר אותם ספסףספספוני בספסופיכם 21:19, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
זו פרשנות שלך, שאיני מקבל אותה. נעם דובב - שיחה 21:20, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
מתייג את GuySh ספסףספספוני בספסופיכם 21:27, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
ספסף, סלח לי על ההתערבות, אבל נעם צודק. הטענה שלך שמי שלא יוצר בינוויקי שלא ייצור ערכים, משולה לטענה שגיא שיוצר בינוויקי לא צריך לעשות את זה, אלא אם כן הוא כותב את הערך בעצמו. ויקיפדיה בנויה על העיקרון של "לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיהטל ממנה"... Eladti - שיחה 21:37, 29 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]
גא"מ לאלעד ונעם. דרך אגב, נדמה לי שלערן יש דרך ליצור באופן אוטומטי בינוויקי, תשאלו אותו. מושך בשבט - שיחה 14:10, 31 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

הוספת קטגוריה: ציירות אוסטרליות

שלום רב. אני מכניס עכשיו למרחב הערכים קבוצה גדולה של ציירות אוסטרליות, שפעלו במעבר המאות ה19-20, ואין קטגוריה עבורן. ךצערי אני נאלץ להכניס אותן לקטגוריה ציירות, או קטגוריה אטרליה : אמנות. מדובר בשמות שכבר הועלו כמו קלרה סאות'רן ויולט טיג אינה גרגורי אתל קאריק אמה מיני בויד סטלה בואן ועוד. אשמח עם תיצור קטגוריה כזאת ותשייך אליה את הציירות האוסטרליות האלה, ואוכל לקטרג את הבאות אחריהן. תודה על הבדיקות והתיקונים שאתה עושה בערכים שאני מעלה.Ybargal - שיחה 11:05, 30 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

מועדים לשמחה. חן-חן על המשוב, שמח לסייע לתרומה החשובה שאתה מרים למיזם. ספסף הקדים אותי ויצר את הקטגוריה המבוקשת. נעם דובב - שיחה 11:17, 30 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

תבנית השלמה לקצרמרים

שלום נעם, חג שמח. שמתי לב ששמת תבנית:להשלים על שני ערכים שבמקרה אני היוצר שלהם, אז ארשה לעצמי להעיר: ערכים קצרמרים ראויים קטגורית להשלמה, תבנית:להשלים נועדה לסמן לנו ערכים שעל פניהם עשויים לבלבל כאילו המידע שבהם שלם, בשעה שבפועל חסר בהם מידע מהותי. לכן, מיותר לסמן באמצעות תבנית זו קצרמרים שמסומנים בתבנית הייעודית המתאימה להם. המשך יום נפלא. ביקורת - שיחה 17:07, 30 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

כוכב בשבילך!

הכוכב המקורי
אני מעריך את עבודתך ומסירותך. אכיר לך תודה אם תניח לזליגמן מאייר למשך כשבועיים. ב.אדורם - שיחה 00:45, 1 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כוס שוקו חם בשבילך!

כל הכבוד לך על קבלת ההערה שלי ברוח טובה.

קח כוס שוקו חם ותתפנק!

אני מאוד מעריך את זה שעורך ותיק כמוך מקבל בהבנה הערה כה אישית, מעורך חדש (יחסית) כמוני. באהבה

לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות02:37, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 14

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #14
עודכן ב־24 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● צוות שעובד על שיפור המראה והפונקציונליות של אתרי הוויקי של ויקימדיה מבקש סיוע על ידי מתן משוב לעבודתם. לפרטים נוספים >>
● בזמן האחרון נפתחו שני מיזמים חדשים: יהונתן חזי פתח את מיזם הרכבים, וברק פתח את מיזם הסינגלים. מוזמנים להצטרף! ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ביטול ההפרדה המגדרית בקטגוריות
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לגבי סימון ערכים אדומים
● במזנון מתקיים דיון לגבי קטגוריות של אישים יהודים לפי מקצוע בישראל
● במזנון מתקיים דיון לגבי הגנה על ערכים מומלצים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ואן גוך

שגיאות בהערה

בעריכה זו גרמה לשגיאות בהערה, אנא תקן. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) 15:37, 6 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

תודה על הפניית תשומת הלב. תיקנתי. נעם דובב - שיחה 11:04, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ישראלים/יו ילידי/ות 1968

נעם שלום, יש סיבה שהוספת לכל הקטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1968 גם את השיוך קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1968?Abuasomgu - שיחה 11:00, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שלום. בוודאי שיש סיבה - החלטה במזנון. נעם דובב - שיחה 11:02, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
סליחה על הבורות. מה זה המזנון? תוכל לצרף פה קישור להחלטה? תודה Abuasomgu - שיחה 11:12, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
בינתיים מצאתי את המזנון ואת ההחלטה. תודה Abuasomgu - שיחה 11:24, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
באותו עניין: נעם, אתה יכול בבקשה לאמלק לי את ההחלטה במזנון? לא הבנתי משם כלום... תודה מראש ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 21:18, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
כן, ערכים של קטגוריות נשים מועתקים לקטגוריות האם הכללית. מעבר לכך, ישנו סקריפט שאמור להיות מופעל כברירת מחדל בתצוגה, שמאפשר לראות בקטגוריה הכללית את ערכי הנשים. נעם דובב - שיחה 21:20, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אבל זה לא יוצר כקטלוג כפול? נגיד בערך זוהרה (זמרת), הוא משוייך גם לקטגוריה:ישראליות שנולדו ב-1988 וגם לקטגוריית ישראלים שנולדו ב-1988... ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:10, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
הכוונה שלי היא: האם לכל אישיות ממין נקבה צריך לקטלג לשני המינים "אמריקאים שנודלו ב-X" ו"אמריקאיות שנולדו ב-X"? מה קורה ב"ילידי 1998"? האם נצטרך לקטלג גם את זה וגם את "ילידות 1998"? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:12, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
זה אכן יוצר קטגור כפול וזו הייתה אחת הסיבות שהתנגדתי להצעה, אך לצערי היא בכל זאת התקבלה ומרגע שהתקבלה אני מיישר איתה קו. והתשובה לשתי שאלותייך היא "כן". נעם דובב - שיחה 22:38, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
תודה לך, אעזור בתיקונים. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
תודה רבה, משום שיש הרבה עבודה ונדרש סנכרון בין כל העושים במלאכה אני מתכוון להפוך זאת למיזם שיתופי. נעם דובב - שיחה 22:41, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אצטרף באהבה :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:43, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
מתנצל על השאלות הרבות. האם צריך לעשות זאת גם בקטגוריה:זמרות אמריקאיות? ובכל שאר המקצעות? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:53, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כל הכבוד

שְכּוֹיֵיח! כל הכבוד לך על קבלת ההחלטה במזנון ועל ביצועה בלב שלם, אני מעריך את זה מאוד שמיה רבהשיחה • כ"ט בניסן ה'תשפ"א • 23:44, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

אני לא הבנתי למה יש פיצולים ענקיים כאלה. מעכשיו אם אני כותב ערך על אישה אמריקאית שנולדה ב-2000 לשייך אותה לקטגוריה:אמריקאיות שנולדו ב-2000 או לא? איזה בלגן... ניב - שיחה 12:28, 11 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 15

{חדשופדיה/קוד|2021/15|15}}

חדשופדיה 2021 שבוע 15

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #15
עודכן ב־9 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

תחרות ויקישטעטל, תחרות כתיבת ערכים אודות קהילות יהודיות שנכחדו או נפגעו בשואה, החלה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה (7.4.2021) ותימשך עד ט"ו באב תשפ"א (25.7.2021) ●
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה דוד שי,על סוגיות כמותיות ביצירת ויקיפדיה - כמה ערכים צריך? מה האורך הראוי לערך? כמה הערות שוליים נחוצות בערך מומלץ? קישור להרשמה להרצאה >>
● נפתח עמוד אינסטגרם לוויקיפדיה העברית ●
● במזנון עלתה הצעה למדיניות ברורה/מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת
● חלו שינויים במדיניות הבוט הגלובלי, אשר ויקיפדיה העברית אימצה אותה, כמתואר במזנון
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ישראל

שלום נעם. הוספתי אותך לרשימת בעלי ידע. אשמח על השתתפותך בדיונים. יישר כוח על תרומתך להשבחת הקטגוריות. הנושא הזה מעסיק גם אותי . שבוע טוב --David.r.1929 - שיחה 22:51, 11 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

מבקש ממך לא לשנות את התבנית. כפי שציינתי בתקציר העריכה השיקול של יחסי אנוש הוא שיקול בלתי מבוטל להיכלל ברשימה של בעלי ידע. אני יצרתי את התבנית ואיני מעוניין לגרור אותה לוויכוחים מיותרים שאינם קשורים לקטגוריות. בנוסף, מתייג את בורה בורה. תודה --David.r.1929 - שיחה 14:12, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אתה לא מתבייש לכתוב בתקציר העריכה של התבנית: "הורדתי את מי שבאמת יש לו בעיות חמורות ביחסי אנוש" ולהסיר אותי מהרשימה??? בושה וחרפה. מבקש ממך לשמור על לשון נאותה ואם זה לא יעזור אפנה למפעילים בבקשה לחסום אותך שוב. תודה --David.r.1929 - שיחה 14:26, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אתה זה שצריך להתבייש בתקציר העריכה שכתבת בדף השיחה שלי, ובתבנית הקטגוריות. זה שיצרת אותה לא מקנה לך בעלות עליה. אני בעל ידע בנושא לאין ערוך ממך. ובדיבה שכתבת עליי הוכחת שהפוסל במומו פוסל, ויחסי האנוש החמורים הם שלך. השבתי לך בדיוק באותה מטבע - לטענתך מי שיש לו יחסי אנוש חמורים צריך להיפסל מהתבנית, ולכן במקום פסילתי תיקנתי בפסילת ךף כראוי. אל תאיים ואל תבוא לפה, אינך רצוי. אתה זה שצריך להיחסם על המעבר שלך על כללי הקהילה ויפה שעה אחת קודם. שינוי של התבנית על ידך ייחשב למלחמת עריכה. נעם דובב - שיחה 15:04, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

נעם ו־David.r.1929: כל אחד רשאי להוסיף עצמו לתבניות בעלי ידע – אין תנאי סף לכניסה אליהן. התבנית נמצאת במרחב התבניות, והטיעון "אני יצרתי את התבנית ואיני מעוניין..." מנוגד לעיקרון הבסיסי שלפיו אין בעלות בוויקיפדיה. אל תכניס אנשים אחרים לתבנית בלי לבקש מהם רשות (אני למשל לא הייתי מעוניין להתחיל לקבל תיוגים בלי שביקשתי), ואל תסיר אותם ממנה בלי רשותם. כמו־כן, הסתרתי את תקצירי העריכה של שניכם. תקצירי עריכה אינם המקום להבעת דעות על עורכים אחרים – בדוחק אפשר לעשות זאת בדפי שיחה, וגם זה לא רצוי ב־99 אחוז מהמקרים. דגש - שיחה 15:22, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

אני מסכים איתך דגש. דוד לקח בעלות על התבנית, הכניס אותי ללא רשותי, ואחר כך הסיר אותי בתקציר עריכה שקרי ותוקפני. יתרה מזו, כאמור הוא חזר על ההסרה גם לאחר שמשתמש אחר החזיר אותי, ועכשיו הוא הסיר את עצמו מהתבנית, בדיוק כפי שאני עשיתי. לדעתי יש מקום לחסום אותו. נעם דובב - שיחה 20:57, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

פתחתי שם דיון בעניינך. בורה בורה - שיחה 00:33, 12 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שלחתי לך אימייל

לילה טוב! ניב - שיחה 02:26, 13 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

בוקר אור, הגבתי לך. נעם דובב - שיחה 08:27, 13 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

אם זכרוני אינו מטעה אותי, זכור לי ששוחחת על כך עם הארי, ורציתי לשאול: הדף לא אמור להתרוקן מהקטגוריות שנוצרו/רוקנו? ספסףספספוני בספסופיכם 18:31, 13 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

הוא מתרוקן כל עדכון. נעם דובב - שיחה 08:24, 14 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
ומתי יש עדכון? ספסףספספוני בספסופיכם 10:41, 15 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
כל 72 שעות. נעם דובב - שיחה 21:10, 17 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ההפרדה המגדרית בקטגוריות

נעם, אתה חושב שמתישהו בקרוב תתקבל החלטה על יצירת קטגוריות-על שיכללו גם נשים וגם גברים, וכך לא נזדקק יותר לקיטלוג הכפול שאתה עובד עליו כל כך קשה מאז שהתקבלה ההחלטה? יש לך כוונה ליזום החלטה כזו? Abuasomgu - שיחה 21:19, 17 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

היי Abuasomgu. Euro know הצענו במזנון את ההצעה הזו. מקווה שהיא תעבור, אך לא אופטימי מדי לגבי כך. מאז טענות במזנון בדבר "הצפה" שעורכים חוו הורדתי מאוד את פעילות הקטרוג הכפול (אני מזהה עוד לפחות שני עורכים שממשיכים לפעול בנושא). נאמר שהדבר ייעשה על ידי בוט, לא ראיתי שהבוט פועל בעניין. נעם דובב - שיחה 21:23, 17 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
תודה Abuasomgu - שיחה 23:57, 17 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 16

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #16
עודכן ב־18 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיימים שלושה דיונים לגבי עריכות cat-a-lot והעברת קטגוריות: דיון לגבי השאלה כיצד לבצע העברה סיטונאית של קטגוריות: באמצעות בוט או באמצעות גאדג'ט, דיון לגבי מניין עריכות לצורכי סטטיסטיקה בעריכות cat-a-lot ודיון לגבי מניין עריכות לצורך קביעת זכות הצבעה בעריכות cat-a-lot
● במזנון מוצגת הצעה לקהילה: הצגת מידע מינימלי בערכים לא קיימים. לפירוט נוסף, ראו ויקיפדיה:ערכי הארגמן
● במזנון מתקיים דיון לגבי במחיקת מבני תאריכים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סרטי אימה קלאסיים

כוכב ויקיגמדי עבורך!

כוכב ויקיגמדי
אין כמוך דזרטשיחה 21:36, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
משתתף ספסףספספוני בספסופיכם 21:39, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 17

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #17
עודכן ב־1 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצעה להוסיף לוויקיפדיה את ערכי הארגמן התקבלה, ואלו יוספו בקרוב ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לסימון ערכים כערכים טובים
● במזנון מתקיים דיון לגבי הצעה לניהול שיח ענייני ומכבד בוויקיפדיה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חיות מחמד
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך המצור על אנטיוכיה (1097–1098) לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:01, 25 באפריל 2021 (IDT)

האדמת קישור כחול

שלום נעם, בעריכה זו האדמת קישור כחול. לידיעה, Mobius.st - שיחה 21:08, 25 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

סליחה. טעות שלי. התבלבלתי עם עדכון אחר לגבי גל גדות. פדיחה. קורה.--נדב - שיחה 20:39, 29 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 18

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #18
עודכן ב־9 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של היידן כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הביורוקרטים
● במהלך השבוע הייתה תקלה טכנית בכלי התרגום שלא אפשרה להתחיל לתרגם ערכים על ידי כלי התרגום, אלא אם הערך שרוצים לתרגם לא כולל רווחים (למשל: ערך כמו "We R Who We R" לא ניתן לתרגם, ואילו ערך כמו "Homosociality" אפשר לתרגם). הבעיה טופלה, ואפשר להמשיך לתרגם ●
● ההצעה לפתח קווים מנחים לשיח מכבד בתוך הקהילה מתפתחת ומתעדכנת תוך כדי המשך הדיון במזנון
● במזנון עלתה הצעה לסימון ערכים כערכים טובים, וזכתה לתגובות מעורבות. הדיון בעניינה עדיין מתקיים ●
● במזנון התקיים דיון על הצעה להשתמש בקו מפריד במקום במקף, אך עלתה התנגדות כנגד ההצעה, והיא הוסרה מסדר היום ●
● במזנון עלתה הצעה לתת שמות חדשים לערכים על הבחירות לנשיאות ישראל, בהתאם לערכי בחירות אחרים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, ההצעה זכתה לתמיכה מכל משתתפי הדיון ●
● לרגל אולימפיאדת טוקיו 2021 חלו שינויים בלוח הזמנים של מיזם המקבץ השבועי. ראו הודעה מפורטת כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ראשי מדינות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פרק 1 לחוקת ארצות הברית לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:00, 2 במאי 2021 (IDT)

שלום רב

נעם שלום, תודה על התיקונים שהוספת לערך "שמחה נהיר". משום מה הערך הזה עדיין אינו מופיע כדף של הויקיפדיה, ולכן אינני יכול להוסיף קישורים אליו בדפים אחרים (כמו: בית הספר הריאלי, יוסף דנה, יצחק שפירא ואחרים. אנא עזרתך. תודה.

היי, Joebande123 (שכחת לחתום בהודעתך - אתה צריך לכתוב "נעם דובב - שיחה 07:14, 2 במאי 2021 (IDT)" בסוף ההודעה). שמחתי לעזור. הערך מופיע במרחב הערכים, הסיבה שאינך מצליח לקשר מערכים אחרים היא שאתה מנסה לקשר ל"שמחה נהיר", אך הערך נקרא מעט אחרת, "שמחה נהיר (קופשטיק)". נעם דובב - שיחה 07:14, 2 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
תודה רבה. אכן עובד. ושאלה נוספת: איך אני מוסיף תמונה (נקייה מזכויות יוצרים) לויקיפדיה ולויקינתונים? Joebande123 - שיחה 10:04, 2 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
Joebande123, עליך להיכנס לקישור זה. בברכה, גיברס - שיחה 16:52, 3 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

דבריך במפעיל נולד

חורגים מכללי ההתנהגות בקהילה, ולמען האמת חורגים גם מכל גבול של טעם טוב. עברנו מספיק סבבים של בירורים ודיונים, בכל אחד מהם חברי הקהילה הזו, לא הסכימו עם הנרטיב שאתה ניסית להציג. בעיני דבריך אחרי חסימה של חודש, בדבר אי צדק וחסימה לא צודקת, מלמדים שלא הפנמת דבר מהפרשה הזו, וחבל שכך. יש לך הרבה מה לתרום לאתר ויקיפדיה, אבל תרומתך לא תתקבל אם תכרוך אותה בהשמצות ודרדור גבולות השיח הלגיטימי. מבקש שתמחוק את כל הדברים שכתבת במפעיל נולד שמפרים את כללי ההתנהגות. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 02:23, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

דבריך אינם נכונים כלל וכלל. היה רק בירור אחד בנושא, שאני פתחתי כנגדך, ובסיכומו ערן התייחס אך ורק לטענה אחת שלי משלל הטענות שהעליתי מולך: חריגה של סמכות כמפעיל. ערן טעה, זה קורה. הוא בן אדם. מספר אנשים הביעו את דעתם, זה ממש לא "הקהילה", כפי שאתה מנסה להציג זאת. לאחר הבירור ההוא בבירור אחר, שני אנשים שלא נמנים עם אוהדיי, בלשון המעטה, הסתייגו מהתנהלותך, לכל הפחות: יורי תמך בדבריי וידידיה צ' צבאן כתב שלא היה מצביע לך במפעיל. אתה, ובעקבותיך גם גיאה, טענתם (וזאת אחרי תקופה ארוכה בה אתה התנכלת לי) שאני כביכול רודף אחריך ומנסה לסכל את בחירתך לכוכב נולד. אני עומד על כך, שהדברים הללו, כמו הדברים שכתב לי היידן בתקציר העריכה הם דיבה והם-הם החריגה מכללי הקהילה. החסימה השגויה של חודש (להזכירך אתה התנגדת להצבעת המפעילים שאשררה את החלטת הבירוקרטים בטרם מונית לבירוקרט) אינה קשורה לנושא, וחבל שאתה מערבב את הדברים. אף מעל חסימה זו מוצב בעיניי דגל שחור משחור, משום שהיא התרחשה רק משום שהעזתי לפתוח בירור נגד גילגמש בעקבות תוקפנותו חסרת התקדים נגדי. זכותי לחשוב כך, זה אינו עובר על אף כלל של הקהילה. מאימת חסימה נוספת, וניצול לרעה של כוח על ידי בעלי הכוח, שאתה נמנה איתם עתה אף יותר בתוקף מעמדך החדש כבירוקרט, החלטתי להיות "חכם" ולא "צודק" ומחקתי חלק גדול מדבריי בדף המפעילים על אף שאמת דיברתי ולא עברתי להבנתי על אף כלל מכללי הקהילה בדבריי. אתה נמצא בנושא זה בניגוד עניינים ברור, ובעיניי לא היה ראוי כלל שתתייחס אליו. מכאן ואילך, גם לי אין כוונה להעלות שוב את הנושא. נעם דובב - שיחה 08:16, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
חבל שאתה עושה את המעשה הנכון והראוי, ומעדן את דבריך במפעיל נולד, אך משאיר את דף השיחה שלך עם טענות שאינן עולות בקנה אחד עם כל סיכומי העבר עימך.
לגבי טענת ניגוד העניינים - העובדה שאתה בוחר להתייחס אלי כאויב שלך לא הופכת את זה לנכון עבורי. מעבר לכך הקהילה הפקידה בידי הרשאות תוך אמון בשיקול הדעת שלי, אמון שאני מוקיר, מכבד, ומקפיד שלא להפר או לזלזל בו. אם מישהו פועל באופן שמפר את גבולות השיח באתר, אני אעשה כל מאמץ למנוע זאת בכל כלי שעומד לרשותי. מקרה זה אינו מוחרג על ידי רק משום שהחלטת שאני לא הוגן.
ברצוני לסכם עם העיקר מבחינתי בפרשייה זו - אני מודה לך על שיתוף הפעולה, אני משער שזה דרש ממך לא מעט, ואני מעריך את זה מאד. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:32, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
גלידה בשבילך
הלימת מילה לַבְלוּב📜די למחלוקות !!!21:19, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
לבלוב, בדומה לפרסום הערך אודותיי, אף הוא על ידך, אני חש overwhelmed. תודה רבה מעומק הלב. נעם דובב - שיחה 23:59, 4 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

אין בעד מה לַבְלוּב📜די למחלוקות !!!00:04, 5 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

ועכשיו: שמור מרחק!!!
קח לך 3 ימים שבהם תסיים את הערך בצורה שנראית לך. ותסיר את נעם דובב ואת הלימת מילה מרשימת המעקב שלך.
אני מבטיח לך: לא אתן שייתן את הערכים! ככלי האתיקה מחייבים שתשמור מרחק
.
גם "אויביך" המושבעים ביותר לא ישחיתו את הערך אודותיך. בברכה לַבְלוּב📜די למחלוקות !!!02:27, 5 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

מנין אתה לוקח שהוא ערבי-ישראלי? זו מסקנה שלך מהשם? ראה [1] Magisterשיחה 12:09, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

cat-a-lot

שלום נעם.

איך הסיכום של הדיון עולה בקנה אחד עם פעילותך בדקות האחרונות? דגש - שיחה 17:28, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

אני מצטרף לדברי דגש, ואני חייב לומר שקשה מאוד לנטר את רשימת השינויים האחרונים כשישנו שימוש מסיבי בכלי הזה. ניב - שיחה 17:29, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
היי דגש וניב. אני מקפיד לפעול על פי הכללים. הפעלתי את cat-a-lot בקבוצות קטנות של בן 1 עד משהו כמו 7 ערכים כל פעם, כאשר הכלל אליו דגש הפנה מדבר על 80 ערכים בהעברה אחת, כך שלא הגעתי אף לא לעשירית. לפעילות מינורית (ולא מסיבית כפי שניב כותב) זו יש לזה השפעה שולית ביותר על רשימות המעקב, אני עוקב אחרי 30 אלף ערכים וזה הוסיף לי ערכים בודדים. מעבר לכך, אני פועל ליישם את החלטת הקהילה שהתקבלה במזנון ונעצרה באמצע של העתקת ערכי נשים לקטגוריה הראשית. נעם דובב - שיחה 17:32, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
לא יודע אחרי אילו ערכים אתה עוקב ברשימת המעקב, אבל אני כבר מזמן ויתרתי על ניטור רשימת המעקב שלי כי היא נראית פשוט כמו תיעוד עצום של כל פעולות ה-cat-a-lot ראה צילום מסך זה. אני בכלל דיברתי על דף השינויים האחרונים, שבבת אחת התמלא כולו בעריכות שלך והתפספסו עריכות לא-בדוקות רבות. ניב - שיחה 17:36, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בוא נעשה סדר: אין הבדל בין קטגוריה אחת של 80 ערכים לבין 10 קטגוריות של 8 ערכים. הפואנטה היא הצפה של השינויים האחרונים וברשימת המעקב. ביצעת כאן משהו כמו 200 עריכות בעשרים הדקות האחרונות. אני מציע שאחרי כל 100 עריכות תעשה הפסקה של עשר דקות–רבע שעה ותחזור.
לגבי "יישום החלטת הקהילה" – אתה עונה על שאלה שלא נשאלה. התוצאה של הקטלוג הכפול מצוינת – הבעיה היא _בדרך_ שבה אתה עושה את זה.
למה לא תפתח חשבון בוט? הכי פשוט, הכי נוח וירחיק מדף השיחה שלך כל מיני אנשי שההעברות שלך קצת מפריעות להם. דגש - שיחה 17:39, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
"אין הבדל בין קטגוריה אחת של 80 ערכים לבין 10 קטגוריות של 8 ערכים" - אני סבור אחרת, מעבר לכך שזה לא נאמר בכלל אליו הפנית. יש שהות בין עריכות של 10 קטגוריות לעומת עריכה אחת של 80. עם זאת, מקבל את הצעתך - להבא אעשה הפסקה לאחר 100 עריכות. לגבי חשבון בוט - החלטת הקהילה יצרה מוטיבציה שלילית לעשות זאת - אני מעוניין שעריכות שלי ייספרו בסטטיסטיקה האמינה של העריכות כאן, בה כפי שניתן לראות אני ממוקם שני בכל הזמנים על אותו חשבון שלי, כפי שקורה היום. פיצול לשני חשבונות לא יאפשר זאת. פרט לכך, אני סבור שהייתה צריכה להיות שקיפות (לכל הפחות, לדעתי אף היה צריך לפתוח את העניין לדיון) מול הקהילות בהשבתת הבוט על ידך כאשר קרתה. נעם דובב - שיחה 17:52, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
הקהילה החליטה לא לעשות עריכות מרובות באופן ידני, והתיעוד בדף הצ'קטי הוא בסך הכול שיקוף שלה. בכל־מקרה, תודה על שיתוף הפעולה. דגש - שיחה 17:56, 6 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── נעם, למה אתה ממשיך לבצע את העריכות האלו? זה עדיין מציף את רשימת המעקב. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 14:30, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

היי טל, עריכות בהיקפים הללו עשיתי במשך שנים (והובלתי ביצירת קטגוריות ובשיוך ערכים אליהן) ואיש לא התלונן על הצפת רשימת המעקב. אני רואה ערך ביישום החלטת הקהילה מהזמן האחרון ובהעתקת ערכי נשים לערכים של הקטגוריה הראשית, שהייתי באמצע של יישומה בטרם הושבת הבוט. אין עדיין בוט שעושה אותם (בעבר היו נסיונות שלא עלו יפה). עם זאת, אני מקפיד לעמוד בכללים החדשים, ואף יותר מכך מיישם על עצמי הצעה מגבילה שהציע דגש מעלה בדיון ועושה זאת במינון נמוך מקודם. נעם דובב - שיחה 17:45, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
היי, כיוון שאתה עושה עריכות לא מעטות באמצעות cat-a-lot, אני חושב שכדאי ליצור חשבון בוט לעריכות חצי אוטומטיות. הרעיון הוא לגשת למיוחד:הרשמה לחשבון, וליצור שם משתמש נפרד שישמש להעברות מסיביות של ערכים בקטגוריה, ואז נוסיף לו הרשאות בוט. כל פעם שתרצה לעשות העברות גדולות - אפשר לעשות זאת דרך דפדפן אחר או דרך מצב של גלישה נסתרת, והתחברות לחשבון הבוט. בצורה זו העריכות מתבצעות מהר יותר (בגלל הגבלת קצב ללא בוטים) ולא יפריעו בדף השינויים האחרונים. מה דעתך? ערן - שיחה 18:28, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
היי ערן, ההצעה שאתה מציע (והציע גם דגש קודם) תפגע בי. גם כך, בתור המשתמש הראשי ב-cat-a-lot הייתי הנפגע העיקרי מההחלטה האחרונה של הקהילה (שלדעתי היא הזויה ופגעה לא רק בי, אלא בכל מי שיישם את החלטת הקהילה לגבי ערכי נשים שהתקבלה זמן קצר קודם לכן) שלא למנות בסטטיסטיקה ש-DMY מנהל עריכות של cat-a-lot (כולל רטרואקטיבית!) - ירדו לי באבחה אחת כמאה אלף עריכות!!! - ועדיין, ברשימה הבינלאומית האמינה יותר העריכות הללו נספרות (ואני ממוצב במקום השני במספר העריכות בכל הזמנים). ההצעה שלכם לחשבון נוסף, תפגע בסטטיסטיקות שלי (משום שלכל הפחות לא יירשמו על המשתמש הראשי שלי, וזה חלק נכבד מעריכותיי) גם כאן (ומעבר לכך, זה ממש לא נוח עבורי לנהל שני חשבונות). לכן, צר לי, אך איני מקבל אותה. כאמור, אני עומד בכללים הנוקשים שקבעתם לאחרונה, והורדתי את קצב עריכותיי (שבעבר לא הפריע לאיש) ומיישם את החלטת הקהילה לגבי ערכי נשים. כל ההבדל הוא שקודם פעלתי כמעט לבדי ועתה עוד מספר עורכים מיישמים את החלטת הקהילה. 18:38, 8 במאי 2021 (IDT)
ערן, האם אוכל לקבל הרשאת בוט לחשבון הזה שלי? נעם דובב - שיחה 13:31, 11 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, נראה ששיטת החישוב בסטטיסטיקה שמנהל DMY מתחשבת בפעילות תחת מספר חשבונות משתמש, למשל אצל גילגמש. האם תהיה מוכן לשקול שוב את התנגדותך היה ועריכות באמצעות כלי cat-a-lot שביצע חשבון המשתמש הנוסף יירשמו לזכותך בסטטיסטיקה זו? עלי - שיחה 20:01, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
היי עלי, התשובה לשאלתך היא לא. 100,000 העריכו שהורדו לי רטרואקטיבית בשל החלטת הקהילה לא ישובו לשם (ואף קודם לכן, שיטת החישוב הייתה לא אמינה ונמנו לי פחות עריכות מאשר ברשימה הבינלאומית והייתי מדורג במקום הרביעי במקום השני, ועכשיו ירדתי לשישי), ולכן איני מסתמך על רשימה זו עוד בשל חוסר אמינות, אלא על הרשימה הבינלאומית בלבד - בה לא נעשים מניפולציות וכאמור, נספרים עריכות פר חשבון משתמש אחד בלבד. נעם דובב - שיחה 20:13, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
אני כמובן לא מעוניין להטריד אותך שוב ושוב באותה שאלה, אבל נראה שהיא לא הובהרה כראוי. התכוונתי במקרה שעריכות cat-a-lot משחר ההיסטוריה יירשמו לזכותך בסטטיסטיקה של DMY, בין מחשבון המשתמש הראשי שלך ובין מחשבון הבוט. עלי - שיחה 20:27, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
אינך מטריד אותי, תודה על ההבהרה. במקרה כזה אסכים, אך רק אם יובטח בנוסף שצורת החישוב לא תשתנה עוד. נעם דובב - שיחה 20:34, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, בלתי אפשרי לעבוד כך. אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה: אנא הפסק למלא את דף השינויים האחרונים בהעברת קטגוריות. דף השינויים הוא כלי בסיסי לצורך המעקב אחרי הנעשה באתר. מילויו בעריכות cat-a-lot הופך את זה לבלתי אפשרי. הסטיסטיקות לא באמת חשובות, כולנו מכירים ומוקירים את פועלך למען ויקיפדיה. --שמש מרפא - שיחה 23:52, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
נכון לרגע זה מדובר על כ-300 מתוך 500 שינויים אחרונים. זה לא סביר.--שמש מרפא - שיחה 23:54, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
היי שמש מרפא, איני עושה זאת למען הסטטיסטיקה, אלא משום שלושה טעמים: צמצום הפער המגדרי במיזם הוא נושא שקרוב מאוד לליבי, וגם הקטגור קרוב לליבי, ונוסף על כך, אני פועל ליישום החלטת הקהילה מהזמן האחרון המדברת על העתקת ערכי נשים לקטגוריה הראשית. מובן, שכאשר אני מבצע עריכות, אני מעוניין שהם יירשמו (ובאופן כפוי טובה הקהילה החליטה שמי שפועל ליישום החלטה אחרת שהתקבלה כמה ימים קודם לכן ייענש וכל עריכותיו בכלי לא ייספרו רטרואקטיבית), אך זו אינה המטרה. כפי שכתבתי מספר פעמים בדיון זה: אני משתמש ב-cat-a-lot במשך שנים בקצב גבוה יותר ואיש לא פצה פה שזה מפריע לו במשך תקופה זו. לאחר השיבה מההשבתה של הבוט בימים האחרונים, האטתי אף יותר את הקצב, בעקבות ההגבלה שדגש הציג. לאחר מכן, לקחתי על עצמי הגבלה נוספת, בהמשך להצעתו של דגש בדיון זה, לפנים משורת הדין ומתוך הליכה לכיוון אלו שעכשיו לפתע מפריעה להם פעולתי. נעם דובב - שיחה 00:06, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
יתרה מזו, את יישום החלטת הקהילה להעתקת ערכי נשים ביקש ממני לבצע קיפודנחש ונעתרתי לבקשה זו. כפי שכתבתי, נאמר שיש בוט שיכול לעשות זאת, אך עד לרגע זה לא ראיתי בוט שמבצע זאת, ולעומת זאת הייתי עד לנסיונות כושלים בעבר של בוט לבצע שינויים מסוג זה. נעם דובב - שיחה 00:09, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
אני לא לגמרי מבין מה הקשר בין צמצום הפער המגדרי (הקיים) בוויקיפדיה לבין איחוד קטגוריות, אבל נניח לזה. אין לי התנגדות לעצם הפעולה, כי אם לביצועה ע"י חשבון רגיל, ולא חע"י חשבון בוט כמו שערן הציע למעלה. באשר לטענתך כי אתה נוהג כן שנים, אני לא נמצא כאן זמן כה רב, אבל הבנתי שיש בוט קטגוריות מיוחד לכגון דא. בכל מקרה, הבעיה קיימת, ועובדת קיומה במשך שנים אינה פותרת אותה. כפי שהדגמתי לעיל, קשה מאד לעקוב כך אחרי השינויים האחרונים, ואני מתרשם שאני לא היחיד שמלין על כך. בתקווה להבנה ושבוע טוב שמש מרפא - שיחה 02:02, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
למען ההגינות אציין שמבדיקה שלי כרגע מדובר על כ-120 מתוך 500 שינויים, זה עדיין הרבה מדי אבל נסבל. בכל מקרה המדובר על פתרון הנושא באופן כללי, אלא בגלל שציינתי את זה הרגשתי צורך לעדכן כעת. לדעתי הגבלה טכנית של שימוש בכלי גם הוא פיתרון אפשרי, אבל הטוב ביותר שזה יועבר לחשבון בוט. --שמש מרפא - שיחה 02:09, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
לצערי אין לי מה להוסיף מעבר למה שכתבתי קודם. נעם דובב - שיחה 08:37, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
האם יש דרך להסתיר את העריכות האלו ברשימת המעקב? נעם, תרומתך המכובדת ניכרת בערכים גם בלי העברת הקטגוריות שאפשר לעשות דרך בוט. הסטטיסטיקה הזו לא באמת חשובה. לצערי, אם המצב ימשיך, אאלץ לבקש את חסימתך. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 18:51, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
איני עובר על שום כלל ונוהל, נהפוך הוא - מקפיד מאוד על הנוהל, כפי שעשיתי שנים וזה לא הפריע לך ואף לא לאף אחד אחר. לך הסטטיסטיקה לא חשובה (אך אתה לא ממוקם במקום ה-2 בתרומה בכל הזמנים). איני חושש מאיומי חסימה ואני רגיל לחסימות שווא ולנסיונות להצר את צעדיי. המקום לשאלה שלך, כמו לכל הדיון הזה, אינו בדף שיחתי. נעם דובב - שיחה 18:59, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
יתכן שאינך עובר על שום נוהל כתוב, אך הוצעה לך האפשרות להסתרת העריכות האלה, ואתה דחית אותה בגלל אינטרס אישי (וקטנוני, לטעמי). אכן, אין שום כלל מכללי ויקיפדיה שמחייב לבכר את האינטרס הציבורי, אבל היה נחמד מצדך אם היית עושה זאת. אכן, אין חובה להיות נחמד. --שמש מרפא - שיחה 19:15, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
לא "ייתכן" - איני עובר על שום נוהל כתוב - זו עובדה. הוצעה לי אפשרות שתפגע בי, לאחר שפעלתי ליישם החלטת קהילה ובתגובה התקבלה החלטה שפגעה בי, כמה מפתיע הוא שאני בוחר לו להיעתר להצעה שתפגע בי עוד. זה לא אינטרס אישי כפי שאתה טוען, זו זכות ששמורה לכל עורך בקהילה שעריכותיו ייספרו. ולגבי נחמדות - ובכן, היה נחמד אם לא היית כותב את הדברים המאוד לא נחמדים שכתבת על הקיר שלי (אבל כפי שאמרת בצדק - אין חובה להיות נחמד). אני הייתי מאוד נחמד אליך, גיליתי ועודי מגלה סובלנות יתרה, אך גם לכך יש גבול. לא אגלה עוד סובלנות להודעות נוספות מהסוג הלא נחמד הזה. 19:25, 9 במאי 2021 (IDT)

אטמוספרית או אטמוספירית?

בכל פעם שאני כותב אטמוספירית המילון מסמן לי כשגיאה ומחליף לאטמוספרית. יש לך מושג מה נכון? אולי נשאל בוק:יל? !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 22:43, 8 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

אילן שמעוני, מעניין מאוד. איני מתווכח עם המילון, אך בוויקיפדיה מקובל אטמוספירית, כפי שנכתב אטמוספירה. נעם דובב - שיחה 08:47, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 19

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #19
עודכן ב־9 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של היידן כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתו של היידן כמפעיל. ●
● במיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים. ●
בג בתוכנה העולמית של רשימת המעקב גרם לכך שהשבוע (לכל המוקדם ב-5/5) סימון ברשימת המעקב באפשרות "הצג שינויים של אחרים (מלבד אלו שלי)" יגרום כתופעת לוואי לכך שלא יוצגו ברשימת המעקב עריכות של אנונימים. ראו המלצות כאן. ●
● בשיחת תבנית:מפעילים מתקיים דיון על השימוש בתבנית בדף הבקשות מפעילים, בו התברר כי התבנית אינה מתייגת את המפעילים אם משתמשים בה בדף הבקשות ממפעילים ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מתן שמות לערכים על חסידויות, כשבמרכז הדיון השאלה האם להשתמש בכתב עברי, או בכתב יידי. ●
● לאחר דיון במזנון, ההצעה לתת שמות חדשים לערכים על הבחירות לנשיאות ישראל, בהתאם לערכי בחירות אחרים, אשר זכתה לתמיכה רחבה במזנון, יצאה לפועל. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אופנועים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך שיר של אש ושל קרח לרשימת הערכים המומלצים כאן

כוכב בשבילך!

הכוכב המקורי
אפילו שאתה כבר לא שני בסטיטיסטיקה, זה לא מוריד במאומה מתרומתך לוקייפדיה:) מושך בשבט - שיחה 11:03, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
תודה רבה על העידוד, אך בסטטיסטיקה הבינלאומית האמינה דבר לא השתנה ואני עדיין מדורג שני, זה רק אצלנו כאן שבחרו לעשות מניפולציה שערורייתית. נעם דובב - שיחה 11:10, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

עזרה בספר חנן הגנן

היי תוכל להוסיף לי מתחת לכותרת בדף חנן הגנן ספר מאת רינת הופר? Lolo2233 - שיחה 11:24, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

בקשה ממך

היי אם שמת לב אני רוצה להרחיב תידע שקשורה לספרים בויקיפדיה בינתיים הספר היחיד שיצרתי זה חנן הגנן אשמח שתעזור לי להוסיף עוד ספרים. Lolo2233 - שיחה 17:54, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

היי, איך אוכל לעזור לך? נעם דובב - שיחה 18:09, 9 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

טלי יטיב

שלום נועם, ביצעת עריכות בערך שכתבתי והעלו אותו לדיון חשיבות. אני מאוד אשמח אם תוכל לתמוך בחשיבותו במידה ואתה חושב כך, כדי שהערך לא ימחק.. הזמן מאוד לוחץ אז אם איכשהו תוכל אני מאוד אעריך ותודה על השפצורים שעשית... Atravel2021 - שיחה 11:16, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

עריכות עם cat-a-lot

בעקבות הדיון שמתנהל כרגע במזנון: האם אתה יכול בבקשה ליצור משתמש נפרד (לדוגמה: נעם דובב בוט) עבור פעולות של העברת הרבה קטגוריות? המשתמש הזה יוכל לקבל דגל בוט וכך מנטרים יוכלו להתעלם בקלות מכל העריכות הללו שכיום מציפות לעיתים את רשימת השינויים האחרונים, אך בבירור אינן השחתות. Tzafrir - שיחה 21:32, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

מובן שאני יכול, אך הדבר יפגע בי, ולכן אין לי כוונה לעשות זאת. הסברתי זאת בפירוט בדיון מעלה בנושא בדף זה. נעם דובב - שיחה 22:17, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, אין לסטטיסטיקה כל חשיבות. אתה תורם מוערך, ולמיקומך בסטטיסטיקה אין קשר לכך. אני מפציר בך להיענות לבקשות לפתוח חשבון עם דגל בוט. בסופו של דבר, זה גם יקל על ההעברות וייתן לך אפשרות לבצע אותן בקלות, ללא הפסקה בין העברה להעברה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:28, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
הארי, בעיניך אין, אך בעיני יש לה חשיבות. הרי אם לא הייתה לה חשיבות, לא היו מחשבים ומציגים אותה. ומעבר לכך, כפי שכבר ציינתי זו טרחה גדולה לעבור כל פעם מחשבון לחשבון. נעם דובב - שיחה 22:31, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
ראה מה שכתבתי בדף הבקשות ממפעילים. בעיני זה פתרון הגיוני. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:53, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
הציעו בדיון אחד להשתמש בשני דפדפנים שונים. ניסיתי עכשיו להשתמש בחלון גלישה פרטית של הדפדפן (פיירפוקס, במקרה שלי) עבור עבודה עם הבוט וזה עובד לא רע אם טרחת לשמור את הסיסמה במנהל הסיסמאות. Tzafrir - שיחה 23:54, 10 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
עדיין לא פותר את בעיית הסטטיסטיקה. לכן, אני בעד רעיון שהעלה גיא - שאקבל הרשאת בוט לחשבון היחיד שלי. נעם דובב - שיחה 00:00, 11 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
מוזר, כאן כתבת שאינך עושה זאת בשביל הסטטיסטיקה. אני באמת לא מבין למה הסטטיסטיקה כל כך חשובה לך, זה נועד בשביל הכיף ותו לא. וחוץ מזה, אפשר לבקש מDMY, שיחשיב את שתי החשבונות כחשבון אחד (עריכות cat-a-lot עדיין לא יספרו). גופיקו (שיחה | תרומות) 09:17, 11 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
זה לא מוזר כלל - אני עומד מאחורי דבריי: איני עושה זאת עבור הסטטיסטיקה אלא מהטעמים שהזכרתי. אך ככל עורך, יש לי זכות שלתרומה שלי תהיה נראות, והעריכות שלי תיספרנה. אתה אומר שזה נועד לכיף, אז איני רוצה לוותר על הכיף הזה, שמגיע לי ביושר. מה שכתבת בסוגריים הוא עניין משמעותי - כ-100,000 עריכות שהוסרו לי באבחת החלטה שהתקבלה במזנון רטרואקטיבית. לכן, הסטטיסטיקה שהוא מציג אינה אמינה, ואני מסתמך על הסטטיסטיקה הבינלאומית האמינה, שלא מושפעת ממניפולציות מקומיות שמתבצעות כאן, ושם כאמור אני במקום השני בעריכות בכל הזמנים. נעם דובב - שיחה 11:23, 11 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 20

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #17
עודכן ב־21 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

מזנון: מתקיימים דיונים בנושאים זכות הצבעה בהצבעות פרסונליות, מדיניות תאוריות קונספירציה ומפעילי מערכת בגיל הנעורים
הצבעות מחיקה: מתקיימות הצבעות באשר למחיקת הערכים בית מדרש גבעת שמואל, גיאט, משפחת שווץ (סדרה) ואבנר נתניהו
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של היידן כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הביורוקרטים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך M4 שרמן מרשימת הערכים המומלצים כאן
פרלמנט: כהמשך לדיון במזנון, מוצגת טיוטה לקראת הצבעה בפרלמנט כאן. לדיון»
הצבעות מחלוקת: מתקיימת הצבעת מחלוקת על הערך משה רדמן אבוטבול כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פריז
עורך השבוע: עורך השבוע של ויקיפדיה הוא איש השום


חדשופדיה 2021 שבוע 21

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #21
עודכן ב־1 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצעה לקבוע נהלים להפעלת בוט ההסבה נמצאת בשלבים אחרונים של דיון ואיסוף חתימות לקראת העברה לפרלמנט ●
● תוך מספר שבועות צוות הרשת של קרן ויקימדיה יעביר קישורים לאתרי ויקי בשפות שונות מתפריט צדדי לכפתור בראש הדף. זה יהפוך מעבר בין שפות של מיזמי קרן ויקימדיה לפשוט יותר, ושפת המקור לא תופיע יותר בתפריט הצדדי ●
● לקראת הבחירות הקרובות לדירקטוריון של קרן ויקימדיה העולמית, הקרן זקוקה לעזרה של מתנדבים מקומיים שיעזרו לעודד את חברי הקהילה להצביע יותר לצורך הגדלת מספר המצביעים. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם באמת יכולה להיות נייטרליות בוויקיפדיה
● לרגל אולימפיאדת טוקיו 2021, הוקדמה החופשה השנתית של מיזם המקבץ השבועי, כך שהיא תתחיל ב-23 במאי. המיזם ישוב ב-18 ביולי, לקראת האולימפיאדה ●

00:01, 23 במאי 2021 (IDT)

מזל טוב!

אם אני לא טועה, יש לך היום יום הולדת, נכון?--אייל מוגילבסקי - שיחה 21:20, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

אכן כן. תודה רבה, מקרב לב נעם דובב - שיחה 21:24, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
מ ז ל ט ו ב ! גופיקו (שיחה | תרומות) בואו לעזור לדובי! 21:31, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
חן-חן. נעם דובב - שיחה 21:40, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
🎂 🍻 מזל טוב! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 21:49, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
תודה-תודה. נעם דובב - שיחה 21:52, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
מזל טוב! בוסתן - שיחה 22:35, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
מודה לך מאוד . נעם דובב - שיחה 23:12, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
תודה! נעם דובב - שיחה 23:12, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
מזל טוב omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 23:14, 23 במאי 2021 (IDT)[תגובה]
באיחור קל, מזל טוב. הייתי בטוח שנולדת ב-19.9.1991 או משהו קריצה ניב - שיחה 02:01, 25 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 22

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #22
עודכן ב־1 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במזנון מתקיים דיון לגבי חוסר עקביות בשימוש ה' היידוע בשמות של ערכים היסטוריים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון קריטנדן לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:01, 30 במאי 2021 (IDT)

בשוה וחרפה מצידי איך שכחתי להוסיף קטגוריות ולסדר מיון. ככה זה שמקדישים כמעט לילה שלם לקריאת מקורות עם סינוזיטיס... בכולופן, תודה רבה!--נדב - שיחה 22:24, 31 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 23

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #23
עודכן ב־6 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

בפרלמנט מתקיימת הצבעה לגבי מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה
● בויקיפדיה:ערכי הארגמן/המשאל מתקיימת הצבעה בנוגע למראה ערכי הארגמן, לאחר שהכנסת המנגנון לוויקיפדיה התקבלה ברוב סוחף במזנון ●
● ארגון ויקימניה 2021 החל. ויקימניה פתוחה להצעות לפעילויות למסלול "Movement Groups and Affiliates Track". לפרטים נוספים>>>
● יש לאכלס את קטגוריה:ארץ-ישראלים שנפטרו במאה ה-20, באמצעות העברת אישים שכרגע נמצאים בתת-קטגוריות של קטגוריה:נפטרים במאה ה-20
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון קריטנדן לרשימת הערכים המומלצים כאן

הצמדת סימוכין שמאלה

היי נעם, בבקשה אל תעשה את זה שוב כי זה נראה מבולגן, כל המקורות הם באנגלית. - La Nave Partirà שיחה 15:24, 10 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 24

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #24
עודכן ב־13 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

בפרלמנט התקיימה הצבעה לגבי מדיניות בנושא נהלים להפעלת בוט ההסבה, ובסופה התקבלה ההצעה שעלתה ברוב של 63.4% (26 בעד, 15 נגד) ●
● החלו הדיונים הראשונים לגבי מפגש קיץ 2021 של קהילת ויקיפדיה העברית ●
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● קורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאיות: ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-21 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לנשים-גמלאיות: זאת, כחלק מהמחויבות של קרן ויקימדיה ישראל להגברת המגוון הגילי, ולהעלאת אחוז הנשים (אשר עומד על כ-20% בלבד) בקרב קהילת עורכי ויקיפדיה העברית. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Wannabe לרשימת הערכים המומלצים כאן

שרות + שרים בקטגוריות

שלום נעם.

הבחנתי בכך שאתה מוסיף את הקטגוריה "שרי ממשלת ישראל השלושים ושש" גם לשרות. זה אמור להיות כך, או שזו טעות ומספיק הקטלוג בקטגוריה "שרות ממשלת ישראל השלושים ושש"? (השינוי הרי נובע מההחלטה שהתקבלה לא מזמן ואני לא בטוח לגבי ההשפעה שלה על המקרה של השרות). ערב טוב. Ldorfmanשיחה 21:57, 13 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

היי לירון. ההחלטה במזנון אומרת שיש לשכפל את קטגוריות הנשים לקטגוריות הלא ממוגדרות, ובהתאם לכך פעלתי גם במקרה זה. נעם דובב - שיחה 22:01, 13 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
אחלה. כפי שציינתי, לא הייתי בטוח. תודה לך על כך שאתה אחראי על תיקוף ההחלטה הזאת אצלנו. חשוב שהחלטות תיושמנה. Ldorfmanשיחה 22:08, 13 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

הערך שלי בבנייה: הרשות הלאומית לתרבות היידיש

נעם שלום לך, תודה רבה על עריכתך, השתדלתי להשאיר לעורכים כמה שפחות עבודה... אם אין יותר הערות, האפשר להפוך את הדף מהטיוטה לערך ויקיפדיה מן המניין? Shlomo Groman - שיחה 15:17, 14 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

אמני אירוויזיון

שלום נועם, קודם כל רציתי להגיד שאני מאוד מעריך את עבודתך בויקיפדיה ואת תרומתך למיזם, אתה אחד המשתמשים האהובים עליי (העריכות שלך תמיד איכותיות), שנית רציתי להסב את תשומת לבך שערכים אודות אמנים שהופיעו באירוויזיון אין סיבה לסמנם כערכים יתומים מכיוון שניתן להוסיפם כקישור פנימי גם בערך על האירוויזיון שבו הם השתתפו וגם בערך אודות המדינה אותה הם ייצגו, תודה מראש.5.29.12.27 04:11, 16 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

Can you help me correct an article? Thank you!

Hello, נעם דובב! I wrote an article on Andrea Benetti, a well-known Italian artist https://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_Benetti_(artist). I used the automatic translator to make a draft https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:BarbaraLuciano13/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94. Could you help me correct the text and add the infobox with the photo at the beginning and the categories at the bottom? Unfortunately I don't know the language and I am not able to do it ... Thanks for what you can do, see you soon, --BarbaraLuciano13 - שיחה 20:19, 18 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

Dark Souls III

Hi, thanks for. this edit:-D I still have to get used to the style conventions of Wikipedia in Hebrew, next time I will be better: -D --Sfoltito - שיחה 22:00, 19 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 25

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #25
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● לאחר דיון, הוחלט כי מפגש קיץ 2021 של קהילת ויקיפדיה העברית יתקיים בחולון - מכללת HIT ביום 9 ביולי 2021 ●
● תחרות ויקישטעטל ממשיכה! משתתפי התחרות יכולים לקבל עזרה גם מיד ושם - ישנה אפשרות לפנות ישירות בדוא"ל למרכזיה הפדגוגית ביד ושם לקבלת יעץ, תוך ציון פרטים על הקהילה שאודותיה מחפשים מידע. לפרטים נוספים >>>
● החל ההליך המקדים לבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה. מוזמנים להציע אתכם כמועמדים, או לשאול שאלות את המועמדים שכבר הציעו את עצמם. לפרטים נוספים >>>
● ב-23 ביוני 2021 יתרחשו שינויים הקשורים להוספת והסרת תבניות מדפים. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך רמת השרון מרשימת הערכים המומלצים כאן

00:06, 20 ביוני 2021 (IDT)

ערב טוב נעם, מה שלומך?

במהלך הניטור השוטף נתקלתי במקרה בדף זה. ראיתי שהוא ריק ולא הבנתי למה ואז ראיתי ששחזרת שם עריכה של כתובת אנונימית בטענה שמדובר בטרול. תוכל להסביר לי באיזה טרול מדובר, ועל סמך מה הגעת למסקנה שהוא טרול? לי אישית זו נראית כמו ביקורת לגיטימית. המשך עריכה פורה הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:42, 21 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

ערב טוב, העיתונאי המנטר. אני בטוב, ואתה? זו כתובת אנונימית שביצעה עריכה אחת בלבד, להגיב בדך ספרי במסווה של ביקורת לגיטימית, שהגיבה באופן דומה למדי לעריכות אנונימיות אחרות דומות של טרול שנחסם, שאף הוא פתח כתובות אנונימיות רק למטרה זו. בכל מקרה המחיקה הדף ריק הוא הגרסה היציבה, ואפשר מבחינתי למחוק את הדף. נעם דובב - שיחה 19:36, 21 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
גם אני בטוב תודה על התגובה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:39, 21 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
הביקורת לגיטימית גם אם מדובר היה בטרול (ואינני סבור שכך היה). ובכל מקרה, התשובה לביקורת לא היתה צריכה להיות מחיקה, אלא הסבר פשוט שההנחיות לכתיבת ערכי ספרים לא חלות על ספרי שירה. ולדעתי האישית, גם אם היו ההנחיות תקפות, הערך טוב, לא שנוי במחלוקת, לא מבזה את האנציקלופדיה אלא אף תורם לה. ככה פשוט. פולקלור - שיחה 19:47, 21 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
המדיניות במיזם היא שדברים של טרול (כולל ערכים, אף אם הם ראויים) נמחקים, תודה על העצה והדברים. נעם דובב - שיחה 19:50, 21 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

כוס קפה בשבילך!

באהבה לַבְלוּב📜🍅00:15, 24 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

אין מקורות? נא לקרוא את הערך

ז'אן-בטיסט ז'וזף דלאמבר - הנחת תבנית של 'אין מקורות', הערך כולל פסקה 'לקריאה נוספת' ובה ביוגרפיה שלמה (מתורגמת לעברית) על האדון, מעטים (יחסית) הערכים בוויקיפדיה העברית שיש להם מקור כל כך טוב. אנא קרא את הערכים לפני שאתה מניח תבנית כזו. תודה והמשך שבוע נפלא. ביקורת - שיחה 22:42, 26 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

אין בערך כמעט כלום, הוא לדעתי הוא לא ראוי כלל למרחב הערכים. מציע להעבירו לטיוטה ולא להעלות יותר ערכים מסוג זה. ייתכן והייתי צריך לשנות פרמטר בפסקה ובמקום "אין" לכתוב "מחפש" (זה עדיין מקור אחד, שלא זמין לקורא כמו קישורים ברשת). ערכתי מעט את הערך והוספתי תבנית להשלים. תודה והמשך שבוע נפלא גם לך. נעם דובב - שיחה 01:17, 27 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
קצרמרים מקובלים בוויקיפדיה העברית. זה ערך חשוב שחבל שלא יהיה בעברית ותבנית בקרת זהויות משלימה את החסר בנושא קישורים זמינים לקורא ברשת. בכלל, תבנית 'ללא מקורות' לא מתאימה במקום שבו ישנה תבנית בקרת זהויות המקשרת למקורות חוץ ויקיפדיים. שוב תודה על הכל. ביקורת - שיחה 03:38, 27 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

לילה טוב נעם, מה שלומך? שאלה קצת מוזרה: לא הצלחתי להבין מה הידיים מחזיקות בכריכת הספר. האם זהו סתם שרבוט או ציור סוריאליסטי? מתנצל על השאלה המוזרה ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 01:07, 27 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

היי ברק, תרגיש חופשי לשאול. זה לא סתם שרבוט או ציור סוריאליסטי. יד אחת מחזיקה כפפה, שהולמת אותה ("הולמת כפו כפפה ליד") ויד שנייה מחזיקה כפפת אגרוף, שנותנת מהלומה (יש כאן כפל משמעות של המילה "הלימה"). נעם דובב - שיחה 01:14, 27 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
מחשבה יפה. תודה ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 01:15, 27 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 26

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #26
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את העיתונאי המנטר למפעיל מערכת
● הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000 ערכים‏ עומד לבחירה. כל העורכים שיש להם זכות הצבעה מוזמנים להשתתף בהצבעה על כך ולסמן את העיצוב או העיצובים המוצלחים ביותר!
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית יתקיים בחולון - המכון הטכנולוגי חולון ביום 9 ביולי 2021- להרשמה
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● מחקר שנערך על כלי התגובה הראה כי אצל עורכים חדשים שכלי התגובה הופעל אצלם כברירת מחדל הייתה הסתברות גבוהה יותר לשליחת תגובה בדף שיחה. ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ציון העובדה שפוליטיקאי מתגורר בהתנחלות בערך עליו. ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך קטנה (עיר מדינה) מרשימת הערכים המומלצים כאן

13:15, 27 ביוני 2021 (IDT)

היי נעם דובב אשמח שתעביר את הטיוטה למרחב הערכים. יהודה אמיר - שיחה 13:58, 28 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

היי. האם הוגדר לך חונך? נעם דובב - שיחה 14:12, 28 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
נעם דובב כן והוא יונה בנדלאק אך הוא פחות פעיל בימים האחרונים. האם תוכל להחליף אותו. יהודה אמיר - שיחה 14:18, 28 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
לפי יומן התרומות שלו נראה שהוא פעיל. יונה בנדלאק תוכל בבקשה לסייע? נעם דובב - שיחה 09:25, 29 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
נעם שלום, אני לא מאוד פעיל. וכשאני פעיל, לרוב זה לזמן קצר בו אני מבצע עבודות תחזוקה/מפעיל/בודק ויש לי פחות זמן לבדוק ערכים. אני ו־GHA עוברים על הטיוטות שלו ומאשרים אותם רק שלפעמים זה לוקח כמה ימים עד שבוע (ספציפית סטיריות ממתין שמונה ימים ו־GHA כתב שהיום הוא יסיים לעבור על הערך).
לאחר שהעמדתי את הנתונים על דיוקם, אין לי בעיה עקרונית שגם אתה תעבור על הערכים. גם ככה אתה עובר על מרחב טיוטה, שם יהודה מעלה את הטיוטות שלו. אז אם אתה רוצה להעמיק גם לתוכן של הטיוטות האלה, אני לי שום התנגדות. להיפך, זה יקל וכנראה גם יקצר את הזמן עד שטיוטה תועבר למרחב הערכים.
חוץ מזה, הצעתי ליהודה הצעה שלא תעקב אותו ביצירת ערכים רק שמסיבותיו הוא לא מאמץ את ההצעה ויתכן שחלק מהתסכול שלו הוא בגלל זה. אז אני הציע את זה גם כאן. יהודה אמיר, אין לי בעיה שתיצור כמה טיוטות ערכים במקביל (בשלב ראשון הגבלתי ל-5 כדי שלא תהיה הצפה שלא נשתלט עליה, אבל זה לא מספר קשיח ואם נראה שאפשר להעלות את הכמות, לא תהיה בעיה). כך שגם אם טיוטה עדין לא מוברת למרחב הערכים, אתה תוכל להמשיך וליצור ערכים. אם נראה שההגבלה על הכמות תהיה בעיה, ננסה לחשוב על פתרון אחר אבל כרגע יש רק 2 טיוטות כאלו (שאחת העברתי הבוקר למרחב הערכים). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:00, 29 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
נעם דובב למה אתה לא עונה. יהודה אמיר - שיחה 08:44, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
היי יהודה, בחנתי את הערך. תוכל להוסיף מקורות? נעם דובב - שיחה 08:49, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם דובב הוספתי את המקור והמקור הוא מאתר מן השדה. יהודה אמיר - שיחה 08:59, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
היי נעם דובב מתי תעביר את הטיוטה למרחב הערכים. יהודה אמיר - שיחה 11:21, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
היי יהודה, אעביר כשהיא תהיה ראויה. היא עדיין לא. אני מנסה לעזור לך, אז נא התאזר בסבלנות. לא פותחים פסקה "מקורות" וכותבים תחתיה את שם האתר בלבד, אלא מוסיפים את הקישור לדף הרלוונטי אתר תחת פסקה "קישורים חיצוניים" כאשר בתחילה מוסיפים * (כוכבית). נא יישם זאת. מעבר לכך, אינך צריך לתייג אותי בדף שיחתי, אני מקבל גם כך התראה. נעם דובב - שיחה 13:18, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם זה מסובך להוסיף את הקישור אולי אתה תוסיף את הקישור. יהודה אמיר - שיחה 14:07, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
מצטער, אני לא יכול לעזור לך, אני לא יודע מהיכן בתוך האתר העתקת את הקישור, ואין לי פנאי לחפש זאת. אני פה לסייע לך, לא לעשות את העבודה במקומך. נעם דובב - שיחה 15:27, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם תכנס לאתר מן השדה לחץ על פרפרי ישראל משפחות ושתגיע לסטיריות תגלה את הקישור. יהודה אמיר - שיחה 15:42, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם הצלחתי להוסיף את הקישור לאתר מן השדה בעזרת העתק-הדבק. יהודה אמיר - שיחה 16:53, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
הקישור שנתת לא היה נכון. חיפשתי בעצמי וגיליתי את הדף הרלוונטי, התאכזבתי מאוד לגלות שהעתקת מילה במילה. זו עבירה על כללי הקהילה, וייתכן שגם על כללי החונכות שלך. במצב כזה לא אוכל לסייע לך יותר, אנא אל תפנה אליי יותר. שמתי תבנית הפרת זכויות יוצרים על הערך. לתשומת ליבך, יונה בנדלאק. מציע לבדוק שאין הפרת זכויות יוצרים בערכים נוספים שיהודה העלה. נעם דובב - שיחה 18:03, 2 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם תודה, בזמן האחרון היתה בעיה עם האתר מן השדה שלא היה זמין. גם אני הצטערי לגלות שמדובר בהעתקים. תודה שהפנת את תשומת ליבי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:21, 4 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

נדב הולנדר

שלום. הערך נכתב על ידי. מדוע העברת אותו לטיוטה? אני מבקש שתחזיר את המצב לקדמותו--היידן 20:38, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

שלום. נימקתי בתקציר ההעברה, אתה מוזמן לקרוא בטרם אתה פונה אליי. פעלת נגד הנהלים, שאתה אמור להכיר. אין להקים מחדש ערך שנמחק בשל חוסר חשיבות ללא דיון שחזור מסודר. מובן שלא אשיב את המצב לקדמותו. נעם דובב - שיחה 20:40, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

⟨ תוכן הוסתר החזרתי את הערך למרחב הערכים! הסיבה- הערך בעבר היה כמה שורות! היום הוא 14,706 בתים! תשיב לב למה שאתה עושה, הכוונה שאיחדו את הערך בעבר הייתה מובנת כרגע לא! מקווה שזה מובן! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 20:45, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

מעבר לכך שעברת על הנהלים, אינך ראוי לתגובה בשל המשפט הראשון החצוף שלך. נעם דובב - שיחה 20:47, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
⟨ תוכן הוסתר טוב אני לא רוצה להתעצבן! סוף מעשה במחשבה תחילה, אתה ההיית צריך להבין לבד שלאחר שעברו 11 שנה מאז והערך שנכתב עכשיו הוא מתאים למרחב הערכים לא היית צריך להעביר! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 20:50, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
פעלת ואתה ממשיך לפעול נגד הנהלים. נעם דובב - שיחה 20:53, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
למה אני פועל נגד הנהלים? מה אני עושה? חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 20:54, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
שלושה דברים מנוגדים לנהלים בפעילתך:
1. הקמת ערך שהוחלט לאחדו עם ערך אחר. לא משנה הזמן שחלף וזה שהסיבה לטענתך שהוא היה כמה שורות, יש לקיים דיון מסודר בטרם הקמת הערך.
2. לאחר ששחזרתי אותך, המשכת בבריונות ובמלחמת עריכה להקים שוב את הערך, ושוב נגד הנהלים
3. כתבת לי הודעות תוקפניות בדף שיתח, שעוברות על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. נעם דובב - שיחה 20:59, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
סליחה ⟨ תוכן הוסתר, מצטער! אבל אתה צריך להבין שערך במצב הזה מתאים למרחב הערכים! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 21:00, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
מקבל את סליחתך. יש נהלים, ואתה בוחר להתעלם מהם, למרות שמוסברת לך שוב ושוב הפרוצדורה. נעם דובב - שיחה 21:02, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]
תודה! אז תפתח דיון בלי להעביר את הערך, בסדר? חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 21:04, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

יתמות

ערכים שלי הם לא יתומים. אם הוא נראה יתום, זה אומר שהערך שמפנה אליו בכתיבה. אבל אם היתמות לכאורה נמשכת זמן רב, אתה יכול לשים לי הודעה בדף השיחה שלי. דרור - שיחה 22:02, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

לא מקבל את דבריך לחלוטין. הערכים שלך יתומים, ולא רק נראים יתומים, כל עוד הערך שמפנה אליהם אינו נמצא במרחב הערכים, ואתה יודע זאת היטב. כאשר הערך שמפנה אליהם ייכתב, אתה מוזמן להוריד את תבנית היתום. אני לא עובד אצלך, ולא הגיוני וגם לא הגון לדרוש ממני לראות מי כותב הערך ואם זה אתה לחכות שתכתוב אותו, ולעקוב אם לא כתבת ואז להשאיר לך הודעה בדף השיחה. אני נוהג בערכים ללא משוא פנים. חבל ששחזרת בניגוד לנהלים (וכמובן שלא חיכית גם לתגובה ממני) עריכה שמעידה בצדק על כך שהערך יתום. נאלצתי לשחזר אותך. נעם דובב - שיחה 22:19, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

המשוררים האסטונים ובכלל

שלום, נעם, רציתי להודות לך מקרב לב על תרומתך לערכים שאני כותב. אני אומנם מפגר במחשבים, או בלשון פוליטיקלי קורקטית "מאותגר טכנולוגית", אבל שמח שביכולתי בכל זאת להוסיף מידע חשוב שנעדר קודם לכן, ושמח כפליים שבזכות אנשים כמוך הערכים שאני מצרף אינם מסולקים פעם אחר פעם לטיוטות או נמחקים כליל, אלא זוכים להצטרף למרחב הערכים. על כך תודה מקרב לב ומכיוון שמבוסטן הנחמד/ה כבר קיבלת בירה, איתי תזכה בבוא העת לכוסית וודקה, אנשאללה. כל טוב, רמי סערי - שיחה 10:25, 3 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 27

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #27
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את העיתונאי המנטר למפעיל מערכת
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית יתקיים השבוע, ביום שישי ה-9 ביולי, בחולון. מהרו להירשם!
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● הצטרפו לקמפיין WPWP שבו עורכי ויקיפדיה מוסיפים תמונות לערכים ללא תמונות. לפרטים נוספים >>>
● הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000 ערכים‏ עומד לבחירה. כל העורכים שיש להם זכות הצבעה מוזמנים להשתתף בהצבעה על כך ולסמן את העיצוב או העיצובים המוצלחים ביותר!
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך קטנה (עיר מדינה) מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:00, 4 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

היי נעם דובב אשמח שתעבור על הטיוטה. יהודה אמיר - שיחה 10:09, 4 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

היי יהודה, ביקשתי ממך לא לתייג אותי בדף שיחתי, ואחר כך שגילית שהפרת אמון והעתקת מילה במילה מאתר ביקשתי ממך שלא תפנה אליי יותר. כבד בקשה זו. נעם דובב - שיחה 10:14, 4 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
נעם אני מצטער בבקשה תעזור לי לא ידעתי שהפרתי זכויות יוצרים תן לי עוד הזדמנות. יהודה אמיר - שיחה 10:18, 4 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

אריה זיו

אנא הוסף קטגוריה כפר בלום: אישים תודה רבה Hila Livne - שיחה 15:22, 8 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

עשיתי זאת בחפץ לב. נעם דובב - שיחה 21:51, 8 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 28

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #28
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

ויקיפדיה העברית חוגגת יום הולדת 18! ●
מפגש יום ההולדת לוויקיפדיה העברית התקיים בשבוע שעבר, ביום שישי ה-9 ביולי, בחולון. מוזמנים לעיין בתמונות מהמפגש ובהערות ולקחים מהמפגש
בשבועות החולפים התקיימה הצבעה שבה עמד לבחירה הסמליל שילווה את שבוע הגעתה של ויקיפדיה העברית ל־300,000. הצבעה זו התקיימה בתיקו, ולכן על פי הנהלים נפתחה הצבעה חדשה, בין ההצעות שהגיעו למקום הראשון בלבד. בשל שוויון בין כמות הקולות שניתנו להצעה מס' 1 לזו שקיבלה הצעה מס' 11, נפתחה הצבעת שובר שוויון. ●
מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ניקולאה צ'אושסקו לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:16, 11 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 29

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #29
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון לגבי תוצאות הצבעת שובר השוויון של סמליל ויקיפדיה ל-300,000 ערכים. ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי על השתייכותם המדינית של שטחי C
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אולימפיאדה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קוזימה וגנר לרשימת הערכים המומלצים כאן

קטגוריה:ילידי 1961 לפי מוצא

מדוע ביטלת את עריכתי? ספסףספספוני בספסופיכםהסיומת של החתימה 09:26, 21 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

היי ספסף. סליחה שלא כתבתי הסבר בתקציר העריכה, היה נראה לי שזה ברור לך. העריכה שלך הייתה שגויה - ביטלת את הסיווג לקטגוריה הכללית של ילידי המאה ה-20 לפי מוצא ובמקום זאת שייכת לילידות המאה ה-20 לפי מוצא. נכנסתי עתה שוב לעריכה וראיתי שהוספת בעריכה זו גם תווית למיון, שמסייעת. החזרתי אותה. נעם דובב - שיחה 09:47, 21 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
לא ראיתי ששיניתי לנקבה ביטלתי את עריכתך כי הוספת את הסיווג במקום הלא נכון ספסףספספוני בספסופיכםהסיומת של החתימה 09:49, 21 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
בסדר גמור. נעם דובב - שיחה 10:10, 21 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

עזרה

נועם שלום, מנסה ליצור עמך קשר.

אני מנסה להטמיע ערך בויקי ללא הצלחה. yosigidron@gmail.com תודה Gidron85 - שיחה 00:57, 23 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

היי גידרון, ערכתי את הערך והעברתי אותו למרחב הערכים. נעם דובב - שיחה 08:12, 23 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 30

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #30
עודכן ב־28 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את ברק אברגיל למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה לקביעת מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת כאן. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על התקציב העתידי של מדינת ישראל כאן. ●
● בחירת מועצת הנאמנים של קרן ויקימדיה העולמית נפתחה! מוזמנים להירשם כאן. ●
● במזנון מתקיים דיון על טיפול הערכים החדשים בוויקיפדיה האנגלית כאן. ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קוזימה וגנר לרשימת הערכים המומלצים כאן

00:08, 25 ביולי 2021 (IDT)

שם התה בערך פוקמושיצ'ה

שלום, נעם דובב!

ראיתי ששינית בהגדרת הערך את תרגום השם מ"יפנית" ל"בתרגום חופשי". תוכל להסביר לי מה הסיבה לכך? ניתן כמובן לדון בדקדוקי התרגום, אך זאת משמעות המושג ביפנית.

בברכה,Rijikk - שיחה 10:47, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

העברת הערך רני רביב למרחב טיוטה

נעם שלום, ראיתי שהעברת את הערך רני רביב שכתבתי למרחב טיוטה ודרשת לבצע דיון שחזור. לא ברורה לי מהות העניין, שכן על אף שהערך אכן נמחק (לפני כ-13 שנה!), קשה מאוד לחלוק על חשיבותו כעת. כעת, משפעולת ההעברה לטיוטה בוצעה - לצערי הרב וכאמור, לתמיהתי - אני אשמח להבין כיצד ניתן לקדם את דיון השחזור הזה, איך אני מציג שם את ההגנה על הערך וכדומה.

למותר לציין כי עורכי עיתון במחנה מהשנים האחרונות (כמו למשל צחי בירן) זכו לערך, כנ"ל כותבי נאומים לראש הממשלה (למשל חגי חריף, כותב הנאומים של נתניהו). אני אמנם כותב חדש בוויקיפדיה העברית, אך קורא פעיל שלה בערך מיום הקמתה, וחולק על דרך העבודה הזו שבה אפילו לא יודעתי מראש בפנייה כלשהי שהערך מועבר למרחב הטיוטה. עם זאת מפאת כבודך כאחד מוותיקי המקום, אני מקבל זאת. תודה רבה.

היי, יש נהלים במיזם, ואחד מהם הוא שאין להעלות ערך למרחב הערכים כאשר הערך נמחק מבלי לקיים דיון שחזור. זה לא משנה כמה זמן עבר, ומה אתה סבור לגבי חשיבותו כעת. לגבי העברה למרחב טיוטה ויידוע שלך - משום שאתה עוקב אחר הערך, אתה אמור לראות זאת. את הדיון בנוגע לחשיבות הערך לצורך שחזור אתה אמור לפתוח בדף השיחה של הערך. הערה: מקובל לחתום בשיחה על ידי הוספת הסימנים "נעם דובב - שיחה 20:11, 26 ביולי 2021 (IDT)" (בלי המירכאות). נעם דובב - שיחה 20:11, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

תודה על המענה המהיר. מהם הכללים להחזרת הערך למרחב הערכים? כלומר, מהם התנאים שצריכים להתקיים על מנת שאוכל להשיבו? קוונטום דוץ - שיחה 20:45, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

בשמחה. אתה צריך בשלב ראשון להוכיח שהיה שינוי מהותי מאז שנמחק הערך, אחר כך חמישה עורכים בעלי זכות הצבעה צריכים לתמוך בשחזור הערך. נעם דובב - שיחה 20:49, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

מצוין, תודה נעם. פתחתי הצבעת שחזור. קוונטום דוץ - שיחה 22:25, 26 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

מחיקת ערכי נשים

היי נעם, אני עורכת חדשה כאן בויקיפדיה וראיתי את המחאה שלך נגד מחיקת ערכי נשים ורציתי קודם להגיד תודה, זה באמת חשוב, ורציתי גם לשאול לעצתך - מה אני, בתור עורכת חדשה בלי זכות הצבעה, יכולה לעשות על מנת להשאיר ערכים שעומדים להצבעת מחיקה? כרגע ישנם שני ערכים של נשים שעלו להצבעת מחיקה והמצב בדף ההצבעה של שתיהן לא נראה מזהיר. גילוי נאות - אני מכירה את אחת מהן ואפילו הגבתי בדף השיחה על הערך שלה, אבל זה מרגיש כמו מלחמה אבודה מראש. מה אתה, עם ניסיונך כויקיפד, היית עושה על מנת למנוע מחיקת ערכים על נשים בכזו קלות? --עדי סביון - שיחה 16:30, 27 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

היי עדי, ברוכה הבאה. אני חושב שהדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא להישאר במיזם, לא לתת לסיטואציה המעציבה הזאת לרפות את ידיך, וכמובן ולהשיג זכות הצבעה על מנת להשפיע להבא. כמו כן, חשוב להבין את הסיבות לתופעה על מנת להילחם בה ולכן מציע לך לקרוא את הערך הפער המגדרי בוויקיפדיה. נוסף על כך, שני מיזמים שאני מציע לך להכיר בהקשר זה הם: ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום, וויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקי נשים (אני מוביל את הראשון). יש צורך אורך נשימה, מאמין שהשינוי יתבצע באדוות עד אשר יתעצם ויהפוך לגל גדול. נעם דובב - שיחה 16:45, 27 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

מקורות

שלום לך,

אבקש ממך להפסיק לשם תבנית מקורות בערכי שר הטבעות, שכן, ערכים אלו לא זקוקים למקורות כיוון שאני כותב אותם מהספר למחשב, ואף לוקח מידע מאתרים אחרים, אבל העניין הוא שכל המידע שמופיע בערכים נובע הישר מהספרים עצמם. זה בדיוק כמו לבקש מקורות לערך שמצוטט כולו מהתנ"ך, או אף הארי פוטר. אין צורך לחפש מקור לכך שדמבלדור מת בסוף. זה כתוב בצורה ברורה מאוד. כך לגבי שר הטבעות. אשמח אם תוכל לכבד את הבקשה הזו. GlaðírsheijmmárniLiljurós15:09, 29 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
שלום לך גם. לחלוטין לא מקבל את דבריך. מקורות אמורים להעלות את רמת המהימנות של הדברים, אחרת איך ניתן לדעת שהכותב לא פברק / המציא את המידע?! יתרה מזו, כתבת שאתה מתבסס גם על מידע מערכים אחרים, לא רק מהספרים עצמם. עליך לציין את האתרים הללו. לפיכך, אמשיך לבקש מקורות כל עוד לא יהיו כאלו בערך. נעם דובב - שיחה 22:51, 29 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
Glaðírsheijmmárni דווקא הדוגמא שלך באשר לתנ"ך מבהירה את טעותך. אתה מוזמן לעיין, למשל, ברשימת הערות השוליים בערך שמואל, ולראות כיצד האמור בערך מקושר לפסוקים הרלוונטיים. עליך לבצע דבר דומה באשר ל"שר הטבעות" - ציין את הספר והעמודים המתאימים, לפחות לדברים המרכזיים שבערכים. בוסתן - שיחה 00:45, 30 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
שלום (וסליחה על השעה)
כמובן שמקורות מאשרים את מהימנות הערך, על זאת לעולם לא נתווכח, אך זו לא הנקודה כלל. כשכתבתי שאני משתמש באתרים אחרים, כוונתי הייתה שאני מתבסס על חומר מאוגד בנוגע לנושא עליו אני כותב. האתרים כולם מתבססים על כתבי הספרים ולא ניתן למצוא בהם דבר שאינו קיים בספרים. אני מכבד את זה שאתה דורש ונלחם לאמינותו של ערך, אך עם זאת, יש לך מספר עריכות שגויות, שיכול להיות שנעשו בתום לב, אך עדיין, נראה שנעשו ב"מכניות" רבה (ראה כאן לדוגמא); וגם, ישנם ערכי דמויות פנטזיה בדיוניות נוספים בדיוק כמו ערכי שר הטבעות, אשר אין בהם הערות ומקורות, ובכל עשרות עריכותיהם לא הוטל דופי ושמץ של ספק באשר לאמינותם. (ראה כאן לדוגמא, ולא אנא ממך, אל תשים תבנית מקורות). לכן, בהתאם לדברים שהעליתי כאן, אבקש ממך שוב להניח לערכים אלו. היה סמוּך ובטוח שלא אפקיר ערכים העוסקים בנושא כה יקר לליבי.
בוסתן, אם כבר לציין הערות ומקורות אז שחובה לציין את הפרטים השוליים והנסתרים ביותר. אלו שמופיעים למשפט אחד ואינם מוזכרים יותר. הרי, כפי שאמרתי; אין ספק בכך שדמבלדור מת - הרי, כל הפסקה שמתארת את מותו נקייה מהערות שוליים ומקורות. על זאת, בל יעז, אדם להטיל ספק. מצד שני ישנו ספק ולוט רב באשר לנטייתו המינית. על נושא כה לא משמעי ומעורפל זה, כל אמרה חייבת להיתמך ולהיות מגובה בהוכחה מצד מקור רשמי ומוסמך (הסופרת עצמה אולי?). על זאת, ניתן אישור הקהילה להטיל ספק. GlaðírsheijmmárniLiljurós02:38, 30 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
לטעמי היה עדיף לו הייתה הערה המקשרת לפחות לפרק הרלוונטי. ראה למשל עבור וולדמורט בויקיפדיה האנגלית.
בנימה אישית, לי ברור שהערכים האלו חשובים לך, ואני סומך עליך. הקורא האקראי ככל הנראה לא מכיר אותנו, ולא יזיק אם ידע לאיזה פרק בספר לפנות כדי להכיר את המידע (אם אתה עורך תוך קריאה, אני מניח שזה גם יהיה די נוח; לטעמי רזולוציה של פרק זה מספיק). כמובן שבפרשנות של הטקסט (למשל נטייתו המינית של דמבלדור) זה חושב אף יותר. בוסתן - שיחה 20:28, 30 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

יישור הערות שוליים

נעם, בבקשה אל תיישר הערות שמאלה, זה לא מועיל לקורא ונוצרת תערובת לא אסתטית - La Nave Partirà שיחה 07:02, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

היי פרטירה, זאת דעתך ואני מכבד אותך, אך היא מנוגדת להמלצה של הצ'קטי. נעם דובב - שיחה 07:04, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עם כל הכבוד לחוש האסתטי של צ'קטי, לפחות לא בערכים שלי, אפשר? - La Nave Partirà שיחה 07:06, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אלו לא ערכים "שלך". בוויקיפדיה אין בעלות על ערכים. מעבר לכך איני מקנה חשיבות לזהות מפרסם הערך ולא נוהג איפה ואיפה בעריכותיי. לכן התשובה לשאלתך היא: אי אפשר. נעם דובב - שיחה 07:07, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

בית האספה של סנט לוסיה

להבא תהיה עירני יותר לנזקים שאתה יוצר. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 11:14, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

אני מוצא את ההודעה שלך עזת מצח ובאופן ולא נאמנה למציאות (וזאת בלשון המעטה). סיווג שני ערכים לקטגוריה לא קיימת - הסרתי אותם כדין. המשכת לפעול שלא על פי הנהלים - יצרת קטגוריה, למרות שיש בה רק שני ערכים משוייכים אליה ולא חמישה כנדרש. נעם דובב - שיחה 11:19, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
הקטגוריה הייתה קיימת, ואני בהליכי יצירה של ערכים נוספים לקטגוריה. גם אני וגם אתה לא הגענו לפה אתמול, קצת להגדיל ראש. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 11:23, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
זה ממש לא נכון - הקטגוריה לא הייתה קיימת. יתרה מזו כשנכנסתי לאחד הערכים והיא סומנה באדום, לחצתי עליה ובאותו זמן רק אותו ערך היה משוייך אליה. אין עניין של "להגדיל ראש" כאן ו"אתה ואני" - אני לא מסתכל מי כתב את הערך, לא מפעיל איפה ואיפה - יש הרבה עריכות שמסווגות ערכים לקטגוריות לא קיימות וללא ערכים משוייכים וכמי שמוביל את הטיפול בנושא הקטגוריות אני מסיר אותן כפי שעשיתי. נעם דובב - שיחה 11:30, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
פעולותיך בנדון היו שגויות.
העובדה שהקטגוריה הייתה אדומה היא בשל נזק אחר שיצרת – הפעלת צ'קטי בלי בקרה (קישור) והוא שינה את שמה של הקטגוריה כפי שהשתקף בערך.
הכלל שאותו אתה מצטט שגוי: תנאי ליצירת קטגוריה הוא חמישה ערכים פוטנציאליים. אם אתה רואה קטגוריה שיש בה פחות מחמישה ערכים אתה אמור לדעת (או לברר) האם יש ערכים פוטנציאליים נוספים. לא הצלחת למצוא? פנה ליוצר הקטגוריה ושאל אותו מה מטרתו ביצירת הקטגוריה. דגש - שיחה 11:40, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אתה טועה ומטעה. לא גרמתי נזק "אחר" (כביכול גרמתי כבר נזק קודם), אף לא נזק אחד, נהפוך הוא: תיקנתי את הנזק שגרם התו השמיני. בניגוד גמור לדבריך הפעלתי את צ'קטי עם בקרה - "אספה" היא הצורה התקנית ולא "אסיפה", ולכן הצ'קטי פעל כשורה, והתו השמיני נתן שם המכיל שגיאה, אותה תיקנתי בכל מופעיה הרבים. נעם דובב - שיחה 11:58, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
לא אמורים לשנות קישורים עם צ'קטי. אם היית מציץ בשינויים שעשית, לא היית יכול לטעון שהקישור של התו השמיני אדום ולא מכיל ערכים נוספים, משום שאתה הפכת אותו לאדום באמצעות הצ'קטי. דגש - שיחה 12:08, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אתה מערבב מין שבאינו מינו. דיברנו על קטגוריות ולא על קישורים. אך אדרבה אזרום איתך: הסתכלתי כמובן על הקישור שתיקנתי באמצעות הצ'קטי את השגיאה של התו השמיני, וגם קודם בשמו השגוי שקבע "בית האסיפה של סנט לוסיה" הוא היה אדום, כפי שניתן לראות. נעם דובב - שיחה 12:16, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אין כאן ערבוב כלל – "קישורים" ל"קטגוריות". אשר לקישור, אתה מתבלבל קלות: מדובר על קטגוריה:חברי בית האסיפה של סנט לוסיה, והיא הייתה קיימת בשם הזה עד ל־11:11. העריכות שלך היו ב־10:42, כך שבזמן הביצוע הקישור המקורי היה פעיל. דגש - שיחה 12:22, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אם כבר התאספנו כאן, התו השמיני, יש מקור לטענה שבית הנבחרים של סנט לוסיה (הערת אגב: לא בית הנבחרים התחתון, שהרי יש רק בית נבחרים אחד בסנט לוסיה, אך שני בתי מחוקקים) נקרא בעברית "בית האספה של סנט לוסיה"? או בנוסח כללי יותר: יש מקור לתרגום של המונח "House of Assembly" כ"בית האספה"? מלבד, כמובן, ויקיפדיה העברית ותרגומי מכונה למיניהם. עלי - שיחה 12:20, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עלי, השאלות האלו לא אמורות להישאל בדף השיחה של נעם דובב. מקומן בדף שיחת הקטגוריה או הערכים. דגש - שיחה 12:22, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עם כל הכבוד, דגש, אתם דנים בדף השיחה האם אספה או אסיפה, כאשר לא זה ולא זה. עלי - שיחה 12:24, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
דגש צדק בכל מה שכתב, ואם אתה מפעיל באופן סדיר את הצ'קטי בלי לשים לב לדברים כאלו - זה עצוב מאוד. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:25, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
הנושא כאן לא "איך כותבים", אלא מה _לא_ עושים: לא מסירים קטגוריה בלי לבדוק מה הפונטציאל שלה; לא מפעילים צ'קטי על קישורים פנימיים. זו לא השאלה על איך כותבים אספה. דגש - שיחה 12:28, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עלי, זה ממש לא הדיון ואין כאן המקום. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:27, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
מוזמן להעביר את הדיון למקום בו תבחר, אבל אם לא תשיב לשאלתי, פה או במקום אחר – בכוונתי לשנות את שמה של הקטגוריה ואת כל האזכורים לתרגום השגוי "בית האספה/האסיפה" בהתאם לשיקול דעתי. אני בטוח שהעובדה שהקטגוריה כבר לא תיקרא האספה או האסיפה לא תפריע לך ולדגש להמשיך את הדיון החשוב הזה. עלי - שיחה 12:30, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תעשה מה שאתה רוצה, אבל בבקשה אל תתפרץ לדיון התנהגותי עם שאלות תוכניות. דגש - שיחה 12:33, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
הדיון מתמקד בארבע פעולות שביצע נעם בין 10:40 ל-10:42, אם כי, למעשה, נעם ביצע בחלון זמן זה חמש פעולות. שתיים מהן, שינוי שם של קטגוריה; שתיים אחרות, הסרת קטגוריה; החמישית – הוספת קטגוריה.
הקטגוריה עליה נסוב הדיון מאוכלסת בכמה מאזרחי מדינה בת 180,000 תושבים, ברי המזל בעלי החשיבות האנציקלופדית משום שנבחרו לפרלמנט שמחזיק 17 מושבים. הקטגוריה נוצרה לאחר שנכתבו בוויקיפדיה, היום, שני ערכים: אחד מהם עוסק בפוליטיקאי שנבחר לפרלמנט לאחרונה לאחר שזכה בכ-4,000 קולות. הערך אודותיו מקושר לוויקיפדיה אחת, ויקיפדיה האנגלית, שפתחה עבורו ערך לפני ארבעה ימים; הערך השני עוסק בפוליטיקאי שנבחר אף הוא לאחרונה לאחר שזכה בכ-3,050 קולות. הבינוויקי היחיד – ויקיפדיה האנגלית – נפתח אתמול, וזאת על אף שנשוא חשיבות אנציקלופדית זה מכהן בפרלמנט כבר משנת 2016.
בנסיבות הללו, אני סבור שהתנהגותו של תורם אשר מסיר את הקטגוריה הפרטנית "חברי בית האספה של סנט לוסיה", אשר קיים ספק סביר האם הפוטנציאל שלה אי פעם ימומש, ותחתיה מוסיף קטגוריה כללית – "סנט לוסיה: פוליטיקה" – היא התנהגות סבירה למדי שצריך להימנע מלדוש בה, אפילו אם כביכול מרחוק זיהינו ניצן של פגם פרוצדורלי – וזאת משום שפעולה זו ברוב המקרים מועילה ולא מזיקה. לכל היותר, ניתן לשחזר את הפעולה ולהסתפק בכך.
לעומת זאת, אני סבור שהתנהגותו של מפעיל אשר נכנס לדף שיחה של תורם ומעיר את ההערה "להבא תהיה עירני יותר לנזקים שאתה יוצר" אינה מועילה. למען השלמות, הבה נעמוד על ה"נזקים" אליהם התייחס התו השמיני. "נזק" אחד הוא שהתו השמיני נאלץ להעביר את דף הקטגוריה שיצר לשם שבחר נעם. בהנחה שהשם שבחר נעם עדיף, כפי שעולה מהחלטתו של התו השמיני להעביר את דף הקטגוריה דווקא לשם זה – לא פעולה בלתי ערנית של נעם יצרה את הצורך להעביר את דף הקטגוריה, אלא הפעולה אשר הקימה את דף הקטגוריה מלכתחילה תחת שם אחר. "נזק" אחר הוא שהתו השמיני נאלץ להוסיף את הקטגוריה שנעם הסיר. ובכן, אני די בטוח שכאשר נעם הסיר את הקטגוריה, הוא היה ערני להשלכות פעולה זו, שכן חלף הקטגוריה שנעם הסיר – הוא הוסיף קטגוריה רלבנטית אחרת, הלוא היא קטגוריית האם של הקטגוריה שהוסרה.
והכי חשוב, אני סבור שהתנהגותו של מפעיל אשר נכנס לדף שיחה של תורם אך כדי לחזק את ידיו של המפעיל לעיל, לא רק שאינה מועילה אלא ממש מזיקה.
שינוי שמה של הקטגוריה, אף שנעשה באמצעות כלי חצי אוטומטי, נסמך על מחלוקת תוכן בין נעם ובין כותב הערך וההערה, התו השמיני. במחלוקת תוכן זו יש להכריע, ראשית לכל, על מנת שיהיה ברור לשני הניצים עד כמה המחלוקת שלהם מיותרת וטוב יעשו אם ינטשו אותה תיכף ומיד. תכלית הקיום של המיזם הוא ליצור אנציקלופדיה, לא לדון באשר להתנהגויות של תורמים. יש לאחוז בכל הזדמנות שבה ניתן לאחות מחלוקת ולמקד דיונים בתוכן, בפרט כאשר המחלוקת אינה מחויבת המציאות, ובוודאי שאין לנצל את ההזדמנות כדי לבצר מחלוקת באמצעות רס"רות משמעת.
תחזקנה ידיך נעם, המשך לתקן שגיאות לשוניות ולהסיר קטגוריות מוטלות בספק. תחזקנה ידיך התו השמיני, המשך לתרום ערכים לוויקיפדיה שלנו. עם זאת, באשר תבזבזו זמן בדיונים על התנהגויות שוליות, גם אני אבזבז זמן בהתפרצות לשיחה, ואפילו שדגש ביקש שלא. ​עלי - שיחה עלי - שיחה 14:43, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תודה רבה עלי, מעריך מאוד את דבריך. אין לי מה להוסיף, מעדיף לא להשחית עוד את זמני בדיון מיותר ולא ענייני זה. נעם דובב - שיחה 21:45, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 31

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #31
עודכן ב־1 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את ברק אברגיל למפעיל מערכת
● בפרלמנט התקיימה הצבעה לקביעת מדיניות מפורטת יותר בנוגע לפתיחת הצבעות מחלוקת, שבסופה נדחתה ברוב של 65.7% (12 בעד, 23 נגד). ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על המאמר של לארי סנגר, ממייסדי ויקיפדיה כאן. ●
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם חובה לנמק בדף השיחה לאחר הנחת תבנית חשיבות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך בואינג AH-64 אפאצ'י לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:41, 1 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

בקשה

היי נועם, תודה על הויקיזציה. רציתי לבקש ממך לחכות עם השינויים האלה (אין מקורות, קישורים חיצוניים, ערך יתום), כי בשלב הראשון צריך קודם כל לקשר את הערכים לויקינתונים, ואז הבעיות של מקורות ותבנית ויקישיתוף בשורה נפתרות מאליהן. מנחם.אל - שיחה 09:08, 3 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

היי מנחם. קודם כל כבוד והתפעלות מהקצב, נוסף על האיכות, של הערכים הללו. יישר כוח! מכבד את בקשתך ולא אערוך עוד עריכות מסוג זה בעריכותיך החדשות. האם אתה מתכוון לקשר בקרוב את הערכים לוויקינתונים? ולגבי הוויקיזציה - בחפץ לב. נעם דובב - שיחה 09:10, 3 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

לגבי הערך "נעם דובב"

חסמתי אותך מעריכה של הערך "נעם דובב" ושל דף השיחה של הערך הנ"ל, עקב ההצפה הלא סבירה של העריכות והתגובות שלך בערך זה. אני חושש שהמשך התעסקות בערך הזה, תוביל אותך ואת הקהילה לפיצוץ, שמאיים להתרחש כבר כמה שבועות. אי לכך, זוהי חסימה מונעת. בהתחשב בכך שערכת את הערך מעל ל-1,000 עריכות, אני חושב שזה סביר להניח שתרמת את כל התרומה האפשרית, ועכשיו זה הזמן לתת לקהילה להתדיין ולערוך את התוכן לפי אמות מידה אנציקלופדיות. כמובן שבמידה ומישהו ינסה לנצל את המצב, כדי לפגוע או לתקוף אותך - אני ושאר המפעילים נפעל מיידית לעצור זאת, כפי שעשינו בעבר. אני מקווה שתבין שפעולה זו נעשית לטובת כלל הצדדים. המשך שבוע טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 23:46, 7 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

מצטער להגיד זאת אבל ממה שנטען בדף שיחת הערך הרגשתי שדבר זה עוד יקרה, אבל אני חושב שלא היה צריך לחסום אותך מדף השיחה ואת זה הייתי ממליץ לגארפילד לשקול שוב... omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 00:17, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תודה עומר על תגובתך. נעם דובב - שיחה 00:22, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
omer abcd מבקש ממך, אם אפשר, לעשות את מה שגארפילד היה אמור לעשות - אנא כתוב במקום מרכזי בדף השיחה של הערך אודותיי שגארפילד חסם אותי מהעריכה בערך ובדף השיחה שלו, ולכן איני יכול להגיב שם. נעם דובב - שיחה 00:33, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
כאמור, החסימה היא אך ורק מעריכה בערך "נעם דובב" ודף השיחה של ערך זה. כל האתר פתוח לתרומותיך. לגבי דבריך על כך שגרמתי פעמיים לחסימתך שווא שלך - לא נראה לי ששום קישור או הוכחה שאציג ישכנעו אותך, אבל באמת ובתמים שאין לי שום רצון לחסום אותך. אני רוצה שהקהילה תתנהל על מי מנוחות, ודבריך בדף השיחה של הערך "נעם דובב" יחד עם העריכה המסיבית של הערך עצמו תוך חילוקי דיעות עם אחרים, מובילים להערכתי לכיוון ההופכי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 00:38, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, פתיחת דיון בבירורים תהיה חרב פיפיות, כי אתה הרגע איימת על גארפילד ("איני רוצה לפתוח בבירור נגדך, אנא אל תאלץ אותי") בעוד הוא נקט בפעולה קיצונית אך מוצדקת ונדרשת כדי לשמור על מעט הנייטרליות והאיזון של הערך. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 01:00, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
ניב, אתה טועה ומטעה ולא בראשונה בכל הקשור אליי. בניגוד אליו שאיים עליי ולא בפעם הראשונה ("אל תתגרה במזל שלך" אחרי שחברו הטוב גיאה השווה אותי לאנס סדרתי והוא הסתפק באזהרה הדדית לשנינו) ופעל למימוש האיום - אני לא איימת עליו, הצהרתי על המוצא היחיד שנותר לי (שאיני רוצה להשתמש בו, אך כאמור אם הוא לא יחזור בו מהדרך הרעה בה פעל נגדי לא תהיה לי ברירה) כנגד העריצות של השימוש בכוח, ניצול לרעה של המנדט שנתנה לו הקהילה וההתנכלות ארוכת הטווח שלו כנגדי, שמתבטאת כעת בסתימת פיות. יחסי הכוחות פה ממש לא שקולים. כאמור לא עברתי על שום כלל וגם אתה וגם הוא יודעים זאת. דבריך מופרכים לחלוטין, לא הייתה לו כל סיבה לחסימה. מבקש שלא תכתוב בדף שיחתי דברים שאינם נאמנים למציאות. אין לי עניין להמשיך את הדיון כאן איתך, קל וחומר שאתה עצמך התנכלת לי לאחרונה בדף המפעילים וגם בדף הערך אודותיי. נעם דובב - שיחה 01:07, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, בבגרותו הכיר גארפילד בכך שנכשל בלשונו ותיקן את האזהרה מ"אל תתגרה במזל שלך" ל"אתה מותח את הגבול". ההשוואה של גיאה אותך למשה קצב הייתה לא במקום, וטוב שצונזרה. אמנם לא הפרת כלל כלשהו שמופיע בוק:כה או ברשימת הכללים הלא-כתובים של הקהילה, אבל אתה מפריע להתנהלות תקינה של ערך ולדיוני חשיבות/שכתוב, ובכלל זה - כאילו הדף ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה הוא כקליפת השום בעיניך, שכן הפכת את הערך על אודותיך לאוטוביוגרפיה לא-מאוזנת מן המעלה הראשונה. ואולי במקום לאיים בפתיחת בירור מול גארפילד בוק:בר, תיזום דיון במזנון על האינטרס של ויקיפדים בערכים על אודותיהם? דיון שיגדיר מהן אמות המידה המצופות מוויקיפד שעורך או כותב ערך שנוגע ספציפית אליו או למי ממקורביו?
ודרך אגב, אני לא בטוח שהיה נכון לחסום אותך מעריכה של דף השיחה, שכן חלק מהטענות נוגעות אליך כעורך ולא אל נעם הדובב מושא הערך, אבל זה כבר לשיקול דעתו של גארפילד, עליו אני סומך. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 01:16, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
לא התייחסת לחלק העיקרי של דבריי משום שאני צודק, ואתה משחית את הערך של עצמך. ממש מזוכיזם. בכל מקרה, זו הודעתי האחרונה כאן לבקשתך, אבל אם יהיה בירור - משם כבר לא תוכל להעיף אותי. אולי כדאי שלקראת חגי תשרי תעשה חושבים עם עצמך למה יש כלפיך כל כך הרבה עוינות כאן. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 01:44, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
לא, אתה לא צודק. אתה טועה טעות מרה. עשיתי חושבים, תודה על ההצעה.נעם דובב - שיחה 01:55, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
הוספתי טקסט בין השורות - נעם, התגובה האחרונה שלך מעלה זכרונות לא נעימים ממחוזות עבר, ולא כדאי לחזור לימים האלו. דגש - שיחה 02:04, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
דגש, זו היתה תגובה לדברי ניב, שהתבקש לא להגיב כאן ובכל זאת הגיב, ולו רקע של התנכלות אליי. הוא הזכיר עוינות כלפיי אז אמרתי את תחושתי בעניין (אחרת לא הייתי נדרש לנושא), האם בדומה לגארפילד גם אתה מעוניין לא לאפשר לי לדבר? נעם דובב - שיחה 02:13, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── "לא לתת לך לדבר" זו הגזמה. אין לי עניין לא לתת לך לדבר, אבל גם אין לי כוונה לאפשר צורת שיח מסוימת. עשית כברת־דרך יפה מאוד מאז אוקטובר 20', וחבל לחזור למקום שבו לא אתה ולא אחרים רוצים שתהיה בו.
תכל'ס, למעט שני הדפים המדוברים יכולת העריכה שלך באתר לא נפגעה, וחבל שאתה משקיע אנרגיה בדיון על חסימה כלפי ערך שממילא היה ראוי שתחשוב היטב לפני כל עריכה שאתה מבצע בו, במקום להמשיך לערוך עריכות מועילות יותר, לך ולסביבה. דגש - שיחה 02:23, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נעם, לא טענתי שהחסימה הייתה חסימת שווא, מצטער להגיד זאת אך לפי ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה אתה אכן אמור להימנע במידת האפשר מעריכת הערך אודותיך, ואני מעריך שמה שגארפילד ביצע היה לאחר דיון עם שאר הבירוקרטים... אני לא מעוניין להיות זה שיציין בדף השיחה שנחסמת, אם יש לך משהו לענות לשאלה מסויימת שנשאלת שם תכתוב כאן ובקש ממישהו שיציין את תשובתך בדף השיחה... אולי גם אני אעשה זאת פעם אחת... אך איני מעוניין לקחת צד בנושא הזה. omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 01:10, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עומר, כתבת בהודעת הראשונה כאן לעיל "אני חושב שלא היה צריך לחסום אותך מדף השיחה ואת זה הייתי ממליץ לגארפילד לשקול שוב..." ולכך התייחסתי בדבריי. נעם דובב - שיחה
נעם, שלחתי לך מייל בנושא. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 01:23, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תודה הארי, השבתי לך. נעם דובב - שיחה 01:56, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
עכשיו גם חיים 7 (שלו הסטוריה ארוכה של התנכלות אליי, ויש לי ראיות לכך, והוא זה שהניח את תבנית החשיבות על הערך) החל לחבל ומקצץ בערך על ימין ועל שמאל, ולי אין כל אפשרות להתייחס לנושא בדף השיחה. נעם דובב - שיחה 11:08, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
את החסימה בדף השיחה וודאי שיש להסיר בהקדם. אין סיבה שלא לאפשר לנעם להגיב שם על הנעשה בערך ועל טענות המועלות בו. גם את החסימה על הערך יש לשחרר, ובפרט אחרי הצהרתו של נעם לעיל כפי שכתב לדגש. בוסתן - שיחה 11:53, 8 באוגוסט 2021 (IDT)4[תגובה]
כמה הערות:
  1. זה שיש משתמשים שחושבים שתוכן מסויים לא מתאים לערך מסויים ומסירים אותו זה לא "לחבל" ולא "התנכלות". זכותם לחשוב אחרת ממך לגבי מה כן ומה לא ראוי להכליל בערך ואם היית מפנים את הכתוב בדף ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה היית מבין שלא ראוי שתתעסק בתוכן ערך זה בכלל, למעט תיקון שגיאות עובדתיות בלבד. לא אתה מי שראוי שיגיב לגבי מה כן חשוב ומה לא חשוב לציין בערך זה, ובאיזו רמת פירוט ובאיזה ניסוח. ודאי שלא ראוי שתייחס מניעים שליליים נסתרים לעורכים האחרים רק כי אינך מסכים איתם לגבי התוכן ואופן הצגתו. (האם היית מסכים שאחרים יאשימו אתך שאתה מנסה "לחבל" בערך ע"י הוספה של תוכן שלדעתם לא רלוונטי?)
  2. אתה חוזר שוב (ושוב) על טענות שגויות לגבי חסימתך באוקטובר האחרון: אותה חסימה לא היתה "חסימת שווא שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה", באותו הדיון עורכים לא "התנפלו עליך בבריונות קשה על לא עוול בכפך", והיא לא הייתה "בתגובה לכך שהעזתי לפתוח בירור". אותה חסימה היתה בקונצנזוס של כל המפעילים שהשתתפו בדיון, וזאת לאחר שהופעלה ע"י בירוקרט. (המפעיל היחיד שהתנגד לחסימה הבהיר שהתנגד רק בשל אופי המתווה שהוצג ע"י הבירוקרט, ושלמעשה הוא בעד או חסימה ממרחבי השיחה או חסימה לצמיתות מהמיזם). למעשה - מכל משתתפי הדיון, גארפילד היה המפעיל היחיד שלא הצביע, וכתב שאם כבר, הוא בעד רק חסימה של שבועיים ולא יותר. אז נא לחדול מלחזור על הטענות כאילו בשל קנוניה נגדך נחסמת ללא הצדקה. ככל שתחזור על טיעון זה אתה מבהיר יותר שהמסר באותה חסימה לא הועבר. מה אתה חושב שכל אותם המפעילים יעשו אם וכאשר נושא חסימתך יעלה שוב לבירור כשכך אתה מזלזל בנסיון שלהם להעביר לך מסר שיאפשר את המשך תרומתך למיזם בתנאי שתשפר את התנהגותך?
  3. בדיון הנוכחי (ובנלווים לו) אתה חוזר שוב ושוב על סוג ההתבטאויות שבדיון האחרון בבירורים הוביל בסוף לחסימתך: "התנכלות אישית", "שימוש לרעה", "סתימת פיות", "מניעים לא טהורים", "לחבל", "אלימות חסרת תקדים", "התנכלות חסרת תקדים", "אמתלות שווא", "קללות, גידופים ואיומים", "במקום תקין הוא היה נחסם לצמיתות ומנודה עם אות קלון", "בא בידיים מאוד לא נקיות", "עוינות שיש כלפיי כאן היא נובעת קנאה ומחשכה הכוללת בין היתר גזענות, שוביניזם, פנאטיות דתית ולהט"בפוביה", "בריונות קשה", "שקר", "הסטוריה ארוכה של התנכלות אליי", וכו'.
  4. ובהקשר של חזרה על טענות לא אמיתיות: לא, גיאה לא "השווה אותך לאנס סדרתי". בתור מי שמתעסק עם המילה הכתובה אני בטוח שאתה יכול להבין את האנלוגיה שלו. אמירתו בהחלט לא היתה במקום - טוב שהיא הוסרה, טוב שהוזהר, וטוב שהתנצל על כך. אבל, כפי שכתב גארפילד: "היו פה שתי הערות לא מקובלות בעליל. הראשונה של גיאה, עשתה הקבלה משפילה כלפי נעם דובב; השניה של נעם, הייתה שחזור של כל הביטויים והשיח שהוא הוזהר בעבר שאם ישוב להשתמש בו הוא יורחק מהאתר.".
  5. אצטט את דברי יואב מהדיון האחרון בדף הבירורים בעניין: "אני הייתי ביחסים תקינים עם נעם בעבר. להתרשמותי הוא בעל רגישות עצומה לכל ביקורת, והוא חווה (שלא בצדק) כל מילה הנאמרת נגדו כמתקפה טוטאלית עליו ומגיב עליה ככזו. התגובות שלו נגד הביקורת הן (מאד) בלתי פרופורציוניות בסגנונן. נכון שחלק מהריבים נבעו מהצקות שהופנו כלפיו של עורכים אחרים (לפחות אחד מהם מזיק מאד לדעתי, אך עקב התנהלותו המתוחכמת מנגנון ויקיפדיה מתקשה להתמודד עמו). יחד עם זה חלק מהתגובות העזות נגד נעם נובעות מסגנונו הבוטה, שהוא כאמור תגובה לא מידתית לכל ביקורת עליו."
  6. ומדבריי שלי באותו הדיון: "אני שמח שהבנת שאתה צריך למתן את הסגנון שלך, אך כשאתה כותב משפט אחד אחר כך על "מסע הסתה" וכו', נראה שלא הבנת לגמרי איפה סגנונך חורג מהנורמה הרצויה. לא כל ביקורת עליך ועל סגנונך היא הסתה, ולא כל מי שמתווכח איתך בדפי שיחה הוא חשוך. עליך להגיב לגופם של דברים ולא לגופם של משתמשים, לא לדעותיהם ולא למניעיהם"
  7. פורמלית, היינו צריכים אולי ללכת שוב לדף הבירורים בנוגע לערך שבמחלוקת כאן, ואחרי שהיו נכתבים שם שוב 345 אלף בתים של הטחת ביקורת הדדית וביטויים מיותרים, הבירוקרטים היו מחליטים מה לעשות. אז כאן גארפילד פעל באופן פרו-אקטיבי, חסך 345K של מריבות והגיע להחלטה כבירוקרט, כמצופה ממנו (וכן - הוא פועל כאן באופן בלתי תלוי. לא ייתכן שתחליט על דעת עצמך שכל המפעילים והבירוקרטים במיזם הם בניגוד עניינים איתך ולכן אסור להם לפעול בעניינך). בכך חסך הרבה עגמת נפש ובזבוז זמן של הקהילה. כאמור - מלכתחילה לא היית אמור לגעת בערך עליך מבחינת תוכן, וודאי שלא להיכנס לריבים עם כל מי שחושב אחרת ממך ולדעתו יש לשנות בו משהו (כמו לבטל עריכות בנימוק "גרסה יציבה" - שפירושו "שינית משהו ממה שאני החלטתי לכתוב על עצמי אז טכנית אסור לך". עומד בלשון החוק? כנראה. עומד ברוח החוק? בהחלט לא). תפקידם החשוב ביותר של הבירוקרטים הוא לאפשר למיזם להתנהל ללא חיכוכים ככל האפשר. הפעולות שלך באותו הערך הפריעו לכך וגארפילד החליט לפעול בנושא. הפעולה שלו היתה הכי פחות שיכל לעשות. באותה מידה הוא יכל לבחור לחסום אותך לעוד חודש על בסיס הפרת ההחלטות מהבירור האחרון (אני לא אומר שזה מה שהוא היה צריך לעשות במקרה זה, אבל בהחלט היתה לו הצדקה לכך אם היה בוחר בפעולה זו).
Dovno - שיחה 14:29, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אני רואה את הדברים בצורה שונה. נעם דובב - שיחה 09:20, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, לצערי, אני מסכים עם חסימתו של גארפילד מהערך שלך. אם-כי אהיה כן, ואכתוב שהחסימה מדף השיחה לא נעשתה כדין, ואני מקווה שגארפילד ישקול אותה שוב. הסתרתי כאן תגובה שלך שעברה על כללי הקהילה, לכן אני ממליץ לך לקחת ברקס מהמקלדת, ולחשוב כמה פעמים טרם פרסום תגובתך. איני רוצה להגיע למצב שאצטרך לחסום אותך מעריכה כוללת על הפרה של כללי ההתנהגות. אני ממליץ בחום שתקרא את ויקיפדיה:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. אני מבקש ממך להרגיע מהערך הזה ומהתגובות בדף שיחתו, תן לגארפילד לשקול שוב את חסימתך מדף שיחת הערך, יהיו לו קשה לבחון את המקרה בשנית כשכל מה שנכתב עליו בדף שיחה זה עד כמה הוא מתנכל אליך וכולי. זו לא צורה להביע עמדה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 15:43, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
ראשית, תודה על עריכת התגובה. לענייננו, כפי שציינתי לעיל, לדעתי, החסימה מדף השיחה של הערך לא הייתה כשורה. אני עוקב אחר דף שיחת הערך ולא ראיתי "התנפלות" עליו כפי שאתה מתאר. אינך תלוי בחסדיו של גארפילד, הוא פשוט לא מחובר לאתר כרגע. כשיתחבר, אני מניח שיפעל בנושא לפי דעתו ושיקולו. ולגבי האיום, לא הייתי קורא לו כך, ראיתי זאת כאזהרה אחרונה לפני חסימה שלך ושל גיאה בהתאמה. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 16:25, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
רק אתקן טעות: המשפט "אל תתגרה במזל שלך" לא כוון אל גיאה, אלא רק אליי אחרי שהגבתי לאותה תוקפנות חסרת תקדים מצידו של גיאה. גארפילד בעצמו כתב שזו "חסימה מונעת". מעולם בכל שנותיי כאן במיזם לא ראיתי שהופעלה חסימה מונעת כנגד עורך ותיק במיזם. נעם דובב - שיחה 17:07, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
דובב, אתה מתמיד במנטרה ש"גיאה הוא ידידו הקרוב של גארפילד", תמהני - האם יש לך אינדיקציה שגיאה אכן חברו הטוב של גארפילד מעבר לוויקיפדיה. האם בין השניים ישנה אינטראקציה מעבר לפן המקוון? אם לא, אתה במודע מפיץ כזבים. אם כן, ראוי שתציג הוכחות (שלא גובלות באאוטינג). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

חדשופדיה 2021 שבוע 32

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #32
עודכן ב־8 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● נכתב הערך ה-300,000 בוויקיפדיה העברית, המארב בטונגו-טונגו, על ידי משתמש:מנחם.אל, שהעלה יחד איתו עוד 149 ערכים חדשים. מספר ימים קודם לכן, נבחר סמליל מיוחד לרגל ההגעה לנקודת ציון זאת - 2 סמלילים אשר נוצרו על ידי רונאלדיניו המלך ו-Saifunny. ●
● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את Barak a למפעיל מערכת
● בהמשך להודעה בדבר הקמתן של ועדות אזוריות לקביעת מענקים של קרן ויקימדיה, ניתן לבשר על כך שחנה (Hanay) נבחרה לחברה בוועדה של אזור מערב וצפון אירופה (Northern and Western Europe), שאליה שייכת גם ויקימדיה ישראל. ●
● בימים אלו עובר הדסקטופ שינויים ושיפורים, אשר במסגרתם תוך מספר שבועות צוות הרשת של קרן ויקימדיה יעביר את כל הקישורים בתפריט המשתמש (שם משתמש, שיחה, העדפות, בטא, רשימת המעקב, תרומות, יציאה מהחשבון) לתפריט נגלל. פרטים נוספים על השינויים השונים ניתן למצוא בויקיפדיה:חדשות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האוקיינוס האטלנטי הדרומי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Say You'll Be There לרשימת הערכים המומלצים, ולגבי הסרת הערך ריכרד וגנר מהרשימה. ההצבעה מתקיימת כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 02:20, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נחסמת לחודש לשלושה חודשים

נעם שלום, בהמשך להפרות החוזרות ונשנות שלך את כללי ההתנהגות בקהילה (יצירת מהומה בשביל להדגיש עמדה; השמצות ומתקפה כלפי עורכים שלא מסכימים איתך, ועיוות מאורעות העבר עד כדי התנערות מסיכומים שאתה הסכמת להם בעבר), אתה נחסם לחודש ימים מכלל עריכה באתר. כרגע איני פנוי לכך, אולם בכוונתי לעבור על כל התרומות שלך לדפי השיחה ולמחוק כל שמץ ליצירת מהומה והשמצה של עורכים אחרים. צר לי שהגענו לכדי זה, אבל אתה לא מותיר לנו שום ברירה בהתנהלותך האגרסיבית ובחוסר הנכונות שלך לקבל דברי אחרים. המשך שבוע טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:48, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

אם מדובר בשיחה על הערך פלינדרום, אני ונעם ניהלנו דיון, על אף שהיה ארוך, דיונים בקלות נוטים להפוך לסוערים טיפה, עם זאת נעם נשאר מאופק לכל אורכו, ואני זה שהארכתי בדבריי כדי להביע עמדה. אני לא רואה סיבה להרחיק את נעם. ויקיפדיה נוצרה כדי לאפשר לכל אדם לתרום מידע לעולם ויש לכבד כל תרומה, גם היום כאשר ויקיפדיה היא אתר מוכר וידוע ויש תרומות מעל ומעבר. דף שיחה נועד לשם שיחה וכך היה, לא נעשו עריכות בדף הערך.
תגלו סבלנות והבנה, אף עוד טיפה, כל אדם יכול לתרום ובייחוד נעם בעל התחביב המיוחד. תכבדו אותו. אתם בצוות הניהול וקיבלתם יכולות שאין לאחרים, נצלו זאת להגנה על ערכים ולא להרחקת תורמים. כוחה של ויקיפדיה בא מהרצון של רבים לעזור, וכל אחד הוא אור קטן. ואם תפרוץ שריפה, תבואו לכבות. 2a00:a040:197:d061:1ee:4641:dfd2:7622 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]
לאור תגובתך האחרונה, החסימה הוארכה לשלושה חודשים, וכוללת כעת גם את דף השיחה שלך. כשאתה תפנים ששיח המדון והריב שאתה מנסה לקיים פה אינו מקובל בקהילה זו, תוכל לחזור ולתרום לה. כל עוד תמשיך עם הנרטיב שלך שכולם מחפשים לפגוע בך, וכולם רעים וזדים ובעלי כוונות רעות, רק משום שאינם מסכימים איתך, אתה לא תוכל לפעול באתר. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 19:21, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
קראתי את תגובתו של נעם בהיסטוריה של הגרסאות. אני יודע שהוא לא בחור קל עם השפה הגבוהה שלו, אבל שוב מי אני שאשפוט. לא יודע מה טיב המדון ביניכם, ועדיין לא יודע מה הקש שלכאורה שבר את גב הגמל. אולי תנצלו את הזמן לשיפור וויקיפדיה ולא להתגוששות הזו? רק מציע. 2a00:a040:197:d061:1ee:4641:dfd2:7622 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]
נעם מרבה לדבר על ה-"אויבים" שלו ומנהל רשימה ארוכה של אלה ש-"מתנכלים" כלפיו. אבל את השונא והמתנכל הגדול ביותר הוא משום מה פספס - קוראים לו משתמש:לבלוב. אחרת איך אפשר להסביר את החלטתו של משתמש זו לכתוב את הערך נועם דובב? ספק אם אפילו קונסיליום מיוחד של קבוצת המתנכלים, המועלים בתפקידם, והפועלים ממניעים לא טהורים כדי לפגוע בנעם, יכלו לחשוב על דרך אפקטיבית יותר מזו להוציא את נעם מכליו.
חבל מאוד שחסימה של נעם מהערך עליו הגיעה בשלב מאוחר כל כך. חבל גם שהוחלט לצנזר את ההודעות שלו בדף שיחתו, במקום לעשות ניקיון יסודי בדף השיחה של הערך שהפך להיות לחלוטין לא קריא, לא מעט, אם לא בעיקר, בעקבות ההצפה של נעם בדברים. דווקא בדף השיחה האישי יש מקום לתת לויקיפד להגיד את מה שעל ליבו ו-"להתפרע". בדפים אחרים במרחב הויקיפדי, הסבלנות לכך צריכה להיות קטנה בהרבה. לא ברור למה במקרה הנ"ל נראה שזה הפוך.
אני קורא לגארפילד להחזיר את ההודעה של נועם שנמחקה לעיל. לא חייבים להגיב לכל מה שהוא כותב בדף שיחתו, אבל כשפונים לויקיפד ומודיעים לו שהוא נחסם, מן הראוי לתת לו להגיב ולהשאיר את התגובה שלו לצורכי תיעוד. מה גם שלא ראיתי בתגובתו משהו כל כך מזעזע שהצדיק מחיקה. יורי - שיחה 00:24, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אני מצטרף לבקשתו של יורי להחזיר את ההודעה של נעם, שנמחקה. ההגינות מחייבת שמילותיו האחרונות של עורך, לפני שחוסמים אותו לחלוטין (אפילו מדף שיחתו!?!?) לתקופה ארוכה תישארנה גלויות - בעיקר כשהן מוצגות כסיבה הישירה להשלשת(!) אורך החסימה.
עברתי על דפי השיחה והיסטוריית העריכות של הערך (אמנם לא על הכל, מצטער, זה נורא ארוך) ודי ברור לי שיש כאן מקרה רגיש של ערך-על-עורך, שצריך לפתור בעדינות ובחוכמה. לא התרשמתי שהיץה עילה לחסימה - לא של חודש וגם לא של שבוע.
עקב החומרה היוצאת מן הכלל של הסנקציה נגד עורך ותיק ומסור (גם אם חם-מזג) כמו נעם, אני קורא לגארפילד לשקול שוב את החלטתו, ומבקש second opinion מעוד מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - 02:12, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אני לא נכנס לשאלת החסימה ואורכה, אבל ראוי להשאיר את דבריו של נעם ולא למחוק אותם, גם אם הם בוטים. אנחנו אנשים מבוגרים ויכולים להתמודד עם מילים קשות. Eladti - שיחה 07:56, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
איתמראשפר ו-Eladti, אני מצטרף לדבריכם וצר לי מאוד על מה שאירע. דוריאןDGW – Talk 08:01, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אני מסכים עם דברי יורי, מן הראוי לתת לנעם להגיב על החסימה. לנעם היו התבטאויות יותר קשות מזה שלא הוסתרו, נתמודד. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 08:07, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
לאור בקשות חברי הקהילה, אני מחזיר את דברי נעם לדף השיחה שלו, למרות שדברים אלו אינם עומדים בקנה אחד עם כללי ההתנהגות המקובלים אצלנו, ומהווים הפרה של סיכום העבר עם נעם בדיון הבירורים האחרון שנערך עימו. כמו כן, אני מחזיר לנעם את היכולת לערוך את דף השיחה שלו, אם כי אני מבהיר כי במידה ונעם ינצל במה זו כדי ללעוג לקהילה זו (כפי שעשה בעבר פה, פה, פה, ופה ), דף השיחה יחסם בפניו שוב. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:03, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: HiyoriX, זה לא הולך ככה, אי אפשר לוותר לנעם רק כי התרגלנו. אם כל עורך אחר היה כותב על משתמשים שהם "מתנכלים אליו מסיבות של גזענות ולהט"בפוביה" או שהם "איימו גידפו וקיללו אותו" וש"כל יום שהם בתפקיד זה כתם שחור משחור" הם היו נחסמים ממזמן. אי אפשר לוותר לו רק כי התרגלנו. גופיקו (שיחה) 09:06, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
Yoavd שאל בדף השיחה של גארפילד, וגארפילד ענה שיש הסתמכות על החלטות קודמות.
לטעמי, אחרי תגובת נעם בדף השיחה (שהוסרה, הוחזרה והוסרה שוב על ידי נעם), היה צריך להעביר את החלטת ההארכה לבירוקרט אחר. דוריאןDGW – Talk 09:27, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
מש:גופיקו, נראה שלא הבנת. היוריקס לא כתב "לוותר לנעם" – הנושא אינו החסימה, אלא הסרת התגובה מדף השיחה הזה. דגש - שיחה 09:51, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
אני בעד הסרה של כל דבר שעולה ממנו צליל של הוצאת לשון הרע. כך אנו נוהגים לעשות בערכים כך ראוי בדף השיחה. טוב שגארפילד הסיר את הדברים. Geagea - שיחה 10:28, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

הבעת דעה על חסימת חשבון המשתמש וכמה מילים לנעם דובב

אני חושב שזה היה צעד שגוי, נעם היה (וסביר להניח שעודנו) שרוי בכעס רב \ מתח נפשי רב על מה שהבין כעליהום, לדעתי עם מידה רבה של צדק (כאשר דפי שיחה בהקשרו מוצפים השכם והערב ב"דיונים" על הא ועל דא). כמו מה שציין משתמש:Yuri היה נכון לפחות להודיע לו שיש כוונה ברורה לחסום את חשבונו זמנית ולתת לו אפשרות להגיב למען התיעוד וההגינות.

לנעם אני אומר, אנא אל תיקח זאת "קשה", זה לא שווה את זה, רוצה לומר, אל תתייחס לויקיפדיה העברית כאל "פרה קדושה", כשנוצרו חוקי הפיזיקה לא נוצר חוק פיזיקלי לפיו אתרי ויקיפדיה (לגרסאותיהם השונות והרבות מאד אגב) הם האתרים החשובים ביותר עלי אדמות, יש מגוון אתרים אחרים בהם כבר כתבו על פועלך המעניין ואני בטוח שגם עוד יכתבו רבות. פשוט אל תיקח אף "אתר ויקיפדיה" כה ברצינות ואם "קהילת ויקיפדיה" כתבה עליך משהו שגוי, כתוב באתר אחר (בו אתה יכול לכתוב על עצמך בנחת בלי הפרעות) מדוע זה שגוי או פשוט ציין את הדברים מהצד שלך. זו עצתי. היה שלום. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אנונימי, תודה רבה על דבריך החכמים והרגישים. לקחתי אותם לתשומת ליבי. נעם דובב - שיחה 14:31, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

תגובה מחודשת

מעריך את זה שגארפילד פתח לי את האפשרות להגיב בדף השיחה. מודה לעורכים שתמכו בי וניצבו לצידי. הדברים שכתבתי בתגובה לחסימות האחרונות מצד גארפילד נאמרו בעידנא דריתחא (אני אדם רגיש ופגיע מאוד) ולאחר שהתקררתי ועשיתי חושבים והפקתי לקחים ((note to myself: לספור עד עשר בפעמים הבאות לפני שאני מגיב) אני מצר עליהם, כמו גם בנוגע לדברים אחרים שכתבתי בדף שיחה זה כתגובות למשתמשים ואני מתנצל מעומק הלב בפני ככל מי שנפגע מדבריי (פניתי באופן אישי גם לגארפילד והתנצלתי בפניו). למרות שדבריי נאמרו בעידנא דריתחא ומתוך תחושה של פגיעות עמוקה וחוסר סימטריה (אולי עיסוקי כפלינדרומאי גורם לכך שאני מחפש אחר סימטריה גם בחיים) בולט בעיניי בין היחס אליי לבין היחס אל עורכים רבים (לצערי הרב) מהם אני חש נפגע בצורה עמוקה בצורה שחורגת הרבה מעבר לכללי הקהילה (ודוגמה עכשווית היא השוואה שלי לאנס סדרתי על ידי גיאה בדף השיחה של הערך אודותיי - למרות שהוא התנצל וחזר בו, בדוגמה נוספת בעבר כתב עורך אחד שידוע היחס שלי למחבלים, ועורך אחר כתב שהוא מפחד שאני ארצח אותו וזהו רק קצה הקרחון), שאין אף לא צעד קל שננקט מול התוקפנות שאני חווה מצידם ובאופן מצטבר מדובר על מאות מקרים ואני יכול לספק דוגמאות כמובן, אך לא כאן), אני מקבל אחריות מלאה על דבריי. אני סבור ששגיתי בכך שייחסתי לעורכים, למפעילים ולגארפילד מניעים לא כשרים בהתייחסותם לערך אודותיי. גם לשימוש במילים כגון "קנאה", "גזענות", "להט"בפוביה", "שוביניזם", "מחבל בערך", "התרת דם" לא היה כלל מקום. בדיעבד הייתה זו טעות מצידי לערוך באופן מסיבי בערך אודותיי (למרות שרבים כותבים בערך אודותם, כולל ויקיפדים והדף של ויקיפדיה בנושא אוטוביוגרפיה הוא הנחייה ולא כלל, כך שסברתי שאני פועל במסגרת פרקטיקה מקובלת ולא עובר על אף כלל כתוב וגם לא כתוב), ונראה שהוא היה ארוך מדי. אני מודה לכל מי שתרם להשבחת הערך והידוקו (הגם שאני סבור שהערך עבר קיצוץ יתר). לגבי ההסכם שנערך עימי בעקבות הבירור האחרון: הוא נעשה לקראת תום הבירור כאשר הוסכם ביני לבין הבירוקרטים ש"אתנדב" לא לכתוב במרחב השיחה במשך שלושה חודשים, למרות שחשתי שהבירור מאוד לא הוגן כמו גם ההסכם שהציעו לי הבירוקרטים לא הרגשתי שהם משאירים לי ברירה (אם לא היייתי מסכים להסכים העונש שהייתי מקבל היה חמור פי כמה). משום שגיגלמש תקף אותי בצורה מאוד פוגענית לתחושתי פתחתי בירור נגדו. מיד לאחר מכן כתגובה ביקורת חסם אותי לחודש. ראיתי בזה התנערות מצד הבירוקרטים מההסכם. בדיעבד, אני מבין ששגיתי והיה עליי לכבד את חלקי בהסכם למרות שלתחושתי הבירוקרטים הם אלו שהפרו אותו.
בעניין החסימות של גארפילד: אין זה סוד שאני חש פגוע מאוד-מאוד מהתנהלותו של גארפילד מולי בשנים האחרונות, עוד כשהיה "רק" מפעיל. עם זאת, אני לא מייחס לו טינה ואיבה אישית כלפיי. אני מאמין שלהבנתו הוא פועל לטובת הקהילה ואני מוקיר את תרומתו למיזם באיזורים רבים. בצד הדברים הללו, לדעתי הוא שגה כשחסם אותי "חסימה מונעת" בדף הערך אודותיי ובפרט בדף השיחה של הערך. הגבתי מתוך פגיעות עצומה, מה שהביא לאסקלציה שבסופה גארפילד חסם אותי לחודש ואחר כך לשלושה חודשים בכל המרחבים. אני סבור שגם במקרים אלו גארפילד שגה בשיקול דעתו, אך עם זאת, זו זכותו כחלק מהמנדט שניתן לו מהקהילה כבירוקרט, ואני כאמור לוקח אחריות מלאה על החלק שהיה לי בכך.

מכאן ואילך, אני מעוניין באמת ובתמים לפתוח דף חדש, וכצעד בונה אמון מחקתי את כל תגובותיי בדף זה לגארפילד, ותגובות נוספות לעורכים, ותגובות אחרות ערכתי ועידנתי. לוקח לתשומת ליבי את הביקורת הבונה שהופנתה לעברי ואשנה את השיח, ואמשיך להתמקד במרחב הערכים והקטגוריות (לתחושתי לא היה כל הגיון לחסום אותי ממרחבים אלו משום שאין בהם כל פוטנציאל נפיץ, ובהם אני תורם מאוד - נאמר לא פעם שחסימה היא הגנה על הקהילה ולא עונש).

בהזדמנות זו, אני מעוניין לומר מילה טובה לנרו יאיר שהגיב באופן ענייני בדף השיחה של הערך שלי ואף נתן המלצה שיישמתי אותה, לגילגמש שהסיר את תבנית השכתוב מעל הערך, לאחר שתרם כמיטב הבנתו לטיוב הערך (למרות שלעניות דעתי הלא אובייקטיבית בעליל הוא הגזים בהיקף הקיצוץ שערך לערך) ולדגש, שבמקרים לא מעטים כמפעיל (כולל בעת האחרונה, גם מולי, מרגע שהונחה תבנית החשיבות על הערך) מתנהל לדעתי בצורה אחראית ושקולה. אני יודע שמול שלושתכם היו לי חילוקי דעות מרים בעבר (וזאת בלשון המעטה), ולמרות זאת אני מעוניין לפתוח גם מולכם דף חדש. נעם דובב - שיחה 10:49, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
מעריך את דבריך כלפיי. אני מקווה שיימצא המתווה שיוכל להבטיח את פעילותך באתר ללא עימותים ומריבות. דגש - שיחה 10:53, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
צר לי על שמייחסים לי כוונות זדון בכתיבת הערכים העוסקים בנעם דובב ובספרו. הערכים נכתבו מתוך ההתפעלות וההערכה שחשתי כשקראתי את דף המשתמש שלו.
אינני מסכים עם התבטאות פוגענית כלשהי כלפי עורכים אחרים, ואני מסתייג ממנה בעל לשון של גינוי. אך עם זאת אני מעריך את דבריו המתנצלים של נעם דובב, בעבר עורכים שנחסמו לתקופות ארוכות קיבלו הזדמנות נוספת.
אני מקווה שהבירוקרטים יחונו את נעם דובב ויעניקו לח הזדמנות אחרונה.
אני מציע כי נעם דובב ישוחרר מחסימה או לחילופין לקצוב לו אותה ל-7 ימים. על תנאי שאם יחזור לסורו, ייחסם ל-6 חודשים.
פעולת ההרתעה שבחסימה נעשתה בעצם החסימה. איננו מחפשים מנגנון ענישה, אלא השבת האווירה החברתית החיובית לקהילה. העובדה שמשתמש תורם ומניב כמו נעם דובב חסום לתקופה ארוכה כל כך, לא תורמת לקהילה.
אני אקבל כל החלטה של הבירקורטים בעניין, ומתחייב שלא להטריד אותם שוב בעניין חסימה זו.
בברכה. לַבְלוּב📜🍅12:36, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
שלום לבלוב (הערה:שכחת בחתימתך להוסיף את שמך), אני מאוד מעריך את זה שכתבת את הערכים הללו ושוב מודה לך מאוד. למען הסר ספק: לא היה כל אינטרקציה בינינו לפני כתיבת הערכים הנ"ל. תודה גם על הדברים שכתבת כאן. מצטער על חלקי בעוגמת הנפש שנגרמה לך. לא ראיתי תגובה שלילית נגדך (נא תקן אותי אם אני טועה) למעט תגובתו של Yuri שלהבנתי נכתבה בסרקזם (יתקן אותי יורי אם אני טועה). לתגובתו של יורי כאן אני מעדיף לא להגיב. נעם דובב - שיחה 12:45, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
כל הכבוד נעם. אני חושב שאתה פועל בצורה בוגרת ואחראית. תראה, אני יכול להבין מה גרם לך להשתולל במקלדת, שכן מדובר בערך עליך. עם זאת, ישנם כללים באתר, ואני שמח שאתה מבין זאת. כמו כן, אני מצדד במתווה שהוצע על ידי לבלוב. אהיה כן, ואכתוב כי עלה בדעתי מתווה אחר, שאותו אפרט במידת הצורך בעתיד. בכל אופן, אני מעריך את התגובה שלך, ואני מקווה שבירוקרטים יפעלו על פי שיקול דעתם. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:14, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
לבלוב, למען הסר ספק, דבריי הנוגעים אליך אכן נכתבו בסרקזם. יורי - שיחה 15:10, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
יורי, תודה על ההבהרה.
ברק אברגיל נראה לי שיש תקלדה במשפט האחרון של דבריך.
כאמור, איני מתכוון כלל לעסוק יותר בנושא החסימה מעבר למה שכתבתי לעיל. כאמור אני ממתין לתגובת הבירוקרטים. וכפי שנאמר לעיל, יש מקום לדון לפנים משורת הדין את נעם כפי שהסביר המפעיל החדש-ברק לעיל. לַבְלוּב📜🍅15:52, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

בקשת שחרור מחסימה

בהמשך לתגובתי המחודשת לעיל, בה נקטתי בפעולות הבאות:
1. לקחתי אחריות מלאה על דבריי
2. הצרתי על דבריי והתנצלתי בפני כל מי שנפגע ממני (ואף נתתי מילה טובה לבני פלוגתא ותיקים שלי)
3. מחקתי את דבריי שנחוו כפוגעניים ומיתנתי תגובות נוספות
4. התחייבתי על שינוי בשיח, לגופו של עניין
5. הצהרתי על כוונה לצמצם במידה רבה את מעורבותי בדף הערך אודותיי ובדף שיחתו

מבקש לשחרר אותי מהחסימה בכלל ובפרט לאפשר לי להגיב בדף הערך אודותיי כאשר מתקיים עליו דיון חשיבות וייתכן שיעלה בקרוב אף להצבעת מחיקה. נאמרו שם דברים לא נכונים (למשל יוניון ג'ק כתב שאין דבר כזה "פלינדרומאי" וזו המצאה שלי, ואחר כך כתב שחיפוש בגוגל אחרי "נעם דובב" + "משורר" מניב 0 תוצאות). מודע לכך שזה צ'אנס אחרון, ואם לא אעמוד בו אחסם לתקופה ארוכה. גם בדף השיחה של גארפילד נכתבו דברים שלתחושתי הם תוקפניים כלפיי, עושים לי עוול, אינם נאמנים למציאות או מנותקים מהקשרם (למשל הדברים שכתב עוזי ו.) ולכן לדעתי תגובתי מתבקשת גם שם. נעם דובב - שיחה 10:15, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נעם אני חושב שכל מה שהוביל לחסימתך זה הערך עליך באם יחליטו לשחרר את חסימתך אני ממליץ לך לעזוב את הערך עליך ולתת למשתמשי ויקיפדיה לדון בו בלעדיך שלא יגרור אותך למקרים כמו מה שקרה כי גם ככה זו הזדמנות אחרונה. וגם מצטער שכך הכל נגמר . בברכה רבה ובהערכה חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 13:17, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
יהונתן, תודה על הדברים. מעריך זאת מאוד. אתה צודק והצהרתי על כוונתי לצמצם במידה רבה את מעורבתי בערך אודותיי ובדף שיחתו. נעם דובב - שיחה 13:38, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
Like חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 14:41, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
נעם, אני רוצה להזכיר לך שגם בסיבוב הקודם היו הבטחות דומות מצדך. אני כבר לא כל כך פעיל, אז אני לא עוקב אחרי פעילותך, אבל נראה שמה ש-"הצית" אותך עכשיו זה הערך אודותיך. כל התעסקות שלך עם הערך הזה מזיקה. מציע שתמנע מלערוך את הערך הזה ולהגיב בדך השיחה שלו. אם אתה רוצה לבצע שינויים בערך, אתה יכול להציע אותם בדף השיחה שלך. כולי תקווה שהערך יימחק דרך אגב (כי לדעתי הוא חסר חשיבות). יורי - שיחה 15:09, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
יורי, כבעבר אני מוצא את התגובות שלך לא תורמות לדיון ואף פוגעניות כלפיי. אשמח אם לא תגיב כאן ברוח הזאת. אני לא חושב שזה הגון מצידך להטיף לי מוסר. אתייחס בכל זאת לעניין שהעלית על הדמיון לעבר: הנסיבות השתנו מאוד. ומספר שאלות אליך: ואם אתה לא פעיל כמעט למה אתה מגיב בכל בירור, כולל כאן? (אף בבירורים אחרים מצאתי את התגובות שלך פוגעניות) ואם אינך רואה חשיבות בערך אודותיי, למה חשוב לך להגיד לי את זה בדף שיחתי? אתה נהנה להכניס לי אצבע לעין? ולמה אתה מקצץ אותו אם אתה סבור שיש למחוק אותו? בעיניי זה לא הגון. מעבר לכך, גרמת נזק בעריכתך גם מבחינת הגהה וגם מבחינת שבירת קישור בערך). נעם דובב - שיחה 15:36, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
יורי: סגנונו של נעם אכן רחוק מלהיות מושלם, אבל לא ברורה לי מטרת הודעתך כאן. אניח שכוונתך טובה, אבל צריך ללמוד גם איך אומרים ומתי אומרים ולא רק מה אומרים. דגש - שיחה 15:44, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
  1. נעם, אני לא מטיף לך מוסר. אני מציע הצעות ברוח ידידותית (פחות או יותר).
  2. אתה כל הזמן מתרעם על כך שמשתלחים בך ומאשימים אותך בדברים כאלה ואחרים. אתה טוען שאני מגיב בכל בירור. האומנם? או שמדובר בהאשמה חסרת ביסוס מצידך?
  3. אכן איני רואה חשיבות בערך אודותיך. מכיוון שדיברתי על הערך אודותיך, היה לי חשוב להבהיר שאני חושב שהוא חסר חשיבות (שלא ישתמע אחרת). זה לא קריטי לי ואם הדבר מפריע לך אתה מוזמן למחוק את החלק הזה בהודעתי. אמרתי זאת בדף שיחתך, כי לא חשבתי שזה כזה יפריע לך (לי למשל זה לא היה מפריע). למען הסר ספק, אני חושב שערך אודותיי (אם יכתב) יהיה חסר חשיבות אנציקלופדית ואתמוך במחיקתו. אני גם לא חושב שעובדה זו מורידה במשהו מכבודי.
  4. אכן ביצעתי עריכות בערך למרות שאני חשוב שהוא חסר חשיבות. לא ברור לי למה בעיניך זה לא הוגן. אני לא רואה מה דעתי על הערך רלוונטית לנושא. הערך צפוי להישאר במרחב הערכים תקופה מסוימת, וייתכן שגם תקופה ארוכה מאוד (בהינתן והוא לא ימחק בהצבעה). לכן הסרת פרטים טפלים היא חשובה כמו שהיא חשובה בכל ערך, רק שבערך הזה יש יותר פרטים טפלים מאחרים לדעתי ולכן טרחתי לערוך אותו. ככל שגרמתי נזק מבחינת שבירת קישור, אתה מוזמן לכתוב לי על מה מדובר ואני אתקן.
  5. דגש, המה אומרים ואיך אומרים ובפרט למי אומרים את זה, זה משהו שאני חושב שרובינו מתקשים איתו. נדמה לי שגם אתה לא תמיד מצטיין בכך. יורי - שיחה 16:04, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

בקשה להסרת דברים פוגעניים / לא רלוונטיים מדפי שיחה הקשורים בי

מבקש להסיר את דברי:
1. עוזי ו. בדף השיחה של גארפילד שכתב, בין היתר: "אם ישוחררו חרצובות נעם לשונו, נהיה נתונים בסכנה של ממש", "שפתו האלימה וההיסטרית", "נזקו של נעם לתרבות הדיון בוויקיפדיה עולה לאין שיעור על תועלתו המפוררת". נוסף על כך, הוא עשה לי עוול עצום בציטוט דבריי שעוותו ושהוצאו לגמרי מהקשרם: ""דברי הבלע מהמעלה הראשונה... זה לא אנושי,... דברי הסתה והתרת דם... אלימות שחוצה את כל הקווים האדומים כלפיי, נראה שדמי מותר". הדברים הללו נאמרו בתגובה להשוואה שערך גיאה ביני לבין אנס סדרתי. את הפרט הזה עוזי ו. "משום מה" שכח לציין. יתרה מזו, הביטוי בו השתמשתי "זה לא אנושי" שניתן לקרוא אותו כהתייחסות לבן אדם, התייחסו לכך שאי אפשר שלא להגיב בכעס על דברים האלו, ועוזי ו. בחר שלא להביא את הדברים הללו. אציין שמתחילת פעילותי במיזם ולאורך כל השנים עוזי ו. מתבטא מולי בתוקפנות רבה, כגון זו, ישנן עשרות מקרים כגון אלו (ואוכל לספק דוגמאות לרוב בנקל אם אתבקש). ולמרות שהתלוננתי על כך לא פעם, איש מהמפעילים / בירוקרטים לא עשה כנגד זה דבר. הבאתי דוגמאות לרוב גם בדף שיחתי זה. דיברתי על יחס לא סימטרי מולי אל מול עורכים אחרים, על דברים הרבה פחות חמורים מאלו אני נחסמתי בעבר.

2. שני אנונימיים (שעריכותיהם בדף השיחה ובדף הערך שלי / ספרי הן העריכות היחידות שלהם) אותם אני מוצא כפוגעניים ומתנגחים (זה המקום לציין שאנונימיים כאלו שמתנגחים בי בדפי שיחה רבים צצים חדשות לבקרים): 2A10:800B:B928:0:58FB:EB3:2167:2E1F ו-176.12.226.229

3. העריכה האחרונה של חיים 7 בדף הערך אודות ספרי (הלימת מילה) מכילה אד הומינם, היא נמחקה על ידו עם תקציר עריכה "מי שהיה צריך לראות ראה". מבקש להסתיר אותה גם מהיסטוריית הגרסאות.

4. ידידיה צ' צבאן מדף שיחת הערך אודותיי, שאני מוצא אותם כלא רלוונטיים (עורכים רבים קוראים את דף השיחה הזה / של גארפילד בהם הדברים מצויינים, והשאר שמים לב שאני לא מגיב שם כבר): "ראוי לציין לידיעת העוברים בדף שנעם דובב נחסם אמש מעריכת הערך ודף השיחה למשך שבוע ("חסימה מונעת"), ולפיכך אין טעם לפנות אליו כאן....
עדכון: נחסם לשלושה חודשים." עדכון שלי: בוצע על ידי ידידיה עצמו.

דגש, אודה לסיועך בנושא בסעיפים 1-3 לעיל. נעם דובב - שיחה 14:13, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

הסרתי את דבריי, שנוספו מלכתחילה בהתאם לבקשתך מעומר לעיל. כדאי שתסיר את חתימתי מהציטוט היות שהיא גורמת לשיבוש בכלי "דיונים נוחים".
לגבי שחרור החסימה: תנוח דעתך, למיטב הבנתי אין סיכוי שהערך על אודותיך יימחק, וכנראה אף לא יעלה להצבעה. להבנתי ממש לא כדאי (גם לך) שתחזור לכתוב בדף השיחה שהוציא ממך רגשות משמעותיים כל־כך. בברכה, ידידיה צבאן (שיחה) 14:37, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תודה, ידידיה. מעריך זאת. אתה צודק, ביקשתי מעומר כשזה היה טרי, ותכננתי אחר כך לבקש להסיר כי זה יאבד מהרלוונטיות שלו, ולא רלוונטי לדף שיחת הערך העוסק בי. ישנם מספר עורכים שכתבו שאינם רואים חשיבות בערך (בנוסף לחיים 7 שהניח את תבנית החשיבות על הערך) מספיק שאחד מהם יתעקש והערך יעלה למחיקה. מצר על כך שהזכרתי את הערך על אביך, ואותך ואת אחיך בהקשר זה (כתגובה לדודך, עוזי ו., שאני חש מאוד פגוע ממנו לאורך זמן רב, ראה סעיף 1 לעיל). כעת אני מבין שלא היה לזה מקום. אתה מוזמן למחוק את תגובותיי בהקשר זה. לבקשתך הסרתי את חתימתך. נעם דובב - שיחה 15:46, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
הטיפול בבקשה 1 קצת מורכב – אני באמצע התייעצות איך וכיצד לפעול
בקשה מספר 2: לא הבנתי במה אתה מעוניין, אשר לאנונימיים הללו (ואשמח אם תקשר אותם בפורמט [[מיוחד:תרומות/מספר הכתובת]]
בקשה מספר 3 – אני לא רואה הצדקה בהסתרה של הגרסאות מההיסטוריה.
בברכה, דגש - שיחה 15:57, 9 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]