קברט וולטייר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ניסוח
שורה 30: שורה 30:


== מורשת ==
== מורשת ==
חברי להקות כמו [[דפש מוד]], [[סקיני פאפי|סקיפי פאפי]], [[ניו אורדר]], Front Line Assembly, Front 242 ו[[באוהאוס (להקה)|באוהאוס]] כינו את קברט וולטייר כהשפעה מוזיקלית חשובה.<ref>אלן קרוס (2012). סקיני פאפי: ההיסטוריה הסודית. הרפר קולינס. <nowiki>ISBN 9781927002124</nowiki>. "לאחר שגילו את טרור החבטות והרעשים ברמה התעשייתית של להקות בריטניה כמו Throbbing Gristle וקברט וולטייר, ואת מצב הרוח של באוהאוס, Joy Division, New Order מוקדם ו- Depeche Mode, קי ואוגר יצאו ליצירת מותג משלהם. של התקפה אלקטרונית ".</ref> הקבוצה נחשבת גם מודל לחיקוי חשוב בסצנת הטכנו הבריטית.<ref>[https://www.theguardian.com/music/2012/jun/09/british-industrial-techno-new-wave The new wave of British industrial techno … and you can dance to it]
חברי להקות כמו [[דפש מוד]], [[סקיני פאפי|סקיפי פאפי]], [[ניו אורדר]], Front Line Assembly, Front 242 ו[[באוהאוס (להקה)|באוהאוס]] כינו את קברט וולטייר כהשפעה מוזיקלית חשובה.<ref>אלן קרוס, סקיני פאפי: ההיסטוריה הסודית.
"לאחר שגילו את טרור החבטות והרעשים ברמה התעשייתית של להקות בריטיות כמו [[סחוס רוטט]] וקברט וולטייר, ואת מצב הרוח של באוהאוס, Joy Division, New Order מוקדם ו- Depeche Mode, יצאו קי ואוגר ליצירת מותג משלהם של התקפה אלקטרונית."
הרפר קולינס (2012). <nowiki>ISBN 9781927002124</nowiki>. </ref> הקבוצה נחשבת גם מודל לחיקוי חשוב בסצנת הטכנו הבריטית.<ref>[https://www.theguardian.com/music/2012/jun/09/british-industrial-techno-new-wave The new wave of British industrial techno … and you can dance to it]


[[הגרדיאן|הגארדיאן]]</ref> לדברי אל יורגנסן, קברט היה גם אחד הכוחות המניעים מאחורי התפתחות מוזיקת ​​האוס בצפון אמריקה מסוף שנות השמונים ואילך<ref>''It's Not Easy Being Ministry'' In: ''Option'' Januar 19960</ref>.
[[הגרדיאן|הגארדיאן]]</ref> לדברי אל יורגנסן, קברט היה גם אחד הכוחות המניעים מאחורי התפתחות מוזיקת ​​האוס בצפון אמריקה מסוף שנות השמונים ואילך<ref>''It's Not Easy Being Ministry'' In: ''Option'' Januar 19960</ref>.

גרסה מ־21:47, 2 באוקטובר 2021

קברט וולטייר
Cabaret Voltaire
שם במה The Pressure Company עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה שפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אינדסטריאל
חברת תקליטים וירג'ן רקרודס, מיוט
שיתופי פעולה בולטים מיניסטרי
brainwashed.com/cv/
פרופיל ב-IMDb
חברים
Richard H. Kirk עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קברט וולטייר היא להקת אינדסטריאל וטכנו משפילד, הקרויה על שם קברט וולטר שהוקם בציריך בידי האמן והמשורר הדאדאיסט הוגו באל.

היסטוריה

קברט וולטייר נוסדה בשנת 1973 בשפילד על ידי סטיבן מלינדר, ריצ'רד ה. קירק וכריס ווטסון והייתה בעיקר פרויקט ליצירת צלילים ניסיוניים ולא לכתיבת שירים. בהופעתם הראשונה נתקלו חברי הלהקה בקהל עוין שדחה את הצלילים האלקטרוניים שלהם וציפה לרוקנרול. המוזיקאים אף הותקפו וסטיבן מלינדר שבר עצם חוליות. קבלתם בציבור השתפרה רק עם הופעת הפאנק במחצית השנייה של שנות השבעים.

לאחר שהחותמו בחברת התקליטים Rough Trade Records בשנת 1978, זכו האלבומים הראשונים שלהם להצלחה במכירות. לאחר סיבובי הופעות מוצלחים באירופה, אמריקה ויפן, החליט כריס ווטסון לעזוב את הלהקה ב-1983. באותה שנה השתתפה הלהקה בפסקול הסרט ג'וני יסנו מאת פיטר קארי. במקביל, השתנה הסגנון המוסיקלי שלהם לכיוון מסחרי יותר. עם האלבום The Crackdown, שיצא בחברת וירג'ן רקורדס, הם השיגו את מיקומם הגבוה ביותר במצעד הבריטי, מספר 31. באלבומים ובסינגלים כמו I Want You ו Don't Argue.

הלהקה עירבה השפעות מטכנו, אינסדטריאל, סינתפופ ועוד. בשנת 1988 הקליטה הקבוצה את האלבום Groovy, Laid-Back and Nasty בשיקגו עם מרשל ג'פרסון. תחת השם Acid Horse, עבדו חברי הלהקה יחד עם הלהקה האמריקאית מיניסטרי. בשנת 1989.[1] בשנת 1994 קברט וולטייר התפרקה לראשונה.

לאחר שקירק החיה את ההרכב ללא שני עמיתיו המקוריים, הופיעו שיתופי פעולה עם קורה ו"טיבולי "בשנים 2009 ו -2010. עם זאת, קירק שלל במפורש איחוד עם ההרכב המקורי בשנת 2011. יצא אלבום חדש של קברט וולטייר, Shadow of Fear, ב- Mute Records, אך ריצ'רד ה. קירק בלבד היה זה שיצר אותו בפועל.

מורשת

חברי להקות כמו דפש מוד, סקיפי פאפי, ניו אורדר, Front Line Assembly, Front 242 ובאוהאוס כינו את קברט וולטייר כהשפעה מוזיקלית חשובה.[2] הקבוצה נחשבת גם מודל לחיקוי חשוב בסצנת הטכנו הבריטית.[3] לדברי אל יורגנסן, קברט היה גם אחד הכוחות המניעים מאחורי התפתחות מוזיקת ​​האוס בצפון אמריקה מסוף שנות השמונים ואילך[4].

הערות שולייים

  1. ^ אסיד האוס באתר Discogs
  2. ^ אלן קרוס, סקיני פאפי: ההיסטוריה הסודית. "לאחר שגילו את טרור החבטות והרעשים ברמה התעשייתית של להקות בריטיות כמו סחוס רוטט וקברט וולטייר, ואת מצב הרוח של באוהאוס, Joy Division, New Order מוקדם ו- Depeche Mode, יצאו קי ואוגר ליצירת מותג משלהם של התקפה אלקטרונית." הרפר קולינס (2012). ISBN 9781927002124.
  3. ^ The new wave of British industrial techno … and you can dance to it הגארדיאן
  4. ^ It's Not Easy Being Ministry In: Option Januar 19960