יוטפנג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''יוּטְפֶּנְג''' (ב[[כתב סיני|סינית]]: 粵拼, ביוטפנג: Jyut6ping3, תעתיק ייל: Yuhtping) היא שיטת [[ליטון (בלשנות)|תעתוק ללטינית]] של השפה ה[[קנטונזית תקנית|קנטונזית]] שפותחה ב־[[1993]] על ידי "החברה ה[[בלשנות|בלשנית]] של [[הונג קונג]] (LSHK), שהיא [[מוסד ללא כוונת רווח]] שפועל בתחום הבלשנות הסינית. שמה הרשמי הוא '''"סכמת ה[[ליטון (בלשנות)|ליטון]] לקנטונזית של החברה הבלשנית של''' '''הונג קונג"'''Linguistic Society of) Hong Kong Cantonese Romanization Scheme). שיטה זו ושיטת ייל לליטון של קנטונזית משמשות לאותה המטרה.
'''יוּטְפֶּנְג''' (ב[[כתב סיני|סינית]]: 粵拼, ביוטפנג: Jyut6ping3, תעתיק ייל: Yuhtping) היא שיטת [[ליטון (בלשנות)|תעתוק ללטינית]] של השפה ה[[קנטונזית תקנית|קנטונזית]] שפותחה ב־[[1993]] על ידי "החברה ה[[בלשנות|בלשנית]] של [[הונג קונג]] (LSHK), שהיא [[מוסד ללא כוונת רווח]] שפועל בתחום הבלשנות הסינית. שמה הרשמי הוא '''"סכמת ה[[ליטון (בלשנות)|ליטון]] לקנטונזית של החברה הבלשנית של''' '''הונג קונג"''' (Linguistic Society of Hong Kong Cantonese Romanization Scheme). שיטה זו ושיטת ייל לליטון של קנטונזית משמשות לאותה המטרה.


השם יוטפנג הוא קיצור ו[[הלחם בסיסים]] המורכב מאות הראשונה בביטוי יוּטְיוּאֵה (סינית: 粵語, יוטפינג: Jyut6jyu5) שמשמעו "שפת יוּאֵה" (משפחת ניבים אליה משתייכת גם הקנטונזית) ו[[פין-יין]], שיטת הליטון הנהוגה ב[[מנדרינית]].
השם יוטפנג הוא קיצור ו[[הלחם בסיסים]] המורכב מאות הראשונה בביטוי יוּטְיוּאֵה (סינית: 粵語, יוטפינג: Jyut6jyu5) שמשמעו "שפת יוּאֵה" (משפחת ניבים אליה משתייכת גם הקנטונזית) ו[[פין-יין]], שיטת הליטון הנהוגה ב[[מנדרינית]].

גרסה מ־09:42, 29 בדצמבר 2021

יוּטְפֶּנְגסינית: 粵拼, ביוטפנג: Jyut6ping3, תעתיק ייל: Yuhtping) היא שיטת תעתוק ללטינית של השפה הקנטונזית שפותחה ב־1993 על ידי "החברה הבלשנית של הונג קונג (LSHK), שהיא מוסד ללא כוונת רווח שפועל בתחום הבלשנות הסינית. שמה הרשמי הוא "סכמת הליטון לקנטונזית של החברה הבלשנית של הונג קונג" (Linguistic Society of Hong Kong Cantonese Romanization Scheme). שיטה זו ושיטת ייל לליטון של קנטונזית משמשות לאותה המטרה.

השם יוטפנג הוא קיצור והלחם בסיסים המורכב מאות הראשונה בביטוי יוּטְיוּאֵה (סינית: 粵語, יוטפינג: Jyut6jyu5) שמשמעו "שפת יוּאֵה" (משפחת ניבים אליה משתייכת גם הקנטונזית) ופין-יין, שיטת הליטון הנהוגה במנדרינית.

מכיוון שהקנטונזית היא שפה טונאלית, כלומר שפה שבה גובה הצליל קובע את משמעות המילה, ומכיוון שבאלפבית לטיני אין סימנים לציון טון, היוטפנג משתמש בספרות כדי לייצג טון.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יוטפנג בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא שפות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.