אשור-דן השני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
QWERTY (שיחה | תרומות)
מ קטגוריה
QWERTY (שיחה | תרומות)
מ הורדת קט' מיותרות
שורה 9: שורה 9:
אחרי מותו, עלה לשלטון בנו, [[אדד-ניררי ב']].
אחרי מותו, עלה לשלטון בנו, [[אדד-ניררי ב']].
[[category:מלכי אשור]]
[[category:מלכי אשור]]
[[category:מסופוטמיה]]
[[category:העת העתיקה]]

גרסה מ־11:38, 29 בינואר 2005

אשור-דן ב', מלך באשור בשנים 934 עד 912 לפנה"ס.

אשור נעורה מרבצה בשנת 934 לפנה"ס עם עלייתו של אשור-דן ב' לכס המלוכה. מלך זה הוא הראשון עליו קיימות ידיעות על מסעות מלחמה לאחר תקופה ארוכה של העדר איזכור למסעות כאלו בכתובות אשוריות. מימיו החלו להגיע גם 'אנלים' (לוחות שנה מלכותיות) מסודרים.

מבין האזורים המזוהים, אליהם ערך אשור-דן ב' מסעות, יש למנות 3 מסעות נגד הארמים במערב, נגד ארץ כותמוחי באזור מלטיה באסיה הקטנה, נגד ארץ מוצרי (ג'בל מקלוב), הנמצאת כ-45 ק"מ מצפון-מזרח לנינווה, ונגד ארץ כירורי שבין נינווה לאגם אורמיה. מסעות אלו נערכו, אם-כן, בכיוון מערב, צפון ומזרח, וחלקם היו ארוכים. בתיאור מסעות אלו התגלתה מדיניות אשורית חדשה כלפי האזורים הנכבשים: סיפוחם לממלכת אשור. דיניות זו ננקטה כלפי המדינות הארמיות הקרובות לממלכת אשור. במקביל לכך, וככל הנראה במטרה לשקם את השבויים ע"י השלל שהביא עמו אשור-דן ב' ממסעותיו, הוא ביצע פעולות שיקום בכל ממלכת אשור, וכך הוא כתב: "בכל ארץ אשור בניתי בניינים ועשיתי מחרשות. הגדלתי אוצרות התבואה מעל לאלו שהיו בימי אבותי והגדלתי את מספר הסוסים".

על פעולות הבניה שלו יש בידינו עדויות משלימות מכתובת הבניה שלו שנחשפה בעיר אשור, בה הוא מספר על כך שהקים את "שער עובדי המתכת" – השער הראשי של העיר אשור לכיוון מערב, דבר המרמז על חידושה של התנועה המסחרית בימיו מערבה.

אחרי מותו, עלה לשלטון בנו, אדד-ניררי ב'.