Cygwin – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
Loveless (שיחה | תרומות)
מ רובוט מוסיף: ko:시그윈
שורה 40: שורה 40:
[[it:Cygwin]]
[[it:Cygwin]]
[[ja:Cygwin]]
[[ja:Cygwin]]
[[ko:시그윈]]
[[lv:Cygwin]]
[[lv:Cygwin]]
[[nl:Cygwin]]
[[nl:Cygwin]]

גרסה מ־11:23, 20 ביולי 2007

סייגווין על Windows XP

Cygwin (להלן: סייגווין) היא אוסף של תוכנות ושל כלים חופשיים שפותחו במקור על־ידי Cygnus Solutions כדי לאפשר למערכות החלונות למיניהן להתנהג כמו מערכת יוניקס. סייגווין נועדה בעיקר להקל על הסבה (porting) של תוכנות הרצות על ארכיטקטורת POSIX, כך שיעבדו על מערכות Windows. תוכנות שהוסבו ל־Windows על־ידי סייגווין רצות בצורה אופטימלית במערכות NT, ויכולות לרוץ בצורה משביעת רצון במערכות 9x. כיום, סייגווין מפותחת על־ידי צוות המפתחים של Red Hat ואחרים, והיא עובדת על כל מערכות חלונות, פרט לגרסת CE.

סייגווין כוללת ספריית פקודות (קובץ cygwin1.dll המתנהג כאמולטור), הנקראות בעגה של Win32 פקודות API, כלי פיתוח מבית GNU כמו GCC ו־GDB כדי לאפשר פיתוח תוכנה בסיסי, ומספר יישומים נפוצים של יוניקס שעברו הסבה. המערכת הגרפית X התווספה לסייגווין ב־2001.

  • סייגווין לא מריצה יישומי לינוקס על חלונות, אלא בעזרתה יש לבנות את התוכנות מקוד המקור כדי שיפעלו תחת חלונות.
  • סייגווין לא מאפשרת ליישומי חלונות להשתמש בפונקציות של לינוקס. שוב, כדי שתוכנות יוכלו להשתמש בפונקציונליות של לינוקס, יש לבנות אותן מחדש מקוד המקור בעזרת Cygwin.

חברת Red Hat מוציאה את סייגווין תחת רישיון GPL, אך עם סעיף המחייב שתוכנות המתמשות בסייגווין יהיו תחת רישיון של קוד פתוח. Red Hat גם מאפשרת לרכוש רישיון שיאפשר לגורמים מסחריים להשתמש בסייגווין.

קיימים יישומים רבים שעברו הסבה מלינוקס לחלונות וניתן להריץ אותם אך ורק בנוכחות cygwin1.dll.

היסטוריה

סייגווין התחילה את דרכה ב־1995 כפרויקט של סטיב צ'מברליין, מהנדס ב־Cygnus, ששם לב שחלונות NT ו־95 משתמשות באובייקטים שכבר היו קיימים ב־GNU, וש־GNU עצמה תומכת במחשבי x86. כך, לפחות בתאוריה, ניתן היה לנתב את GCC כדי שהוא יהדר עבור חלונות. תאוריה זו הוכחה כנכונה והפכה לאב־הטיפוס של סייגווין.

השלב הבא היה לפתח GCC שירוץ על מערכות Windows, אך זה דרש פונקציונליות רבה של יוניקס, כך שהפתרון היה "לתרגם" קריאות של יוניקס לפקודות בחלונות.

עד 1996 מפתחים נוספים הצטרפו לפרויקט, והיה כבר ברור שסייגווין תהיה דרך נוחה לספק את הכלים של Cygnus למערכות Windows (קודם לכן השתמשו ב־DJGPP). הנוחיות באה לידי ביטוי במיוחד באפשרות של מהדר רב־פלטפורמי ורב־כיווני. בסביבות 1998, Cygnus החלה להציג את סייגווין כחבילה נפרדת העומדת בזכות עצמה.


קישורים חיצוניים

תבנית:נ