ויקינג מטאל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
Metalholic (שיחה | תרומות)
מ קישור חיצוני
שורה 46: שורה 46:
* [[ת'ירפינג]] (Thyrfing)
* [[ת'ירפינג]] (Thyrfing)


==קישורים חיצוניים==
* [http://metalist.co.il/ArticlePrivate.asp?id=140 הויקינגים - מהמיתולוגיה למוזיקת המטאל]- מתוך האתר [[מטאליסט הפקות|מטאליסט]]


{{הבי מטאל}}
{{הבי מטאל}}

גרסה מ־15:11, 4 בספטמבר 2007

ויקינג מטאל הוא שם לז'אנר המתאפיין בליריקה ובמוזיקה הייחודים לו ושייך לפולק מטאל ולבלאק מטאל. המונח ויקינג מטאל יוזכר בהקשר ללהקות שמבססות את הליריקה שלהן על ההיסטוריה הוויקינגית, סיפורי עם ומעשיות מארצות הצפון וכמובן במיתולוגיה הנורדית. אף על פי שרוב להקות הויקינג מטאל מבססות את המוזיקה שלהן על הבלאק מטאל או על הפולק מטאל, להקות ויקינג מטאל מכסות קשת רחבה של ז'אנרים במטאל ומושפעות ממגוון רחב של ז'אנרים, כמו למשל:מטאל סימפוני, דת' מטאל ות'ראש מטאל.

מקורות

מקורו של הויקינג מטאל בלהקת הבלאק מטאל בת'ורי והוא מתוארך לשנה 1988 בה הוציאה הלהקה את אלבומה הרביעי Blood Fire Death. האלבום שואב את רוב מאפייניו האומנותיים מהבלאק מטאל הגולמי שעשתה בת'ורי לפניו, אך משולבים בו אלמנטים המעשירים את האטמוספירה המלחמתית שנועדה לתאר את הנושא הכללי של האלבום - המיתולוגיה הנורדית. מכל מקום, האלבום שמסמל את התהוותו הסופית של הויקינג מטאל הוא אלבומה החמישי של בת'ורי הנושא את השם Hammerheart שיצא בשנת 1990. האלבום מדגיש יותר את האלמנטים האטמוספריים העשירים ששולבו יחד עם הבלאק מטאל באלבום Blood Fire Death, בעוד הקווים האסתטיים של הבלאק מטאל נעלמו כמעט לגמרי. האלבום Hammerheart יחד עם האלבום The Wayward Sons of Mother Earth, של להקת הפולק מטאל האנגלית סקיקלאד, נחשבים לאלבומי אבן דרך בהיסטוריה של הפולק מטאל.

קווי דמיון, מאפיינים מוזיקלים ונושאים

הויקינג מטאל הוא ז'אנר קשה לקטלוג מבחינה טכנית, היות שלא תמיד יש לו קווים מוזיקליים ייחודים לו כתוצאה מהתבססותן של להקות על תתי-ז'אנרים אחרים במטאל(בעיקר בלאק מטאל ופולק מטאל). למרות זאת, להקות ויקינג מטאל חולקות במשותף נושאים, ערכים ואף השקפות עולם דומות: אחוז ניכר מלהקות הויקינג מטאל רוחשות יראת כבוד לאמונה הגרמאנית הפאגאנית העתיקה ולאמונות הנורדיות המבוססות עליה, לתרבות הויקינגית ואף דוחות את הדת הנצרות ומבזות אותה עקב המרתם של תושבי צפון אירופה הפאגאנים לנצרות. רוב להקות הויקינג מטאל מגיעות מסקנדינביה או מגרמניה ומזהות עצמן עם אמונות פאגאניות גרמאניות ובעיקר עם אמונות נאו-פאגניות כמו האסאטרו (Ásatrú).

המוזיקה של להקות הויקינג מטאל בדרך-כלל מדגישה את המלודיות העממיות המבוססות על עבודת גיטרה המזכירה בדרך כלל את הפריטות המהירות של הבלאק מטאל או הדגשה הנעשית בעזרת כלים אתניים. בנוסף נעשית רומנטיזציה מוזיקלית והפיכת המוזיקה לאפית יותר על מנת לדמות אותה לרוח הנורדית הפאגאנית ולהעשירה באטמוספירה הירואית.

בעוד להקות מסוימות כותבות ושרות את שיריהן באנגלית על מנת להגיע לקהל מאזינים רחב יותר, להקות רבות כותבות את הליריקה שלהן בשפות האם המדוברת מארץ בה הן באו:שבדית, נורבגית, איסלנדית, גרמנית, דנית ומקצת מהלהקות גם בפינית. חלק מהלהקות אף משתמשות בניבים מקומיים בהתאם למיקומן או בגרסאות הארכאיות של שפות האם שלהן.

רשימת להקות ויקינג מטאל

קישורים חיצוניים

הבי מטאל
תת-סוגות
מטאל קיצוני (כולל בלאק מטאל, דת' מטאל, דום מטאל, ספיד מטאל, ת'ראש מטאל) • גרוב מטאלפאוור מטאלמטאל גותי (דום-דת' גותי, מטאל גותי סימפוני) • מטאל סימפוניגלאם מטאל
סוגות היתוך
מטאל אלטרנטיבי (כולל נו-מטאל, ראפ מטאל, פאנק (Funk) מטאל) • מטאלקור (כולל דת'קור) • גריינדקוראינדסטריאל מטאלפולק מטאלמטאל נאו-קלאסיפרוגרסיב מטאלסלאדג' מטאלסטונר רוקגראנג'
סצינות אזוריות
דת' מטאל סקנדינביהגל החדש של ההבי מטאל הבריטיהקשיחות הגרמנית החדשה
ראו גם
מטאל בישראלמטאליסטפוליטיקה במטאלפולחן השטן במטאל
פורטל הבי מטאל