אקצרה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
WJ (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
חובבשירה (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''הקצרה''' היא שיטת תיאור של אשליית מרחב בציור או בתבליט באמצעות דמויות ועצמים המוצבים בזווית למישור התמונה היוצרת אשליה שהם נסוגים במרחב.הדמות או החפץ "מוקצר" על דרך האשלייתיות באופן שייראה כמצוי במישור ה"חותך" את מישור התמונה . אשלייתיות זאת נוצרת באמצעות הגדלת ממדיהם של החלקים הסמוכים לקדמת התמונה והקטנת ממדי החלקים הרחוקים ממנה, ובאמצעים פרספקטיביים נוספים.
'''הקצרה''' היא שיטת תיאור של אשליית מרחב ב[[ציור]] או ב[[תבליט]] באמצעות דמויות ועצמים המוצבים בזווית למישור התמונה היוצרת אשליה שהם נסוגים במרחב.הדמות או החפץ "מוקצר" על דרך האשלייתיות באופן שייראה כמצוי במישור ה"חותך" את מישור התמונה . אשלייתיות זאת נוצרת באמצעות הגדלת ממדיהם של החלקים הסמוכים לקדמת התמונה והקטנת ממדי החלקים הרחוקים ממנה, ובאמצעים [[פרספקטיבה|פרספקטיביים]] נוספים.


{{קצרמר}}
{{קצרמר|אמנות}}

גרסה מ־08:59, 30 במאי 2008

הקצרה היא שיטת תיאור של אשליית מרחב בציור או בתבליט באמצעות דמויות ועצמים המוצבים בזווית למישור התמונה היוצרת אשליה שהם נסוגים במרחב.הדמות או החפץ "מוקצר" על דרך האשלייתיות באופן שייראה כמצוי במישור ה"חותך" את מישור התמונה . אשלייתיות זאת נוצרת באמצעות הגדלת ממדיהם של החלקים הסמוכים לקדמת התמונה והקטנת ממדי החלקים הרחוקים ממנה, ובאמצעים פרספקטיביים נוספים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.