בולטימור רייבנס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
PipepBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: simple:Baltimore Ravens
שורה 41: שורה 41:
{{קבוצות ה-NFL}}

[[קטגוריה: NFL]]
[[קטגוריה: NFL]]



גרסה מ־19:25, 17 ביוני 2008

תבנית:קבוצת NFL בוליטמור רייבנס (Baltimore Ravens - עורבי בולטימור) היא קבוצת פוטבול אמריקאית מהעיר בולטימור שבמדינת מרילנד.

היסטוריה

סיפורה של הבולטימור רייבנס הוא חריג, אפילו בנוף הספורט האמריקאי בו מעבר של קבוצה מעיר אחת לאחרת הוא תופעה שכיחה. בולטימור, אותה עזבו הקולטס לטובת אינדיאנפוליס זכתה מן ההפקר כאשר הקליבלנד בראונס "נתקעה" ללא מעון. אמנם היה לבראונס מגרש ביתי אך הוא היה מיושן ומוזנח. הנהלת הקבוצה רצתה להישאר בקליבלנד בקרב אוהדיה הנאמנים אך מאחר ולא הוקם לקבוצה אצטדיון חדיש חלופי, נאלצה היא לנדוד לבולטימור.

כך, בקיץ 1996, הפוטבול חזר לבולטימור. אך כאן לא נסתיימה הפרשה, אוהדי הפוטבול בבולטימור לא רצו כל קשר לבראונס ועל כן כינויה של הקבוצה שונה, צבעיה הוחלפן ואף חברי היכל התהילה של הבראונס נשארו בקליבלנד. למעשה נוצרה כאן קבוצה חדשה. ניתן אף לקחת את הנושא צעד נוסף קדימה ולציין כי רבים מאוהדי הבולטימור קולטס רואים את הרייבנס כממשיכי דרכה של הקבוצה שעברה לאינדיאנפוליס. באשר לבראונס? כבר בשנת 1996, עת מעברה של הקבוצה לבולטימור, נקבע כי הקליבלנד בראונס תקום מחדש. במגרש חדש בעיר אך עם אותו כינוי, אותו סמל ואותם צבעים. קבוצה זו אכן הוקמה בשנת 1999.

שלוש העונות הראשונות של הרייבנס הסתיימו כולן ללא הגעה לפלייאוף. בעונה הרביעית (1999) ועם מעבר הקבוצה לאצטדיונה החדש,אצטדיון בנק M&T, הגיע השיפור המיוחל. אמנם גם בעונה זו הרייבנס לא הגיעו לפלייאוף אך זה קרה רק בעקבות הפסד במחזור האחרון של העונה הסדירה. קפיצת המדרגה נראתה באופק. עונה חלפה, והגיעה הקפיצה. את עונת 2000 לא ישכחו בבולטימור זמן רב, הקבוצה הגיעה לראשונה לפלייאוף וחרף היותה אנדרדוג סללה את דרכה לסופרבול 35 אשר נערך בטמפה. סיפור הסינדרלה המשיך גם בסופרבול עת רמסו הרייבנס את הניו יורק ג'איינטס 7-34. ריי לואיס, שחקן ההגנה של הרייבנס אשר נבחר גם לשחקן היעיל ביותר בסופרבול (MVP), היה העוגן של הקבוצה באותה עונה קסומה. מאז אותה עונה מופלאה, הצליחו הרייבנס להעפיל עוד פעמיים לפלייאוף, אך לסופרבול לא הצליחו להגיע.

קישורים חיצוניים

בולטימור רייבנס- האתר הרשמי