טים טאם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Dalaz777 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Dalaz777 (שיחה | תרומות)
הרחבה
שורה 20: שורה 20:


==ברחבי העולם==
==ברחבי העולם==
מרבית המכירות של המוצר הן באוסטרליה וב[[ניו זילנד]]. עד לאחרונה ניתן היה להזמינו דרך ה[[מרשתת]] (אינטרנט). המוצר ממשיך להמכר ברחבי העולם:
* ב[[ארצות הברית]] נמכר הטים טאם תחת השם 'Double Trouble' (צרות כפולות). ניתן היה להשיגו במארזים של 3 חבילות. כמו כן, ישנן רשתות שמוכרות מזון המיוצר באוסטרליה, וחברות המתעסקות בהזמנת מזון ב[[דואר]].
* ב[[בריטניה]] נמכר מוצר דומה שיצא לשוק כ-30 שנה לפני בטים טאם האוסטרלי ומיוצר על ידי חברה מתחרה. עם זאת, הטים טאם מיובא מאוסטרליה לבריטניה בקנה מידה נרחב.
* ל[[ישראל]] הגיע הטים טאם בעקבות ביקוש בקרב ישראלים שגרו או טיילו באוסטרליה. מיובאים בעיקר הטעמים 'קלאסי' ו'ציפוי כפול'. נכון לשנת 2004, נמכרו בישראל כ-700,000 חבילות בשנה.
* הטים טאם מיובא גם ל[[אירלנד]], [[קנדה]], [[הרשות הפלשתינית]], [[הונג קונג]], [[סינגפור]], [[הפיליפינים]], [[הודו]], [[אינדונזיה]], [[יפן]], [[סין]] ו[[טאיוון]].

==אכילת הטים טאם==

גרסה מ־16:17, 15 בספטמבר 2008

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

טים טאם הוא חטיף המיוצר על ידי החברה האוסטרלית Arnott's. לראשונה הוא יוצר בשנת 1964.

החטיף הוא מעין אפיפית המורכבת משני בישקויטים שביניהם קרם (לרוב שוקולד) והיא מצופה בשוקולד. בחבילה אחת של של טים טאם יש כ-11 יחידות.

על פי נתוני היצרנית, היקף המכירות עומד על כ-35 מיליון חבילות ברחבי העולם הכל שנה (כ-400 מיליון יחידות). שיא המכירות הוא באוסטרליה, שם צורך אדם בממוצע ב-1.7 חבילות טים טאם בשנה.

מקור השם טים טאם הוא בשמו של סוס מירוץ. ה-1958 הלך בעלי החברה דאז, רוס ארנוט, לראות את מירוץ סוסים בקנטאקי (הקנטאקי דרבי) והחליט שהחטיף יקרא על שם הסוס הזוכה (טים טאם).

מוצרים

בדומה לחטיפים רבים מצליחים, פותחו מספר טעמים לטים טאם, וביניהם: רגיל, ציפוי כפול, קרמל, מוקה, שוקולד מריר, שוקולד צ'ילי (מתובל), פירות יער, טראפל ותפוז.

ב-2004 יצאה סדרת מוצרי טים טאם בטעמים אלכוהוליים. על החברה נמתחה ביקורת שכן בהתחשב בפופולאריות של החטיף, מכירתו בסופרמרקטים רגילים עלולה לגרום לילדים לפתח התמכרות.

ב-2006 הוציאה החברה מהדורה מוגבלת של טים טאם בטעם תות, שאחוזים ממכירתו נתרמו למאבק בסרטן השד.

חברת ארנוט'ס השיקה ב-2005 סוג שונה של טים טאם בצורת כדורי בישקויט מצופים שוקולד (במקום שני בישקויטים מלבניים).

ברחבי העולם

מרבית המכירות של המוצר הן באוסטרליה ובניו זילנד. עד לאחרונה ניתן היה להזמינו דרך המרשתת (אינטרנט). המוצר ממשיך להמכר ברחבי העולם:

  • בארצות הברית נמכר הטים טאם תחת השם 'Double Trouble' (צרות כפולות). ניתן היה להשיגו במארזים של 3 חבילות. כמו כן, ישנן רשתות שמוכרות מזון המיוצר באוסטרליה, וחברות המתעסקות בהזמנת מזון בדואר.
  • בבריטניה נמכר מוצר דומה שיצא לשוק כ-30 שנה לפני בטים טאם האוסטרלי ומיוצר על ידי חברה מתחרה. עם זאת, הטים טאם מיובא מאוסטרליה לבריטניה בקנה מידה נרחב.
  • לישראל הגיע הטים טאם בעקבות ביקוש בקרב ישראלים שגרו או טיילו באוסטרליה. מיובאים בעיקר הטעמים 'קלאסי' ו'ציפוי כפול'. נכון לשנת 2004, נמכרו בישראל כ-700,000 חבילות בשנה.
  • הטים טאם מיובא גם לאירלנד, קנדה, הרשות הפלשתינית, הונג קונג, סינגפור, הפיליפינים, הודו, אינדונזיה, יפן, סין וטאיוון.

אכילת הטים טאם