אמן בין-לאומי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Thijs!bot (שיחה | תרומות)
VolkovBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: hu:Nemzetközi mester (sakk)
שורה 45: שורה 45:
[[fi:Kansainvälinen mestari]]
[[fi:Kansainvälinen mestari]]
[[fr:Maître international]]
[[fr:Maître international]]
[[hu:Nemzetközi mester (sakk)]]
[[it:Maestro Internazionale]]
[[it:Maestro Internazionale]]
[[nn:Internasjonal meister i sjakk]]
[[nn:Internasjonal meister i sjakk]]

גרסה מ־19:59, 23 בספטמבר 2008

התואר אמן בינלאומי או בקיצור אב"ל ניתן לשחקני שחמט מצטיינים על ידי הארגון העולמי פיד"ה. התואר ניתן הן לגברים והן לנשים מאז שנת 1950. תואר זה ניתן לכל החיים.

התואר הוא תואר ביניים בין התואר הראשון "אמן פיד"ה" או באנגלית (FIDE master (FM לבין התואר הגבוה יותר רב אמן (Grandmaster (GM.

לקבלת התואר נדרשות לרוב שלוש נורמות (תוצאות מספיקות לקבלת דרגה) בתחרויות בינלאומיות שבהן משתתפים אמנים בינלאומיים ורבי אמנים בינלאומיים לפני שפיד"ה תעניק את התואר לשחקן. מד כושר של אמן בינלאומי בדרך כלל בין 2400-2500 למרות שלעתים יהיו אמנים בינלאומיים חזקים שטרם הפכו לרבי אמנים עם מד כושר גבוה יותר.

במקרים נדירים תוענק הדרגה לשחקנים על השגים יוצאי דופן. לדוגמה, בכללים הנהוגים כיום, הזוכה באליפות העולם לשחמט לנוער יקבל דרגת אמן בינלאומי אם עדיין איננו מחזיק בדרגה זו. ניתן לקרוא את הכללים בפרסום הרשמי [1]

לאחר השגת תואר אמן בינלאומי מרבית השחקנים המקצוענים שמים לעצמם כמטרה להפוך לרבי אמנים. ישנה גם אפשרות להפוך לרב אמן מבלי לקבל דרגת אמן בינלאומי קודם לכן. ישנם לפחות שלושה שחקנים שדילגו על תואר אמן בינלאומי והם לארי כריסטיאנסן, בוריס גלפנד וולדימיר קרמניק.

תואר אמן בינלאומי ניתן גם לשחקני שחמט בהתכתבות על ידי האיגוד הבינלאומי ICCF וכן למחברי בעיות שחמט ולפותרי בעיות.

אמן בינלאומי הוא בדרך כלל ברבע האחוז העליון של השחקנים התחרותיים בעת שהוא מקבל את התואר. [2] נכון ליולי 2005 ישנם כ-2500 שחקנים הנושאים תואר זה.

פיד"ה גם מעניקה תואר אמן בינלאומי לנשים, שהדרישות להשגתו פחותות מזה של האמן הבינלאומי. אין כל מגבלה על נשים להשיג תואר אמן בינלאומי רגיל.


קישורים חיצוניים



הערות שוליים