עות'מאן השני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Loveless (שיחה | תרומות)
TXiKiBoT (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: br:Osman II
שורה 23: שורה 23:
[[ar:عثمان الثاني]]
[[ar:عثمان الثاني]]
[[bg:Осман II]]
[[bg:Осман II]]
[[br:Osman II]]
[[bs:Osman II]]
[[bs:Osman II]]
[[ca:Osman II]]
[[ca:Osman II]]

גרסה מ־04:17, 4 באפריל 2009

עות'מאן השני

עות'מאן השני (טורקית II. Osman, ‏ 3 בנובמבר 1604 עד 20 במאי 1622) או "עות'מאן הצעיר" (Genç Osman) היה הסולטן השישה-עשר של האימפריה העות'מאנית, ושלט בה מ-26 בפברואר 1618 ועד יום מותו.

עות'מאן השני היה בנו של הסולטן אהמט הראשון אך עם מותו של האחרון עלה לשלטון אחיו של אהמט הראשון ודודו של עות'מאן השני - מוסטפה הראשון. מוסטפה הראשון סבל מהפרעה נפשית כלשהי ולכן, לאחר ששלט על האימפריה באופן רשמי משך שנה, הוא הודח ועות'מאן השני מונה תחתיו ב-1618 בהיותו בן 14 בלבד. למרות גילו הצעיר הוא הוכיח את עצמו כמנהיג מוכשר וחתם על הסכם שלום עם הספווים ובכך השיג שקט בגבולה המזרחי של האימפריה. מאידך הוא הוביל את צבאו בפלישה לפולין וספג מפלה ניצחת בשנת 1621.

עות'מאן השני היה הסולטן הראשון שהכיר בנזק להתקדמות האימפריה לו גרם חיל היניצ'רים וסגר את בתי הקפה של חיילי הכוח בו נהגו להפגש ולתכנן את מזימותיהם. בנוסף הוא החל לתכנן את הקמתו של כוח צבאי נאמן שיהיה מבוסס בעיקר על טורקים ומוסלמים. התוצאה לא איחרה לבוא והיניצ'רים השתלטו על הארמון, כלאו את הסולטן והוציאו אותו להורג לאחר מאבק קצר. לגבי אופן מותו יש שתי גרסאות - לפי גרסה אחת הוכה במכת גרזן ולאחר מכן חנקו אותו הקמים עליו במיתר קשת; ולפי הגרסה האחרת מחצו את אשכיו ואז חנקו אותו בחבל.

עות'מאן השני הקדים את זמנו וחיסול חיל היניצ'רים הצליח רק לאחר יותר ממאתיים שנה.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:סדרה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקודם:
מוסטפה הראשון
שליטי האימפריה העות'מאנית
1618 - 1622
הבא:
מוסטפה הראשון