השומרים (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Dalaz777 (שיחה | תרומות)
הרחבה, עריכה
Dalaz777 (שיחה | תרומות)
הגהה, הרחבה
שורה 37: שורה 37:
עם זאת, דן מתחיל לחשוד בנעשה.
עם זאת, דן מתחיל לחשוד בנעשה.


בהלוויה של הקומיקאי, הגיבורים נזכרים שבעבר הקומיקאי היה בעל השפעה אדירה עליהם. הקומיקאי היה סוג של מנהיג ל"שומרים", מאחר והוא הגיבור הוותיק ביותר, ומאחר והוא היה בעבר חבר בקבוצת גיבורים שונה. קבוצה אשר הכילה את אמא של לורי. הקומיקאי, כך מתגלה, אינו גיבור נקי מחטאים. הוא ניסה לאנוס את אמא של לורי, רצח עשרות בני אדם, רצח אנשים חסרי פשע, בז לבני אדם, וחשוב מכל נהנה מכל זה. הקומיקאי רואה את העולם בדרכו המוזרה שלו, דרך צינית לגמרי. הוא מאמין שהשומרים קיימים כדי להגן על בני האדם מעצמם, ושבני האדם הם רשעים מטבעם.
בהלוויתו של הקומיקאי, הגיבורים נזכרים שבעבר הקומיקאי היה בעל השפעה אדירה עליהם. הקומיקאי היה סוג של מנהיג ל"שומרים", מאחר והוא הגיבור הוותיק ביותר, ומאחר והוא היה בעבר חבר בקבוצת גיבורים שונה שבה הייתה חברה גם אמא של לורי. הקומיקאי, כך מתגלה, אינו גיבור טיפוסי: הוא ניסה לאנוס את אמא של לורי, רצח עשרות בני אדם, רצח אנשים חסרי פשע, בז לבני אדם, ואף מכל נהנה מכל זה. הקומיקאי רואה את העולם בדרכו הצינית; הוא מאמין שהשומרים קיימים בכדי להגן על בני האדם מעצמם, ושבני האדם הם רשעים מטבעם.


מעט לאחר מכן, לורי נוטשת את חברה, ד"ר מנהטן, מאחר והוא שקוע בעבודתו ואינו שם לב אליה כלל. היא מאשימה אותו, כמו רבים לפניה, כי הוא מבין איך כל דבר ביקום עובד מלבד בני אדם, שכלל אינם מעניינים אותו.
ד"ר מנהאטן מופיע בתוכנית טלוויזיה כדי להסביר פרטים נוספים לגביו ולגבי הפרויקט עליו הוא עובד. אך בגלל גילוי מסעיר שחושף שכמה מחבריו לעבר, כולל אהובתו, חלו בסרטן, מנהאטן בטוח שכוחותיו הם אלה שגורמים לאנשים לחלות. וכאשר העיתונאים לוחצים עליו, מנהאטן משגר את עצמו הרחק משם, ומוצא את עצמו על [[מאדים]]. היעלמותו של מנהאטן, נותנת לרוסים מורל כדי להתקדם ולהמשיך באיום גרעיני על אמריקה.
ד"ר מנהטן מתראיין בתוכנית טלוויזיה כדי להסביר פרטים נוספים לגביו ולגבי הפרויקט עליו הוא עובד. בעקבות גילוי מסעיר שחושף כי כמה מחבריו לעבר, כולל אהובתו, ג'ני סלייטר, חלו בסרטן, מנהאטן בטוח שכוחותיו הם אלה שגורמים לאנשים לחלות. וכאשר העיתונאים לוחצים עליו, מנהאטן משגר את עצמו הרחק משם, לכוכה [[מאדים]]. היעלמותו של מנהאטן מדרבנת את הסובייטים להתחיל את [[הפלישה לאפגניסטן]] בכדי לבדוק האם היעלמותו של ד"ר מנהטן הינה תכסיס של האמריקנים.


לורי מסיימת את קשרה עם מנהאטן, ומגלה שהיא נמשכת לדן. דן שעדיין בלב ליבו להוט לשוב להילחם בפשע, ולורי שלא יודעת דבר חוץ מהמלחמה בפשע, מחליטים לשוב להיות גיבורי על. לאחר שמצילים מספר אזרחים מבניין בוער, הם קולטים שהעולם עדיין זקוק להם.
לורי מגלה שהיא נמשכת לדן, שעדיין להוט בליבו לשוב להילחם בפשע, ויחדיו הם מחליטים לשוב להיות גיבורי על. לאחר ששניהם מצילים מספר אזרחים מבניין בוער, הם מבינים שהעולם עדיין זקוק להם.


באותו הזמן, מנהיגי אמריקה פונים לאדריאן כדי לקבל עזרה. אך אדריאן מפציר בהם כי הם לא סיפקו לעולם את מה שהעולם היה זקוק מהם. באותו הרגע מגיע מתנקש אשר נכשל בניסיון ההתנקשות שלו באדריאן. אך לפני שאדריאן מצליח לחקור את המתנקש, האחרון מתאבד.
מעט לאחר אזהרתו של רורשאך כי אדריאן על הכוונת מאחר וחשף את זהותו, מגיע אל משרדו מתנקש אשר נכשל בניסיון ההתנקשות שלו באדריאן. אך לפני שאדריאן מצליח לחקור מי שלח את המתנקש, האחרון מתאבד.


רורשאך ממשיך בחקירה שלו, דבר שמוביל אותו לאויב מר מהעבר של בלייק, מולוך. אך במהרה רורשאך מגלה שאפילו לנבלים יש חיים לאחר מכן, מולוך פרש מחיי הפשע וכעת גוסס מסרטן. מולוך מספר לרורשאך שבלייק ביקר אותו ובכה את ליבו, כאשר הוא בעצם אומר שמולוך הוא אולי הדבר הכי קרוב לחבר. רורשאך כעת מבין עד כמה עצוב ובודד היה בלייק. אך החקירה שלו לא ממשיכה כפי שציפה, כי בביקור השני שלו אצל מולוך, הוא מוצא אותו מת. רורשאך נתפס על ידי המשטרה, לאחר שהופלל ברצח מולוך.
רורשאך ממשיך בחקירה שלו, דבר שמוביל אותו לאויב מר מהעבר של בלייק, מולוך. אך במהרה רורשאך מגלה שאפילו לנבלים יש חיים לאחר מכן, מולוך פרש מחיי הפשע ומצא עבודה בעזרת חברת "פירמידה" וכעת הוא גוסס מסרטן. מולוך מספר לרורשאך שבלייק ביקר אותו כשהיה שיכור, ובכה באומרו כי מולוך הוא אולי הדבר הכי קרוב לחבר. רורשאך כעת מבין עד כמה עצוב ובודד היה בלייק. בביקורו השני אצל מולוך, הוא מוצא אותו מת. רורשאך נתפס על ידי המשטרה, לאחר שהופלל ברצח מולוך.


רורשאך מגיע לבית הכלא, שם הוא מגלה שהוא מוקף באויביו אשר רוצים במותו, מאחר והוא הסיבה העיקרית שרב האסירים נמצאים שם. למרות הניסיונות השונים של האסירים להרוג את רורשאך, הוא עצמו מצליח להמלט מכל ניסיון שכזה, ואף להכות עד מוות אותם. באותו הרגע מתגלה עברו המר של רורשאך. בעבר רורשאך חקר מקרה של חטיפה של ילדה קטנה, החקירה מובילה אותו לגבר שככל הנראה האכיל את הכלבים שלו בילדה. רורשאך לא מצליח לשלוט בזעמו, כשהוא קולט שיש משהו ממש לא בסדר עם המין האנושי, ורוצח את הגבר באכזריות. הקיום של רורשאך בכלא גורם לאסירים לפתוח במרד ובמהומות. דן ולורי, כשהם לבושים בחליפות שלהם, מגיעים לבית הכלא כדי לחלץ את רורשאך, לאחר שהם סוף סוף קולטים שיש אמת בדבריו של רורשאך, וכשהם מתכוונים לעצור מלחמה גרעינית. השלושה מצליחים לברוח מבית הכלא.
רורשאך מגיע לבית הכלא, שם הוא מגלה שהוא מוקף באויביו אשר רוצים במותו, מאחר הכניס אותם לכלא. למרות הניסיונות השונים של האסירים להרוג את רורשאך, הוא מצליח להמלט מכל ניסיון שכזה, ואף להכות אותם עד מוות. באותו הרגע מתגלה עברו המר של רורשאך. בעבר רורשאך חקר מקרה של חטיפה של ילדה קטנה, החקירה מובילה אותו לגבר שככל הנראה האכיל את הכלבים שלו בילדה. רורשאך לא מצליח לשלוט בזעמו, כשהוא קולט שיש משהו ממש לא בסדר עם המין האנושי, ורוצח את הגבר באכזריות. הקיום של רורשאך בכלא גורם לאסירים לפתוח במרד ובמהומות. דן ולורי מגיעים לבית הכלא בכדי לחלץ את רורשאך, לאחר שהם קולטים כי אמת בדבריו של רורשאך, ומישהו מנסה לחולל מלחמה גרעינית. השלושה מצליחים לברוח מבית הכלא.


במאדים, ד"ר מנהאטן מבין שמישהו סידר אותו, והוא חוזר לכדור הארץ. הוא לוקח את לורי למאדים ואומר לה שיותר לא אכפת לו מהאנושות. מנהאטן אומר שהוא ראה את העתיד, ובקרוב מאוד המין האנושי יספוג קטסטרופה ענקית. לורי מבקש שמנהאטן יעצור את ההרס הזה, אך הוא מסרב. מנהאטן משתמש בכוחותיו, ורואה את עברה של לורי. השניים מגלים שלמרות שהקומיקאי ניסה לאנוס את אמא של לורי, סלי ג'ופיטר, השניים בכל זאת התאהבו וילדו את לורי. הגילוי המסעיר שהקומיקאי הוא בעצם אביה של לורי, גורם לה לקרוס. רק אז הם מגלים שמישהו שיבש את כוחותיו של מנהאטן, ויצר קנוניה כדי להרחיק את מנהאטן מכדור הארץ.
במאדים, ד"ר מנהאטן מבין שמישהו סידר אותו, והוא חוזר לכדור הארץ. הוא לוקח את לורי למאדים ואומר לה שיותר לא אכפת לו מהאנושות. מנהאטן אומר שהוא ראה את העתיד, ובקרוב מאוד המין האנושי יספוג קטסטרופה ענקית. לורי מבקש שמנהאטן יעצור את ההרס הזה, אך הוא מסרב. מנהאטן משתמש בכוחותיו, ורואה את עברה של לורי. השניים מגלים שלמרות שהקומיקאי ניסה לאנוס את אמא של לורי, סלי ג'ופיטר, השניים בכל זאת התאהבו וילדו את לורי. הגילוי המסעיר שהקומיקאי הוא בעצם אביה של לורי, גורם לה לקרוס. רק אז הם מגלים שמישהו שיבש את כוחותיו של מנהאטן, ויצר קנוניה כדי להרחיק את מנהאטן מכדור הארץ.

גרסה מ־14:18, 10 באפריל 2009

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, שם הסרט, תסריטאי, מפיץ, במאי, מפיק, קישור, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

השומרים
Watchmen
מבוסס על השומרים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי זאק סניידר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורנס גורדון, דבורה סניידר, לויד לוין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד הייטר, אלן מור, אלכס טסה, דייב גיבונס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם הוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פטריק ווילסון
קרלה גוגינו
בילי קרדאפ
מאלין אקרמן
ג'פרי דין מורגן
מתיו גודי
נייל מאטר
דני וודברן
מוזיקה טיילר בייטס
צילום לארי פונג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני לג'נדרי, DC קומיקס, Lawrence Gordon Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארה"בארה"ב 6 במרץ 2009
ישראלישראל 5 במרץ 2009
משך הקרנה 163 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה נאו-נואר, סרט היסטוריה אלטרנטיבית, סרט פעולה, סרט גיבורי-על, סרט דיסטופי, סרט ויגילנטה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 120 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו watchmen
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השומריםאנגלית: Watchmen) הוא סרטו של הבמאי זאק סניידר אשר יצא לאקרנים ב-6 במרץ 2009. הסרט הוא עיבוד קולנועי לרומן גרפי "Watchmen" מאת אלן מור ודייב גיבנס משנת 1986.

תקציר העלילה

תבנית:פרטי עלילה העלילה מבוססת על הרומן הגרפי של מור המתארת מציאות אלטרנטיבית, בה גיבורים מחופשים פעלו בארצות הברית בכדי להלחם בכנופיות הפשע. אחד מהם הוא ד"ר מנהטן, מדען אשר נחשף לקרינה ופיתח יכולות אומניפוטנטיות, לרבות שליטה מלאה במרחב ובזמן. העלילה מתרחשת בשנת 1985 על רקע המלחמה הקרה שמאיימת להתלקח בין ברית המועצות וארצות הברית לכדי מלחמה גרעינית.

העולם של "השומרים" מתרחש בעולם זהה לשלנו, אך שבחמישים השנים האחרונות גיבורי על היו חלק מהתרבות. הם לקחו חלק פעיל במלחמת העולם השנייה, נלחמו בפשע, נלחמו במלחמת וייטנאם. עם זאת, הם אינם גיבורי על טיפוסיים ואף פגעו בחפים מפשע, או לא מנעו פגיעה בהם. ה"קומיקאי" למשל אחראי לרצח קנדי. הנשיא ניקסון שנבחר לכהונה שלישית (הודות לניצחון ארצות הברית בוויטנאם בזכות "דוקטור מנהטן") חוקק חוק האוסר על פעילות גיבורי על במסכות. רבים מהגיבורים פרשו, חלקם הסתבכו בשערוריות, חלקם מצאו את מותם ומעטים חשפו את זהותם האמיתית.

הסרט מתחיל בשנת 1985, כאשר גיבור על לשעבר, אדוארד בלייק המוכר בכינויו הקומיקאי, נרצח בדירתו. לובש המסכה היחיד שנותר פעיל, רורשאך, מחליט לחקור את הרצח הלא פתור של הקומיקאי. רורשאך מגלה שהקומיקאי עבד עבור ממשלת ארצות הברית בתור מרגל. רורשאך, שהוא פראנואיד מטבעו, מאמין שקיימת מזימה כנגד כל גיבורי העל. הוא מחליט להזהיר את חבריו. הוא מתחיל עם דן דרייברג (לשעבר הינשוף) ומנסה להזהיר את ד"ר מנהאטן, הכל יכול, ואת אהובתו לורי ג'ופיטר (לשעבר גם גיבורת על שהלכה בדרכה של אמא שלה). מנהטן עובד כעת עבור גיבור על נוסף לשעבר שחשף את זהותו, אדריאן וייט, ויחדיו הם מנסים למצוא מקורות אנרגיה חלופיים בכדי למנוע את התלקחות המלחמה בין הגושים. למרות אזהרתו של רורשאך, אף אחד מהגיבורים אינו לוקח אותו ברצינות, בגלל שרורשאך נחשב לפסיכופט פרנואיד, וכן מאחר שהקומיקאי רכש לו אויבים רבים בדרכו השנויה במחלוקת. עם זאת, דן מתחיל לחשוד בנעשה.

בהלוויתו של הקומיקאי, הגיבורים נזכרים שבעבר הקומיקאי היה בעל השפעה אדירה עליהם. הקומיקאי היה סוג של מנהיג ל"שומרים", מאחר והוא הגיבור הוותיק ביותר, ומאחר והוא היה בעבר חבר בקבוצת גיבורים שונה שבה הייתה חברה גם אמא של לורי. הקומיקאי, כך מתגלה, אינו גיבור טיפוסי: הוא ניסה לאנוס את אמא של לורי, רצח עשרות בני אדם, רצח אנשים חסרי פשע, בז לבני אדם, ואף מכל נהנה מכל זה. הקומיקאי רואה את העולם בדרכו הצינית; הוא מאמין שהשומרים קיימים בכדי להגן על בני האדם מעצמם, ושבני האדם הם רשעים מטבעם.

מעט לאחר מכן, לורי נוטשת את חברה, ד"ר מנהטן, מאחר והוא שקוע בעבודתו ואינו שם לב אליה כלל. היא מאשימה אותו, כמו רבים לפניה, כי הוא מבין איך כל דבר ביקום עובד מלבד בני אדם, שכלל אינם מעניינים אותו. ד"ר מנהטן מתראיין בתוכנית טלוויזיה כדי להסביר פרטים נוספים לגביו ולגבי הפרויקט עליו הוא עובד. בעקבות גילוי מסעיר שחושף כי כמה מחבריו לעבר, כולל אהובתו, ג'ני סלייטר, חלו בסרטן, מנהאטן בטוח שכוחותיו הם אלה שגורמים לאנשים לחלות. וכאשר העיתונאים לוחצים עליו, מנהאטן משגר את עצמו הרחק משם, לכוכה מאדים. היעלמותו של מנהאטן מדרבנת את הסובייטים להתחיל את הפלישה לאפגניסטן בכדי לבדוק האם היעלמותו של ד"ר מנהטן הינה תכסיס של האמריקנים.

לורי מגלה שהיא נמשכת לדן, שעדיין להוט בליבו לשוב להילחם בפשע, ויחדיו הם מחליטים לשוב להיות גיבורי על. לאחר ששניהם מצילים מספר אזרחים מבניין בוער, הם מבינים שהעולם עדיין זקוק להם.

מעט לאחר אזהרתו של רורשאך כי אדריאן על הכוונת מאחר וחשף את זהותו, מגיע אל משרדו מתנקש אשר נכשל בניסיון ההתנקשות שלו באדריאן. אך לפני שאדריאן מצליח לחקור מי שלח את המתנקש, האחרון מתאבד.

רורשאך ממשיך בחקירה שלו, דבר שמוביל אותו לאויב מר מהעבר של בלייק, מולוך. אך במהרה רורשאך מגלה שאפילו לנבלים יש חיים לאחר מכן, מולוך פרש מחיי הפשע ומצא עבודה בעזרת חברת "פירמידה" וכעת הוא גוסס מסרטן. מולוך מספר לרורשאך שבלייק ביקר אותו כשהיה שיכור, ובכה באומרו כי מולוך הוא אולי הדבר הכי קרוב לחבר. רורשאך כעת מבין עד כמה עצוב ובודד היה בלייק. בביקורו השני אצל מולוך, הוא מוצא אותו מת. רורשאך נתפס על ידי המשטרה, לאחר שהופלל ברצח מולוך.

רורשאך מגיע לבית הכלא, שם הוא מגלה שהוא מוקף באויביו אשר רוצים במותו, מאחר הכניס אותם לכלא. למרות הניסיונות השונים של האסירים להרוג את רורשאך, הוא מצליח להמלט מכל ניסיון שכזה, ואף להכות אותם עד מוות. באותו הרגע מתגלה עברו המר של רורשאך. בעבר רורשאך חקר מקרה של חטיפה של ילדה קטנה, החקירה מובילה אותו לגבר שככל הנראה האכיל את הכלבים שלו בילדה. רורשאך לא מצליח לשלוט בזעמו, כשהוא קולט שיש משהו ממש לא בסדר עם המין האנושי, ורוצח את הגבר באכזריות. הקיום של רורשאך בכלא גורם לאסירים לפתוח במרד ובמהומות. דן ולורי מגיעים לבית הכלא בכדי לחלץ את רורשאך, לאחר שהם קולטים כי אמת בדבריו של רורשאך, ומישהו מנסה לחולל מלחמה גרעינית. השלושה מצליחים לברוח מבית הכלא.

במאדים, ד"ר מנהאטן מבין שמישהו סידר אותו, והוא חוזר לכדור הארץ. הוא לוקח את לורי למאדים ואומר לה שיותר לא אכפת לו מהאנושות. מנהאטן אומר שהוא ראה את העתיד, ובקרוב מאוד המין האנושי יספוג קטסטרופה ענקית. לורי מבקש שמנהאטן יעצור את ההרס הזה, אך הוא מסרב. מנהאטן משתמש בכוחותיו, ורואה את עברה של לורי. השניים מגלים שלמרות שהקומיקאי ניסה לאנוס את אמא של לורי, סלי ג'ופיטר, השניים בכל זאת התאהבו וילדו את לורי. הגילוי המסעיר שהקומיקאי הוא בעצם אביה של לורי, גורם לה לקרוס. רק אז הם מגלים שמישהו שיבש את כוחותיו של מנהאטן, ויצר קנוניה כדי להרחיק את מנהאטן מכדור הארץ.

רורשאך ודן מגלים שאדריאן הוא זה שיצר את כל הקנוניה, הוא זה שרצח את הקומיקאי והפליל את רורשאך. ניסיון ההתנקשות שלו היה בעצם מזויף, ואדריאן מתכנן להשמיד את המין האנושי. הם גם מגלים שאדריאן הצליח לסדר את מנהאטן, כי רצה להרחיקו מכדור הארץ, כדי שהוא לא יוכל לעצור את ההשמדה. רורשאך מעביר את היומן שלו לעיתונות, כאשר מקווה שאם הוא ימות, לפחות העולפ ידע את האמת. רורשאך ודן מגיעים לאנטארקטיקה, שם אדריאן מתחבא, במבצר סודי שהוא בנה. הם מוצאים את אדיראן כשהוא לבוש בחליפת הגיבורים שלו, כאשר הוא משתמש בכינוי הישן שלו, אוזימיינדס. אדריאן מגלה לשניים את התוכנית שלו, כאשר הוא מתכוון להשתמש בכוחותיו של מנהאטן כדי להרוס את הערין המרכזיות בעולם, כולל את ניו-יורק. לאחר קרב בין השלושה, אדריאן אומר לחבריו לשעבר שהם המעיטו בערכו כשחשבו שהוא "רשע על של חוברת קומיקס", וכי הוא הוציא לפועל את התוכנית שלו עוד הרבה לפני. מסתבר שמכונת האנרגיה האין סופית שאדריאן יצר בעזרת מנהאטן, בעצם פצצה חסרת מעצורים, חזקה בהרבה מפצצת אטום. בכל עיר הפצצה הזו מתפוצצת בפיצוץ אדיר, ונראה כאילו ד"ר מנהאטן הוא זה שאחראי להרס, למרות שזה חף מפשע. ההרס מותיר 15 מיליון אנשים מתים. הנשיא ניקסון עושה ברית עם האיחוד הסובייטי כדי להתמודד כנגד האויבים של כל העולם, ביניהם ד"ר מנהאטן. מנהאטן ולורי חוזרים לכדור הארץ, ומוצאים את ניו-יורק הרוסה לגמרי. מנהאטן משתמש בכוחותיו כדי לעבור לאנטארקטיקה עם לורי, שם הוא מתכוון להעניש את אדריאן. אדריאן מנסה להשמיד את מנהאטן, אך מגלה שד"ר מנהאטן הוא בלתי ניתן להשמדה. רק אז אדריאן מסביר את התוכנית האמיתית שלו. אדריאן אומר שעצם ההרס שהוא זרע, מדינות העולם עשו ברית, ובכך הוא מנע את ההרס של כל האנושות בשואה גרעינית. לאחר שד"ר מנהאטן מחליט לשגר את עצמו לגלקסיה אחרת, לאחר שמבין שהגיבורים חייבים לשקר לעולם, כי אם העולם יגלה את האמת, מלחמה תפרוץ. אם זאת, רורשאך לא מוכן לשתוק, ואומר שהוא מתכוון לספר לכל העולם את האמת, ורק המוות הוא מה שיעצור אותו. מנהאטן נותן לרורשאך סיכוי לשנות את דעתו, אך כשהוא רואה שזה מקרה אבוד, הוא הורג אותו, ואז משגר את עצמו הרחק משם. דן, מלא בזעם על מות חברו הטוב, מכה את אדריאן עד זוב דם. אבל הוא מבין שאדריאן הצליח למנוע מלחמת עולם.

בסוף הסרט, דן ולורי ביחד, כשהם ממשיכים לשמור על האמת בסוד. המלחמה הקרה מסתיימת, והעולם נמצא במצב של שלום. עיתונאי זועם על כך שבגלל סוף המלחמה, אין לו על מה לכתוב. אך אז מתגלה שהיומן של רורשאך נמצא בסניף ההוא. תבנית:סוף פרטי עלילה

קישורים חיצוניים