מטפחת ראש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דף חדש: '''בנדנה''' היא פריט לבוש רב-תכליתי המזוהה עם מראה אופנתי ספורטיבי. היא בד משולש או מרובע, שאותו אפ…
 
עפולה (שיחה | תרומות)
עריכה, הורדת פרטים לא אנציקלופדיים, הכנה להעברה לשם "מטפחת ראש"
שורה 1: שורה 1:
'''בנדנה''' היא פריט לבוש רב-תכליתי המזוהה עם מראה אופנתי ספורטיבי. היא [[בד]] [[משולש]] או [[מרובע]], שאותו אפשר לקשור מעל לראש או מסביב לצוואר. כשהיא קשורה מעל לראש היא מספקת הגנה יעילה נגד הן נגד רוח והן להגנה מפני שמש. כשהיא מסביב לצוואר היא משמשת ל[[אופנה]] ויופי ללא כל תכלית מעבר לכך.
'''מטפחת ראש''' היא פריט לבוש הנלבש בדרך כלל ככיסוי ראש, אך יכול לשמש גם למטרות נוספות. המטפחת היא [[בד]] [[משולש]] או [[מרובע]], שאותו אפשר לקשור מעל לראש או מסביב לצוואר. ככיסוי ראש משמשת המטפחת לצרכי הגנה מן השמש, אך ניתן ללבוש אותה מסביב לצוואר על מנת להגן מאבק, או למחות את הזיעה.


הבנדנה מוכרת גם כפריט דתי או תרבותי בקרב נשים מוסלמיות, יהודיות, סלביות ומכת האמיש, אך לרוב כשמשתמשים במילה בנדנה מתכוונים לה כפריט דקורטיבי צעיר וספורטיבי.
מטפחת הראש מוכרת גם כפריט דתי או תרבותי בקרב נשים דתיות או מסורתיות, מדתות ותרבויות שונות, המשתמשות בה לצרכי צניעות, בתרבויות המחייבות כיסוי ראש לנשים.


==ראה גם==
== שימושים מפורסמים בבנדנות ==
לבנדנה שני שימושים מוכרים במיוחד:
* '''קאובויים (בוקרים)''' - לובשים אותה מסביב לצוואר כדי למחות את הזיעה.
* '''רקדנים וספורטאים''' - לובשים אותה כדי לאסוף את השיער ולמנוע ממנו מלהגיע לפניהם.


* [[כיסוי ראש לנשים]]
בנדנה מפורסמת במיוחד היתה הבנדנה האדומה של [[קיפי בן קיפוד]] מתוכנית הטלוויזיה [[רחוב סומסום]], שהיה כורך אותה על צווארו.

{{קצרמר|לבוש}}

[[en:Kerchief]]

גרסה מ־05:33, 27 באפריל 2009

מטפחת ראש היא פריט לבוש הנלבש בדרך כלל ככיסוי ראש, אך יכול לשמש גם למטרות נוספות. המטפחת היא בד משולש או מרובע, שאותו אפשר לקשור מעל לראש או מסביב לצוואר. ככיסוי ראש משמשת המטפחת לצרכי הגנה מן השמש, אך ניתן ללבוש אותה מסביב לצוואר על מנת להגן מאבק, או למחות את הזיעה.

מטפחת הראש מוכרת גם כפריט דתי או תרבותי בקרב נשים דתיות או מסורתיות, מדתות ותרבויות שונות, המשתמשות בה לצרכי צניעות, בתרבויות המחייבות כיסוי ראש לנשים.

ראה גם


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

'1: לבוש' אינו ערך חוקי

אזהרה
אזהרה
ערך זה הוא קצרמר, אך הוא סווג כקצרמר מסוג שאינו ברשימת הקצרמרים בוויקיפדיה העברית. נא לתקן ולבחור שם מהרשימה.