סעדיה איתין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דף חדש: {{בעבודה}} סעדיה (איסי) איתין (לעתים אתין) (20 באפריל 1890 - 11 באפריל 1921) נולד בבריאנסק שב[[פלך אור…
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}


סעדיה (איסי) איתין (לעתים אתין) ([[20 באפריל]] [[1890]] - [[11 באפריל]] [[1921]]) נולד ב[[בריאנסק]] שב[[פלך אוריול]] ב[[רוסיה]] להוריו רבקה ו[[אהרון איתין]]. אביו היה בעל [[בית דפוס]] גדול בבריאנסק, [[ציונות|ציוני]] נלהב ומורשה של [[חובבי ציון]] בעירו. בשנת [[1906]] מכר אהרון איתין את בית הדפוס שלו ועלה ל[[ישראל]] עם רעייתו וחמשת ילדיו וכן עם ממון רב. הימים היו טרום הקמת העיר [[תל אביב]] והמשפחה התיישבה ב[[יפו]] ברחוב בוסטרוס היוקרתי של אז. אהרון האב פתח בית דפוס ביפו ועם הקמת תל אביב העביר אליה את בית הדפוס שלו לרחוב יפו-תל אביב מס' 5. דפוס איתין היה בית הדפוס הראשון של תל-אביב ואהרון איתין, אביו של סעדיה היה חלוץ הדפוס העברי בעיר העברית הראשונה.
סעדיה (איסי) איתין (לעתים אתין) ([[20 באפריל]] [[1890]] - [[11 באפריל]] [[1921]]) נולד ב[[בריאנסק]] שב[[פלך (גאוגרפיה)|פלך]] [[אוריול]] ב[[רוסיה]] להוריו רבקה ו[[אהרון איתין]]. אביו היה בעל [[בית דפוס]] גדול בבריאנסק, [[ציונות|ציוני]] נלהב ומורשה של [[חובבי ציון]] בעירו. בשנת [[1906]] עלתה המשפחה ל[[ישראל]] והתיישבה ב[[יפו]] ברחוב בוסטרוס היוקרתי של אז. אהרון האב, שהיה חלוץ הדפוס העברי בעיר העברית הראשונה, פתח בית דפוס ביפו ועם הקמת [[תל אביב]] העביר אליה את בית הדפוס שלו ל[[דרך יפו]] 5. בשנת [[1909]] נמנתה משפחת איתין עם [[מייסדי תל אביב|66 המשפחות]] אשר ייסדו את העיר תל אביב. ביתה נבנה ב[[רחוב יהודה הלוי]] 19. בית שני בעיר נבנה ב[[רחוב לוינסקי]] 69.

סעדיה היה הבן הבכור במשפחה. הוא עלה ארצה בגיל בוגר יחסית ואת לימודיו התיכוניים סיים עוד ברוסיה. אחרי העלייה ארצה נסע סעדיה ל[[גרמניה]], במימון אביו, ללימודים אקדמאים. הוא בחר ב[[הנדסת חשמל]] במטרה לפתח תחום זה בארץ ישראל וסיים את לימודיו האקדמים בגרמניה בשנת [[1912]]. באוקטובר 1921 נשא סעדיה את רבקה חנוך לאישה. רבקה הייתה מורה לנגינה ב[[פסנתר]] ובתם של מלכה ואברהם-גרשון חנוך הנמנים גם הם על 66 המשפחות המייסדות של תל אביב. בדצמבר [[1924]] נולדה בתם אריאלה שהייתה הנכדה הראשונה לשניים ממייסדי העיר.

גרסה מ־16:48, 13 במאי 2009

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

סעדיה (איסי) איתין (לעתים אתין) (20 באפריל 1890 - 11 באפריל 1921) נולד בבריאנסק שבפלך אוריול ברוסיה להוריו רבקה ואהרון איתין. אביו היה בעל בית דפוס גדול בבריאנסק, ציוני נלהב ומורשה של חובבי ציון בעירו. בשנת 1906 עלתה המשפחה לישראל והתיישבה ביפו ברחוב בוסטרוס היוקרתי של אז. אהרון האב, שהיה חלוץ הדפוס העברי בעיר העברית הראשונה, פתח בית דפוס ביפו ועם הקמת תל אביב העביר אליה את בית הדפוס שלו לדרך יפו 5. בשנת 1909 נמנתה משפחת איתין עם 66 המשפחות אשר ייסדו את העיר תל אביב. ביתה נבנה ברחוב יהודה הלוי 19. בית שני בעיר נבנה ברחוב לוינסקי 69.

סעדיה היה הבן הבכור במשפחה. הוא עלה ארצה בגיל בוגר יחסית ואת לימודיו התיכוניים סיים עוד ברוסיה. אחרי העלייה ארצה נסע סעדיה לגרמניה, במימון אביו, ללימודים אקדמאים. הוא בחר בהנדסת חשמל במטרה לפתח תחום זה בארץ ישראל וסיים את לימודיו האקדמים בגרמניה בשנת 1912. באוקטובר 1921 נשא סעדיה את רבקה חנוך לאישה. רבקה הייתה מורה לנגינה בפסנתר ובתם של מלכה ואברהם-גרשון חנוך הנמנים גם הם על 66 המשפחות המייסדות של תל אביב. בדצמבר 1924 נולדה בתם אריאלה שהייתה הנכדה הראשונה לשניים ממייסדי העיר.