ליגת העל הקרואטית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
ArthurBot (שיחה | תרומות)
שורה 56: שורה 56:
[[lt:Prva HNL]]
[[lt:Prva HNL]]
[[nl:1. Hrvatska Nogometna Liga]]
[[nl:1. Hrvatska Nogometna Liga]]
[[pl:I liga chorwacka w piłce nożnej]]
[[pl:Prva hrvatska nogometna liga]]
[[pt:Prva HNL]]
[[pt:Prva HNL]]
[[ro:Prva HNL]]
[[ro:Prva HNL]]

גרסה מ־19:53, 13 ביולי 2009

הליגה הקרואטית הראשונהקרואטית:Prva hrvatska nogometna liga) היא ליגת הכדורגל הבכירה בקרואטיה. בכל עונה המשחקים מתחילים ביולי או בתחילת אוגוסט וממשיכים עד למרץ, אז מחולקת הליגה לשתי קבוצות המוכרות כ"הפרמיירשיפ הקרואטי" כאש בסוף העונה, הקבוצה הפחות טובה יורדת אוטומטית לליגה הקרואטית השנייה והקבוצה הטובה בטבלת הליגה השנייה עולה במקומה. כמו כן, הקבוצה השנייה בתחתית הטבלה של הליגה הראשונה וכן הקבוצה השנייה בטבלת הליגה השנייה משחקות שני משחקי גומלין והמנצחת משחקת בעונה לאחר מכן בליגה הראשונה והמספדיה משחקת בליגה השנייה.

הקבוצה שמסיימת ראשונה בטבלה עולה בעונה שלאחר מכן לליגת האלופות. הקבוצה שמסיימת שנייה, וכן זוכת הגביע, עולות לגביע אופ"א. הקבוצות שמסיימות במקום השלישי והרביעי משחקות בגביע האינטרטוטו.

הליגה הקרואטית הוקמה כבר בשנת 1939, כשקרואטיה הייתה חלק מממלכת יוגוסלביה ונערכו עונות 1940-1941 ולאחר מכן נערכה הליגה בין השנים 1941 ו-1944 כאשר קרואטיה שימשה כמשטר בובות של גרמניה הנאצית.

זוכות האליפות בעונות אלו היו:

בסוף עונת 1944 לא נערך משחק הגמר בין HAŠK זאגרב לSAŠK סראייבו בגלל לחץ המלחמה ולכן לא הייתה אלופה בשנה זו.

הליגה הקרואטית חודשה רק בשנת 1991, עם התפרקות יוגוסלביה והמשחקים הראשונים נערכו רק בפברואר 1992. הליגה נשלטת על ידי התאחדות הכדורגל של קרואטיה.

אלופות הליגה לפי עונות

תבנית:ליגת העל הקרואטית