נורית אסיה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שם_מדעי=>שם מדעי
ברוקולי (שיחה | תרומות)
מ עריכה
שורה 11: שורה 11:
|שם מדעי=Ranunculus asiaticus
|שם מדעי=Ranunculus asiaticus
}}
}}
'''נורית אסיה''' (Ranunculus asiaticus) היא מין צמח רבשנתי מסוג [[נורית]]. הנורית היא [[פרח מוגן]] ב[[ישראל]].
'''נורית אסיה''' (שם מדעי: ''Ranunculus asiaticus'') היא מין צמח [[גאופיט]] רבשנתי מסוג [[נורית]]. הנורית היא [[פרח מוגן]] ב[[ישראל]], בה היא פורחת במרכז וצפון הארץ ב[[מרץ]] וב[[אפריל]].


בניגוד לרוב מיני הנוריות שצבען [[צהוב]], פרח נורית אסיה הוא בצבע [[אדום]] בוהק. בניגוד ל[[כלנית מצויה|כלנית המצויה]], לנורית יש [[עלי גביע]]. עלי הנורית מסורגים ושפתם משוננת.
== מאפיינים ==
נורית אסיה היא [[גאופיט]] רבשנתי.


מקור שם הפרח מ[[ערבית]], נוּ‏ר בערבית, אש. לפי [[נגה הראובני|משפחת הראובני]], שם הפרח הוא "ניצנים"‏‏<ref>‏[[נגה הראובני]], '''בסוד אילן ושיח''', תל אביב, תשי"ז, עמוד 67‏.</ref>. הם פירשו את הפסוק מ[[שיר השירים]] (ב' י"ב): "הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ" ניצנים משורש נ.צ.צ ואכן עלי הנורית מתאפיינים בכך שהם נוצצים והנוריות מסמלות את פריחת ראשית ה[[אביב]]. יתרה מזו שם הפרח ב[[שומרית]] ו[[אכדית]] נִיסוּ‏נֻ ומכאן גם שמו של חודש [[ניסן]].
הנורית פורחת במרכז וצפון הארץ בחודשי ה[[אביב]]: [[מרץ]] ו[[אפריל]].

בניגוד לרוב מיני הנוריות שצבען [[צהוב]], פרח נורית אסיה הוא בצבע [[אדום (צבע)|אדום]] בוהק. בניגוד ל[[כלנית מצויה|כלנית המצויה]], לנורית יש [[עלי גביע]].

עלי הנורית מסורגים ושפתם משוננת.

==שם הפרח==
מקור שם הפרח מ[[ערבית]], נוּ‏ר בערבית, אש.

לפי [[נגה הראובני|משפחת הראובני]], שם הפרח הוא "ניצנים"‏‏<ref>‏[[נגה הראובני]], '''בסוד אילן ושיח''', תל אביב, תשי"ז, עמוד 67‏.</ref>. הם פירשו את הפסוק מ[[שיר השירים]] (ב' י"ב): "הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ" ניצנים משורש נ.צ.צ ואכן עלי הנורית מתאפיינים בכך שהם נוצצים והנוריות מסמלות את פריחת ראשית ה[[אביב]]. יתרה מזו שם הפרח ב[[שומרית]] ו[[אכדית]] נִיסוּ‏נֻ ומכאן גם שמו של חודש [[ניסן]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־00:18, 8 בדצמבר 2009


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןנורית אסיה
נורית אסיה
מיון מדעי
ממלכה: צומח
מערכה: בעלי פרחים
מחלקה: דו-פסיגיים
סדרה: נוריתאים
משפחה: נוריתיים
סוג: נורית
מין: נורית אסיה
שם מדעי
Ranunculus asiaticus
ליניאוס, 1753

נורית אסיה (שם מדעי: Ranunculus asiaticus) היא מין צמח גאופיט רבשנתי מסוג נורית. הנורית היא פרח מוגן בישראל, בה היא פורחת במרכז וצפון הארץ במרץ ובאפריל.

בניגוד לרוב מיני הנוריות שצבען צהוב, פרח נורית אסיה הוא בצבע אדום בוהק. בניגוד לכלנית המצויה, לנורית יש עלי גביע. עלי הנורית מסורגים ושפתם משוננת.

מקור שם הפרח מערבית, נוּ‏ר בערבית, אש. לפי משפחת הראובני, שם הפרח הוא "ניצנים"‏‏[1]. הם פירשו את הפסוק משיר השירים (ב' י"ב): "הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ" ניצנים משורש נ.צ.צ ואכן עלי הנורית מתאפיינים בכך שהם נוצצים והנוריות מסמלות את פריחת ראשית האביב. יתרה מזו שם הפרח בשומרית ואכדית נִיסוּ‏נֻ ומכאן גם שמו של חודש ניסן.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ נגה הראובני, בסוד אילן ושיח, תל אביב, תשי"ז, עמוד 67‏.
ערך זה הוא קצרמר בנושא בוטניקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.