Ne me quitte pas – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
בקישור זה מדובר על הגרסה המקורית , לא הגרסה העברית
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: גרסה;
שורה 19: שורה 19:
*2001: [[נטשה אטלס]]
*2001: [[נטשה אטלס]]
*2002: [[אוטה למפר]]
*2002: [[אוטה למפר]]
*2003: [[פאודל (זמר)|פאודל]] הגירסה הייתה שיר הפתיחה של הסדרה הישראלית "[[הבורגנים]]".
*2003: [[פאודל (זמר)|פאודל]] הגרסה הייתה שיר הפתיחה של הסדרה הישראלית "[[הבורגנים]]".


===גרסאות כיסוי בעברית===
===גרסאות כיסוי בעברית===

גרסה מ־14:08, 14 במרץ 2010

Ne Me Quitte Pas ("נה מה קיט פָּה" - בצרפתית: "אל תעזבי אותי") הוא שיר בצרפתית שנכתב על ידי הזמר-יוצר הבלגי ז'ק ברל בשנת 1959. לשיר גרסאות כיסוי מרובות בצרפתית, באנגלית ("If You Go Away") ובשפות נוספות. הגרסה העברית, המוכרת כ"אל תלכי מכאן", בוצעה על ידי יוסי בנאי. כמו כן, בוצע השיר בעברית על ידי שלומי שבן, לפי תרגום מאת דורי מנור, בשם "אל תלכי עכשיו".

היסטוריה

ז'ק ברל הקליט את השיר לראשונה ב-11 בספטמבר 1959. ב-1961 הקליט גרסה נוספת של השיר בשפה הפלמית (ניב של הולנדית המדובר בבלגיה) בשם "Laat Me Niet Alleen". ב-1972 הקליט ברל את השיר מחדש והכניסו לאלבום בעל אותו שם.

השיר נכתב לאחר שברל "נזרק" על ידי פילגשו, סוזן גבריאלו (זיזו), לאחר שזו הושפלה ונעצבה בגללו; זיזו הייתה בהיריון מברל והפילה לאחר שברל סירב להכיר בעובר כילדו ולהיות אביו בעתיד.

נינה סימון ביצעה גרסת כיסוי ידועה באלבום שלה I Put A Spell On You משנת 1965. השיר גם שימש את הבמאי הנודע פדרו אלמודובר בסרטו השישי, "חוק התשוקה". בישראל מוכר השיר בין היתר כשיר הפתיחה בסדרת הטלוויזיה הישראלית "הבורגנים", בגרסתו האוריינטלית של הזמר הצרפתי ממוצא אלג'יראי, פוֹדל (Faudel).

גרסאות כיסוי בולטות

גרסאות כיסוי בעברית

קישורים חיצוניים