שפות סאמיות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
SieBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: tr:Laponca
מעמד רשמי
שורה 1: שורה 1:
'''סאמי''' הוא שם קיבוצי לקבוצת [[שפות אוראליות|השפות האוראליות]] המדוברות על ידי ה[[לאפים]] באזורים הצפוניים של [[פינלנד]], [[נורבגיה]] ו[[שבדיה]] וכן בקצה הצפון-מערבי של [[רוסיה]]. לעתים קרובות השפות הסאמיות נחשבות בטעות לשפה אחת (סאמית או לאפית), אך למעשה מדובר בשפות שונות ודוברי השפות הסאמיות השונות מתקשים להבין אחד את השני.
'''סאמי''' הוא שם קיבוצי לקבוצת [[שפות אוראליות|השפות האוראליות]] המדוברות על ידי ה[[לאפים]] באזורים הצפוניים של [[פינלנד]], [[נורבגיה]] ו[[שבדיה]] וכן בקצה הצפון-מערבי של [[רוסיה]]. לעתים קרובות השפות הסאמיות נחשבות בטעות לשפה אחת (סאמית או לאפית), אך למעשה מדובר בשפות שונות ודוברי השפות הסאמיות השונות מתקשים להבין אחד את השני. לסאמי מעמד של [[שפת מיעוטים]] בפינלנד, שבדיה ונורווגיה.


{{קצרמר|בלשנות}}
{{קצרמר|בלשנות}}

גרסה מ־11:17, 30 באפריל 2010

סאמי הוא שם קיבוצי לקבוצת השפות האוראליות המדוברות על ידי הלאפים באזורים הצפוניים של פינלנד, נורבגיה ושבדיה וכן בקצה הצפון-מערבי של רוסיה. לעתים קרובות השפות הסאמיות נחשבות בטעות לשפה אחת (סאמית או לאפית), אך למעשה מדובר בשפות שונות ודוברי השפות הסאמיות השונות מתקשים להבין אחד את השני. לסאמי מעמד של שפת מיעוטים בפינלנד, שבדיה ונורווגיה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא בלשנות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.