הבולשת הבריטית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
[[קטגוריה:משטרה]]
[[קטגוריה:משטרה]]
[[קטגוריה:משטרות]]
[[קטגוריה:משטרות]]
[[קטגוריה:בריטניה: ממשל]]


[[en:CID]]
[[en:CID]]

גרסה מ־16:43, 2 במאי 2010

הבולשת הבריטית- ידועה גם כ: CID- (ר"ת באנגלית: Criminal Investigation Department) היא מחלקת החקירות הפליליות בתחנות המקומיות של המשטרה הבריטית.

מחלקת החקירות הפליליות הוקמה לראשונה ב-7 באפריל 1878 כחלק ממשטרת העיר לונדון. בתחילת הדרך היתה כפופה לפיקודו של שר הפנים , ומשנת 1888 הועברה לפיקודו של מפקד משטרת הבירה.

דרישת קבלה מקדמית למועמד על מנת להתקבל כחוקר במחלקה, היא פעילות כשוטר רגיל במדים במשך שנתיים לפחות. לאחר מכן המועמד עובר הכשרה מקצועית של שנה בטרם הסמכתו כחוקר.

חוקרי המחלקה עוסקים בעיקר בחקירות של פשע חמור כגון: רצח, אונס, אלימות קשה, זיוף ושאר סוגי פשע אשר פינוח או מניעה שלהם כרוכה בפעילות בילוש מורכבת. החוקרים נעזרים בחקירותיהם בפעילות מודיעינית, והם רשאים לעצור ולחקור חשודים בהתאם לצורך .

חוקרים פלילים מוצבים בכל אחת מתחנות המשטרה הבריטית ,וסדר הגודל של המצבה תלוי בגודל התחנה ובאינטנסיביות הפעילות הפלילית באיזור שבאחריותה.

מעמדם של חוקרי המחלקה אינו בכיר יותר ממעמד שוטרים רגילים, כמקובל לעיתים בקרב כוחות משטרה אחרים. ההבדל העיקרי בינם לבין שוטרים רגילים מתבטא בכך שחוקרי המחלקה (הבלשים) לבושים בלבוש אזרחי רגיל ולא במדים.

דרגות חוקרי המחלקה זהות לדרגות המקובלות במשטרה ה"רגילה" אך בתוספת התואר בילוש. כך למשל: סמל-סמל בילוש, מפקח- מפקח בילוש, רב פקד-רב פקד בילוש וכדומה.