ZiS-30 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: ברית המועצות;
שורה 23: שורה 23:


==היסטוריה==
==היסטוריה==
ה-ZiS-30 היה אחד מהכלים המשוריינים אשר תוכננו ויוצרו בדחיפות על ידי התעשייה ה[[ברה"מ|סובייטית]] כתגובה ל[[מבצע ברברוסה|פלישה הגרמנית]] של 1941. הכלי נוצר על ידי משרד התכנון של [[וואסלי גרבין]], על ידי הרכבת [[תותח נגד טנקים]] על מרכב של טרקטור משוריין קומסומולץ. השילוב הוכיח את עצמו מוצלח, אך עקב בעיות בזמינות המרכבים והתותחים, עמד ייצור הכלים על כמאה יחידות בלבד.
ה-ZiS-30 היה אחד מהכלים המשוריינים אשר תוכננו ויוצרו בדחיפות על ידי התעשייה ה[[ברית המועצות|סובייטית]] כתגובה ל[[מבצע ברברוסה|פלישה הגרמנית]] של 1941. הכלי נוצר על ידי משרד התכנון של [[וואסלי גרבין]], על ידי הרכבת [[תותח נגד טנקים]] על מרכב של טרקטור משוריין קומסומולץ. השילוב הוכיח את עצמו מוצלח, אך עקב בעיות בזמינות המרכבים והתותחים, עמד ייצור הכלים על כמאה יחידות בלבד.


==ביבליוגרפיה==
==ביבליוגרפיה==

גרסה מ־11:04, 11 ביוני 2010

ה-ZiS-30 היה משחית טנקים קל, אשר פותח ויוצר עבור הצבא האדום בשנת 1941. הכלי נבנה כהסבה של טרקטור משוריין מסוג "קומסומולץ" אשר שימש לגרירת תותחים נגררים. ה-ZiS-30 נחשב למשחית טנקים מוצלח, אך יצורים הכלים הוגבל מאוד בגלל הזמינות הנמוכה של טרקטורי הקומסומולץ ששימשו לייצורם.

היסטוריה

ה-ZiS-30 היה אחד מהכלים המשוריינים אשר תוכננו ויוצרו בדחיפות על ידי התעשייה הסובייטית כתגובה לפלישה הגרמנית של 1941. הכלי נוצר על ידי משרד התכנון של וואסלי גרבין, על ידי הרכבת תותח נגד טנקים על מרכב של טרקטור משוריין קומסומולץ. השילוב הוכיח את עצמו מוצלח, אך עקב בעיות בזמינות המרכבים והתותחים, עמד ייצור הכלים על כמאה יחידות בלבד.

ביבליוגרפיה

  • Steven J. Zaloga, James Grandsen, (1984), Soviet Tanks and Combat Vehicles of World War Two, Arms and Armour Press, ISBN 0-8536-8606-8

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא אמצעי לחימה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.