מיקרו-בקר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Alexbot (שיחה | תרומות)
Jwortzel (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
==ראו גם==
==ראו גם==
* [[מיקרו-בקר 8051]]
* [[מיקרו-בקר 8051]]
* [[PIC|מיקרו-בקר PIC]]


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־14:14, 5 ביולי 2010

מעגל משולב תוצרת אינטל, מיקרו-בקר הכולל מעבד הרץ ב-12 MHz,‏ 128 ביטים של RAM, ‏ 2048 ביטים של EPROM ו-I/O

מיקרו-בקר הינו רכיב מתוכנת, שהוא למעשה מערכת מחשב פונקציונלית שלמה, המוכללת ברכיב אלקטרוני בודד. כך ניתן למצוא בתוך הרכיב את כל המרכיבים המקובלים של מערכת מחשב, כמו יחידת עיבוד וזיכרון. כפי ששמו מרמז, מטרתו של המיקרו-בקר היא לבקר על תהליכים, ולצורך כך, נמצא במיקרו-בקרים גם רכיבי כניסות ויציאות (I/O), המשמשים לבקרה ולתקשורת עם העולם החיצוני.

מיקרו-בקרים מצויים כיום כמעט בכל מוצר המכיל אלמנט אלקטרוני/חשמלי כלשהו, כגון כלי-רכב, מכונות ביתיות ומשרדיות וצעצועים. השימוש במיקרו-בקר כמעגל משולב בודד, במקום מספר רכיבים נפרדים (מיקרו-מעבד, זכרונות ובקרי I/O), מאפשר להקטין בגודל ועלות היצור של מוצרים.

מבנה המיקרו-בקר

ההשוואה למיקרו-מעבד ממחישה את מהות המיקרו-בקר.

במיקרו-מעבד נמצאת יחידת העיבוד בלבד, בנוסף לזכרונות קטנים המיועדים לפעולות העיבוד בלבד: אוגרים המכילים את הנתונים עליו יתבצעו פעולות העיבוד הקרובות, או את תוצאות פעולות העיבוד האחרונות, ולעתים גם זיכרון מטמון שתפקידו היחיד הוא להאיץ את מהירות העיבוד.

לעומתו, המיקרו-בקר יכיל זיכרון המשמש לאחסון כל המידע, גם זה שאינו עובד לאחרונה או יעובד בקרוב, כמו גם את כל התוכנה אותה מריץ הבקר. המיקרו-בקר מכיל בנוסף גם רכיבי כניסה/יציאה. רכיבים אלה כוללים כניסות ויציאות דיגיטליות פשוטות, הפועלות ברמה של 0/1, לרוב יהיו גם סוגים מורכבים יותר של כניסות ויציאות, כמו כניסות ויציאות אנלוגיות או מנשקים תקשורתיים טוריים ומקביליים מסוגים שונים.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.