רנה ירושלמי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
דברים מהחים
שורה 3: שורה 3:
ירושלמי נולדה ב[[עפולה]]. את ילדותה בילתה ב[[חיפה]]. היא למדה [[מחול]] ותיאטרון והשתלמה בנושאים אלה ב[[לונדון]], ב[[גרמניה]] וב[[יפן]]. [[פרופסור]] ירושלמי מלמדת בחוג לתיאטרון של [[אוניברסיטת תל אביב]].
ירושלמי נולדה ב[[עפולה]]. את ילדותה בילתה ב[[חיפה]]. היא למדה [[מחול]] ותיאטרון והשתלמה בנושאים אלה ב[[לונדון]], ב[[גרמניה]] וב[[יפן]]. [[פרופסור]] ירושלמי מלמדת בחוג לתיאטרון של [[אוניברסיטת תל אביב]].


טיפשה באופן מושלם <span style="color: ColorName;">טקסט צבוע</span>
==קורות חיים==
והיא שחקנית הכי גרואה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:) :*
רקדה בהצגת התיאטרון הקאמרי - [[שלמה המלך ושלמי הסנדלר]]. והייתה עוזרת לבמאי ומנהלת הצגה ב[[גיורא גודיק|תיאטרון גיורא גודיק]]{{הערה|1=[http://www2.tau.ac.il/theatre/view_pritim.asp?id=1137 מדריך 100 שנים לתיאטרון העברי], מאת ד"ר שמעון לב-ארי.}}.
בשנות ה 70 לימדה ירושלמי בחוג לאמנות התיאטרון של אוניברסיטת תל אביב. שם ביימה הצגות כמו [[וויצק]] מאת [[ביכנר]]{{הערה|גיאורג ביכנר (1813 -1837)}}. לאחר מכן הצטרפה כבימאית ללהקת [[לה מאמא]]{{הערה|[http://www.lamama.org/ אתר תיאטרון לאמא]}} ב[[ניו-יורק]]. ושבה לישראל בשנות ה-80.
ירושלמי ביימה בתיאטראות השונים בישראל, [[תיאטרון הבימה]], [[תיאטרון חיפה]], [[האופרה הישראלית החדשה]], [[התיאטרון הקאמרי|תיאטרון הקאמרי]], לה-מאמא בניו יורק, [[בת שבע (להקה)|להקת המחול בת-שבע]] ועוד. ביימה את המחזות [[רומיאו ויוליה]] ו[[מקבת]] מאת [[ויליאם שייקספיר]], "הדה גאבלר" מאת [[הנריק איבסן]], [[שש נפשות מחפשות מחבר]] מאת [[לואיג'י פיראנדלו]], [[הכיסאות]] מאת [[יונסקו]], [[הגולם]] מאת ליוויק, וכן את המחזות "מאלון הולך למות", "הנזל וגרטל", וגם מאת [[סמואל בקט]].

בשנת [[1989]] הקימה ירושלמי (יחד עם מעצב הבמה והתפאורן [[משה שטרנפלד]]) את [[אנסמבל עיתים]] במסגרתו [[מעבד|עיבדה]], ערכה וביימה את ההצגות: [[המלט]] (1989), [[וויצק]] (1991) [[רומיאו ויוליה]] (1993), [[ויאמר וילך]] (1996), וישתחו. וירא (1998), [[מיתוס]], [[שלוש אחיות]], [[חלום ליל קיץ]], [[הדיבוק]] ועוד.

ירושלמי ביימה עבור [[האופרה הישראלית]] את הפקת [[הנזל וגרטל]] (אופרה מאת [[אנגלברט הומפרדינק]]) ו[[אלקטרה]] (אופרה מאת [[ריכרד שטראוס]]).


==פרסים==
==פרסים==

גרסה מ־06:54, 7 בספטמבר 2010

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

רנה ירושלמי היא במאית תיאטרון ישראלית, זוכת פרס ישראל בתחום התיאטרון לשנת תשס"ח. ירושלמי נולדה בעפולה. את ילדותה בילתה בחיפה. היא למדה מחול ותיאטרון והשתלמה בנושאים אלה בלונדון, בגרמניה וביפן. פרופסור ירושלמי מלמדת בחוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל אביב.

טיפשה באופן מושלם טקסט צבוע והיא שחקנית הכי גרואה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:) :*

פרסים

בימוייה זכו בפרסים רבים, בהם: פרס מרגלית לבמאית הטובה ביותר ולהפקה הטובה ביותר בשנת 1990, פרס משה הלוי להפקה הטובה ביותר ופרס משה הלוי לתרומתה של ירושלמי לתיאטרון הישראלי בשנת 1991, פרס היצירה של האקדמיה הישראלית לתיאטרון בשנת 1998, פרס יוסף מילוא לבמאי המצטיין בשנת 1999, פרס רוזנבאום על ייחודו של סגנון הבימוי של ירושלמי בשנת 2001 ופרס מפעל הפיס בשנת 2004.

בשנת 2001 העניקה האוניברסיטה העברית לירושלמי תואר דוקטור של כבוד.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים