Californication (שיר) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מתקן הפניות
מ שוחזר מעריכות של Matanyabot (שיחה) לעריכה האחרונה של David 1
שורה 1: שורה 1:
'''Californication''' הוא שיר של להקת ה[[רד הוט צ'ילי פפרז]] ושיר הנושא מ[[californication (אלבום)|אלבום עם אותו שם]]. השיר רגוע יחסית לשירי הלהקה, ומשקף את התבגרות חברי הלהקה. השיר צלח במצעדים ונחשבים לאחד השירים המפורסמים והמצליחים ביותר של הלהקה. השיר גם ידוע בקליפ שלו, שבו נראים חברי הלהקה בתוך הפלייסטיישן, ונמצאים במקומות שונים בקליפורניה, לדוגמה: הוליווד, גשר הזהב, האוקיינוס האנטלנטי, הרי קליפורניה ועוד.
'''Californication''' הוא שיר של להקת ה[[רד הוט צ'ילי פפרז]] ושיר הנושא מ[[Californication|אלבום עם אותו שם]]. השיר רגוע יחסית לשירי הלהקה, ומשקף את התבגרות חברי הלהקה. השיר צלח במצעדים ונחשבים לאחד השירים המפורסמים והמצליחים ביותר של הלהקה. השיר גם ידוע בקליפ שלו, שבו נראים חברי הלהקה בתוך הפלייסטיישן, ונמצאים במקומות שונים בקליפורניה, לדוגמה: הוליווד, גשר הזהב, האוקיינוס האנטלנטי, הרי קליפורניה ועוד.
מקור המילה האנגלית Californication הוא בשנות ה-70, כאשר הוא נטבע על ידי עיתונאי מגזין [[טיים מגזין|Time]] בהתייחסות לתנועת הנגד במדינות השונות בארצות הברית לניצול קרקע מסיבי, הנובע מחוסר תכנון וגידול מואץ באוכלוסייה, כאשר קליפורניה היא מושא הביקורת.
מקור המילה האנגלית Californication הוא בשנות ה-70, כאשר הוא נטבע על ידי עיתונאי מגזין [[Time]] בהתייחסות לתנועת הנגד במדינות השונות בארצות הברית לניצול קרקע מסיבי, הנובע מחוסר תכנון וגידול מואץ באוכלוסייה, כאשר קליפורניה היא מושא הביקורת.


השיר נבחר ל"[[מצעד העשור הבינלאומי בישראל|שיר העשור]]" של [[העשור הראשון של המאה ה-21]] על ידי מאזיני תחנת הרדיו [[גלגלצ]].
השיר נבחר ל"[[מצעד העשור הבינלאומי בישראל|שיר העשור]]" של [[העשור הראשון של המאה ה-21]] על ידי מאזיני תחנת הרדיו [[גלגלצ]].

גרסה מ־17:10, 13 בדצמבר 2010

Californication הוא שיר של להקת הרד הוט צ'ילי פפרז ושיר הנושא מאלבום עם אותו שם. השיר רגוע יחסית לשירי הלהקה, ומשקף את התבגרות חברי הלהקה. השיר צלח במצעדים ונחשבים לאחד השירים המפורסמים והמצליחים ביותר של הלהקה. השיר גם ידוע בקליפ שלו, שבו נראים חברי הלהקה בתוך הפלייסטיישן, ונמצאים במקומות שונים בקליפורניה, לדוגמה: הוליווד, גשר הזהב, האוקיינוס האנטלנטי, הרי קליפורניה ועוד. מקור המילה האנגלית Californication הוא בשנות ה-70, כאשר הוא נטבע על ידי עיתונאי מגזין Time בהתייחסות לתנועת הנגד במדינות השונות בארצות הברית לניצול קרקע מסיבי, הנובע מחוסר תכנון וגידול מואץ באוכלוסייה, כאשר קליפורניה היא מושא הביקורת.

השיר נבחר ל"שיר העשור" של העשור הראשון של המאה ה-21 על ידי מאזיני תחנת הרדיו גלגלצ. [1]

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.