תבנית:העולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית זו נמצאת בבקרת מערכת בדיקת פרמטרים, שמופעלת בוויקיפדיה העברית. כל שינוי במבנה הפרמטרים מחייב שינוי מתאים בנתוני התבנית (TemplateData).
אין דפים עם שגיאה בשימוש בתבנית רענון נתונים
תבנית זו נמצאת בבקרת מערכת בדיקת פרמטרים, שמופעלת בוויקיפדיה העברית. כל שינוי במבנה הפרמטרים מחייב שינוי מתאים בנתוני התבנית (TemplateData).
אין דפים עם שגיאה בשימוש בתבנית רענון נתונים

זוהי תבנית לקישור לכתבה (או אובייקט אחר) בארכיון של העיתון "העולם (שבועון)" באתר עיתונות יהודית היסטורית, המאפשר חיפוש וקריאה מקוונת בדפי העיתון "העולם (שבועון)".


פרמטרים

התבנית משמשת לקישור לכתבה בארכיון של עיתון באתר "עיתונות יהודית היסטורית". התבנית מאפשרת לקשר לידיעה מסוימת או לעמוד שלם (ליתר דיוק: לזוג עמודים סמוכים).

הפרמטרים מבוססי מיקום, כלומר חובה להשאיר סימן "|" במקרה של דילוג.

קובץ:צלמיות עיתונות יהודית היסטורית.png

הצלמית 'קישור לכתבה' המוזכרת בהסבר להלן היא הצלמית השמאלית בתמונה שמשמאל.

תבנית לקישור לאתר עיתונות יהודית היסטורית

פרמטרים של תבניות[עריכת נתוני תבנית]

פרמטרתיאורסוגמצב
שם הכותב1

כאשר למחבר יש ערך בוויקיפדיה, נוצר אוטומטית קישור אליו. במקרה הנדיר שבו קיים בוויקיפדיה ערך עם שם המחבר, אך זהו אדם אחר, יש לסמן את שם המחבר מוקף בתבנית {{ללא קוד ויקי}}

מחרוזתמוצע
כותרת הכתבה2

כאשר הכתבה משתרעת על פני דפים אחדים, יש לתת לכל חלק שאחר החלק הראשון את הכותרת המשך, ובמקרה זה יש להשמיט את פרמטר 1 ופרמטר 5.

מחרוזתדרוש
תאריך הכתבה3

תאריך כתבה, בצורה 1909/07/25. לחיצה על הצלמית 'קישור לכתבה', שבראש הידיעה המוצגת, תציג חלון נוסף, שמה-URL שלו ניתן להוציא את תאריך הכתבה. התאריך מופיע בצורה 1909%2F07%2F25 (כל '/' מוחלף ב'%2F') ויש לתקנו.

מחרוזתדרוש
זיהוי כתבה4

לחיצה על הצלמית 'קישור לכתבה', שבראש הידיעה המוצגת, תציג חלון נוסף, שמה-URL שלו ניתן להוציא את תאריך הכתבה ואת זיהוי כתבה (5 ספרות לאחר id=Ar. אפשרות נוספת באתר החדש: מספר עמוד (1–3 ספרות) באתר החדש (בדפיו הרגילים של העיתון המספר זהה לזה המודפס בעיתון, אך אין זה המצב במוספים), שיביא להצגת עמוד זה והעמוד הצמוד אליו בשלמותם

מחרוזתדרוש
55

מלל נוסף (אופציונלי). אין לכתוב פה את תאריך הפרסום שכן תאריך זה כבר קיים בפרמטר 3 ומוצג אוטומטית.

בלתי־ידועלא חובה
66

באתר הישן: הערך "@" יגרום להצגה כ-HTML. פרמטר זה נחוץ כאשר הצגה רגילה מציגה רק חלק מהכתבה בעיתון. בדרך כלל אין בו צורך. באתר הישן: הערך 'דפדוף' יגרום להצגת המלל "(לקריאת המאמר כולו ניתן לדפדף קדימה ואחורה באמצעות החצים שבקצה השמאלי התחתון של הדף)" בסוף הקישור.

בלתי־ידועלא חובה
77

ערך חלופי לסוג הפרסום, כאשר הקישור הוא לפרסומת או לתמונה ולא לכתבה. פרמטר זה נחוץ רק כאשר ה-URL כולל EntityId=Ad או EntityId=Pc במקום EntityId=Ar, והערך שיינתן בו הוא Ad או Pc.

בלתי־ידועלא חובה

דוגמאות

קוד ויקי תוצאה
{{העולם|מ. ק.|מלפנו מן הסתום|1944/01/06|00101}} מ. ק., מלפנו מן הסתום, העולם, 6 בינואר 1944
{{העולם||פגישותי הראשונות עם פינסקר|1912/01/12|00700}} פגישותי הראשונות עם פינסקר, העולם, 12 בינואר 1912

ראו דוגמאות נוספות בתבנית:דבר.