אזור תעשייה עבר הירקון

אזור תעשייה עבר הירקון
רחוב הברזל (2009)
רחוב הברזל (2009)
מידע
עיר תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°06′32″N 34°50′16″E / 32.10895°N 34.83781667°E / 32.10895; 34.83781667
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מפת אזור תעשייה עבר הירקון

אזור תעשייה עבר הירקון (מכונה גם אזור תעשייה רמת החייל) שוכן בצפון תל אביב, בין נחל הירקון וחלקו המזרחי של פארק הירקון מדרום וממזרח לקריית עתידים מצפון ושכונות רמת החייל וישגב ממערב.

המקום התפתח תחילה כאזור מוסכים, בתי דפוס ותעשייה זעירה אחרים, ואף היה מקום משכנו של מועדון רוקסן המיתולוגי. לקראת סוף המאה ה-20 הפך למתחם חברות היי-טק, כהמשך לקריית עתידים שמצפון לו. בנוסף לחברות ההיי-טק, נבנה במתחם משכנו החדש של בית החולים אסותא, והוא החל לפעול ב-12 במאי 2009.

שני הרחובות הראשיים של המתחם הם רחוב ראול ולנברג ורחוב הברזל, ובמקום מפגשם ניצב פסלו של ראול ולנברג. בנוסף, משמש המתחם בשעות הערב לאזור בילוי מרובה מסעדות ואטרקציות אחרות. קומות הקרקע של מבני משרדים רבים במתחם מאכלסות כיום מסעדות, פאבים, בתי קפה ושטחי מסחר אחרים. בכך מזכיר האזור את מתחם ההיי-טק של הרצליה פיתוח.

באזור ממוקמים "אולפני מימד" וכן מטות השידור של ערוץ 12 וערוץ 13. עוד שוכנות במקום תחנת רדיו תל אביב, מטה מרחב ירקון ותחנת תל אביב צפון של משטרת ישראל ותחנת משנה של שירותי כבאות והצלה תל אביב-יפו.

הנגישות התחבורתית לאזור בעייתית. למרות קרבת המתחם לכביש 4, אין כביש המקשר ביניהם, והמגיעים מחוץ לעיר עושים סיבוב דרך מחלף הכפר הירוק או דרך מחלף אם המושבות. בשל מרכזיות המתחם יש ממנו שירות אוטובוסים אל כל גוש דן, ואמור לעבור בו הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.

במהלך חפירות הצלה ארכאולוגיות שערכה רשות העתיקות ברחוב הברזל בתחילת שנת 2014, נחשפה באר אנטיליה מהתקופה הביזנטית ומהתקופה הערבית הקדומה[1]. הבאר היא הראשונה מסוגה שנחשפה בעיר, עומקה תשעה מטרים ובסיסה מגיע עד למי התהום. הבאר נבנתה מפיר אנכי בקוטר של כ-3.5 מטרים, אשר דופן באבני גזית וכורכר. סמוך לבאר נחשף מאגר מים.

ב-5 בספטמבר 2016 קרס חניון הברזל ברח' הברזל פינת רח' הנחושת בלב אזור התעשייה על חניון קיים. באירוע נהרגו שישה ונפצעו עשרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]