מיו (פוקימון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיו
Mew
סוג על חושי
תוכנית טלוויזיה פוקימון
הופעה ראשונה פוקימון: הסרט הראשון
יוצרים שיגקי מורימוטו עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב קואיצ'י ימאדרה (בסרט הראשון)
סאטומי קורוגי (בסרט השמיני)
מידע
כוחות כל מתקפה של פוקימון
כלי נשק Mewnium Z עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיויפנית: ミュウ, נהגה: Myū) הוא אחד מדמויות זיכיון המדיה פוקימון מבית נינטנדו, אשר נוצר על ידי סטושי טג'ירי. מיו מאופיין בצבעו הורוד, בגודלו הזעיר, ובכוחותיו העל טבעיים. כמו כן, הוא מוגדר כפוקימון מיתי.

מיו הוסף למשחקי הווידאו פוקימון אדום וכחול על ידי היוצר, מתכנת מחברת גיים פריק שיגקי מורימוטו, בתור דמות סודית. בכך, נוכחות מיו במשחק הוקפה בשמועות ומיתוסים, אשר תרמו כדי להפוך את פוקימון לזיכיון מוצלח. במשך שנים, לא הייתה אפשרות להשיג את מיו באופן רגיל, פרט לאירועי פוקימון מיוחדים.

הופעתו הראשונה של מיו בסרטים הייתה ב-"פוקימון: הסרט הראשון" כדמות הראשית לצד מיוטו. הסרט חשף את מיו כפוקימון מאובן עתיק, שנמצא בג'ונגל בגיאנה על ידי צוות של מדענים, אשר השתמשו בו כדי ליצור את מיוטו, שיבוט גנטי של מיו שנועד להיות חזק יותר. מאוחר יותר, הופיע מיו בסרט השמיני, "פוקימון: לוקאריו והמסתורין של מיו" כדמות הראשית לצד לוקאריו.

רעיון ויצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לדמויות הישנות בזיכיון המדיה פוקימון, פיתוחו של מיו לא היה תחת פיקוח של קן סוגימורי, אלא על ידי המתכנת שיגקי מורימוטו. מורימוטו תכנת את מיו והוסיף אותו למשחק בסתר, בתור מתיחה בין הצוות קצת לפני השקתו ביפן, מתוך כוונה שמיו יהיה פוקימון שרק חברי הצוות ידעו איך להשיג.[1] בתום הפיתוח, נוסף מיו למשחק "פוקימון אדום וכחול" לאחר תיקון שגיאות במשחק.  על אף שמיו לא נועד להיות פוקימון רגיל במשחק, עקב תקלה, השחקנים היו מסוגלים להיתקל בו.

באביב 1996, נשיא גיים פריק, סאטושי טג'ירי השתמש ביומן המאנגה היפני "CoroCoro Comic" כתערוכה ניסיונית של מיו וחילק את הקלפים הראשונים שלו למשחק הקלפים כמתנות חינם, שהפתיעו רבים מצוות החברה, כולל מורימוטו. בעקבות ההצלחה של הניסוי ב-15 באפריל 1996, גיים פריק הכריזה על תחרות, כאשר 151 הזוכים יזכו במיו.[2] טג'ירי תיאר את השימוש במיו ליצירת הייפ סביב "הדמות הבלתי נראית" בתוך המשחק, כדי להמשיך לעורר עליו עניין רב וכן שמועות ומיתוסים על המשחק שיועברו מפה לאוזן,[3] אשר יגרמו להגברת המכירות של המשחק.[4]

עיצוב ומאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו מיוטו, מיו הוא פוקימון מסוג על חושי ובעל סטטיסטיקות גבוהות.[5] מורימוטו עיצב אותו בגוון ורוד חיוור, עם עיניים גדולות, וזנב דק וארוך. עורו של הפוקימון מכוסה בפרווה דקה וקצרה, אשר ניתן לראות רק במיקרוסקופ. הדנ"א משלב הרכב גנטי של כל הקיים במיני הפוקימון, והוא מוצג בתור מעין אב קדמון של כל הפוקימונים. מיו הוא פוקימון ביישן ונראה רק לעיתים רחוקות על ידי בני אדם. הוא פוקימון מיתי, אם כי סווג בעבר בתקשורת שאינה יפנית כאגדי לצד הפוקימונים ארטיקונוזאפדוסמולטרס ומיוטו. מספרו של מיו בפוקידקס הוא 151, ובכך הוא סוגר את הדור הראשון של פוקימון, כאשר הקודם לו הוא מיוטו במספר ה־150, והעוקב לו הוא צ'יקוריטה במספר ה־152. שמו של מיו מבוסס על אונומטופיה של יללת חתול בוכה, 'מיאו'.

במשחקי הווידאו, מיו מסוגל ללמוד כל מתקפה שניתן ללמד.[6] יחד עם דיטו וסמירגל, מיו מסוגל לשנות את צורתו לשלל פוקימונים אחרים באמצעות המתקפה השתנות (Transform). באנימה, הוא מסוגל ללמוד מהלכי טיסה, טלפורטציה, שינוי צורה, הפיכה לבלתי נראה, וזימון בועות אנרגיה להגנה, שעשוע, או למטרות אחרות.[7]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיו מוזכר בפוקימון אדום וכחול באחוזת סינבר

ר.[8] במשך זמן מה, ניתן היה לקבל את מיו רק באופן לגיטימי במשחקי הפוקימון באמצעות נינטנדו. מיו נחשף לראשונה לציבור בגיליון אפריל 1996 של קורוקורו קומיקס. מיו מופיע גם כאחד הפוקימונים שניתן לשחרר מיםהפריט פווכדור מאסטר כדור בסדרת סופר סמאש ברוס.

באנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה של מיו בסדרת האנימה היה בפוקימון: הסרט הראשון, היכן ששימש כאחת הדמויות הראשיות. בעבר האמינו כי זה זמן רב שמיו מוגדר כפוקימון נכחד, וידוע היה עליו כי הוא היה הפוקימון האגדי הנדיר והעוצמתי ביותר אי פעם.[9] לאחר שנים של מחקר, מדענים הצליחו להשתמש ב-DNA של מיו על מנת ליצור את מיוטואנגלית: Mewtwo), שיבוט פוקימוני משופר גנטית של מיו, אשר הופך ליריבו העיקרי בסרט. 

הסרט השמיני, פוקימון: לוקאריו והמסתורין של מיו, סובב סביב כוחו של מיו, מגוריו ומקורו.[10] בסרט מוצג עץ משפחה פוקימוני; בו הפוקימון הראשון הוא מיו, והאחרון הוא הו-או, פוקימון אגדי מהדור השני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 『ポケットモンスター』スタッフインタビュー (ביפנית). נינטנדו. נבדק ב-6 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ ポケモン年 (ביפנית). נינטנדו. נבדק ב-6 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "The Ultimate Game Freak". Time Asia. 22 בנובמבר 1999. אורכב מ-המקור ב-14 במאי 2009. נבדק ב-7 ביוני 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Chua-Eoan, Howard; Larimer, Tim (22 בנובמבר 1999). "TIMEasia.com - Cover: Digi Mania - Page 2 - 11/22/99". Time Asia. אורכב מ-המקור ב-19 במאי 2009. נבדק ב-21 במאי 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "#151 Mew". IGN. נבדק ב-16 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Pokédex: A POKéMON of South America that was thought to have been extinct. It is very intelligent and learns any move.
  7. ^ Pocket Monsters Mewtwo no Gyakushū (VHS) (ביפנית). Japan: Toho/Nintendo. 18 ביולי 1998. {{cite AV media}}: (עזרה)
  8. ^ "Where Is Mewtwo in Pokémon GO? Theory About Location Of Legendary Creatures". 2 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Klein, Andy (2 בדצמבר 1999). "Hokeymon". Phoenix New Times. נבדק ב-8 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew (DVD). VIZ Media. 19 בספטמבר 2006. {{cite AV media}}: (עזרה)