מייגן טריינור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייגן טריינור
Meghan Trainor
מייגן טריינור, 2015
מייגן טריינור, 2015
לידה 22 בדצמבר 1993 (בת 30)
ננטקט, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם לידה מייגן אליזבת' טריינור
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009
מקום לימודים מכללת ברקלי למוזיקה, Nauset Regional High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק כותבת שירים, זמרת, זמרת -יוצרת, מפיקה מוזיקלית אמריקאית, מלחינה, ראפרית, מדבבת
סוגה פופR&Bוייט סולדו-וופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה יוקלילי,פסנטר,גיטרה,חצוצרה
חברת תקליטים אפיק
בן זוג דריל סברה
צאצאים Riley Sabara עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
www.meghan-trainor.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייגן אליזבת' טריינוראנגלית: Meghan Elizabeth Trainor; נולדה ב-22 בדצמבר 1993) היא זמרת, כותבת שירים, מוזיקאית ומפיקה מוזיקלית אמריקאית, זוכת פרס גראמי.[1]

טריינור החלה את הקריירה המוזיקלית שלה בשנת 2009 כשהוציאה את אלבום הבכורה שלה באופן עצמאי, ובשנת 2011 הוציאה עוד שני אלבומים שיצאו גם הם באופן עצמאי.

היא זכתה להכרה עולמית בעקבות הצלחת השיר "All About That Bass", שזכה להצלחה מסחרית והגיע למקום הראשון ביותר מ-20 מצעדים בעולם, בהם מצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100 ומצעד הסינגלים הבריטי.

המיני-אלבום הראשון של טריינור, Title, יצא ב-9 בספטמבר 2014 ואלבום האולפן הרביעי שלה יצא בינואר 2015 תחת אותו השם וזכה להצלחה לאחר שהגיע למקום הראשון במצעד האלבומים האמריקאי בילבורד 200 ובמצעד האלבומים הבריטי ומכר למעלה משני מיליון עותקים ברחבי העולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותה ותחילת הקריירה המוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריינור נולדה וגדלה בננטאקט, מסצ'וסטס, בתם של גרי וקיילי טריינור, ולה שני אחים. היא גדלה במשפחה מוזיקלית והחלה לכתוב שירים מגיל 11.

בגיל 13 החלה להפיק שירים במחשב הביתי. מאוחר יותר המשפחה עברה לגור בהיאניס, מסצ'וסטס, שם למדה טריינור בבית הספר התיכון האזורי בסמוך לצפון איסטהאם.

בדצמבר 2009 הוציאה טריינור את אלבום הבכורה שלה שנקרא על שמה: "Meghan Trainor", בפברואר 2011 היא הוציאה את אלבום האולפן השני שלה שנקרא: "I'll Sing with You" ובספטמבר של אותה שנה הוציאה את אלבום האולפן השלישי שלה שנקרא: "Only 17". טריינור כתבה והפיקה בעצמה את שלושת האלבומים, באותה התקופה טריינור לא הייתה חתומה בחברת תקליטים והאלבומים יצאו באופן עצמאי והיא לא הוציאה מהם סינגלים.

מייגן טרינור כתבה לסברינה קרפנטר את השיר "Can't Blame a Girl for Trying" כשהייתה בת 15. ולאחר מכן כתבה לסברינה קרפנטר את השיר "Darling I'm A Mess".

2014–2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 חתמה טריינור על חוזה הקלטות באפיק רקורדס והחלה להקליט את אלבומה הרביעי ביחד עם המפיק קווין קדיש אשר היה מועמד לכמה פרסי גראמי.

במאי 2014 יצא לאור הסינגל הראשון של טריינור, "All About That Bass", אשר זכה להצלחה עצומה ברחבי העולם וכבש את פסגות המצעדים בארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, קנדה, אוסטריה, גרמניה, ניו זילנד וישראל. טריינור סיפרה בראיון שהיא לא האמינה שהסינגל יצליח בצורה כזאת ושזה מרגיש "לא אמיתי" בשבילה, היא הוסיפה ואמרה: "אני וקווין (המפיק של השיר) לא חשבנו שנרוויח דולר מכל העניין הזה, באמת לא דמיינו שהשיר יצליח בצורה כזאת".

ב-9 בספטמבר 2014 יצא לאור המיני-אלבום הראשון של טריינור, Title, אשר כולל בתוכו ארבעה שירים מתוך האלבום הרביעי של טריינור, הנושא את אותו השם ויצא לאור ב-12 בינואר 2015,[2] האלבום זכה להצלחה גדולה, הגיע למקום ראשון במצעד האלבומים של בילבורד ומכר למעלה מ-2 מיליון עותקים ברחבי העולם.

ב-21 באוקטובר יצא לאור הסינגל השני מתוך אלבומה של טריינור, "Lips Are Movin", הסינגל גם זכה להצלחה והגיע למקום רביעי במצעד הבילבורד האמריקאי, הסינגלים השלישי והרביעי מהאלבום "Dear Future Husband" ו-"Like I'm Gonna Lose You" (בו היא משתפת פעולה עם ג'ון לג'נד) שיצאו ב-2015 זכו להצלחה בינונית והגיעו למקומות 14 ו-7 בהתאמה במצעד הבילבורד, באותה שנה טריינור התארחה בשיר של צ'ארלי פות' "Marvin Gaye" שהיה להיט באירופה, יצאה לסיבוב הופעות ראשון באמריקה הצפונית בלבד ("The Bass Tour"), סיבוב הופעות שני שכלל גם את אירופה ואמריקה הלטינית ("MarTin Tour") וזכתה בפרס גראמי הראשון שלה על "האמן החדש הטוב ביותר". בסמוך לכך, השתתפה בשיר "Brave Honest Beautiful", של פיפת' הרמוני.

2016–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 במרץ 2016 הוציאה טריינור את אלבום האולפן החמישי שלה, "Thank You", להורדה דיגיטלית ומתוכו יצאו הסינגלים "No" ו-"Me Too".

ב-15 ביולי 2016 מייגן יצאה לסיבוב ההופעות "Untouchable Tour" כשזמרי החימום שלה הם Hailee Steinfeld ו-Common King ואפילו אביה רקד איתה בכמה הופעות עם השיר "Dance Like Yo Daddy".

בשנת 2017 הוציאה טריינור את השיר "I'm A Lady". באותה שנה תרמה את קולה לסרט "דרדסים: הכפר האבוד".

בשנת 2018 הוציאה טריינור 8 שירים שהקליפים שלהם הם מתוך החתונה שלה. בספטמבר 2019, יצא השיר "Wave", שזכה להצלחה נאה בניו זילנד.[3] באותה השנה הוציאה את The Love Train. באותה שנה דיבבה בסרט "פליימוביל: הסרט", לצדם של אדם למברט ודניאל רדקליף. בשנת 2018 נבחרה לשפוט בתוכנית המציאות האמריקאית "The Four" (אנ'), המבוססת על הריאליטי השירה הישראלי "The Four". לאחר 2 עונות בוטלה התכנית. באותה שנה, היא נישאה לשחקן האמריקאי דריל סברה.

בשנת 2020 הצטרפה לצוות השופטים בתוכנית המציאות הבריטית "The Voice UK" בעונתה התשיעית, לצדם של השופטים האחרים Will.i.am, טום ג'ונס ואולי מארס.

ב-4 באוגוסט 2023 הוציאה את הסינגל "Mr Right" עם הזמרת-יוצרת האנגליה, מיי סטיבנס.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייגן טריינור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Meghan Trainor | Biography & History | AllMusic, AllMusic
  2. ^ Title בחנות האייטונס
  3. ^ The Official New Zealand Music Chart, THE OFFICIAL NZ MUSIC CHART (באנגלית)