מייגן מקארתור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייגן מקארתור
Katherine Megan McArthur
לידה 30 באוגוסט 1971 (בת 52)
הונולולו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
השכלה
תקופת השירות 2009–הווה (כ־15 שנים)
זמן שהייה בחלל 306,201 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
ביוגרפיה בנאס"א מייגן מקארתור באתר נאס"א (באנגלית)
משימות
STS-125, SpaceX Crew-2, משלחת מס' 65 לתחנת החלל הבין-לאומית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין מייגן "מג" מקארתור (Katherine Megan McArthur, נולדה ב־30 באוגוסט 1971) היא טייסת חלל אמריקאית, מהנדסת ובעלת דוקטורט באוקיינוגרפיה.

היא שימשה כאחראית תקשורת בטיסות חלל הן עבור מעבורת החלל והן עבור תחנת החלל הבין־לאומית. מקארתור טסה פעמיים לחלל. בפעם הראשונה ב־2009 במשימת מעבורת החלל אטלנטיס STS-125 לתחזוקת טלסקופ החלל האבל, ובפעם השנייה ב־2021 כחלק מהתוכנית המאוישת המסחרית שהיא שיתוף פעולה של חברת SpaceX ושל נאס"א, בצוות SpaceX Crew-2 לתחנת החלל הבין-לאומית. היא ידועה כאדם האחרון שעבד עם טלסקופ החלל האבל באמצעות המערכת לתפעול רחוק קנדארם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקארתור נולדה ב-1971 בהונולולו, הוואי, ארצות הברית אבל גדלה בקליפורניה. היא בוגרת תיכון סנט. פרנסיס במאונטן ויו, קליפורניה.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למקארתור תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס מ-1993. ב-2002 היא קיבלה את הדוקטורט שלה באוקיינוגרפיה ממכון סקריפס לאוקיינוגרפיה מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו.

קריירה באוקיינוגרפייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקארתור ערכה מחקר לתואר שני במכון סקריפס לאוקיינוגרפיה שעסק בהפצה אקוסטית תת-מימית קרובה לחוף ועיבוד אותות דיגיטליים. המחקר שלה התמקד בקביעת מודלים גיאו-אקוסטיים לתיאור מוליכי גל מים רדודים מאוד באמצעות נתוני אובדן שידור מדוד בטכניקת היפוך אלגוריתם גנטי. היא שימשה כמדענית ראשית במהלך פעולות איסוף נתונים בים ותכננה והובילה פעולות צלילה במהלך פריסת מכשירים על קרקעית הים ואיסוף דגימות משקעים. בזמן שהייתה בסקריפס, היא השתתפה במגוון של בדיקות מכשירים בתוך המים, פריסה, תחזוקה והתאוששות, ואיסוף של צמחים ימיים, בעלי חיים ומשקעים. במהלך תקופה זו, התנדבה מקארתור גם באקווריום בירץ' בסקריפס, וערכה הדגמות חינוכיות לציבור מתוך מיכל תצוגה של 70,000 ליטר (265 מ"ר) של יער אצות קליפורניה.

קריירה בנאס"א[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2000 הצטרפה מקארתור לנאס"א כמומחית משימה. היא החלה את הכשרתה בת השנתיים במכון סוני קרטר שלאחריה היא צוותה כאסטרונאוטית משרדית לאגף לתפעול רכבי חלל ועסקה בתפעול מערכות אוויוניות שונות של רכבי החלל. בעודה על הקרקע, שימשה כעוזרת לצוותים במשלחת ה-9 לחלל בזמן שהייתם בת ששת החודשים בתחנת החלל הבין-לאומית.

לפני טיסתה לחלל היא שימשה כ-CAPCOM (אחראית על התקשורת בין צוותי החלל לקרקע)[1] ב־2006 במשימת החלל STS-116 וב-2007 במשימת החלל STS-117.

מקארתור טסה לחלל פעמיים:

STS-125 ב-2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות STS-125 ב-2009, מקארתור ראשונה משמאל

STS-125 הייתה המשימה ה־126 בתוכנית מעבורות החלל של נאס"א, שהתבצעה על ידי מעבורת החלל אטלנטיס. משימה זו היא החמישית והאחרונה לתחזוקת טלסקופ החלל האבל. מקארתור שימשה מומחית משימה כחלק מצוות של 7 אסטרונאוטים. המעבורת שוגרה לחלל ב-11 במאי 2009 ונחתה ב-20 במאי 2009. סך הכל שהה הצוות בחלל 13 ימים.[2]

משלחת 65/66 ב-2021[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות SpaceX Crew-2 ב-2021, מקארתור ראשונה משמאל

ביולי 2020, נאס"א הודיעה כי מקארתור תטוס לחלל בפעם השנייה ב-SpaceX Crew-2, הייתה זו המשימה המבצעית השנייה של החללית דרגון C206 אנדוור כחלק מהתוכנית המאוישת המסחרית של נאס"א, והטיסה השלישית בסך הכל של חללית זו. המשימה שוגרה ב-23 באפריל 2021 על גבי משגר הפאלקון 9 מכן השיגור 39A שבמרכז החלל קנדי. בצוות המשימה שני אסטרונאוטים אמריקאים בשירות נאס"א; שיין קימברו ומייגן מקארתור, יחד עם האסטרונאוט היפני אקיהקו הושידה בשירות הסוכנות היפנית לחקר החלל והאסטרונאוט תומא פסקה הצרפתי בשירות סוכנות החלל האירופית.

עבור מייגן מקארתור הייתה זו הפעם הראשונה בתחנת החלל הבינלאומית לאחר שטיסתה הקודמת, STS-125, הייתה אל טלסקופ החלל האבל. בעת השיגור, מקארתור גם ישבה באותו המושב בו ישב בעלה, בוב בנקן במשימת SpaceX Demo-2.[3]

ב־30 באוגוסט 2021 חגגה את יום הולדתה ה-50 בתחנת החלל הבינלאומית.[4]

במהלך שהותה בחלל בספטמבר 2021 העלתה לחשבון הטוויטר שלה תמונות של ההוריקן לארי, שהיא צילמה מתחנת החלל הבינלאומית.[5]

ב-9 בנובמבר 2021, בתום 199 ימי משימה, חללית הדרגון חזרה לכדור הארץ בצניחה למימי האוקיינוס האטלנטי אל מול חופי פלורידה.

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2022 רכב החלל של SpaceX's Dragon נקרא "מייגן" על שמה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקארתור נשואה לאסטרונאוט רוברט בנקן ולשניים בן משותף תאודור "תיאו" בנקן.

היא הופיעה בדמותה המצוירת בעונה הרביעית של בלייז ומכוניות הענק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייגן מקארתור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]