מיינארד ג'יימס קינן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיינארד ג'יימס קינן
Maynard James Keenan
לידה 17 באפריל 1964 (בן 60)
רוונה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה James Herbert Keenan עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Kendall College of Art and Design עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.puscifer.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיינארד ג'יימס קינן (אנגלית: Maynard James Keenan; נולד ב־17 באפריל 1964 בשם ג'יימס הרברט קינן) הוא זמר רוק אלטרנטיבי ומתקדם ונודע בתור הסולן של להקות טול (1990 עד היום) וא פרפקט סירקל (1999 עד היום). ידוע גם בתור יוצר הפרויקט פוסיפר (2003 עד היום).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך ספר מחזור של האקדמיה הצבאית

קינן נולד למשפחה בפטיסטית בעיר רוונה באוהיו שבארצות הברית. הוא הצטרף לצבא בשנת 1982. עד אותה השנה הוא גר במספר רב של מקומות ביניהם אוהיו, מישיגן, ניו ג'רזי, ניו יורק, אוקלהומה, קנזס וטקסס. הוא למד בבית ספר הגבוה ווסט פוינט אקאדמי פרפסקול משנת 1983 עד 1984, למרות זאת, הוא עזב את הצבא בסופו של דבר כדי ללמוד אמנות בקנדל קולג' אוף ארט אנד דיזיין בגראנד ראפידס, מישיגן, מה שהביא אותו לקבל את העבודה בלוס אנג'לס "עיצובי מרחבים" עבור חנויות לחיות מחמד. לפני שנותיו עם טול, קינן שר עם צ'ילדרן אוף דה אנכרוניסטיק דיינסטי, וניגן בס עם טקסאנז.

בשנות השמונים קינן עבר ללוס אנג'לס, ככל הנראה בשביל העבודה שהציעו לו בעיצוב פנים. הוא הקים את טול יחד עם הגיטריסט אדם ג'ונס והבסיסט פול דאמור (שלימים הוחלף על ידי ג'סטין צ'נסלור). ההרכב לא הושלם עד ששכנו של קינן, המתופף דני קארי הסכים להצטרף. הם השיקו את המיני-אלבום הראשון שלהם אופיאט (Opiate) ב־1992 ויצאו לסיבוב הופעות עם פישבון ורייג' אגיינסט דה מאשין. זמן קצר לאחר מכן, ב־1993 הם הוציאו את אלבומם המלא הראשון אנדרטאו (Undertow) שהיה הצלחה גדולה. שירתו וכתיבתו של קינן הייתה מלודית, פראית וחדורת חרדה. למרות זאת, ככל שעבר הזמן, מילות השירים שלו התפתחו בהדרגה והפכו רוחניות, מתמקדות לא רק בכעסים אלא גם בהטבות החיוביות של התעלות מעליהם. הנרי רולינס, סולן בלאק פלאג ורולינס בנד, השתתף באנדרטאו בזכות היכרותו עם קינן, שהיה שותפו להרמת משקולות באותו הזמן.

קינן השתמש בקולו כדי לקדם נושאים שעניינו אותו, אחד הם היה קונצרט צדקה עבור הקרן אותה ייסדה טורי איימוס (RAINN (The Rape, Abuse, Incest National Network ב־23 בינואר 1997 במדיסון סקוור גארדן שבניו יורק.

אחרי השקת אנימה (Ænima), הלהקה מצאה עצמה בקרב משפטי ממושך, כאשר חברת ההפקות שלהם וולקנו רקורדס (בעבר, זו אנטרטיינמנט) תבעה אותם. בעקבות התביעה, שהניבה חוזה לשלושה תקליטים, החליטו חברי ההרכב לקחת הפסקה. במהלך תקופה זו, קינן מצא זמן לעבוד עם טכנאי הגיטרות לשעבר של טול, בילי הוורדל על פרויקט נפרד. הלהקה שהקימו, א פרפקט סירקל (A Perfect Circle) התחילה להופיע במהלך 1999 והוציאה את האלבום הראשון שלה מר דה נומס (Mer de Noms) בשנת 2000. הם הוציאו אלבום נוסף בשנת 2003, ת'רטינת' סטפ (Thirteenth Step). בשנת 2004, הם הוציאו אלבום גרסאות כיסוי בשם אימוטיב (Emotive).

בפברואר 2005, קינן הופיע כהפתעה בקונצרט צדקה שנערך בסיאטל לנפגעי הצונאמי בדרום אסיה, יחד עם אליס אין צ'יינס במקום סולנם המנוח ליין סטאלי, וביצע את השירים "Them Bones" ו־"Man In A Box".

קינן אינו נשוי אך הוא אב לבן בשם דיבו (Devo) שנולד ב־5 באוגוסט 1995. הוא היה מאורס לג'ניפר פרגוסון, אך הם נפרדו לפני החתונה. שם השיר "Breña" של א פרפקט סירקל לקוח משמה האמצעי בעוד שיר נוסף שלהם קרוי על שם אמו, "Judith".

הפרויקט האחרון של קינן הוא ייצור יין. ברשותו כרם ומרתף בחלקים הלא מאוחדים של פייג' ספרינגס/ קורנוויל, אריזונה.

ב־2003, קינן הופיע תחת השם פוסיפר (Puscifer) בפסקול של הסרט Underworld. פוסייפר הוא פרויקט צד עם דני לונר, חבר ניין אינץ' ניילז לשעבר. בפסקול הם ביצעו את השיר "REV 22:20". ב־2006 פוסייפר תרמו שיר לפסקול של סרט ההמשך Underworld: Evolution. השיר הזה נקרא "(The Undertaker (Renholder Mix".

קינן והקומדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביל היקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינן והסאטיריקן ביל היקס הפכו חברים בשנות התשעים המוקדמות. בתקופה זו, קינן נהג לעשות סטנד-אפ בערבי חובבנים במועדונים ברחבי לוס אנג'לס כשהוא עורך קומדיה מלאת השראה. הם הכירו אחד את השני ולבסוף היקס פתח מספר מופעים של טול, כולל לולפלוזה בשנת 1993, כשביקש מהקהל לחפש את עדשת המגע שאיבד.

Mr. Show[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך Mr. Show

קינן הופיע בשני פרקים של התוכנית Mr. Show:

- The Cry of a Hungry Baby - The Velveteen Touch of a Dandy Fop הוא גם הופיע בסצנת הסקס בווידאו קליפ שיועד ל־DVD של התגלמות התוכנית, "Run Ronnie Run".

גילה את ישו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־1 באפריל 2005, קינן הודיע, כבדיחת אחד באפריל, לתדהמתם של מעריציו כי הוא גילה את ישו ושהוא נוטש הקלטות אלבום טול החדש באופן זמני, כנראה גם לתמיד.

קורט לודר מ־MTV יצר קשר עם קינן דרך אי-מייל כדי לאשר את החדשות וקיבל אישור נונשלנטי מאוד. כשלודר שאל שוב, קינן השיב ב־"heh heh". ההצהרה כנראה הושפעה מהחלטתו של בראיין וולש, מלהקת קורן, לעזוב את הלהקה ולהקדיש את חייו לנצרות.

ב־7 באפריל, פורסמה הודעה באתר הרשמי "חדשות טובות, מעריצי הראשון באפריל. הכתיבה וההקלטות ממשיכים כרגיל". שנשאל קינן לגבי מפגשו האחרון עם "בן האלוהים", קינן אמר "הבחור הזה פרחח!" [באתר הרשמי מצוין דבר אחר. מצוין כי קינן וישו מכירים והם שתו יין יחדיו.]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Tool[עריכת קוד מקור | עריכה]

A Perfect Circle[עריכת קוד מקור | עריכה]

Puscifer[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקטים חד פעמיים שהשתתף בהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1986 - (Fingernails (Children Of The Anachronistic dynasty), כנגן בס, טכנאי תופים, סולן וככותב
  • 1987 - (Never Again (TexAns, כנגן בס וככותב
  • 1992 - ביצוע ל"Know Your Enemy" יחד עם RageAgainst The Machine
  • 1992 - Cereal Killer וידאו, שר את "Three Little Pigs" (במקור של Green Jellÿ)
  • 1993 - Cereal Killer פסקול, שר את "Three Little Pigs" (במקור של Green Jellÿ)
  • 1994 - Kiss My Ass: Classic KISS Regrooved (אמנים שונים), שר את "Calling Dr. Love" עם Shandi's Addiction
  • 1995 - ביצע את "Silly Love Songs" של Wings
  • 1997 - Flyin' Traps (של Tim Alexander & Mike Bordin), שר ב- "Choked"
  • 1997 - ביצע יחד עם Tori Amos את "Muhammad My Friend"
  • 2000 - ביצע יחד עם Deftones את "Passenger"
  • 2001 - inder net...ya? של Turtle Bend, שר ועזר לכתוב את "Who Leads You"
  • 2003 - Run Ronnie Run! DVD, שר עם טיטאניקה ב "Ass Kickin' Fat Kid"
  • 2003 - פסקול Underworld, שר ברמיקס לשיר Bring Me The Disco King"" של David Bowie
  • 2004 - Axis of Justice Concert Series Volume 1 (אמנים שונים), שר ב- Where The Streets Have No Name וב- "(What's So Funny 'Bout) Peace, Love and Understanding"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיינארד ג'יימס קינן בוויקישיתוף