מייקל טרוקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל טרוקו
Michael Trucco
מייקל טרוקו, 2010
מייקל טרוקו, 2010
מייקל טרוקו, 2010
לידה 22 ביוני 1970 (בן 53)
סן מתאו, קליפורניה, ארצות הברית
שם במה מייקל טרוקו
שם לידה Edward Michael Trucco עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990
עיסוק גיטריסט בלהקה "Simpleworld"
מקום לימודים
  • אוניברסיטת סנטה קלרה
  • Junípero Serra High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג סנדרה הס (2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://michaeltrucco.fanfusion.org
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדוארד מייקל טרוקואנגלית: Edward Michael Trucco; נולד ב-22 ביוני 1970) הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע ומוזיקאי אמריקאי. המוכר בשל גילום דמותו של סמואל ט. אנדרס בסדרת המדע הבדיוני "בטלסטאר גלקטיקה".

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרוקו נולד בסן מתאו, קליפורניה ולמד בתיכון ג'וניפרו סרה. אביו של טורקו הוא שוטר ובעקבות כך גם הוא עצמו שאף להצטרף לשורות המשטרה. בקולג' השתתף בקורסי תיאטרון בד בבד עם לימודי משפטים. לימודי המשפטים לא צלחו והוא החליף את המקצוע הראשי לתיאטרון וקיבל תואר מאוניברסיטת סנטה קלרה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרוקו הפך להיות שחקן טלוויזיה פעיל בסוף שנת 1990 בהופעה בתוכניות הטלוויזיה: מגע של מלאכים, בוורלי הילס 90210, ד"ר קווין רופאה במערב. הוא המשיך להופיע עד שנת 2000 בסדרות כגון: רפואה שלמה, CSI, CSI: מיאמי ועוד. הוא שיחק בתפקיד קופר לי במשך שישה פרקים בסדרה מגרש ביתי ב 2005 עד 2006.

בשנת 2002 כיכב טרוקו בסרט "אדון המשאלות 4: הנבואה התגשמה". ב-2004 שיחק בסרט הטלוויזיה "רומנטיקה מושלמת" לצד דסטין מיליגן. ב 2005 הוא הצטרף לסדרה "בטלסטאר גלקטיקה" בתור סמואל ט. אנדרס המכונה "לונגשוט" - שחקן פירמידה מפורסם שהפך למנהיג המחתרת בקאפריקה. לאחר היעלמותה של אשתו קארה "סטארבאק" ת'רייס הוא מצטרף לשורות הצבא כקצין, והופך לטייס ראפטור ווייפר. מתגלה כסיילון לאחר חזרתה. לאחר שנורה בראשו הוא הופך להייבריד ושולט בתפקודה של גלקטיקה ומטיס את גלקטיקה וספינות הצי הריקות אל השמש.

טרוקו גם השתתף בסרט הטלוויזיה "בטלסטאר גלקטיקה: התוכנית" ובסדרת הרשת: "בטלסטאר גלקטיקה: המחתרת".

בשנת 2008 השתתף כאורח בסדרות של רשת NBC: "חוק וסדר: מדור מיוחד" ו"המפץ הגדול" ובסדרה של רשת ABC - "קאסל" בשנת 2010. בערוץ USA השתתף בסדרה "Fairly Legal". בשנת 2011 השתתף טרוקו בסדרה "איך פגשתי את אמא" ב-7 פרקים.

בשנת 2014 שיחק בתור בילי, אחיה של מולי פארקר (טרישה הלפר) בסדרת הפשע האמריקאית "איזו מן שוטרת" ברשת ABC, שבוטלה לאחר עונה אחת.

בשנת 2016 שיחק בסרט "שקט". בשנת 2017 שיחק בסרט "The Bye Bye Man", אימה-על-טבעית לצד קארי-אן מוס, ושיחק בסדרה של נטפליקס "הפוכים" בכיכובה של קתי בייטס. ב-2018 השתתף בסרט "לצוד את האויב", לצד ג'רארד באטלר. ב-2019 גילם את אית'ן מרפי בעונתה השלישית של סדרת הדרמה הרפואית "הרופא הטוב" ברשת ABC.

בשנת 2021 החל טרוקו לשחק בסדרת הטלוויזיה העל-טבעית "טקס חצות" שיצר מייק פלנקאן עבור נטפליקס.

בשנת 2022 שיחק בסדרה הדרמה והמשטרה "כבאי קליפורניה" של רשת CBS; שם גילם את דמותו של לוק לאון.

בשנת 2023 הוא שיחק במיני-סדרת האימה "נפילת בית אשר" שיצר מייק פלנגן לשירות הסטרימינג של נטפליקס ומבוסס על הסיפור הקצר באותו שם מאת אדגר אלן פו.

טרוקו הוא גיטריסט בלהקה "Simpleworld".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בדצמבר 2007, טרוקו היה מעורב בתאונת דרכים ביחד עם חברו כאשר מכונית הפרארי 360 בה נהגו בדרך מדינת קליפורניה מספר 1 במאליבו, קליפורניה התהפכה. טרוקו נפצע קשה בתאונה וסבל משברים בעמוד השדרה בעוד חברו לא נפגע כלל. הוא העיד כי בעקבות פציעתו הוא איבד תחושה בזרועותיו. הוא חולץ במסוק ונותח בהצלחה.

טרוקו נשוי לשחקנית סנדרה הס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל טרוקו בוויקישיתוף