מייקל קנת' ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל קנת' ויליאמס
Michael Kenneth Williams
לידה 22 בנובמבר 1966
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 בספטמבר 2021 (בגיל 54)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19962021 (כ־25 שנים)
מקום לימודים
  • תיכון ג'ורג' וסטינגהאוס לקריירה והכשרה טכנית
  • Borough of Manhattan Community College עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Elijah Williams עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.michaelkennethwilliams.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל קנת' ויליאמסאנגלית: Michael Kenneth Williams;‏ 22 בנובמבר 19666 בספטמבר 2021) היה שחקן אמריקאי. התפרסם בזכות תפקידיו כעומאר ליטל בסדרה "הסמויה" וצ'וקי וייט בסדרה "אימפריית הפשע". מועמד שלושה פרסי אמי על תפקידו בסרט "סיפורה של בסי סמית" ובסדרות "ליל האירוע" ו"כשהם רואים אותנו".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס נולד בברוקלין. הוא עבר ילדות קשה עם הסתבכויות במספר קטטות, כדי לברוח מאותן צרות הוא נרשם ל"תיאטרון השחור הלאומי" שבניו יורק סיטי. בגיל צעיר הוא נשר מלימודיו כדי לרכוש קריירה כרקדן, הוא מצא עבודות כרקדן רקע בהופעות של אומנים כגון מדונה וג'ורג' מייקל. הוא נודע בגלל הצלקת הגדולה שבמצחו אותה קיבל בקטטה לה היה שותף בגיל 25. בזכות אותה הצלקת הוא קיבל הצעות משחק והצעות השתתפות בקליפי מוזיקה.

ויליאמס מת ב-6 בספטמבר 2021, בגיל 54. הוא נמצא ללא רוח חיים בביתו בוויליאמסבורג שבברוקלין על ידי אחיינו.[1] מותו נגרם באקראי מתערובת רעילה של סמים: פנטניל, פרפלואורופנטניל (אנ'), הרואין וקוקאין.[2]

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 שיחק בסרטו של מרטין סקורסזה "לגעת במוות", לצידם של ניקולס קייג' וג'ון גודמן בתפקיד של סוחר סמים.

ויליאמס התגלה בשנת 2002 בסדרת הפשע "הסמויה" בתפקיד המאפיונר עומר ליטל, מהדמויות הבולטות בסדרה. את תפקיד עומר קיבל ויליאמס לאחר אודישן אחד בלבד שערך. הוא זכה להערכה רבה בתקשורת על הופעותיו ולמילים חמות מנשיא ארצות הברית ברק אובמה שהצהיר בראיון ש"הסמויה" היא הסדרה האהובה עליו ועומר ליטל היא הדמות המועדפת עליו. לאחר מכן שיתף פעולה עם ג'י ג'י אברהמס בסדרת המתח "זהות בדויה" בה שיחק בשלושה פרקים, שיחק בתפקיד ראשי בסדרה "נקודת ההרג" ובתפקיד משנה בסרט "אני חושב שאני אוהב את אשתי" של כריס רוק. ב-2009 הופיע ויליאמס בסרטים "אהבה בזמן מלחמה" בתפקיד אלן מלנצ'מפ,"הדרך" ובסדרה של טום פנטנה ובארי לוינסון "הנדבן" בתור דקס שומר ראשו של המיליארדר טדי ריסט (ג'יימס פיורפוי).

בשנת 2010 קיבל ויליאמס תפקיד גדול בסדרת הפשע בתקופתית המצליחה "אימפריית הפשע", בסדרה גילם את אלברט "צ'וקי" וייט, מנהיג הקהילה השחורה באטלנטיק סיטי. באותה שנה השתתף גם בסרט הפשע "רחובות ברוקלין" בתפקיד המאפיונר רד.

ב-2013 שיחק ויליאמס בהפקתו של דוויין ג'ונסון "מלשין" ובהפקתו של בראד פיט "12 שנים של עבדות".

בשנת 2015 שיחק בתור ג'ק גי בעלה של הזמרת בסי סמית (קווין לטיפה) בדרמה המוזיקלית של HBO "סיפורה של בסי סמית", ועל תפקידו הועמד ויליאמס לפרס אמי לשחקן משנה במיני-סדרה או בסרט.

ביולי 2016 שיחק בקומדיה "מכסחות השדים" המבוסס על הסרט מ-1984. באותה שנה שיחק בסרט הפעולה "אמונת המתנקש", אשר מבוסס על סדרת משחקי הווידאו Assassin's Creed. בסרט גילם את מוסה, לצד מייקל פסבנדר. בנוסף, שיחק במיני-סדרה "ליל האירוע" ב-HBO, בתפקיד פרדי נייט. על תפקידו בסדרה היה שוב מועמד ויליאמס לפרס אמי לשחקן משנה במיני-סדרה או בסרט.

בשנת 2019 שיחק ויליאמס את אביו של אנטון מקגריי במיני סדרה "כשהם רואים אותנו" שמבוססת על סיפורם האמיתי של חמישה נערים צעירים שהורשעו באונס ובניסיון רצח של אצנית בסנטרל פארק בניו יורק למרות היותם חפים מפשע. על תפקידו זה היה מועמד ויליאמס בפעם השלישית לפרס אמי לשחקן משנה במיני-סדרה או סרט.

הוא גילם את מונטרוז פרימן, אביו הנוקשה והמסתורי של אטיקוס בסדרת האימה "ארץ לאבקראפט" ששודרה ברשת HBO ב־2020.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל קנת' ויליאמס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Abbey White, Abbey White, Michael K. Williams, ‘The Wire’ Actor, Dies at 54, The Hollywood Reporter, ‏6 בספטמבר 2021 (באנגלית)
  2. ^ Rosy Cordero, Patrick Hipes. Michael K. Williams Died From Accidental Overdose, New York Medical Examiner Says. Deadline Hollywood, September 24, 2021