מייק ד. רוג'רס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק רוג'רס
Mike Rogers
דיוקנו הרשמי של רוג'רס בקונגרס, 2023
דיוקנו הרשמי של רוג'רס בקונגרס, 2023
דיוקנו הרשמי של רוג'רס בקונגרס, 2023
לידה 16 ביולי 1958 (בן 65)
האמונד, אינדיאנה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ג'קסונוויל סטייט
בית הספר למשפטים בברימינגהאם
עיסוק פוליטיקאי, משפטן
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת בפטיזם[1]
אתר האינטרנט הרשמי של מייק ד. רוג'רס
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של אלבמה
3 בינואר 2003 – מכהן
(21 שנים)

מייקל דניס רוג'רסאנגלית: Michael Dennis Rogers; נולד ב-16 ביולי 1958) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת אלבמה. רוג'רס, רפובליקני, מכהן בקונגרס ה-117 כחבר הבכיר בוועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים. כמו כן, טרם היבחרו לבית הנבחרים האמריקאי, היה חבר בית הנבחרים של אלבמה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוג'רס, דור שישי לתושבי מחוז קלהון שבמזרח אלבמה, נולד בעיר האומנד שבאינדיאנה ולמד בבית הספר התיכון סאקס. באוניברסיטת ג'קסונוויל סטייט השלים לימודי תואר ראשון במדע המדינה, שם קיבל גם תואר שני במנהל ציבורי. כמו כן, הוא בוגר בית הספר למשפטים בבירמינגהאם. בגיל 28 נעשה רוג'רס האדם הצעיר ביותר שישב בנציבות מחוז קלהון.

בשנת 1994 נבחר לראשונה אל בית הנבחרים של אלבמה, וכבר בתקופת כהונתו השנייה המתנה למנהיג סיעת המיעוט בבית הנבחרים. בבחירות האמצע ב-2002, התמודד בוב ריילי, חבר בית הנבחרים האמריקאי, לתפקיד מושל אלבמה והותיר אחריו את מושבו ריק. רוג'רס הלחיט להתמודד לקונגרס של ארצות הברית במחוז הקונגרס השלישי של אלבמה, וזכה בקלות בבחירות מקדימות שנערכרו במפלגה הרפובליקנית. במערכת בחירות צמודה מאוד, המירוץ בין רקוג'רס לטרנהם היווה מוקד לתשומת לב לאומית במהלך 2002. הן המפלגה הרפובליקנית והן המפלגה הדמוקרטית לטשו עיניהן למחוז זה, כאשר יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית דניס הסטרט לרוג'רס מושב בוועדת הכוחות המזוינים אם יזכה בבחירות. רוג'רס ניצח בבחירות בפער בן כשני אחוזים, וביום הבחירות הכלליות גבר על ג'ו טרנהם ג'וניור עם כ-50% מקולות הבוחרים, ונבחר אל הקונגרס ה-108.

בבית הנבחרים, לרוג'רס דפוס הצבעות שמרני. הוא תמך בחוק הפטריוט, ומתנגד להפלות. הוא מתנגד להכללת פשעים נגד קהילת הלהט"ב בחוק פשעי השנאה הפדרלי, ומבחינת מדיניות חוץ הוא בדלני. ביוני 2016 הוא קרא לפרישת ארצות הברית מהאומות המאוחדות בהשראת פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי[2]. ב-30 במאי 2016 ביקר בישראל, והתארח במשכן הכנסת ביחד עם חברי הקונגרס ג'ון לארסון, סטיבן פאלאזו, בילי לונג, ג'ו וילסון ורנדי נויגבאוור[3]. ב-3 בינואר 2017 שוב קרא רוג'רס לפרישת ארצות הברית מהאו"ם, תוך הצגת "חוק הריבונות האמריקאית משנת 2017" בפני מליאת בית הנבחרים, אשר לא קרמה עור וגידים. ב-3 בינואר 2019 הגיש רוג'רס הצעת חוק דומה נוספת שגם כן לא צלחה. ב-2 בפברואר 2017, נתן רוג'רס את חסותו לחקיקה הקוראת לפרק את הסוכנות להגנת הסביבה.

בדצמבר 2020 נמנה רוג'רס בין 126 חברי בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית שחתמו על מכתב ידידי בית המשפט לשם הבעת תמיכה בתיק "טקסס נגד פנסילבניה", תובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט העליון של ארצות הברית בניסיון לערער על תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020 במספר מדינות מתנדנדות, בהן ג'ו ביידן ניצח את הנשיא המכהן דונלד טראמפ[4]. בית המשפט העליון מיאן לדון בתיק על סמך שלטקסס אין זכות עמידה לערער על תוצאות בחירות במדינה אחרת, על סמך פרק 3 לחוקת ארצות הברית[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק ד. רוג'רס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מייק רוג'רס בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ קליף סימס, In the wake of Brexit, Alabama congressman wants U.S. to exit U.N., באתר ילו האמר, 26 ביוני 2016 (באנגלית)
  3. ^ חדשות הכנסת, חברי קונגרס אמריקנים: נמשיך לסייע לביטחון ישראל, באתר הכנסת, 30 במאי 2016
  4. ^ מייקל ר. בלוד וניקולס ריקרדי, Biden officially secures enough electors to become president, באתר AP‏, 5 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ הניו יורק טיימס, ביהמ"ש העליון בארה"ב דחה את התביעה של טקסס נגד תוצאות הבחירות, באתר הארץ, 12 בדצמבר 2020