מייק קולינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק קולינס
Mike Collins
דיוקן רשמי של קולינס, ינואר 2023
דיוקן רשמי של קולינס, ינואר 2023
דיוקן רשמי של קולינס, ינואר 2023
לידה 2 ביולי 1967 (בן 56)
ג'קסון, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם מלא מייקל אלן קולינס הבן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס העשירי של ג'ורג'יה
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־15 שבועות)

מייקל אלן קולינס הבןאנגלית: .Michael Allen Collins Jr; נולד ב-2 ביולי 1967) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס העשירי של מדינת ג'ורג'יה. קולינס, חבר המפלגה הרפובליקנית, מייצג מחוז החולש על שטחים נרחבים בצפון-מזרח ג'ורג'יה בין אטלנטה לאוגוסטה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולינס נולד בג'קסון השוכנת במרכז מדינת ג'ורג'יה. הוא סיים את לימודיו הגבוהים באוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה עם תואר ראשון במנהל עסקים. טרם כניסתו לפוליטיקה ניהל מספר עסקים בהם חברת הובלת מטענים. בבחירות 2014 התמודד לראשונה אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס העשירי של ג'ורג'יה, כאשר נציג המחוז המכהן פול בראון (אנ') פרש מהחיים הפוליטיים. בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית סיים קולינס במקום השני אחרי ג'ודי הייס, והעפיל לסיבוב השני, בו הפסיד קולינס להייס[1].

לאחר שהייס הודיע כי לא יתמודד מחדש לבית הנבחרים האמריקאי בבחירות 2022, הכריז קולינס על מועמדותו לקונגרס[2]. בבחירות המקדימות העפילו קולינס ו-ורנון ג'ונס לסיבוב המכריע, בו גבר קולינס על ג'ונס ב-21 ביוני 2022. ביום הבחירות הכלליות ניצח קולינס את טביתה ג'ונסון-גרין, מועמדת המפלגה הדמוקרטית[3].

קולינס הושבע לתפקידו בראשית ינואר 2023, עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית. לאחר היבחרו משך קולינס תשומת לב לאומית על ששכר את ברנדון פיליפס כראש הסגל שלו. פיליפס נעצר בנובמבר 2022 באשמת צער בעלי חיים בגין בעיטה בכלב, ובעבר היה מעורב בשני אירועים פליליים הכוללים הודאה בהסגת גבול ובתקיפה של אדם אחר ב-2008 תוך שהוא חותך את צמיגי מכוניתו ומשליך מחשב נייד על אישה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק קולינס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מייק קולינס בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמילי קאהן, Georgia Runoff Results for House Races: Ex-Congressman Bob Barr Loses Comeback Bid, באתר Roll Call‏, 22 ביולי 2014 (באנגלית)
  2. ^ דייב ויליאמס, Another Republican running to succeed Jody Hice in Georgia's 10th District, באתר Capitol Beat News Service‏, 8 ביוני 2021 (באנגלית)
  3. ^ טיה מיטשל, Mike Collins wins election in Georgia’s 10th congressional district, באתר The Atlanta Journal-Constitution‏, 9 בנובמבר 2022 (באנגלית)